Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tämä itku näistä HSL-vyöhykkeistä?

Vierailija
29.04.2019 |

Siis jos se kuukauden seutulippu eli nykyinen abc-vyöhyke maksaa euron enemmän niin kauhea haloo. Siis euron. Kerätkää pulloja jos niin kirpaisee.

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette käyttäneet vaan ratikkaa niin laajentakaa reviiriä ja käykää Vantaan perukoilla, pääsee osaan Espoota ja Kauniaisiin. Hyvä uudistus. 

Kyllä käynkin. Ainakin kerran viikossa Jumboon, mutta omalla autolla. Ratikkaa olen tosiaan käyttänyt, kun niin edullinen. Jatkossa vaan omalla autolla.

Melkoisen pöljä kommentti. Jos on varaa pitää autoa, maksaa siihen liittyvät kulut ml. bensa, niin miten ei voi olla satunnaisiin kertalippuihin ratikassa 2,80 e????

Vierailija
162/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykytekniikalla ei liene mahdotonta tehdä systeemiä, joka velottaisi todellisen kuljetun matkan mukaan.

Langaton leimaus tullessa ja poistuessa.

Ei polkupyörällä haluta ajaa.

Sitä ihastellaan vierestä.  

Miksikö? Koska olemme vain tulevaisuuden algoritmi pyörittämässä itseään ja katsomassa eri outcomeja.

Sinccis

Eri asioista.

Tuolle väitteellesi ei ole minkäänlaisia perusteluita. Se on pelkkä teknokraattien märkä uni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun A:lla ja käyn töissä A:lla, joten toivoin saavani aikaisempaa edullisemman kausilipun. Näin ei käynyt vaan kausilippu kattaa nyt AB-vyöhykkeen ja tulee vuodessa yli 40 euroa kalliimmaksi. Entinenkin hinta oli mielestäni liian kallis vähävaraisille, joilla vaihtoehtoja on vähän.

Jos on niin vähävarainen, niin sitten voi miettiä, miksi pitää asua siellä Helsingin ytimessä.  

A-vyöhyke muuten ulottuu lähiöihin myös. ei se ole vaan Eira.

Ja moni vähävarainen ei voi valita omaa asuinpaikkaansa, koska kun haet asuntoa, joudut ottamaan sen minkä saat ja mistä saat. Itse asun A-vyöhykkeellä tästä syystä, otin asunnottomana vammaisena ensimmäisen asunnon mitä tarjottiin, koska en halunnut joutua asumaan kadulle. Typerää edes syyllistää minua siitä.

En ihmettele enää asuntopulaa. 

Sinccis

Ei kai ole minun syyni ettei helsinkiläisille vammaisille rakenneta asuntoja sinne Korson taivaaseen :D

Parempi vaan meille kun pysytte siellä Helsingissä. Sovit paremmin joukkoonkin. 

Sinccis

Niinpä, täällä Helsingissä sentään ihmisillä on käytöstavat toisin kuin teillä Korsossa :) En voi kuvitellakaan tuttavapiiriini ketään, joka mollaa vammaisia kuten sinä. Kyllä mua hävettäis olla sinä!

Vierailija
164/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä uudistus kaiken kaikkiaan. Todella typerä. Vaihdoin tänään takaisin yksityisautoiluun ☺️

Mä harkitsen myös auton hommaamista. Ei näemmä riitä, että yhteydet on yhä surkeita, vaan hinnat nousi niin ryöstötasolle, ettei paljon kannata rahallisesti matkustella haisevissa, ahtaissa ja kuumissa busseissa, tai odotella laiturilla junaa, joka ei ikinä tule. Heipparallaa vaan ilmakehä ja luonto, mutta vois päättäjätkin tulla hiukan vastaan.

Se auton pitäminen vasta halpaa lystiä onkin.

Vierailija
165/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvästi onnistunut uudistus, kun kaikkia ketuttaa :-)

A-vyöhykkeen Helsnkiläisiä suututtaa, miksei tullut omaa vyöhykettä, vaikka Helsingin osuus HSL maksuista on yli 200 m€, kun Espolla osuus on vain 100 m€ ja Vantaalla 50 m€.

