Syntyvyys väheni taas jyrkästi, hedemällisyysluku enää 1,41 (vrt. vuoden 1973 aallonpohja 1,50)
Kommentit (84)
Oikein hyvä uutinen. Viisaat nykynaiset.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarvitsee tehdä jotain! Hylätkää itsekkyys, lopettakaa aikuiset ihmiset se biletys ja matkustelu ja ottakaa vastuuta niin kuin aikuisen kuuluu.
No mutta niinhän ihmiset tekee eli ottavat aikuisen vastuun ja eivät tee lapsia joita eivät halua tai pysty elättämään.
Ja suurinta itsekkyyttä on kyllä tehdä se oma lapsi kun minä minä minå.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarvitsee tehdä jotain! Hylätkää itsekkyys, lopettakaa aikuiset ihmiset se biletys ja matkustelu ja ottakaa vastuuta niin kuin aikuisen kuuluu.
... Joopa joo. Ja sinäkö hankit lapsia yhteiskunnan hyvän takia vasten omaa tahtoasi? Uhrauduit yhteiskunnalle ja hylkäsit itsekkään elämäntavan tekemällä muutaman lapsen, oi kuinka ihanan marttyyrimaista. Ei tainnut mennä ihan noin.
Lapsia hankitaan ja ollaan hankkimatta itsekkäistä syistä. KUKAAN ei pelkästään yhteiskunnan tai maailman pelastamisen takia hanki lapsia tai jätä niitä hankkimatta. Eli itsekäs olet sinäkin.
Lompakkoloismiehen märkä päiväuni toteutuu: suomiemakot ovat lopultakin lakanneet porsimasta!
Vierailija kirjoitti:
Itse arvelen, että syntyvyys on tänä vuonna noin 45 000 syntyneen tuntumassa, ellei jopa jo sen alle!
Kuolleisuus n. 54000. Eli hyvin menee kaikilla. Kuolleisuutta on lisättävä, eikä syntyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miesten täysin ylirealistiset odotukset: naisten pitäisi hoitaa sekä koti, lapset, passata aviomies että tuoda vähintään yhtä paljon palkkatuloja perheeseen. Kuka jaksaa?
Jaksan heti kun saan tuollaisen naisen.
eräs väestöryhmä kyllä lisääntyy mutta jossain vaiheessa ei enää veronmaksajat riitä niitä rahoittamaan. Kun suomi menee konkurssiin ja taikaseinä ehtyy niin se on aika selvä että yksi kunnon talvi niittää elintasosurffareita kovalla kädellä
Vierailija kirjoitti:
Nyt se pää pois hanurista Marjatta. Valitulle lapsettomuudelle on olemassa muitakin syitä kuin se että tekee mieli juoda bisseä aamuyöhön tai lennellä turistirysästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikin puolin muuten hyvä asia, mutta kuka elättää tulevat vanhusarmeijat? Ja kuka hoitaa vanhukset 30 v päästä ja siitä eteenpäin? Nykynuoret joutuvat hoitamaan omat vanhempansa ja heille itselleen ei ole enää hoitajia.
Ei kiinnosta! Olen itse silloin mieheni kanssa mullan alla, samoin vanhempamme, ja jälkikasvua ei tälle maapallolle jätetä kattomaan tätä menoa. Kukaan meidän suvusta ei ole katsomassa millainen maailma silloin on, ja se on helpottavaa, ei huolta, ja tämä ei voisi vähempää kiinnostaa. Yhtään lasta en tänne tee vastuuntunnosta tai pakottamisesta. Ja suosittelen samaa muille ketkä eivät halua tänne jälkikasvua jättää.
En ymmärrä tätä eläkkeenmaksajajankutusta lainkaan?
Ainakaan omassa tuttavapiirissä ikäisteni eli -70 luvulla syntyneet kukaan ei edes usko koko eläkkeelle pääsyyn. Itse en ole viitsinyt edes katsoa arviota eläkeiästäni koska uskon että se tulee nousemaan vielä monta kertaa.
Ja nyt täytyy muistaa, että tällä hetkellä suuret ikäluokat nauttivat hyvistä eläke-eduista suht nuorina. Kun itse ehkä pääsen eläkkeelle paljon vanhempana on ikäluokkakin pienempi, joten eläkemenojen luulisi laskevan huomattavasti.
Kun demarit nostaa ”ympäristö” veroja niin kehitys vahvistuu edelleen, kuka tässä maassa omilla rahoilla enää lapsia pystyy elättämään. No sossulapsia ja mamulapsia tulee vielä.
Onkohan mitään arvioita moniko vanhus kuolee ennen kuin miksikään hoidettavaksi päätyy. Ei kannata elää turhan terveellisesti niin että pääsisi ajoissa pois ennen kuin tulee liian kalliiksi yhteiskunnalle. Itse ainakin päätän päiväni jollain keinolla kunnes ei mitään järkeä siinä ole.
Jos kuolen ennen miestäni niin mies voi työllistää nuoren naisen hoitajaksi loppuajaksi ja jos jään minä viimeiseksi niin voi työllistää nuoren miehen hoitajaksi.
Ihmisten määrä vähenee, hyvä juttu!
Se on pelkästään luonnonvalintaa. Suomalaisilla on monia perinnöllisiä sairauksia enemmän kuin muilla ja me ollaan sisäsiittoista kansaa. Lisäksi luonne on todella kusipäinen. Luonto hoitaa suomalaiset pois kansojen joukosta ja se on pelkästään hyvä asia.
Ei vähene....synnärit on täynnä kaapuakkoja, joten homma hoituu sipilän kutsuvieraiden toimesta, tosin eri juttu on että mitä hyötyä siitä on että lisäännytään koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Kun syntyvyys laskee tuon vajaa 3000 henkilöä, se tietää yli 3 miljoona kiloa hiilidioksidia vähemmän ilmaan joka vuosi. Jos laskemme kymmenen vuoden aikana vähentyneen syntyvyyden hyödyt yhteensä, ollaan kymmenissä miljoonissa.
Syntyvyyden lasku on paras lääke ilmastomuutokseen. Suomi onkin jo sitten oman osuutensa tehnyt.
Miten on KIINA?
Kiinan syntyvyys on myös alle 2 lasta/nainen. Eli väkiluku tulee laskemaan sielläkin.
Tämä on varmasti ihan luonnollinen seuraus siitä kun ihmisiä ei enään tarvita niin paljoa. Ihmisiä vaan pelotellaan kaikilla uhkakuvilla ja tyhmimmät heti uskovat. Sama oli aikoinaan se eläkepommi, että alkaa tulla paljon työpaikkoja mutta toisin kävi.
Kehitysapu nolliin ja siitä säästyneet varat tukemaan SUOMALAISIA lapsiperheitä ja vanhustenhoitoa!
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa kuihtuu pois.
Tämä sama ilmiö on vaikka kuinka monessa muussakin maassa. Suomi ei todellakaan ole ainoa.
Vieläkö joku puoltaa heitä? Oletteko ihmiset nyt tyytyväisiä?