Miten pysyä töissä täysijärkisenä irtisanomisajan?? (6 vko)
Sain torstaina tietää että pomo ei halua antaa minulle uutta sopimusta. Viime kehityskeskustelussa marraskuussa hän sanoi että pidän työpaikkani jos korjaan asiat X, Y, Z liittyen työni hoitoon. Tein aivan kamalasti ylitöitä tuon kehityskeskustelun jälkeen, olin joskus konttorilla yhteentoista saakka, kehityin paljon työssäni, sain hullun määrän projekteja päätökseen. Voitimme jopa kaksi suunnittelukilpailua joita varten tein kaikki materiaalit, osasuunnitelmat ja myös esitelmät. Irtisanomiskeskustelussa toin nämä seikat ilmi, mutta pomo totesi vain että minun on turha yrittää laittaa työtäni positiiviseen valoon.
Tänään olin ekaa kertaa taas toimistolla. Jo ennen työpäivän alkua menin vessaan itkemään ja tämä toistui päivän mittaan. Toimistomanageri soitti minulle perjantain poissaolosta ja aloin itkemään myös puhelimessa kun jouduin selittämään ett:a tulin irtisanotuksi niin en kertakaikkiaan pystynyt tulemaan töihin. Kotiinlähtiessä pomo tuli yrittämään jutella projektiesitelmästä mutta sanoin tylysti että huomenna sitten, naputtelin sähköpostini loppuun ja lähdin (melkein) ovet paukkuen pois.
Miten ihmeessä selviän nämä 6 viikkoa tekemättä itsestäni aivan täyttä idioottia? Olen normaalisti niin rauhallinen ja kärsivällinen mutta nyt olen aivan jaksamiseni reunalla. En halua jättää itsestäni epäasiallista kuvaa mutta en pysty pitämään tunteitani täysin pinnan alla. V--uttaa aivan h--vetisti että kaikki kova työ oli aivan hukkaan heitettyä ja lupaukset työpaikan pitämisestä olivat vain keino tiristää minut kuiviin.
Pöh, miksi?