Voi Meghan parkaa:(
Itellä meni esikoinen pari viikkoa yli ja jouduttiin käynnistämään. Siinä ei paljoa hengitelty ja sellanen trauma jäi että seuraavalla kerralla vaadin sektion. Olivat kyllä ymmärtäväisiä ja ongelmitta sen sain.
Kommentit (380)
Siis todellakin, Meghan ON JO SYNNYTTÄNYT !
Vierailija kirjoitti:
Vauva syntyi jo pari viikkoa sitten, samoja aikoja kuin oli Kuningatar Elisabethin synttärit
Mutta sijaisäidiltä ja Meghanin helppo salata asia tyynyllä.
No mitäs mammat veikkaatte? Vaikka kuinka palstalla huutelette ja jaksatte vielä vetää noita hatusta temmattuja salaliittoteorioita, uskotteko oikeasti että Meghan muuttuisi mitenkään? Uskomattoman paljon energiaa jaksatte yhteen ihmiseen kuluttaa, hän ei edes tiedä teidän olemassaolosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva syntyi jo pari viikkoa sitten, samoja aikoja kuin oli Kuningatar Elisabethin synttärit
Mutta sijaisäidiltä ja Meghanin helppo salata asia tyynyllä.
Ei pelkkä tyyny, vaan tekovatta.
Neljä lastani menivät kaikki yli 7-13 päivää.
Normaalit synnytykset; joka lapsella nykyisin korkeakoulututkinnot, työpaikat, perheet, omistusasunnot.
En menisi Meghania säälimään, eiköhän hänen kynnyksellään ole kaikki mahdollinen lääketieteellinen apu valmiina, jos tarvitaan.
Kuinka joku uskaltaa antaa edes raskauden mennä 2 viikkoa yli?
Esikoinen onneksi syntyi 2 päivää ennen laskettua aikaa ja jo silloin liikkeet oli vähentyneet. Paljastuikin että napanuora oli tiukasti kaulan ympäri ja istukka oli jo kalkissa.
2.lapsen kanssa oli laskettuna päivänä (pe) äippäpoli ja lääkäri totesi heti että maanantaina käynnistetään jos vauva ei ymmärrä itse syntyä viikonlopun aikana. Lääkäri tekikin vähän ronskimman sisätutkimuksen jos vaikka synnytys käynnistyisi ja illalla alkoikin supparit ja aamuyöllä vauva syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä kiinnostaa joku jota ette ole koskaan edes tavanneet?
Nämä valtion syöttiläät ovat niin turhaa porukkaa että pahaa tekee.Kyllä minua kiinnostaa huomattavasti enemmän kun joku naapurin matami jonka tapaan roskakatoksella harvase päivä.
Miksi sinua kiinnostaa sinulle tuntematon turha ihminen. Sairasta.
Miksi sinua kiinnostaa sinulle tuntemattoman turhan ihmisen (meikäläisen) mielenkiinnon kohteet. Sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksen jälkeen on jo vauvan kanssa kotona ennen kuin sektiosta toipuva pääsee edes ekaa kertaa sängystä ylös.
Sektiosynnyttäjä kiskotaan kyllä heti jaloilleen ja laitetaan kävelemään. Kahden sektion verran kokemusta.
Minut kiskottiin kyllä vasta seuraavana aamuna suihkuun kun edeltävä päivänä aamulla tehty suunniteltu (pelko)sektio. :)
Mutta itse aiheeseen niin kyllä yli 2vk lasketun ajan pitäisi jo todella harkita vakavasti suoraan sektiota. Käynnistetyt synnytykset päätyvät ensisynnyttäjillä suuri osa sektioihin muutenkin. Lisäksi tässä vaiheessa vauva on suurella todennäköisyydellä jo nelikiloinen mikä on ensisynnyttäjälle jo todella iso ja aiheuttaa riskejä niin äidille kuin lapselle. Toki alakautta kannattaa varmasti yrittää jos halua löytyy mutta sektioon siirtyminen matalalla kynnyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä kiinnostaa joku jota ette ole koskaan edes tavanneet?
Nämä valtion syöttiläät ovat niin turhaa porukkaa että pahaa tekee.
Kyllä sinä olet ainoa jota nämä julkkikset kiinnostaa ja ovat kateuden kohteenasi. Täällä kun käy kerran viikossa, sama meno päällä kesät talvet. Tee välillä jotain hyödyllistä.
Jos se on oikeasti valeraskaana ja vauva tulee sijaissynnyttäjältä. Olen alkanut miettiä, kun jotenkin maha vaan kasvoi nopeasti, koikkelehtii hyvin korkkareilla, ei turvotusta yhtään ja lisäksi maha menee joissain kuvissa omistuisesti makkaralle + on sellaisissa asennoissa, jotka ei oikean vauvamahan kanssa ole mielekkääitä tai edes mahdollisia.
No, tämä spekulaatio on alkanut kiusata viime aikoina. Ehkä kuitenkin on ihan itse raskaana, en vaan pidät tuota toistakaan vaihtoehtoa mahdottomana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku uskaltaa antaa edes raskauden mennä 2 viikkoa yli?
Esikoinen onneksi syntyi 2 päivää ennen laskettua aikaa ja jo silloin liikkeet oli vähentyneet. Paljastuikin että napanuora oli tiukasti kaulan ympäri ja istukka oli jo kalkissa.
2.lapsen kanssa oli laskettuna päivänä (pe) äippäpoli ja lääkäri totesi heti että maanantaina käynnistetään jos vauva ei ymmärrä itse syntyä viikonlopun aikana. Lääkäri tekikin vähän ronskimman sisätutkimuksen jos vaikka synnytys käynnistyisi ja illalla alkoikin supparit ja aamuyöllä vauva syntyi.
Ei se normaalia ole, että istukka on kalkkeutunut jo ennen laskettua päivää. Tuollaisessa tilanteessa ei tietenkään pidä jatkaa raskautta. Mutta ei siitä tilanteesta myöskään pitäisi vetää johtopäätöksiä, kuinka kaikkien muiden tulisi toimia.
Vähän sama kuin jos mulla olisi sokerivauva ja sitten mainostaisin kaikille, kuinka on viisainta käynnistää viikolla 38.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksen jälkeen on jo vauvan kanssa kotona ennen kuin sektiosta toipuva pääsee edes ekaa kertaa sängystä ylös.
Sektiosynnyttäjä kiskotaan kyllä heti jaloilleen ja laitetaan kävelemään. Kahden sektion verran kokemusta.
Minut kiskottiin kyllä vasta seuraavana aamuna suihkuun kun edeltävä päivänä aamulla tehty suunniteltu (pelko)sektio. :)
Mutta itse aiheeseen niin kyllä yli 2vk lasketun ajan pitäisi jo todella harkita vakavasti suoraan sektiota. Käynnistetyt synnytykset päätyvät ensisynnyttäjillä suuri osa sektioihin muutenkin. Lisäksi tässä vaiheessa vauva on suurella todennäköisyydellä jo nelikiloinen mikä on ensisynnyttäjälle jo todella iso ja aiheuttaa riskejä niin äidille kuin lapselle. Toki alakautta kannattaa varmasti yrittää jos halua löytyy mutta sektioon siirtyminen matalalla kynnyksellä.
Tilastojen mukaan alakautta yrittäminen on myös noissa kuvailemissasi tilanteissa turvallisinta. Eikä nelikiloinen ole nykypäivänä mitenkään todella iso.
Nimim. Kokemusta on - kaikesta tuosta paitsi sektiosta.
Jospa syy synnytyksen peittelyyn onkin se että Meghan olisi jo kerran synnyttänyt? Kaliforniassa se on iso business niille naisille jotk ahaluavat ison summan rahaa....
Nyt siellä Windsorin linnan edustalla näkyy myös keltaliivisiä henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tietoa salataan? Ei tarvitse näyttäytyä kameroiden edessä. Tosin Meghan tuskin muuta tapaa tietääkään. Pidetään alamaiset piinassa, julkisuuden maksimointi!
Kotisynnytys ei varmaan ole enää vaihtoehto,kun raskaus on ilmeisesti monta päivää yli lasketun ajan. Riskit kasvavat. Edes Meghan ei voi hallita elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan alakautta yrittäminen on myös noissa kuvailemissasi tilanteissa turvallisinta. Eikä nelikiloinen ole nykypäivänä mitenkään todella iso.
Nimim. Kokemusta on - kaikesta tuosta paitsi sektiosta.
Niinhän minä sanoinkin, että tilanteessa tulisi yrittää alakautta jos motivaatiota löytyy. Mitään tilastoa ei kyllä ole siihen kumpi on turvallisempi tapa syntyä rv42 jälkeen, ainoastaan se on tutkittu että alateitse kannattaa edes yrittää. Eri juttu siten kuinka usein yliaikainen käynnistetty raskaus päätyy ensisynnyttäjällä normaaliin ei-instrumentti avusteiseen synnytykseen.
Yli nelikiloinen on kylläkin iso vauva vaikka ei olekaan harvinainen. Siksi sektiot varmaan onkin nousussa kun evoluutio ei pysy elintasonousun perässä.
Minulle kyllä synnytyslääkäri sanoi että ei ole mitenkään tarkoituksenmukaista pitkittää raskautta siten että ensisynnyttäjät synnyttävät yli nelikiloisia vauvoja, kun keskustelimme käynnistämisestä sekä sektiosta.
Olikin kyllä nuorempaa koulukuntaa tämä lääkäri eikä näitä ikivanhoja lekureita, jotka laittaisi vaikka viisikiloisen tulemaan alateitse koska alatiesynnytys on onni ja autuus. Itse luotan enemmän tällaisiin nuoreen lääkärikuntaan jolla on halussaan tuorein tutkimustieto.
Meghan on menny vähän sekaisin, kun kaikki ei menny kuten rouva suunnitteli ja kontrollikin hävis sen siliän tien. Kumpaa nyt vahdata, Harryn tekemisiä vai vauvaa, kas siinäpä pulma. Onneksi Doria on hemmotellun ainokaisensa tukena.
Eihän hänen edes tarvitse tehdä mitään. Nytkin ollut kokonaan poissa julkisuudesta kuukauden ja silti joka päivä lehtien kansissa ja hänestä julkastaan monta juttua päivässä jopa täällä koto suomessa.