Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi Meghan parkaa:(

Vierailija
04.05.2019 |

Itellä meni esikoinen pari viikkoa yli ja jouduttiin käynnistämään. Siinä ei paljoa hengitelty ja sellanen trauma jäi että seuraavalla kerralla vaadin sektion. Olivat kyllä ymmärtäväisiä ja ongelmitta sen sain.

Kommentit (380)

Vierailija
61/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alatiesynnytyksen jälkeen on jo vauvan kanssa kotona ennen kuin sektiosta toipuva pääsee edes ekaa kertaa sängystä ylös.

Sektiosynnyttäjä kiskotaan kyllä heti jaloilleen ja laitetaan kävelemään. Kahden sektion verran kokemusta.

Alatiesynnyttäjä kävelee itse salista ulos kenenkään kiskomatta. Kolmen synnytyksen verran kokemusta.

Vierailija
62/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa hänestä varmuudella sanoa mitään muuta kuin että ei ole parka. Vaikuttaa nefernaiselta, eli osaa kääntää kaikki tilanteet edukseen.

Mikä on nefernainen?

Nefernefernefer. Waltarin Sinuhe Egyptiläisestä. Nainen, jolla ei koskaan mennyt sormi suuhun vaan joka osasi pudota aina jaloilleen, tapahtui mitä tahansa, kenen tahansa kustannuksella.

Mitäs vikaa siinä on? Sinun (ja minun) esivanhemmat, sekä miehet että naiset, ovat osanneet tämän jalon taidon. Todisteena tästä olemme täällä hengailemassa vuosituhansien jälkeen. Selviytyminen on lajin säilymiselle ihan olennaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta tulee kyllä virallinen ilmoitus hetikohta. Mutta kuva myöhemmin

Vierailija
64/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alatiesynnytyksen jälkeen on jo vauvan kanssa kotona ennen kuin sektiosta toipuva pääsee edes ekaa kertaa sängystä ylös.

Sektiosynnyttäjä kiskotaan kyllä heti jaloilleen ja laitetaan kävelemään. Kahden sektion verran kokemusta.

Alatiesynnyttäjä kävelee itse salista ulos kenenkään kiskomatta. Kolmen synnytyksen verran kokemusta.

No tuliko hyvä mieli? Sait sanoa viimeisen sanan ja vähän olla parempi kuin sektiosynnyttäjä.

Vierailija
65/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuliko hyvä mieli? Sait sanoa viimeisen sanan ja vähän olla parempi kuin sektiosynnyttäjä.

En ole kumpikaan näistä kommentoijista, mutta ajattelin, ettei kyse ole siitä, kuka on parempi, vaan siitä, kumpi synnytystapa on todennäköisesti helpompi, jos voi valita.

Vierailija
66/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt että nämä Meghanit ja Minttu Räikköset haluavat synnyttää alateitse! Itselle varsinkin tossa asemassa sektio olisi ehdoton kun saa itse päättää. Eihän kuningatarkaan synnyttänyt alateitse.

No hyi, en ikinä suostuis sektioon, ellei olisi aivan pakko.

Kiireellinen sektio, hyvin meni, ei komplikaatioita, viikko naistenklinikalla ja kotona numero 1 vauvan hoito ja vähän kotitöitä. Helppo oli, kokemusta ei muusta. Arpi muistona. 

Vierailija
67/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle hyvä mieli? Ainakaan sulla ei ollut tarvetta ojentaa sektiosynnyttäjää hänen ”viimeisestä sanastaan”.

Vierailija
68/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousin kävelemään kuusi tuntia kiireellisen sektion jälkeen ja olin sairaalassa kaksi yötä. Olen vieläpä mummoäitiensisynnyttäjä.

yleensä kun on sektio niin sairaalassa ollaan viikko, itsellä sektio myöhään illalla ja seuraavana päivänä iltapvllä menin vessaan, ei olisi saanut mennä yksin. En ollut normaalissa kunnossa, kävelin sumussa ja perille pääsin. Hyvä etten pyörtynyt,

Vierailija
69/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei edelleenkään ole sairaus eikä la:n jälkeen tarvitse alkaa kiirehtimään. Meghan on hoikka ja terveen oloinen ollut joten tuskimpa riskit ovat suuret pitkälläkään yliajalla.

Vähän rajaa näihin juttuihin.

Elisabeth kävi terapiassa ja synnytysvalmennuksessa ennen Annen syntymää koska Charlesin synnytys oli ollut mitä oli. Tämä valmentaja kuoli pari vuotta sitten ja siitä kerrottiin jossain dailymailissa.

Luojan kiitos Meghan pitää asiat ominaan. Katen ja Williamin vauvaesitykset ovat olleet vastenmielisiä.

Mä en ymmärrä miksi niin moni ajattelee että on tervettä että odottava äiti on hoikka. Todella monessa viestissä ollaan sitä mieltä että korkea ikä ei ole este kunhan on hoikka niin silloin on varmasti terve.

Toiseksi Meghanin laskettua aikaahan ei tiedetä, mutta ei se hoikkuus millään tavalla suojaa yliajan vaikutuksilta. Suomessa käynnistetään vk 42 koska sen jälkeen istukka ei toimi enää kunnolla ja tieteellisissä tutkimuksissa on pystytty toteamaan että äidin ja lapsen riskit kasvaa silloin.

Olisiko reilu ylipaino sitten optimismia lisäävä tekijä raskaudessa?

Oletko idiootti? Ihan oikeasti kysyn mielenkiinnosta kun ilmeisesti et ymmärrä että ääripäiden välillä on tilaa. Ei reilu ylipaino ei ole terveellistä kuten ei ole liiallinen hoikkuus. Normaalipaino on kaikkein terveellisintä. Kuolinriski itseasiassa on suurempi bmi 17 kuin vaikkapa bmi 27.

En ole tuo, jota kutsut idiootiksi, mutta itse en pidä hoikkuutta ääripäänä. Oma BMI:ni on 21, ja pidän itseäni hoikkana.

Juu, tämähän olikin pointti tässä keskustelussa. Kinataan seuraavaksi millä bmi:llä on hoikka ja millä ei.

Vierailija
70/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että haluaa luomuvihanneksia viljellä lapselleen jos ei alateitse halua synnyttää.

Synnnytys kasvattaa mm.puolustuskykyä lapselle. Sektio taas heikentää rajustikkin. Allergioiden ja syövän riski lisääntyy

Oli muuten jännä kun aloimme kerran vertailla sitå miten olemme syntyneet ja sitten sitå kenellä on allergiota ja kenellä ei. Yhdelläkään sektiolla syntyneellä aikuisella ei työporukassa ollut allergioita eikä sektiolla syntyneillä lapsilla. Muilla sitå vastoin olikin. Tutkimuksia vääristellään.

Vähän sama kun sektion jälkeistä kohdun ohenemista seurataan raskauden ja synnytyksen aikana ja unohdetaan ettå myös uudelleen alakautta synnyttävän kohtu voi olla repeämisriski ja paperiakin ohuempi.

Vierailija
71/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme että haluaa luomuvihanneksia viljellä lapselleen jos ei alateitse halua synnyttää.

Synnnytys kasvattaa mm.puolustuskykyä lapselle. Sektio taas heikentää rajustikkin. Allergioiden ja syövän riski lisääntyy

Höpöhöpö. Sama alatiesynnytyksen altistus saadaan pyöräyttämällä vanupuikkoa synnyttäjän alakerrassa ja hieraisemalla vauvan kasvoihin. Sektiossa ei ole lainkaan haittapuolia lapselle. Sen sijaan alatiesynnytyksessä syntyvät mm. cp-vammat.

Vierailija
72/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus ei edelleenkään ole sairaus eikä la:n jälkeen tarvitse alkaa kiirehtimään. Meghan on hoikka ja terveen oloinen ollut joten tuskimpa riskit ovat suuret pitkälläkään yliajalla.

Vähän rajaa näihin juttuihin.

Elisabeth kävi terapiassa ja synnytysvalmennuksessa ennen Annen syntymää koska Charlesin synnytys oli ollut mitä oli. Tämä valmentaja kuoli pari vuotta sitten ja siitä kerrottiin jossain dailymailissa.

Luojan kiitos Meghan pitää asiat ominaan. Katen ja Williamin vauvaesitykset ovat olleet vastenmielisiä.

Mä en ymmärrä miksi niin moni ajattelee että on tervettä että odottava äiti on hoikka. Todella monessa viestissä ollaan sitä mieltä että korkea ikä ei ole este kunhan on hoikka niin silloin on varmasti terve.

Toiseksi Meghanin laskettua aikaahan ei tiedetä, mutta ei se hoikkuus millään tavalla suojaa yliajan vaikutuksilta. Suomessa käynnistetään vk 42 koska sen jälkeen istukka ei toimi enää kunnolla ja tieteellisissä tutkimuksissa on pystytty toteamaan että äidin ja lapsen riskit kasvaa silloin.

Olisiko reilu ylipaino sitten optimismia lisäävä tekijä raskaudessa?

Oletko idiootti? Ihan oikeasti kysyn mielenkiinnosta kun ilmeisesti et ymmärrä että ääripäiden välillä on tilaa. Ei reilu ylipaino ei ole terveellistä kuten ei ole liiallinen hoikkuus. Normaalipaino on kaikkein terveellisintä. Kuolinriski itseasiassa on suurempi bmi 17 kuin vaikkapa bmi 27.

En ole tuo, jota kutsut idiootiksi, mutta itse en pidä hoikkuutta ääripäänä. Oma BMI:ni on 21, ja pidän itseäni hoikkana.

21 on normaalipaino, se on käytännössä normaalipainon puolivälissä joten ihan normaalipainoinen olet. Vaikka toki meistä jokainen mieluusti näkee itsensä vähän jonain muuna...

Toki olen normaalipainoinen. Siis ymmärrätkö oikein, että sinusta hoikkuus on jotain epänormaalia, alipainoisuutta?

Ymmärsit väärin, hoikkuus assosioituu yleensä sinne lähemmäs normaalipainon bmi:n alarajaa. Toki nykyisin tilanne on mennyt siihen että normaalipainoiset kokevat olevansa hoikkia ja ylipainoiset normaalipainoisia.

Joka tapauksessa sinäkään et osannut vastata onko jossain tutkittua tietoa siitä että nimenomaan hoikkuus auttaisi jotenkin synnytyksessä verrattuna siihen että olisi normaalipainoinen? Sitähän minä alunperin kritisoin kun iso osa ihmisiä selittää kuinka Meghanin raskaus menee varmasti hyvin nimenomaan koska on niin hoikka.

Vierailija
73/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörökorvat ovat aika todennäköiset, minusta turha leikata ne ovat ihan persoonalliset.

Lienee olennaista, että lapsella on korvat ja niillä kuulee.

Vierailija
74/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättynyt että nämä Meghanit ja Minttu Räikköset haluavat synnyttää alateitse! Itselle varsinkin tossa asemassa sektio olisi ehdoton kun saa itse päättää. Eihän kuningatarkaan synnyttänyt alateitse.

Ovatkin fiksuja ja ymmärtävät turhien sektioiden riskit niin vauvalle kuin vanhemmalle. Nykyajan ensisynnyttäjiä ei kestä kuunnellakaan, kun ei voida synnyttää, jos vaikka vähän repeää, mutta kaikki tutkitut todelliset sektion riskit on vaan pelottelua... Halutaan vauvoja puskea maailmaan kuhan niitä ei vaan oikeasti tarvi puskea.

Vierailija
75/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatkin fiksuja ja ymmärtävät turhien sektioiden riskit niin vauvalle kuin vanhemmalle. Nykyajan ensisynnyttäjiä ei kestä kuunnellakaan, kun ei voida synnyttää, jos vaikka vähän repeää, mutta kaikki tutkitut todelliset sektion riskit on vaan pelottelua... Halutaan vauvoja puskea maailmaan kuhan niitä ei vaan oikeasti tarvi puskea.

Mitä riskejä vauvalle on sektiossa? Alatiesynnytyksessä on cp-vammaisuuden riski.

Vierailija
76/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on viaton aina, muistakaa tämä.

Vierailija
77/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä riskejä vauvalle on sektiossa? Alatiesynnytyksessä on cp-vammaisuuden riski.

Cp-vammaisuuden riski synnytyksessä on äärimmäisen pieni. Noin 0,3% vauvoista altistuu kohtalaiselle tai vaikealle hapenpuutteelle synnytyksen aikana, eikä edes kaikille heistä tule siitä mitään seurauksia. Cp-vammoista selkeästi suurin osa tulee jo raskausaikana tai syntymän jälkeen infektioista.

Sektion riskeistä, joiden todennäköisyydet ovat huomattavasti korkeammat, kuin cp-vamma alatiesynnytyksen seurauksena, voit itse lukea mm. täältä http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/synnytystapa-vaikuttaa-ai… jos asia kiinnostaa :) ja kannattaneekin, ettei tule jakaneeksi väärää informaatiota.

Vierailija
78/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jalat oli ku puupökkelöt, ei nukutettu, ei kukaan tullut sanomaan että nyt ylös. Seuraavana päivänä iltapvllä lähdin yksin vessaan ja ei olisi saanut mennä. Jalat toimi mutta pää ei ts oli vähän niinku huimausta. Oliko sitten niin että minut oli unohdettu, muuten loistava vointi. 

Vierailija
79/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmis-hautomakone kirjoitti:

Eikös tuo ole hautonnut toukkaansa jo vähintään 13 kk? Ei saa hatiköidä, tuo raskus jatkuu vielä vähintään puoli vuotta, tai vuoden. Kuka sen niin tarkkaan tietää?  Nuo kuninkaalliset hoitaa näitä(kin) asioita aivan erilailla, kuin rahvaat taviskansalaiset.   :D

Tuntuu tosiaan siltä, että on ollut jo ikuisuuden raskaana. Uutisissakin vähän väliä, että joko nyt, ei vielä vaan nyt, ehkä hyvin pian sittenkin...

Noi voi elämän kevät. Olisipa Meghan arvannut kuinka paljon raskautensa suomalaismammoja häiritsee. Hankkisitte oman elämän!

Vierailija
80/380 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sängystä ylös sektion jälkeen samalle illalle. Ei mitenkään pahalle tuntunut. Haava parani hyvin ja ei ollut juurikaan kipuja. Otin Panadolia kahtena päivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan