Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stockmann puksuttelee vakaasti kohti konkurssia!

Vierailija
24.04.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006081893.html

Johdossa aika nuorta sakkia:
http://www.stockmanngroup.com/fi/toimitusjohtaja-ja-johtoryhma

Jos jollain on vielä lahjakortteja, kohta alkaa olla viimeiset hetket käyttää niitä.

Kommentit (278)

Vierailija
181/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nimenomaan maksaisin mielelläni muutaman euron extraa siitä, että saisin asioida viihtyisässä ympäristössä kasvotusten, sovittaa vaatetta paikanpäällä ja saada miellyttävää asiakaspalvelua, mutta koska en vaan löydä Stockalta mitä tarvitsen, jätän useimmiten kokonaan väliin.

-se, joka etsi sitä laadukasta perus pooloneuletta

Vierailija
182/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 159€ arvoisen neuleen, myyjä kysyy haluatko ostaa muovikassin?

Toi muovikassin hinta ärsyttää, koska jos ostan jotain kalliimpaa, ja jos pitää esim. vaihtaa tai palauttaa, en nyt ala tunkemaan ostostani reppuun, kassiin tmv. Ajattelen muitakin. Kirpputorit eri juttu.

Muutenkin osaamatonta ja ylimielistä palvelua.

Tyytyväinen asiakas palaa kauppaan palauttamaan tuotteen, jos sille antaa ilmaisen kassin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta eikö ole ihan (koko EU:ssa?) laki joka kieltää ilmaiset muovikassit...?

En itkisi yhden 0,20e perään jos ostaa kalliimman jutun, suhteessahan se 0,20e on esim. 400e ostoksen päälle minimaalinen summa, vert. sama 0,20e menee esim. 4e ostostakin jossa suhteessa paljon isompi osuus "ostoista".

Minusta on fiksua ennen kaikkea luonnon kannalta että muovikassit maksavat. Sama "saastemäärä" niistä tulee riippumatta kuskataanko sillä kotiin 400e ostos vai pari litraa maitoa. Muutenkin raja voisi olla vaikea vetää, ja ajan mittaan, toinen ostaa 100e tavaran ja saa ilmaisen pussin, toinen 99e tuotteen ja pitää maksaa pussista, varmasti herättäisi "katkeruutta" asiakkaissa.

Ehkä Stockman voisi ajatella kassiasian kokonaan uusiksi, esim. vuodessa vaikka 4 erilaista kankqista kestokassia jossa aina suunnitelijana esim. Paola Suhonen, tai vuoden nuori suunnittelija, tai Jenni Vartianen tmv. "iso nimi" Ja kassi maksaisi esim. 10e, mutta jos ostosten summa menee yli 200e ( tai mikä summa halutaankaan asettaa) kassi maksaa vain 1e ja jos osyokset yli 500e sen saisi ilmaiseksi.

Tie vaikka noista tulisi jossain kohtaa "muumimukeihin verrattava" ilmiö, tavallaan kuitenkin "rajallinen saatavuus" vaikka isoista määäristä toki puhutaan. Ja kassien toki tulisi olla hyviä ja hienoja, eli erottua ns. "Salen kassista".

Vierailija
184/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.....

Ehkä Stockman voisi ajatella kassiasian kokonaan uusiksi, esim. vuodessa vaikka 4 erilaista kankqista kestokassia jossa aina suunnitelijana esim. Paola Suhonen, tai vuoden nuori suunnittelija, tai Jenni Vartianen tmv. "iso nimi" Ja kassi maksaisi esim. 10e, mutta jos ostosten summa menee yli 200e ( tai mikä summa halutaankaan asettaa) kassi maksaa vain 1e ja jos osyokset yli 500e sen saisi ilmaiseksi.

Tie vaikka noista tulisi jossain kohtaa "muumimukeihin verrattava" ilmiö, tavallaan kuitenkin "rajallinen saatavuus" vaikka isoista määäristä toki puhutaan. Ja kassien toki tulisi olla hyviä ja hienoja, eli erottua ns. "Salen kassista".

Todella hyvä idea sulla.

Juuri sunlaisia innovatiivisia ihmisiä joku stockakin tarvitsee, mutta suomessa piiri pieni pyörii, ja se näkyy vähän kaikessa.

Lahjakkaita ihmisiä ei palkata mihinkään, vaan pelkästään suhteiden/puoluekannan perusteella ja lopputuloksena on juuri stockafiasko, ala-arvoinen taide- ja elokuvateollisuus jne.

Vierailija
185/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalojen entinen urbaani  maine ja 'monopoli'-status alkaa olla jo aika ´passé'.  Ennenvanhaan ,esim. 1960-luvulla kun elettiin vielä sitä  'tavaratalojen kulta-aikaa' ja kun niitä ei Suomessa tosiaan ollutkaan pääkaupunkimme lisäksi muualla kuin  jossain Turussa ja Tampereella, niin junamatka äidin kanssa  Helsinkiin ja käynti  Stocmannilla oli mieleenpainuva, upea  kokemus, jota muisteltiin vielä pitkään. (kaikki ne tuoksut ja värikkyys, valikoiman runsaus, somistukset, tunnelma tavaratalossa yms.)

Nykyisin taas on vaikea kuvitella mitään sellaista tuotetta, mitä ei täältä Imatraltakin saisi vaikka ihan jokapäiväisellä kauppareissulla (polkupyörällä) paikallisesta esim. Prismasta (ja muistakin täkäläisistä suurmyymälöistä). 

Tavaratalo jo sananakin herättää tosin nostalgiaa, koska se kuuluu käsitteenäkin oikeastaan jo menneeseen maailmaan.

Anttilan konkurssista alkoi  jo sen alamäki.

Vierailija
186/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann osti just tänä vuonna kaikkia Ale-Makasiinit. Toivottavasti laatu ei laske ja tilalle tule tarpeetonta heikkoa ja kallista skeidaa.

Vierailija
187/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta eikö ole ihan (koko EU:ssa?) laki joka kieltää ilmaiset muovikassit...?

En itkisi yhden 0,20e perään jos ostaa kalliimman jutun, suhteessahan se 0,20e on esim. 400e ostoksen päälle minimaalinen summa, vert. sama 0,20e menee esim. 4e ostostakin jossa suhteessa paljon isompi osuus "ostoista".

Minusta on fiksua ennen kaikkea luonnon kannalta että muovikassit maksavat. Sama "saastemäärä" niistä tulee riippumatta kuskataanko sillä kotiin 400e ostos vai pari litraa maitoa. Muutenkin raja voisi olla vaikea vetää, ja ajan mittaan, toinen ostaa 100e tavaran ja saa ilmaisen pussin, toinen 99e tuotteen ja pitää maksaa pussista, varmasti herättäisi "katkeruutta" asiakkaissa.

Tuota noin. Mikään ei edelleenkään estä tarjoamasta asiakkaille paperikassia ilmaiseksi ja vaihtamasta vaikka kaikkia pusseja samantien paperisiin. Joissain ketjuissa näin on toimittukin.

Vierailija
188/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa edellä muotoilin väärin, muovikassin hinta ei ole ongelma, maksakoot vaikka euron. Mutta se typerä kysymys, ostatko muovikassin?? Mihin sen sitten laitan. jos en puhtaaseen kassiin, uuden neuleen? Ja siinä tapauksessa jos tarvitsee vaihtaa koko tmv. tai väri luonnonvalossa ei olekaan hyvä, niin tuotteessa 2vk palautusoikeus. Itse en ainakaan halua ostaessani, että se tuote on kierinyt jonkun maitokassissa(tätäkin on nähty).

Vierailija
189/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn aina sillointällöin Stockalla, mutta ainoat mitä sieltä voisin kuvitella ostavani on tyyliin String-hylly tai muita sisustustuotteita. Kun hankin itselleni Iittalaa tai Marimekkoa, niin hankin nämä brändien omista liikkeistä joissa saa tavarataloa asiantuntevampaa asiakaspalvelua

Meikit jne. taas on helpompi ja edullisempi tilata netistä, varsinkin jos tietää omat sävynsä. Stockan Powerissa olen kyllä asioinut useamminkin, mutta eipä sekään ole heidän oma elektroniikkamyymälänsä.

Anttilaa kyllä tulee kaipailtua, kun siellä oli joka sorttia laadun laidasta laitaan.

Vierailija
190/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, eiköhän se ole ihan menneen ajan jäännös eikä oikeasti edes hieno, vaan olevinaan hieno. Joutaa mennäkin.

Vierailija
191/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Mikään ei edelleenkään estä tarjoamasta asiakkaille paperikassia ilmaiseksi ja vaihtamasta vaikka kaikkia pusseja samantien paperisiin. Joissain ketjuissa näin on toimittukin.

Nimenomaa! Itse käyn pikkukaupungin lihakaupassa ja aivan sama ostanko viidellä vai viidelläkymmenellä eurolla, tuotteet pakataan hyvännäköiseen paperikassiin. Joka ei maksa mitään.

Vierailija
192/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa edellä muotoilin väärin, muovikassin hinta ei ole ongelma, maksakoot vaikka euron. Mutta se typerä kysymys, ostatko muovikassin?? Mihin sen sitten laitan. jos en puhtaaseen kassiin, uuden neuleen? Ja siinä tapauksessa jos tarvitsee vaihtaa koko tmv. tai väri luonnonvalossa ei olekaan hyvä, niin tuotteessa 2vk palautusoikeus. Itse en ainakaan halua ostaessani, että se tuote on kierinyt jonkun maitokassissa(tätäkin on nähty).

Onhan tuo vähän hassua, koska useiden cittareiden ja prismojen kassoilla vaatteet pakataan edelleen asianmukaisesti. Stockalla ei.

Vierailija
193/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se elitistisyys mikä Stokkaan on liitetty karkoittaa asiakkaat. Kalleus... Siellä haluaa asioida lähinnä keskustassa asuvat rikkaammanpuoleiset hifistelijät, joille tärkeää on laatu hinnasta viis. Myös verkkokauppa varmaan on koetellut itse kutakin tavarataloketjua. Ihmiset tilaa sieltä mistä halvimmalla saavat merkkituotteetkin.

Olen juuri tuollainen, ja asun etelä-helsingissä, en käy ikinä, siis ikinä jossain stockalla.

Viimeksi joskus seitsemän vuotta sitten, ostan kaiken ulkomailta.

Ja minäkin olen saanut huonoa, ylimielistä palvelua, stockalla, joten voivat mennä konkkaan puolestani ihan rauhassa.

Olen ihan tavallinen tallaaja, tosin melko hyväpalkkainen. Stockalla olen lähes aina saanut ylimielistä palvelua vaikka itse käyttäydyin aina ystävällisesti. Käyttäydyn aina hyvin, koska mielestäni jonkun toisen huono käytös ei ole mun ongelmani enkä halua olla ketään kohtaan epäystävällinen vaikka käyttäytyisi minua kohtaan huonosti. Lakkasin siis käymästä Stockalla jo vuosia sitten. Eikä se ole ongelma, koska matkustan vuoden mittaan paljon ja pystyn ostamaan kaikki mitä tarvitsen ulkomailta tai vaikka kotikaupunkini kaupoista. Ei voi menestyä jos arvot ja asenteet ovat tuota, mitä Stockkalla ovat jo vuosia olleet. Tätini, joka oli miljonääri ja kulki kuin kerjäläisen vaatteissa oli tosi hyvä tutka näyttämään ihmisten asenteet. Stockkan myyjistä hän sanoi näiden olevan kuin Elisabethin pikkuserkkuja. Pahinta mitä tätini sanoi, mutta niin totta. 

Vierailija
194/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsilaukussa mukana puhdas kangaskassi, kun lähden kaupungille ostoksille. Tai oikeastaan se on käsilaukun vakiovaruste. Ruokakauppakassit minulla on erikseen, ne ovat isompia ja paksumpaa kangasta, ja pestäviä. En ota vastaan edes niitä ilmaiseksi tarjottuja paperikasseja. Suosittelen sinulle samaa tapaa.

Vierailija
195/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsilaukussa mukana puhdas kangaskassi, kun lähden kaupungille ostoksille. Tai oikeastaan se on käsilaukun vakiovaruste. Ruokakauppakassit minulla on erikseen, ne ovat isompia ja paksumpaa kangasta, ja pestäviä. En ota vastaan edes niitä ilmaiseksi tarjottuja paperikasseja. Suosittelen sinulle samaa tapaa.

Minullakinon jopa kaksi puhdasta kangaskassia mukanani, mutta mitäs tehdä kun toinen on jo täynnä perunoita ja kalaa ja toisessa puutarhakaupasta haetut yrttiruukut? Hei haloo!!!

Vierailija
196/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Stockan hylännyt entinen hyvä asiakas.

Vuosia sitten stockalta ostettiin kaikki, autot, huonekalut, verhot, lamput, matot, hevostarvikkeet, sisustustavarat, lelut, kirjat, piirustuspaperit. Vaatteet, kempparit ja viikottain isommat ruokaostokset. Sitten yksityisautoilu Helsinkiin muuttui hankalammaksi ja Tapiola hukkui remonttinsa keskelle. Autokauppa loppui, hevososasto lopetettiin, kangas ja remonttiosastot lopetettiin, aiemmin iso viherkasviosasto lopetettiin, kirjakauppa lopetettiin ja nyt herkku on historiaa.

Viime jouluna huonon verosuunnittelun tuloksena lähdin veronpalautusten siivittämänä nostalgia matkalle stockalle. En toki odottanut näkeväni hissityttöjä työssään, mutta en myöskaan odottanut sitä että hiljaisena(!) joulunalusiltana jouduin ilman henkilökunnan apua etsimään ja keräämään itse kosmetiikan jota lahjaksi useamman satasen edestä hankin ja jotka maksoin kassalle jossa minua ”palveli” pari teepaitaan pukeutunutta epäsiistiä (hiusten pesu!) elämäänsä kyllästynyttä täti ja setäihmistä. Ostin brändituotteita mutta yllätyksekseni en saanut tuotteita pakattuina logokasseihin kuten muissa erikoismyymölöissä vaan tosiaan minulta tiedusteltiin maksanko muovikassin. Huoh. Kun pyysin lahjapaperia ilmoitettiin että sitä voi noutaa viitos kerroksesta. Kempparit myytiin kuitenkin ykkösessä.

Kun olin suoriutunut kassien kanssa pihalle, päätin ettei enää koskaan. Ei maksa vaivaa.

p.s tavaratalo oli ainakin jouluna likainen. Pölykoiria ja irtoroskaa. Purukumia liimautuneena porrasaskelmiin. Epäsiisti ja epäviihtyisä. Ehkä kukaan ei enää välitä?

Vierailija
197/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakinon jopa kaksi puhdasta kangaskassia mukanani, mutta mitäs tehdä kun toinen on jo täynnä perunoita ja kalaa ja toisessa puutarhakaupasta haetut yrttiruukut? Hei haloo!!!

Minulla ei ole tapana raahata ruokaostoksia mukaan vaatekaupoille. Jos näin kuitenkin kävisi, voisin investoida sen 20 senttiä muovipussiin tai paperikassiin.

Vierailija
198/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tapana raahata ruokaostoksia mukaan vaatekaupoille. Jos näin kuitenkin kävisi, voisin investoida sen 20 senttiä muovipussiin tai paperikassiin.

Ei minullakaan :) Se olisikin näky näin viisilapsisen perheen äitinä, ei ihan riittäisi yhdet ostoskärryt, kun käymme kerran viikossa autromarketissa. Työmatkat pyöräillessäni täydennän ruokatarvikkeita viikon varrella useinkin. Enkä viitsi lähteä autolla uudelleen ostamaan esim. sukkia tai lasten kavereiden synttärilahjaa, vaan kyllä sen ihan siinä samalla hoidan. Ihan uutta sinulle?

Vierailija
199/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockkalla ei ole varaa antaa 150 euron ostoksiin paperipusseja, mutta monella pienellä kivijalkamyymälällä on varaa antaa kaunis paperikassa parin euron ostoksiin. Hmmm... mainonnassa jotain pielessä?

Vierailija
200/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?

Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.

Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?

Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.

Niin no, nuo kaulahuivit lienevät alpakasta, kashmirista tai villasta huolella itse tehtynä laadultaan ylittämätöntä ja hinnaltaan kuitenkin vain murto-osan myytävistä samanlaisista tuotteista. Vinkkaa käsitöitä taitavalle ystävälle...ja saat täsmälleen niin laadukkaasta langasta sekä väristä ja koosta kuin itse haluat. Ja käsinkudotun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan