Voi Meghan parkaa:(
Itellä meni esikoinen pari viikkoa yli ja jouduttiin käynnistämään. Siinä ei paljoa hengitelty ja sellanen trauma jäi että seuraavalla kerralla vaadin sektion. Olivat kyllä ymmärtäväisiä ja ongelmitta sen sain.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheesta. Ihmettelen miten se Meghanin paljon puhuttu feminismi näkyy. Hän nai itselleen elättäjän. Iso-ja rooleja ei ole koskaan saanut, joten varmisti ylellisen elämän. Entä hyväntekijänä mitä on aikaansaanut? Onko erollakaan antanut omistaan tai oikeasti Kuningashuoneen varoista. Helppo kehoittaa muita auttamaan. Eikä hänellä todella ole tilannetajua. Kävi tapaamassa köyhiä ja kodittomia mielettömän kalliissa asuissa.
Halusin Harrylle onnea, mutta mielestäni molemmat ovat feikkejä.Mustien mielestä petti omat orjalaisten jurensa ja rotunsakin naimalla siirtomaaherran jälkeläisen.
Höpsis! Amerikassa asuva sisareni on kertonut, että siellä on mustat innoissaan siitä että nyt heillä on oma edustaja Brittanian kuningashuoneessa. Sen sijaan valkoiset englantilaiset ovat uhanneet Harryn henkeä. Heidän mielestään Harry on maanpetturi ja valkoisen rodun pettäjä.
On uutisoitu, että ensimmäisen haastattelun uusilta vanhemmilta saa Oprah Winfreyn Bestis Gayle King on kertonut instassaan olevansa matkalla Lontooseen. Tämä loukkaa brittejä. Amerikkalaiset ovat vieneet heidän työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Dianan ensimmäinen synnytys käynnistettiin ja William syntyi imukupin avulla.
Siksikö sillä ei tukka kasva päälaella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheesta. Ihmettelen miten se Meghanin paljon puhuttu feminismi näkyy. Hän nai itselleen elättäjän. Iso-ja rooleja ei ole koskaan saanut, joten varmisti ylellisen elämän. Entä hyväntekijänä mitä on aikaansaanut? Onko erollakaan antanut omistaan tai oikeasti Kuningashuoneen varoista. Helppo kehoittaa muita auttamaan. Eikä hänellä todella ole tilannetajua. Kävi tapaamassa köyhiä ja kodittomia mielettömän kalliissa asuissa.
Halusin Harrylle onnea, mutta mielestäni molemmat ovat feikkejä.Mustien mielestä petti omat orjalaisten jurensa ja rotunsakin naimalla siirtomaaherran jälkeläisen.
Taas tätä rodullistamissoopaa. Mustilla ei ole mitään yleistä mielipidettä Meghanista sen enempää kuin valkoisillakaan.
Jokaisella eri juttu, mutta mulla mennyt näin toipuminen ja ylipäätään synnytyksen ”helppous”:
1. Helpoimmalla pääsin alatiesynnytyksessä josta ei tikkejä.
2. Sektio. Kävelin samana päivänä ja viikon päästä touhusin täysin normaalisti. Oli tosi jees että alapää oli täysin normin oloinen eikä sitä tarvinnut parannella.
3. Synnytys josta 2.asteen repeämät. Meni muuten ihan jees mutta ärsyttävää hoitaa alapään haavoja, jännittää seksin aloitusta jne. Eli sektio oli musta paljon iisimpi palautumisen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt että nämä Meghanit ja Minttu Räikköset haluavat synnyttää alateitse! Itselle varsinkin tossa asemassa sektio olisi ehdoton kun saa itse päättää. Eihän kuningatarkaan synnyttänyt alateitse.
Kaikki eivät halua vastenmielistä arpea vatsaansa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä rodullistamissoopaa. Mustilla ei ole mitään yleistä mielipidettä Meghanista sen enempää kuin valkoisillakaan.
Niin sen rodullistamisssopan aloittaneet mustat.
Ja eri rotuja on. Turha kusettaa.
No mitäs mieltä sinä olet ollut Meghanista valkoisen naisen roolimallina itsellesi? Oletko iloinen kun voit katsoa häntä ylöspäin vai pettynyt, kun hän ei tarjoakaan sopivaa esikuvaa meille valkoisille naisille?
Minulle hän ei ole väri. Luonteensa on huono esikuva kaikille.
Kyllä valkoiset naiset noin yleisesti pitävät Meghania hyvänä esikuvana itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa vaikka ei heti syntyisikään? Kuukausi sinne tänne..
Istukka lakkaa toimimasta. Yliaikainen raskaus on riski niin lapselle kuin äidille. En ymmärrä miksi Meghanin tapauksessa ei ole jo käynnistetty kun on muutenkin riskiraskaus, ikääntynyt ensisynnyttäjä kyseessä.
Samanikäisenä synnytin esikoiseni 9 päivää lasketun ajan jälkeen ongelmitta alateitse (käynnistys oli sovittuna seuraavalle viikolle eli näin yli-ikäiselläkin ihan sinne 2 viikkoa lasketusta ajasta eteenpäin) ja palautuminenkin oli nopeaa. En näe Meghania riskisynnyttäjänä, mutta mistäs minä noista tiedän.
Ei ole kyllä kenenkään muun kuninkaallisen raskautta ja melkein synnytystä näin paljoa spekuloitu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt että nämä Meghanit ja Minttu Räikköset haluavat synnyttää alateitse! Itselle varsinkin tossa asemassa sektio olisi ehdoton kun saa itse päättää. Eihän kuningatarkaan synnyttänyt alateitse.
Kyllä Elisabet synnytti alateitse kuten Kate ja muutkin kuninkaalliset.
Eikö Ellu ollut suunilleen nukutettu ja pihdeillä kiskottiin vauvat pihalle.
Se selittääkin ne hörökorvat ja muut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sillä ei oo mitään väliä, oletko kuullut hätäsektio ja kiireellinen sektio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko vatsa tai vagina ja tuho. Ehkei kuitenkaan kuninkaallisilla, kun ei palstamameillakaan.
Jos la on ollut 1-2.5 niin 14 vrk yli voi olla jos kaikki ookoo. Joten voi syntyä niinkin myöhään kuin 15-16.5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksen jälkeen on jo vauvan kanssa kotona ennen kuin sektiosta toipuva pääsee edes ekaa kertaa sängystä ylös.
Nousin kävelemään kuusi tuntia kiireellisen sektion jälkeen ja olin sairaalassa kaksi yötä. Olen vieläpä mummoäitiensisynnyttäjä.
Mä kävelin heti synnytyksen jälkeen itse suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatkin fiksuja ja ymmärtävät turhien sektioiden riskit niin vauvalle kuin vanhemmalle. Nykyajan ensisynnyttäjiä ei kestä kuunnellakaan, kun ei voida synnyttää, jos vaikka vähän repeää, mutta kaikki tutkitut todelliset sektion riskit on vaan pelottelua... Halutaan vauvoja puskea maailmaan kuhan niitä ei vaan oikeasti tarvi puskea.
Juuri tällainen Suomessa vallitseva asenne ärsyttää ihan silmittömästi. Naisten on pakko hankkia lapsia tai saa osakseen haukkumista, paheksuntaa ja syyllistämistä. Naisten on pakko synnyttää alakautta, vaikka tietäisi, että se voi jättää kovia kipuja ja toiminnallisia vaivoja koko loppuelämäksi. Jos ei synnytä alakautta vaikka mikä olisi, saa osakseen haukkumista, paheksuntaa ja syyllistämistä. Lasta on myös pakko imettää vähintään 3-vuotiaaksi asti tai muuten on kestettävä taas lisää haukkumista, paheksuntaa ja syyllistämistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksen jälkeen on jo vauvan kanssa kotona ennen kuin sektiosta toipuva pääsee edes ekaa kertaa sängystä ylös.
Pääsin sängystä ylös sektion jälkeen samalle illalle. Ei mitenkään pahalle tuntunut. Haava parani hyvin ja ei ollut juurikaan kipuja. Otin Panadolia kahtena päivänä.
Ohhoh. Tällainen yksittäistapaus ei kuitenkaan kerro paljoa sektiosta. Kahdelle läheiselleni tehty sektio, molemmat olleet viikon sairaalassa, siitä 5 eka päivää jatkuvissa kipulääkkeissä todella kipeänä. Sektiossa läpäistään kuusi eri kudosta tms. ja on todellakin iso operaatio.
Ei ole mikään yksittäistapauksissa. Kyllä sektiossa nostetaan pystyyn jo muutaman tunnin päästä, muuten veritulppia uhkaa. Mutkin vietiin suihkuun 8 tuntia sektiosta, itse kävelin, mutta varmuudeksi istuin suihkutuolissa. Missä sairaalassa pidetään viikko sektioon jälkeen jos äidillä ja vauvalla on kaikki ok? Erikoista. Mulla on kuitenkin viimeisimmästä sektiosta jo 17v ja kolme päivää olin sairaalassa. Särkylääkettä söin vain sairaalassa.
2 sektiota takana. Molemmista kotiin toisena vuorokautena. Tämä Helsingissä ja vuosina 2011 ja 2013. Ei siellä ketään turhaan makuuteta, ihan normaalikäytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiosynnyttäjä kiskotaan kyllä heti jaloilleen ja laitetaan kävelemään. Kahden sektion verran kokemusta.
Alatiesynnyttäjä kävelee itse salista ulos kenenkään kiskomatta. Kolmen synnytyksen verran kokemusta.
Mitä me tästä täällä tapellaan? Suurimmassa osassa sektioista siihen on päädytty jostain lääketieteelisestä syystä ja suurin osa toipuu hyvin (kuten itse toivuin, toki haavan kanssa oli joitakin päiviä hankalaa esim sängystä ylös nouseminen mutta olen kuullut että esim episiotomian kanssa voi olla myös). Eli mitä väliä minkä tunnin kohdalla kukin kävelee...
Meghan saa kaksoset! Siksi iso maha.
Sektioiden jälkeen 1.vuorokausi kipeä mutta eipä silloin juuri liikkuttu, virtsa pussiin ja vauva tuotiin viereen. Sen jälkeen kun teki ohjeiden mukaan, esim. sängystä
nousu niin että jalat ensin laidan yli maahan ja ei nostellut tai riuhtonut niin paraneminen todella nopsaa. Toisesta 4 ja toisesta 6 tikkiä pinnalta poistettiin, nätti arpi.
Mä otan mielummin 7 arpea vatsaan kun tohjoisen alapään.
Mua on kyllä kutsuttu hoikaksi synnyttäjäksi, vaikka en ole alipainoinen.
Normaalipaino on luonnollisestikin terveellisintä.