Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tämä itku näistä HSL-vyöhykkeistä?

Vierailija
29.04.2019 |

Siis jos se kuukauden seutulippu eli nykyinen abc-vyöhyke maksaa euron enemmän niin kauhea haloo. Siis euron. Kerätkää pulloja jos niin kirpaisee.

Kommentit (263)

Vierailija
141/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvästi onnistunut uudistus, kun kaikkia ketuttaa :-)

A-vyöhykkeen Helsnkiläisiä suututtaa, miksei tullut omaa vyöhykettä, vaikka Helsingin osuus HSL maksuista on yli 200 m€, kun Espolla osuus on vain 100 m€ ja Vantaalla 50 m€.

B-vyöhykkeen Helsinkiläisiä taas korpeaa kertalipun hinnannosto, joka oli 60 senttiä.

C-vyöhykkeen Tikkurilailaisia suututtaa, kun uudistus kiusallisesti paljasti, että Vantaan kilpaileva keskusta Myyrymäki onkin ihan oikeasti lähempänä Helsingin keskustaa. Ja vielä asukasluvultaan isompi!

Vastaavasti Espoon C-vyöhykkeelle jääneitä kiukuttaa, että osa Espoosta kuuluukin B-vyöhykkeeseen. Vaikka se Espoon maksuosuus on vain 100 m€. B-vyöhykkellee pääsivät saivat tuntuvan alennuksen!

Ja poppoo Östersundomissa on taas ihan mapissa Ö. Mutta he voivatkin käänytä naapurikuntansa Sipoon rikkaan ja monipuolisen palvelutarjonnan puoleen :-)

Kaikille tuntuu tuleen yllätyksenä, että jos muuttaa halvan asunnon perässä kauaksi Helsingin keskustasta, niin on kaukana Helsingin keskustasta.

Onko kukaan tyytyväinen? No varmaan ne Espoon ja Vantaan B-vyöhykelle päässet. Joita lienee aika suuri joukko.

Ja minä olen tyytyväinen, terveisin AB-vyöhykkeeltä.

Asun Espoossa C-vyöhykkeellä ja kyllä täältä on sen verran pitempi matkan esim. Helsingin keskustaan kuin B-alueelta, että hyväksyn ja ymmärrän kalliimman lipun hinnan. Jos haluan halvemmat liput niin muutan lähemmäs.

Vierailija
142/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon valtuusto hyväksyi juuri äsken Raide-Jokerista oman osuutensa. Yes. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi huono juttu tässä uudistuksessa oli se että aiemmin 14 vrk Hgin sisäinen lippu maksoi vähän päälle 28€.

Uudistuksen jälkeen AB-lippu samalle ajalle maksaa lähes 41€.

Ostan itse usein lyhyemmäksi ajaksi kuin vuodeksi tai 30 vuorokaudeksi kausilipun sillä en tarvitse kautta jatkuvasti (reissut ulkomailla, auton käyttö esimerkiksi syynä), mutta nähtävästi uudistuksella halutaan ajaa ihmisiä siihen että kausilippuja ostettaisiin pidemmäksi ajaksi.

30pvn jatkuva lippu halpenee 53 euroon. Ei ole kallista.

Joo, mutta kun monet ei tarvitse lippua kuin 14vrk kerrallaan. Ja sen hinta nousi 12e!

Ketkä monet? Olisiko näyttää jotain tutkimusta, että isokin osa ihmisistä tekisivät töitä vain kaksi viikkoa kerrallaan ja sitten lomailisivat? Kuulostat siltä tyypiltä, joka toisessa ketjussa kertoi tekevänsä jotain keikkatyön tyyppistä. Toki teikäläisiä on jonkin verran, mutta eiköhän paljon enemmän ole niitä, jotka käyvät töissä kuukauden joka arkipäivä. Lisäksi on niitä, jotka käyvät töissä ehkä vain pari päivää viikossa vaihtelevasti. He eivät hyötyneet mitään kahden viikon lipusta eivätkä he hyödy tästä uudistuksestakaan. 

Niin, keikkatyöläiset, vuorotyöläiset ja joillakin alkaa loma juuri tuossa 14vrk kohdalla, silti on pakko ostaa "tyhjää" se toinenkin 14vrk. 

En vaan ymmärrä, miksi sen hintaa nostettiin noin paljon? Onko siitä huimasti paljon enemmän kustannuksia HSL:lle, että Ärrän myyjä naputtaa koneeseen 14vrk sen 30 vrk sijaan. Selitä sinä, tai selittäkää joku, mitä haittaa tuosta kahden viikon lipusta kenellekään oli? Miksi se piti poistaa? Jos on joku oikeasti järkevä selitys, tyydyn siihen ja nuolen haavani. 

Jos me tehdään 2 vko "kuukausilippuja" niin muiksei sitten 5 pvän kuukausilippuja ??

Miksei 1 km lippuja, miksei 2 km lippuja. 

Ymmärrätkö sä mitä sä olet vaatimassa? Se tarkoittaisi, että jokaiselle pitäisi räätälöidä oma lippunsa, kun sullekin pitää.

Sinccis

Ensinnäkään en ole puhunut kuukausilipuista enää vuosikausiin. Ei sunkaan kannattaisi.  Enkä ole vaatimassa mitään, mitä ei HSL ole ennestäänkään tarjonnut. Kritisoin 14vrk lipun hinnankorotusta. Mutta ei näköjään sinultakaan saa järkevää vastausta. 

Unohtakaa koko juttu. 

Vierailija
144/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-vyöhykkeen Helsnkiläisiä suututtaa, miksei tullut omaa vyöhykettä, vaikka Helsingin osuus HSL maksuista on yli 200 m€, kun Espolla osuus on vain 100 m€ ja Vantaalla 50 m€.

B-vyöhykkeen Helsinkiläisiä taas korpeaa kertalipun hinnannosto, joka oli 60 senttiä.

C-vyöhykkeen Tikkurilailaisia suututtaa, kun uudistus kiusallisesti paljasti, että Vantaan kilpaileva keskusta Myyrymäki onkin ihan oikeasti lähempänä Helsingin keskustaa. Ja vielä asukasluvultaan isompi!

Vastaavasti Espoon C-vyöhykkeelle jääneitä kiukuttaa, että osa Espoosta kuuluukin B-vyöhykkeeseen. Vaikka se Espoon maksuosuus on vain 100 m€. B-vyöhykkellee pääsivät saivat tuntuvan alennuksen!

Ja poppoo Östersundomissa on taas ihan mapissa Ö. Mutta he voivatkin käänytä naapurikuntansa Sipoon rikkaan ja monipuolisen palvelutarjonnan puoleen :-)

Kaikille tuntuu tuleen yllätyksenä, että jos muuttaa halvan asunnon perässä kauaksi Helsingin keskustasta, niin on kaukana Helsingin keskustasta.

Onko kukaan tyytyväinen? No varmaan ne Espoon ja Vantaan B-vyöhykelle päässet. Joita lienee aika suuri joukko.

Samoin täällä tyytyväinen helsinkiläinen A-vyöhykkeellä asuva. Työskentelen Keilaniemessä ja aikaisemmin maksoin seutuliousya 106,5e/kk. Nyt maksan AB-lipusta 59e/kk. Minulle tämä uudistus oli mielettömän upea vaikka siis helsinkiläinen A-aluelainen olenkin.

Vierailija
145/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi huono juttu tässä uudistuksessa oli se että aiemmin 14 vrk Hgin sisäinen lippu maksoi vähän päälle 28€.

Ostan itse usein lyhyemmäksi ajaksi kuin vuodeksi tai 30 vuorokaudeksi kausilipun sillä en tarvitse kautta jatkuvasti (reissut ulkomailla, auton käyttö esimerkiksi syynä), mutta nähtävästi uudistuksella halutaan ajaa ihmisiä siihen että kausilippuja ostettaisiin pidemmäksi ajaksi.

Joo, mutta kun monet ei tarvitse lippua kuin 14vrk kerrallaan. Ja sen hinta nousi 12e!

Ketkä monet? Olisiko näyttää jotain tutkimusta, että isokin osa ihmisistä tekisivät töitä vain kaksi viikkoa kerrallaan ja sitten lomailisivat? Kuulostat siltä tyypiltä, joka toisessa ketjussa kertoi tekevänsä jotain keikkatyön tyyppistä. Toki teikäläisiä on jonkin verran, mutta eiköhän paljon enemmän ole niitä, jotka käyvät töissä kuukauden joka arkipäivä. Lisäksi on niitä, jotka käyvät töissä ehkä vain pari päivää viikossa vaihtelevasti. He eivät hyötyneet mitään kahden viikon lipusta eivätkä he hyödy tästä uudistuksestakaan. 

Niin, keikkatyöläiset, vuorotyöläiset ja joillakin alkaa loma juuri tuossa 14vrk kohdalla, silti on pakko ostaa "tyhjää" se toinenkin 14vrk. 

En vaan ymmärrä, miksi sen hintaa nostettiin noin paljon? Onko siitä huimasti paljon enemmän kustannuksia HSL:lle, että Ärrän myyjä naputtaa koneeseen 14vrk sen 30 vrk sijaan. Selitä sinä, tai selittäkää joku, mitä haittaa tuosta kahden viikon lipusta kenellekään oli? Miksi se piti poistaa? Jos on joku oikeasti järkevä selitys, tyydyn siihen ja nuolen haavani. 

Se on älykästä hinnoittelua, jota käytetään kaikkialla. Esimerkkinä erään kuntosalin hintoja: 1kk 31e, 4kk 86e, 12kk 145e. Huomaatko miten hinta suhteessa pienenee, kun kauden pituus kasvaa? Tyhmähän se olisi, joka myisi kuukausilippua hintaan 145e/12

eri

HSL ja kuntosali on ihan eri asia. Ei voi verrata. Huono selitys. Kun tuosta 14 vrk lipusta ei ollut mitään _haittaa_ kenellekään ja se on ihan yhtä kätevä myydä kuin 30vrk. HSL lippu on kuitenkin aika oleellinen ja lähes pakollinen olla olemassa kun käy töissä, kuntosalijäsenyys ei ole. 

No miten sinä itse hinnoittelisit, jos olisit HSL:n hinnoittelusta vastaava henkilö ja haluaisit maksimoida voitot?

Olen eri vastaaja, mutta hinnoittelisin kuten ennenkin, eli siten että 14 päivän lippu maksaa jonkin verran enemmän per päivä. Se olisi ihan reilua ja jotkut silti ostaisivat sitä lippua, koska se olisi kuitenkin halvempi kuin 30 päivän lippu. Jos on tosiaan totta, ettei tuon pituista kautta ole enää myytävänä, niin ihmettelen ja pidän todella surkeana tyhjänrahastuksena moista päätöstä.

Ei kaikkien ihmisten elämä ole niin ennustettavaa, että voisivat ostaa 45 päivän lipun hyvissä ajoin ennen sitä hetkeä kun lipun tarve lakkaa 14 päiväksi.

Vierailija
146/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on älykästä hinnoittelua, jota käytetään kaikkialla. Esimerkkinä erään kuntosalin hintoja: 1kk 31e, 4kk 86e, 12kk 145e. Huomaatko miten hinta suhteessa pienenee, kun kauden pituus kasvaa? Tyhmähän se olisi, joka myisi kuukausilippua hintaan 145e/12

eri

HSL ja kuntosali on ihan eri asia. Ei voi verrata. Huono selitys. Kun tuosta 14 vrk lipusta ei ollut mitään _haittaa_ kenellekään ja se on ihan yhtä kätevä myydä kuin 30vrk. HSL lippu on kuitenkin aika oleellinen ja lähes pakollinen olla olemassa kun käy töissä, kuntosalijäsenyys ei ole. 

No miten sinä itse hinnoittelisit, jos olisit HSL:n hinnoittelusta vastaava henkilö ja haluaisit maksimoida voitot?

En minä olen mikään hinnoittelun asiantuntija.  Kysyin vain järkevää selitystä, miksi 14 vrk lipun hinta piti nostaa noin paljon. Sitä ei taida löytyä. Tuollainen viisastelu on ihan turhaa. 

Aikaisemmassa viestissä sen selitin, mutta et hyväksynyt vastausta. Tuon kaltaisissa palveluissa on tavoitteena sitouttaa ihmisiä käyttäjiksi hinnoittelemalla pidempi aika (30 vrk) suhteessa halvemmaksi kuin lyhyempi aika (14 vrk). Jos päivähinta on molemmissa sama, kukaan ei osta kuukausilippua ja HSL ottaa takkiin. Jostain löytyy tasapainopiste 14 vrk hinnalle, jolla saadaan maksimoitua voitto. Ihan peruskauraa pitäisi olla

Vierailija
147/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstiviestilippu takaisin! En ymmärrä mikä idea oli lopettaa se. 

Käytä sovellusta.

Mitä ihmeen sovellusta?

Sinccis

Ei ainakaan ole nettiä puhelimessa jos semmoista höpiset. Netti on tietokoneella, miksi mä kahdesta netistä maksaisin?

vuosi 2019, maailma menee eteenpäin, kätevää maksaa laskut mobiilisovelluksella missä ja milloin vaan

En kai minäkään kahdesta netistä maksa! Läppärillä käytän tätä samaa kännykän nettiä, tietenkin. Tää siis vastauksena Sinccikselle, en löytänyt ketjusta hänen alkup. viestiään.

Meinaatsä, että mä alan kaiveleen jotain kortteja tuolta, että pääsen räpläämään nettiin?

Missä välissä? Kotona on netti, työnantajalla on netti.

Lisäksi työnantaja maksaa puhelut, joten miksi mä maksaisin enää netistä siinä välissä kun menen kotoa töihin 15 - 20 minuuttia Volvollani?? Kun molemmissa päissä se löytyy. Työnantaja tarjosi läppäriäkin, mä sanoin, että mulla on kotikone, voin hoitaa ne vähäiset työasiat kotikoneellakin. En tarvi läppäriä.

Idioottimaistahan se olisi tuossa kohtaa maksaa enää netistä. (Joo ja kortteja en ala laitteista taatusti irrotteleen ..)

Sinccis

Vierailija
148/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt näin, että kehäradan käyttäjät joutuvat ostamaan abc lipun? Vaikka lähtöpaikka ja määränpää olisi b vyöhykkeellä?

Eli jos haluan kulkea Malmilta Myyrmäkeen, ei kannata ottaa junaa vaan bussi?

Joudut ostamaan ne vyöhykkeet joiden kautta liikennevälineesi kulkee

Eli valitsen siis bussin 560, enkä mene kehärataa pitkin.

Mitäköhän VR tykkää, kun kehäradan käyttö vähenee ihmisillä dramaattisesti....

Vierailija
149/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt näin, että kehäradan käyttäjät joutuvat ostamaan abc lipun? Vaikka lähtöpaikka ja määränpää olisi b vyöhykkeellä?

Dramaattisesti ;)

Pari pummia meinaa kaataa VALTION rautatiet ;) Hehheh ..

Sinccis

Vierailija
150/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsitykseni erillisestä ratikkalipusta oli se, että kun ratikka on pitkillä matkoilla aika hankala väline, niin suurin osa käytännössä ajaa sillä todella lyhyitä matkoja. Siksi siis alhaisempi hinta. Sitten taas jos joku menee sillä pitkän matkan, niin aikaa tuhraantuu ihan luokattoman paljon, mikä edelleen perustelee lipun alhaisempaa hintaa. En käsitä miksi tuo piti muuttaa. Ennustan, että ratikan käyttö vähenee merkittävästi tämän johdosta.

Itselläni ne matkat, joita ennen ajelin ratikalla, jakautunevat jatkossa DriveNow:n, kävelyn ja pyöräilyn kesken. Kun aiemmin 10 ratikkamatkaa kuussa maksoi minulle 17 euroa, nyt ne maksaisivat 28 euroa. Tuolla pääsen kyseisen matkan DriveNow-autolla neljä kertaa. Loput kuusi kertaa menen mielelläni pyörällä tai kävellen, koska neljä matkaa autolla helpottaa arkea ratkaisevasti. Voin esim. tehdä 4 kertaa kuussa niin, että kävelen kohteeseen, käyn siellä kaupassa ja ajan autolla kassien kanssa suoraan kotiovelle. Jäljelle jäävän yhden kerran menen sitten edes takaisin pyörällä, kun ei ole isoja ostoksia tehtävänä.

Vierailija
151/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te Valtion Rautateitä kaada. Eikä ketään kiinnosta. Itsellenne te teette vain haittaa kiukuttelullanne. 

Tää on mulle niin tuttua kauraa töistä.

Oli ne mun tekemiä muutoksia tai pomoni, niin aina löytyy se pari kolme sadasta, jolla on valitettavaa ja maailma kaatuu.

Joissain asioissa vielä itse hyötyvät, mutta jotkut jäärät vastustavat siltikin. 

Miksikö, koska muutos pelottaa. Tätä opetetaan mm. muutosjohtamisen kurssilla ;)

Sinccis

Vierailija
152/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tule sen halvemmaksi. Kehäradan kautta joudut ostamaan BC ja pasilan kautta AB. Muista kahden vyöhykkeen minimi (pl. vyöhyke D)

Vierailija
153/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä tyytyväinen helsinkiläinen A-vyöhykkeellä asuva. Työskentelen Keilaniemessä ja aikaisemmin maksoin seutuliousya 106,5e/kk. Nyt maksan AB-lipusta 59e/kk. Minulle tämä uudistus oli mielettömän upea vaikka siis helsinkiläinen A-aluelainen olenkin.

No siis tämä uudistus lisää vapautta liikkua.

Tulevat sukupolvet tulevat kiittämään. Nyt vain ne, jotka tuijottavat omaa lipun hintaa itsekkäästi narisevat.

Sinccis

Vierailija
154/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää ratikan kertalipun hinnannousu 1,70 eurosta 2,80 euroon. Aikamoinen prosenttikorotus!

Eihän sellaista kuin ratikan kertalippu enää ole olemassakaan.

Vierailija
155/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käsitykseni erillisestä ratikkalipusta oli se, että kun ratikka on pitkillä matkoilla aika hankala väline, niin suurin osa käytännössä ajaa sillä todella lyhyitä matkoja. Siksi siis alhaisempi hinta. Sitten taas jos joku menee sillä pitkän matkan, niin aikaa tuhraantuu ihan luokattoman paljon, mikä edelleen perustelee lipun alhaisempaa hintaa. En käsitä miksi tuo piti muuttaa. Ennustan, että ratikan käyttö vähenee merkittävästi tämän johdosta.

Itselläni ne matkat, joita ennen ajelin ratikalla, jakautunevat jatkossa DriveNow:n, kävelyn ja pyöräilyn kesken. Kun aiemmin 10 ratikkamatkaa kuussa maksoi minulle 17 euroa, nyt ne maksaisivat 28 euroa. Tuolla pääsen kyseisen matkan DriveNow-autolla neljä kertaa. Loput kuusi kertaa menen mielelläni pyörällä tai kävellen, koska neljä matkaa autolla helpottaa arkea ratkaisevasti. Voin esim. tehdä 4 kertaa kuussa niin, että kävelen kohteeseen, käyn siellä kaupassa ja ajan autolla kassien kanssa suoraan kotiovelle. Jäljelle jäävän yhden kerran menen sitten edes takaisin pyörällä, kun ei ole isoja ostoksia tehtävänä.

Tarkennan vielä tätä lausuntoa sillä, että jos ratikat saadaan muutettua huomattavasti nykyistä nopeammin kulkeviksi, niin sitten ymmärrän että lippukin maksaa saman kuin muissa välineissä. Toistaiseksi vain tilanne on se, että matkani A-vyöhykkeen sisällä vaikkapa kaverin vauvaa katsomaan vie ratikalla 50 minuuttia, vaikka asumme molemmat saman ratikkalinjan varrella. Olen silti käyttänyt ratikkaa halvan hinnan takia, ja ottanut matkalle vaikkapa työpapereita luettavaksi. Nyt kun hinta kallistuu noin paljon kerralla, mutta etanavauhti on edelleen entinen, menen sitten vaikka Uberilla ja harvennan käyntejä että budjetti riittää niihin.

Vierailija
156/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää ratikan kertalipun hinnannousu 1,70 eurosta 2,80 euroon. Aikamoinen prosenttikorotus!

Eihän sellaista kuin ratikan kertalippu enää ole olemassakaan.

Ja juuri siitä syystä ratikalla matkustaminen kallistui melkein 100%. Onko tämä jotenkin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
157/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytekniikalla ei liene mahdotonta tehdä systeemiä, joka velottaisi todellisen kuljetun matkan mukaan.

Langaton leimaus tullessa ja poistuessa.

Vierailija
158/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos me tehdään 2 vko "kuukausilippuja" niin muiksei sitten 5 pvän kuukausilippuja ??

Miksei 1 km lippuja, miksei 2 km lippuja. 

Ymmärrätkö sä mitä sä olet vaatimassa? Se tarkoittaisi, että jokaiselle pitäisi räätälöidä oma lippunsa, kun sullekin pitää.

Sinccis

Ensinnäkään en ole puhunut kuukausilipuista enää vuosikausiin. Ei sunkaan kannattaisi.  Enkä ole vaatimassa mitään, mitä ei HSL ole ennestäänkään tarjonnut. Kritisoin 14vrk lipun hinnankorotusta. Mutta ei näköjään sinultakaan saa järkevää vastausta. 

Unohtakaa koko juttu. 

No, mä katson mitä mä voin tehdä asialle.

Sinccis

Vierailija
159/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytekniikalla ei liene mahdotonta tehdä systeemiä, joka velottaisi todellisen kuljetun matkan mukaan.

Ei polkupyörällä haluta ajaa.

Sitä ihastellaan vierestä.  

Miksikö? Koska olemme vain tulevaisuuden algoritmi pyörittämässä itseään ja katsomassa eri outcomeja.

Sinccis

Eri asioista.

Vierailija
160/263 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä tule silloin hieman lyödään lyötyä -tilanne, kun bussin kiertelystä joutuu maksamaan ekstraa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi