Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes kaikki äitiysvaatteet on rumia!?

Vierailija
22.04.2025 |

Kuosit jotain raitaa, palloa, harmaata, mustia, rumia kukkakuoseja jne. Mallina muodotonta kaapua, vaikka eihän raskaus tarkoita muodottomuutta. Ehkä jostain H&M:ltä löytyy ihan käyttökelpoisia, mutta sielläkin paljon tätä hajutonta/mautonta ja ehkä lasken jotenkin pikamuodiksi myös... 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla H&M:n äitiysvaatteet kesti kolme raskautta. Ja osan jaoin sit eteenpäinkin vielä. Että aika kestävää noin pikamuodiksi. 

Vierailija
2/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, olisitpa nähnyt tarjonnan 60-70 -luvulta.  Kaikki äitiys vaatteet oli samaa mallia, eli väljä työtakki.  Vähän kuin sellainen siivoustakki.  

Anttilan kuvastoissa oli äitiysvaatteita peräti kaksi sivua, molemmilla sivuilla esiteltiin kolme samanlaista ikäänkuin väljää yöpaitaa.  Kaikissa sellainen herttainen söpö pitsikaulus kuvastamassa tulevaa äitiyden onnea ja naisellisuutta.

Muistan ne mallitkin.  Ne olivat kaikki kuin siveyden sipuleita, katsoivat häveliäästi alaspäin eli vähän kuin noloina siitä, että juu, ollaan tehty sitä, olen antanut miehelle...  ja nyt kaikki näkee seuraukset.

Kertoo siis sen ajan hengestä.  Odottava äiti mieluummin kätki itsensä katseilta, pysytteli taka-alalla, enimmäkseen kotona kutoen ja virkaten ja ommellen vauvan vaatteita.  Jos lähti ihmisten ilmoille, piti kestää katseet, jotka kertoi, että mitä se tuokin tuossa tilassa tänne tulee.

Nykyään on vaatteissa niin paljon valinnan varaa, että monikin varmaan pärjää ihan tavallisillakin vaatteilla, väljät vaatteethan on muotia siinä missä tiukatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ekaan raskauteen Henkkamaukan äitiyspöksyt ja tokaan raskauteen sain lisäksi pöksyt kaverilta. Muutoin käytin tavallisia yläosia ja mekkoja. Vatsa oli siis pienehkö ja mulla oli isoja ysäritakkeja vielä kaspissa niin nekin mahtui. En voi sietää kukkakuoseja yms, joten oli mulle onni tää.

Vierailija
4/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako mutta itse käytin omia vaatteita koko raskauden ajan. Verkkareita, trikoopaitoja, huppareita, villatakkia alkuun ja kesällä ihan shortseja ja t-paitoja. Jotkut reilunkokoiset miesten shortsit joustovyötäröllä oli loppukesästä koiralenkeillä väljän salitopin kanssa, ainoastaan joku pitsakuski katsoi vähän pitkään :)

Yksissä loppukesän juhlissa oli valkoinen puuvillahame joustovyötäröllä ja joustava toppi. Piti olla alkuun vähän peittävämpi paita mutta onnistuin läikyttämään sille mehua juuri ennen juhlia joten meni vaihtoon. Synnyttämään menin omissa vaatteissa ja halusin omat vaatteet myös synnytyksen jälkeen. Oli mukavampi ja freesimpi olo ilman sairaalan rekvisiittaa :)

Vierailija
5/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando! Sieltä ostin itselleni äitiysvaatteita, kun kivijalkamyymälöissä ja kirppareilla oli niin aneemiset valikoimat.

Vierailija
6/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!

Vierailija
7/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet äitiysvaatteet on tosi rumia ryysyjä. Kamalat kuvioinnit ja värit. Tulee olo että ihan kun raskaana oleva naisen ei tarvisi pukeutua kauniisti. 

Onneksi minulla on aina ollut tosi sirot raskaus vatsat eikä raskaus kilojakaan hirveästi kertynyt että olen joka kerralla ihan ilman äitiysvaatteitakin pärjännyt.

Vierailija
8/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kahdet farkut (H&M) ja sitten kolme mustaa t-paitaa sekä kaksi mustaa pitkähihaista trikoopaitaa. Lisäksi sitten jotain ihan tavallisia, mutta isoja neuletakkeja kaksi. Töissä oli työvaatteet (paitsi housut, ne oli farkut kanssa). Näillä pärjäsin molemmat raskaudet. Tyylini ei siis pahemmin muuttunut siitä mitä se on kun en ole raskaana. Onko sillä nyt niin kauheasti väliä, että millaisia vaatteita käyttää muutaman kuukauden ajan? 

Vierailija
9/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat varsinaiset raskausvaatteet mitä ostin niin oli parit farkut ja yhdet suorat puuvillahousut. Yläosina suosin ihan tavallisia väljiä paitoja. Uusia takkeja en raskauden vuoksi onneksi tarvinut koska molemmat lapset syntyneet touko-kesäkuussa.

Vierailija
10/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, olisitpa nähnyt tarjonnan 60-70 -luvulta.  Kaikki äitiys vaatteet oli samaa mallia, eli väljä työtakki.  Vähän kuin sellainen siivoustakki.  

Anttilan kuvastoissa oli äitiysvaatteita peräti kaksi sivua, molemmilla sivuilla esiteltiin kolme samanlaista ikäänkuin väljää yöpaitaa.  Kaikissa sellainen herttainen söpö pitsikaulus kuvastamassa tulevaa äitiyden onnea ja naisellisuutta.

Muistan ne mallitkin.  Ne olivat kaikki kuin siveyden sipuleita, katsoivat häveliäästi alaspäin eli vähän kuin noloina siitä, että juu, ollaan tehty sitä, olen antanut miehelle...  ja nyt kaikki näkee seuraukset.

Kertoo siis sen ajan hengestä.  Odottava äiti mieluummin kätki itsensä katseilta, pysytteli taka-alalla, enimmäkseen kotona kutoen ja virkaten ja ommellen vauvan vaatteita.  Jos lähti ihmisten ilmoille, piti kestää katseet, jotka kertoi, että mitä se tuokin tuossa tilassa tänne

Mun äiti käytti 80-luvulla odotusaikana tällaista siivoustakkia. Itse en 2000-luvulla peitellyt raskautta yhtään, minusta raskausvatsa on hoikalla kaunis. 

Vierailija
11/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin 20 v sitten. Oli koko ajan epämukava olo niissä vaatteissa, eivätkä olleet nättejä. Jälkiviisaana osaisin nyt etsiä parempia, luulisin.

Vierailija
12/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia? Tarkoitat ilmeisesti neutraaleja? Äitiysvaatteiden menekki ei ole suuren suuri, koska niitä käytetään lyhyen ajan. Siispä niitä yritetään tarjota mahd suurelle. yleisölle. Monet eivät tarvii suurtakaan määrää vaatteita, esim minä ostin lähinnä housuja.

Vierailija
13/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole ihan sama mitä pitää päällään muutaman kuukauden. Ette edes viihteelle pääse sinä aikana. 

t. trolli

Vierailija
14/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ulkomailta. Ei tarvitse Marimekon synkeisiin puolijoukkuetelttoihin pukeutua! 

Vierailija
15/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ulkomailta. Ei tarvitse Marimekon synkeisiin puolijoukkuetelttoihin pukeutua! 

Tämä keskustelu koski äitiysvaatteita.

Vierailija
16/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit ovat rumia

Vierailija
17/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äidit ovat rumia

Hoikka raskaanaolija on oikein kaunis.

Vierailija
18/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äidit ovat rumia

Nyt puhelin pois ja keskity siihen, mitä ope sanoo.

Vierailija
19/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ihan tavallisia vaatteita äitiysvaatteina. Matalavyötäröiset joustavat housut meni mahan alapuolella, vaikka maha oli valtava. Pitkä paita peitti pallomahan hyvin. En viitsinyt peitellä raskautta mitenkään, kun eipä sitä olisi voinut näin lyhyenä ihmisenä peittää kuin puolijoukkueteltalla.

Vierailija
20/22 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olet katsonut? Värimaailma toki on aika neutraalia mutta paljon löytyy tiukkaa ribbiä, kynähametta, paljettia jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi