Lapsen kaverin kotona oli tällaista ruokaa- Mitä ajattelette tästä?
Tyttö oli mennyt koulun jälkeen kaverinsa luo. Kun pääsin töistä, niin menin hakemaan tytön. Tyttöni oli kaverinsa kanssa ruokapöydässä ja tarjolla oli pastaa, jauhelihakastiketta ja jotain rasvaista majoneesisalaattia. Joivat mehua. Pöydässä ei ollut kasviksia eikö mitään värikästä muutenkaan.
Kysyin tytöltä, millaista jauhelihakastike oli, että oliko tomaattipohjainen vai perus ruskea. Tyttö sanoi, että ruskea ja oli kuulema ollut voin maku.
Sanoin tytölle, että ei syö kylässä seuraavalla kerralla.
Kommentit (317)
Voi apua lapset söi ruokaa. Olisihan tuossa voinut olla vaikka tomaatti per naama tarjolla.
Miksi ap:n pitää tentata kaveria siitä mitä heillä syödään kotona. Muiden kotiruuat ei kuulu ap:lle millään tavalla.
Ap muiden koti ruuat ei kuulu sinulle älä kysele lapselta kotiruokailusta kun selvästi saa ruokaa kotona.
Silppu kirjoitti:
Voi apua lapset söi ruokaa. Olisihan tuossa voinut olla vaikka tomaatti per naama tarjolla.
Miksi ap:n pitää tentata kaveria siitä mitä heillä syödään kotona. Muiden kotiruuat ei kuulu ap:lle millään tavalla.
Kyllä saan kysyä.
Ap
Huomenna saadaan sitten lukea palstalta miten lapsen kaverin äiti teki lasun majoneesisalaatista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun lapsi ei tehnyt kunnon ruokaa? Siis jos lapset oli kahdestaan syömässä ja kaivelleet kaiken rasvaisen esille, niin ainakin minä kysyisin ihan vakavissani siltä lapselta, että miksi et tehnyt sitä kastiketta vesi-soija-lientä suurustamalla.
Lapsen äiti teki ruokaa. Aion kysyä huomenna tytön kaverilta paremmin, mitä syövät aamupalalla ja iltapalalla.
No se ei kuulu sulle yhtään! Senkin niuho!
Silppu kirjoitti:
Ap muiden koti ruuat ei kuulu sinulle älä kysele lapselta kotiruokailusta kun selvästi saa ruokaa kotona.
Kyllä kuuluu ja saa ja pitääkin kysyä jos on epäilys ettei kaikki ole kunnossa. Myös lasun voi tietysti tehdä mutta toki ennen sitä voi yrittää kysellä lapselta ja keskustella vanhempien kanssa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää.. rasvainen majoneesisalatti, valkoinen pasta, voissa tehty ruskea jauhelihakastike ja makeaa sokerimehua
Mistä tiedät että mehu oli makeaa sokerimehua?
Hyvää hyvyyttään tarjoavat ruokaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Kolikkihousut kainaloihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää.. rasvainen majoneesisalatti, valkoinen pasta, voissa tehty ruskea jauhelihakastike ja makeaa sokerimehua
Mistä tiedät että mehu oli makeaa sokerimehua?
No koska näin sen ruokapöydällä. Siinä mehussa ei ollut muuta kuin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Kyllä saan kysyä.
Ap
Et saa. Piste.
En edes tiedä miksi hörähdin tälle aloitukselle. Olis pitäny vaan ottaa torkut töiden jälkeen.
Itse katselin aina muksuna kateellisena kun kaverin luona syötiin pastaa. Tuolloin gluteenittomat tuotteen olivat harvinaisia ja kalliita. Mulle keitettiin aina riisiä. AINA! Teininä kapinoin ja söin pastaa kaverin luona. Sain ripulin ja järkyttävät vatsakrampit.
Mun mummo teki aina hyvää ruskeaa kastiketta ❤
Miten ruskea kastike tehdään ilman voita? Lopputuloksen myös muistuttava hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel!
Nostan colitsihousut vattan yli ja meen ottamaa lisää makaroonia.
Anteeksi kun nipotan, mutta se on kylläkin golitzi!
Mutta kuulostaa kyllä kiittämättömältä, vaikka oikein ruskea kastikekin jaksettu vääntää vierasta varten!
Itse olisin tarjonnut ihan vain makkispekkikset, kun ranut ja tarjouslenkki on jotain mitä kyllä aina löytyy, ja onpa tuolla näin loppukuulle ruhtinaallista perunasalaattiakin!
Se on kyllä kollekehousut. Turha tulla hienosteleen. Tv Makaryynimies.
No jos pastaa ja jauhelihakastiketta, niin voisi kai siihen laittaa viereen vaikka vihersalaatin eikä mitään majoneesimössöä. Tuollaisen setin jälkeen itse olisin ainakin ihan seis, jäisi raskas olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Kyllä saan kysyä.
ApEt saa. Piste.
No aivan varmasti kysyn. Luuletko, että minua jonkun tuntemattoman palstalaisen käskyt 😀 salli mun nauraa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Kyllä saan kysyä.
Ap
Toki saat kysyä. Kuinkahan tervetullut tyttäresi on kaverinsa luo tivaamisesi jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Hyvää hyvyyttään tarjoavat ruokaa. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Kolikkihousut kainaloihin
Tää oli paras! Kiitos! Ihan purskahti sokerinen vehnävelli pullan päälle, kun niin nauratti!
No, pääasia on, että jotain ruokaa oli. Kaikilla maailman lapsilla ei edelleenkään ole joka päivä ruokaa.
Ehkä soitan illalla tuolle äitille, että voi vakavasti keskustella tuosta asiasta.