B-vyöhykkeen Helsinkiläisiä taas korpeaa kertalipun hinnannosto, joka oli 60 senttiä.

C-vyöhykkeen Tikkurilailaisia suututtaa, kun uudistus kiusallisesti paljasti, että Vantaan kilpaileva keskusta Myyrymäki onkin ihan oikeasti lähempänä Helsingin keskustaa. Ja vielä asukasluvultaan isompi!

Vastaavasti Espoon C-vyöhykkeelle jääneitä kiukuttaa, että osa Espoosta kuuluukin B-vyöhykkeeseen. Vaikka se Espoon maksuosuus on vain 100 m€. B-vyöhykkellee pääsivät saivat tuntuvan alennuksen!

Ja poppoo Östersundomissa on taas ihan mapissa Ö. Mutta he voivatkin käänytä naapurikuntansa Sipoon rikkaan ja monipuolisen palvelutarjonnan puoleen :-)

Kaikille tuntuu tuleen yllätyksenä, että jos muuttaa halvan asunnon perässä kauaksi Helsingin keskustasta, niin on kaukana Helsingin keskustasta.

Onko kukaan tyytyväinen? No varmaan ne Espoon ja Vantaan B-vyöhykelle päässet. Joita lienee aika suuri joukko.

Ja minä olen tyytyväinen, terveisin AB-vyöhykkeeltä.

Minä myös tyytyväinen, terkut helsinkiläiseltä B-vyöhykkeeltä.

Vierailija
166/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää ratikan kertalipun hinnannousu 1,70 eurosta 2,80 euroon. Aikamoinen prosenttikorotus!

Tää ratikkalippu oli melko epäreilu, onneksi poistui.

Niinpä. Ihmettelin aina miksi ratikalla esim. Arabiasta keskustaan maksaa vähemmän kuin lähibussilla 500 metrin matka terveysasemalta kotiin

eri

Koko Euroopan läpi ja sama hinta. Ompa halpa matka Arabiaan.

Sinccis

167/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Kuka edes käyttää julkista liikennettä. En itse varmaan osaisi edes Bussiin mennä oikeasta ovesta

kauhee haloo nyt lentomatkailusta, ei saa lentää, ilma saastuu ja sinä saastutat pikkuautolla koska julkinenkin liikenne olemassa. Käytän sujuvasti julkistä liikennettä, asun Hgissä, kiitos stadin herrat ja ladyt kun keksitte vyöhykeuudistuksen. Tykkään. Minä lennän ulkomaille mutta ei oo pikkuautoa. 

Autossani on v8 kone ja miehellä v12 joten ei mitään pikku autoja ole kuitenkaan

Vierailija
168/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun A:lla ja käyn töissä A:lla, joten toivoin saavani aikaisempaa edullisemman kausilipun. Näin ei käynyt vaan kausilippu kattaa nyt AB-vyöhykkeen ja tulee vuodessa yli 40 euroa kalliimmaksi. Entinenkin hinta oli mielestäni liian kallis vähävaraisille, joilla vaihtoehtoja on vähän.

Jos on niin vähävarainen, niin sitten voi miettiä, miksi pitää asua siellä Helsingin ytimessä.  

A-vyöhyke muuten ulottuu lähiöihin myös. ei se ole vaan Eira.

Ja moni vähävarainen ei voi valita omaa asuinpaikkaansa, koska kun haet asuntoa, joudut ottamaan sen minkä saat ja mistä saat. Itse asun A-vyöhykkeellä tästä syystä, otin asunnottomana vammaisena ensimmäisen asunnon mitä tarjottiin, koska en halunnut joutua asumaan kadulle. Typerää edes syyllistää minua siitä.

En ihmettele enää asuntopulaa. 

Sinccis

Ei kai ole minun syyni ettei helsinkiläisille vammaisille rakenneta asuntoja sinne Korson taivaaseen :D

Parempi vaan meille kun pysytte siellä Helsingissä. Sovit paremmin joukkoonkin. 

Sinccis

Niinpä, täällä Helsingissä sentään ihmisillä on käytöstavat toisin kuin teillä Korsossa :) En voi kuvitellakaan tuttavapiiriini ketään, joka mollaa vammaisia kuten sinä. Kyllä mua hävettäis olla sinä!

Niin, niin. 

Pusi pusi kultu.

Sinccis

Vierailija
169/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykytekniikalla ei liene mahdotonta tehdä systeemiä, joka velottaisi todellisen kuljetun matkan mukaan.

Langaton leimaus tullessa ja poistuessa.

Ei polkupyörällä haluta ajaa.

Sitä ihastellaan vierestä.  

Miksikö? Koska olemme vain tulevaisuuden algoritmi pyörittämässä itseään ja katsomassa eri outcomeja.

Sinccis

Eri asioista.

Tuolle väitteellesi ei ole minkäänlaisia perusteluita. Se on pelkkä teknokraattien märkä uni.

On sille.

Sinccis

Esim. 14 pvän lipunhintaa tullaan laskemaan.

Vierailija
170/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teknisesti lisäksi katsotaan, niin mä mollasin Helsinkiläisiä ;)

Kuten kunnon Vantaalaisen kuuluukin ;)

Sinccis

Vierailija
171/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa. Yhtä kivuliaasti vyöhykkeet otettiin vastaan Tampereellakin.

Vierailija
172/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vituttaa, mutta voin elää tämän asian kanssa. Lippuni hinta nousi 5 euroa, eikä talouteni kaadu tuohon.

Säästäisin lipun hinnasta pari euroa, mikäli fyysisen bussikortin sijaan ottaisin jatkuvan lipun kännykkääni. Haluan kuitenkin ehdottomasti pitää bussikortin fyysisenä korttina. Maksan mielelläni pari euroa enemmän kuukaudessa siitä, ettei tarvitse stressata jos kännykän akku loppuukin yhtäkkiä. Sitten ei olisi lippua ollenkaan, ja olisin kusessa.

Vierailija
173/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi huono juttu tässä uudistuksessa oli se että aiemmin 14 vrk Hgin sisäinen lippu maksoi vähän päälle 28€.

Uudistuksen jälkeen AB-lippu samalle ajalle maksaa lähes 41€.

Ostan itse usein lyhyemmäksi ajaksi kuin vuodeksi tai 30 vuorokaudeksi kausilipun sillä en tarvitse kautta jatkuvasti (reissut ulkomailla, auton käyttö esimerkiksi syynä), mutta nähtävästi uudistuksella halutaan ajaa ihmisiä siihen että kausilippuja ostettaisiin pidemmäksi ajaksi.

30pvn jatkuva lippu halpenee 53 euroon. Ei ole kallista.

Joo, mutta kun monet ei tarvitse lippua kuin 14vrk kerrallaan. Ja sen hinta nousi 12e!

Ketkä monet? Olisiko näyttää jotain tutkimusta, että isokin osa ihmisistä tekisivät töitä vain kaksi viikkoa kerrallaan ja sitten lomailisivat? Kuulostat siltä tyypiltä, joka toisessa ketjussa kertoi tekevänsä jotain keikkatyön tyyppistä. Toki teikäläisiä on jonkin verran, mutta eiköhän paljon enemmän ole niitä, jotka käyvät töissä kuukauden joka arkipäivä. Lisäksi on niitä, jotka käyvät töissä ehkä vain pari päivää viikossa vaihtelevasti. He eivät hyötyneet mitään kahden viikon lipusta eivätkä he hyödy tästä uudistuksestakaan. 

Niin, keikkatyöläiset, vuorotyöläiset ja joillakin alkaa loma juuri tuossa 14vrk kohdalla, silti on pakko ostaa "tyhjää" se toinenkin 14vrk. 

En vaan ymmärrä, miksi sen hintaa nostettiin noin paljon? Onko siitä huimasti paljon enemmän kustannuksia HSL:lle, että Ärrän myyjä naputtaa koneeseen 14vrk sen 30 vrk sijaan. Selitä sinä, tai selittäkää joku, mitä haittaa tuosta kahden viikon lipusta kenellekään oli? Miksi se piti poistaa? Jos on joku oikeasti järkevä selitys, tyydyn siihen ja nuolen haavani. 

Jos me tehdään 2 vko "kuukausilippuja" niin muiksei sitten 5 pvän kuukausilippuja ??

Miksei 1 km lippuja, miksei 2 km lippuja. 

Ymmärrätkö sä mitä sä olet vaatimassa? Se tarkoittaisi, että jokaiselle pitäisi räätälöidä oma lippunsa, kun sullekin pitää.

Sinccis

Ensinnäkään en ole puhunut kuukausilipuista enää vuosikausiin. Ei sunkaan kannattaisi.  Enkä ole vaatimassa mitään, mitä ei HSL ole ennestäänkään tarjonnut. Kritisoin 14vrk lipun hinnankorotusta. Mutta ei näköjään sinultakaan saa järkevää vastausta. 

Unohtakaa koko juttu. 

Asiahan on selvä kuin pläkki. EI OLE ENÄÄ Helsingin sisäistä 14 vrk:n kausilippua olemassakaan.

Nyt on AB-vyöhykkeen 14 vrk:n lippu.

Suomeksi siis: 14 vrkn lippu on nyt kalliimpi koska sillä voi matkustaa myös B-vyöhykkeellä. Siksi.

Vierailija
174/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Orjien tehtävä mollata herroja.

Vierailija
175/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vituttaa, mutta voin elää tämän asian kanssa. Lippuni hinta nousi 5 euroa, eikä talouteni kaadu tuohon.

Säästäisin lipun hinnasta pari euroa, mikäli fyysisen bussikortin sijaan ottaisin jatkuvan lipun kännykkääni. Haluan kuitenkin ehdottomasti pitää bussikortin fyysisenä korttina. Maksan mielelläni pari euroa enemmän kuukaudessa siitä, ettei tarvitse stressata jos kännykän akku loppuukin yhtäkkiä. Sitten ei olisi lippua ollenkaan, ja olisin kusessa.

Luulis, että kun kännykän saa ladattua niin sen lipun voi sitten käydä osoittamassa palvelutoimistossa ja peruvat, jos sakkoja on tullut.

Kun on voimassa oleva lippu.

Näin ne toimivat silloin minunkin opiskeluaikana, jos oli unohtanut ihan sen valmislipun kotiin. 

Jotkut joo unohtivat joskus. Ei se maailma siihen kaadu.

Sinccis

Voit siis ostaa sen halvemmankin.

Vierailija
176/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin harvakseltaan arvolippuja Espoon sisällä ja olen opiskelija. Maksoin ennen siitä lipusta 1.10e ja nyt 2.80e :( No, pyörä kai kulkee talvellakin ne matkat mitä on pakko pidemmin taittaa (2x viikossa pakollinen läsnäolo koululla). Kausilipulle ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
177/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että stadin vierpiipertäjät saa maksaa vähän suuremman osan siitä verorahoilla pyörivästä julkisesta liikenteestä.

Vierailija
178/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, että stadin vierpiipertäjät saa maksaa vähän suuremman osan siitä verorahoilla pyörivästä julkisesta liikenteestä.

Vihreä oikeus alkaa toteutumaan ;)

Sinccis

Mua ei kannata viherhippien ärsyttää.

Vierailija
179/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Orjien tehtävä mollata herroja.

On paljon parempiakin tehtäviä.

Sinccis ;)

Vierailija
180/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kohta kämpän Kuninkaantammesta joten mulle kelpaa kun pääsen vierestä Vantaan puolelta Myyrmäestä junalla stadiin.

Sporalippua en ole ostanut kuin satunnaisesti, mutta onhan tuo 2,80 kertarysäyksellä iso hinnannousu kun ennen kertalippu maksoi 2,20 ja spora vielä vähemmän. Ymmärrän jos ketuttaa.

Kuninkaantammesta on monta kilometria Myyrmäen asemalle.....

Niin? ja pointti oli?

Jos ei halua pelkällä bussilla sieltä tulla niin juna on hyvä vaihtoehto. Samalla hoituu kauppa asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme