Stockmann puksuttelee vakaasti kohti konkurssia!
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006081893.html
Johdossa aika nuorta sakkia:
http://www.stockmanngroup.com/fi/toimitusjohtaja-ja-johtoryhma
Jos jollain on vielä lahjakortteja, kohta alkaa olla viimeiset hetket käyttää niitä.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
Millä hinnalla Tokmannilta saa Joe Blascon meikkivoiteen? Entäs Primadonnan rintaliivit? Odotan mielenkiinnolla, jospa vaikka saisi halvemmalla.
Ei varmasti kaikkea saa Tokmannilta, mutta muualta joka tapauksessa. Esim. Joe Blascon Ultra Base meikkivoide emotionissa 46,90€ ja Stockmannilla alk. 59,50€ joten miksi ihmeessä maksaisin siitä stocka lisää yli kympin?
Käytän itse vain laadukkaita rintaliivejä, joten en tiedä Stockan enkä Tokmannin liivien hintatasosta hölkäsen pöläystä kun en kummastakaan liivejäni hanki.
Hullut päivät on hauska osoitus ihmisten suunnattomasta typeryydestä. Myydään tavaraa muovilaatikoista roskapussien seasta ja porukka ostaa innoissaan. En muista mikä shampoo oli "huipputarjouksessa" hulluilla päivillä, mutta porukka sitä niistä muovilaatikoista keräsi. Täysin vastaava shampoo oli todellakin Tokmannilla myynnissä normihinnalla edullisemmin, kuin "hullujen päivien" muovilaatikkotarjous.
Tässähän tää koko juttu kiteyty. Eise stokka enää sieltä nouse.. ollaan tää todistettu jo esimerkiksi anttilan kohdalla.
Anttiloissa oli hinnat kohdillaan. Ja siellä oli henkilökunta ystävällistä.
Joka osastolla oli oma myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan saanut Stokkalta huonoa tai olematonta palvelua, paitsi Herkun palvelutiskeiltä sen jälkeen, kun se siirtyi S-ryhmälle.
Asioin Tampereen Stokkalla ja ihan normaalia hyvää palvelua sieltä saa, joskus jopa loistokasta. Viimeksi kosmetiikkaosastolla tein yli sadan euron ostokset, kun taitava myyjä esille minulle "luokkansa parhaan" irtopuuterin ja meikkisienen, lisäksi olin itse jo löytänyt hinnakkaan meikkivoiteen. (Se luokkansa paras irtopuuteri on muuten Sensain :-)
En ymmärrä tuota ajatusta, että Stokka olisi elitistinen. Olen tehnyt ostoksia siellä jo aikoinaan köyhänä opiskelijana, ja aina on palveltu hyvin. Olen alesta löytänyt tosi hyviä farkkuja ja tunikoita, esimerkiksi. Turhia en ostele, mutta jos vaikkapa lauantaina lähden ostamaan vähän sitä sun tätä, niin helpoiten löydän kaikki kun menen suosilla Stokkalle. Kirjat, kynät, meikit, vaatteet, ja lopuksi ruuat.
Stokkalla on kohtuuhintaisia ja kalliita tuotteita. Elitistiseksi en pysty sitä millään hahmottamaan, tavallista kansaahan siellä tallaa. Hyvin harvoin näkee entisaikain hienoja tantteja helmissään ja huiveissaan.
Siitä olen samaa mieltä muutamien kommentoijien kanssa, että 20 sentin muovikassi on naurettava antikliimaksi, kun kerrankin panostat ja ostat monen sadan euron italialaisen villakangastakin. Siitä huomaa, että kokonaiskonsepti talolta puuttuu. Ei ole selvää visiota vaan ajelehditaan maailman tuulten vietävänä.
Juu, tätä minäkään en tajua. En koe koskaan saaneeni jotenkin huonoa palvelua Stokkalta, ja ihan tavallinen tallaaja ole. Mä en ymmärrä missä nämä ihmiset, jotka koko ajan valittavat "nyrpeistä asiakaspalvelijoista", oikein käyvät.
Vai onko kyse samasta ihmisjoukosta jotka aina kiirehtivät kertomaan Finnairia koskevissa ketjuissa kuinka luokatonta palvelua ja nyrpeitä lentoemoja juuri Finnairilta saa ja on, kerta kaikkiaan en sen takia koskaan sillä yhtiöllä lennä, s-tänä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
Niin no, nuo kaulahuivit lienevät alpakasta, kashmirista tai villasta huolella itse tehtynä laadultaan ylittämätöntä ja hinnaltaan kuitenkin vain murto-osan myytävistä samanlaisista tuotteista. Vinkkaa käsitöitä taitavalle ystävälle...ja saat täsmälleen niin laadukkaasta langasta sekä väristä ja koosta kuin itse haluat. Ja käsinkudotun!
Juuri tuo: ihmiset eivät enää erota akryylia kashmirista!
Sitten ihmetellään miten joku maksa huivista monta kymppiä kun Tokmannilta saa samanalisen muutamalla eurolla. Ei saa. Akryyli ei lämmitä/hiostaa, villa on ihana materiaali, joka lämmittää, ei hiosta, eikä nyppyynny tmv. jos hoitaa oikein.
Mutta hinta ei korreloi laadun kanssa, esim. Guess myy usein kalliita huiveja, mutta eivät ole villaa/silkkiä vaan tekokuitua, eli materiaali kannattaa aina tarkistaa (ellei tunnustelemalla tiedä mitä ostaa)
Itse olen ostanut n. 50e villahuiveja, ulkomailta ja myös Stockmannilta ja Sokokselta ALESTA, esim. joulun jälkeen ostin kashmir-pipon n.10eurolla, oli -70%, ja ei ole hiukset sähköiset/tukka länässä kun ottaa päästä pois, koska on villaa.
Ja itse tehden saat huippulaatua huippuedullisesti. Olen huomannut liikkeiden alpakan ja kashmirin vähemmän hyvälaatuiseksi. Kun ostan laadukasta lankaa ja teen itse saan juuri mitä haluan. Eikä ole vaikeaa.
Älä osta baby-alpakkaa ja Kashmir lanka.
Olen sina saanut hyvää palvelua Stockalta. Nykyisin käyn etenkin Tapiolassa. Tykkään kovasti liikkeestä. Siellä palvellaan. Tiedän, ettei Herkku ole Stockan, mutta tykkään kovasti Tapiolan Herkusta. Sieltä saa paljon sellaista, mitä ei muualla ole. Palvelulinjastoja on tosi pitkälti.
Stokkan konkkaa on odotettu kuin jeeduksen toista tulemista. Paljon puhetta, mutta siihen se jää
Jonkinlainen basaari siihen voisi laittaa. Mahtuisi hyvin isompikin tyyliin Istanbulin suuri basaari, joka on mielestäni ihana. Erilaisia etnistä alkuperää olevia tuotteita myyntiin. Kannattaisi kokeilla!
Itse olen palannut kivijalkaliikkeisiin, kiva kun saa sovitettua ja tarkastettua ostokset ennen ostamista. Eikä ole tilus palautus-sählinkiä muutaman euron säästön takia.
Ykkös kerrokseen voisi tosiaan perustaa keskustan kauppahallin. Kosmetiikka ja ne säälittävät nykyiset kahvilat ja lakukauppiaat voisi siirtää ylempiin kerroksiin. Ja se balmuirin kulma jossa ei koskaan mitään myynnissä pois paraatipaikalta. Vai haluaako stocka profiloitua balmuirin riistoarvoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostin tuolta vaatteita mutta sitten valikoima muuttui laadukkaan perusvaatteen sijaan merkkiputiikki / halpisvaate ja kumpikaan ei minua kiinnosta. Muutenkin vaatekauppojen nykysysteemi jossa ei löydä esim. paitoja yhdestä paikasta vaan pitää juosta puoli kauppaa ympäri joka merkin oma osasto erikseen läpi on asiakkaalle aika per*eestä.
Juuri tämän juoksemisen koin itse viime viikonloppuna, kun hain sieltä kaupunkireppua. Niitä on kolmessa eri kerroksessa ja ainakin viidessä paikassa. Ja ihan itse joutui etsimään. Stockalla pitäisi olla jotain oppaita ja juoksupoikia ja tyttöjä, jotka hakisi asiakkaille vaihtoehdot. Luksusta olisi se, jos he osaisi kertoakin niistä. Tiesin mitä haluan, rahaa on, mutta ei ole kiinnostusta käydä läpi koko tavarataloa, kun haluaa yhden tuotteen. En ostanut, en löytänyt tyyliä ja laatua, jota halusin.
Siitä tulee jonkun firman pääkonttori tai hotelli
Stokka ei osaa myöskään infota kunnolla ekslusiivisista merkeistä mitä heillä myydään. Esim Chanelin meikkejä ei myydä kovin monessa paikassa kivijalassa Suomessa. Stockalla on erittäin hyvä valikoima, mutta yritäpä selviääkö asia netin kautta. No ei.
Stokkan päämyymälä Helsingissä voitaisiin muuttaa tur v.a paikan h4k ijoiden hotelliksi. Viiden tähden palvelu ja ilmainen terveydenhuolto laittomasti maassa oleville "paperittomille". Valtio rahoittaisi eli SINÄ maksaisit kaiken.
Ostin pari viikkoa sitten silkkihuivin 19 eurolla Helsingin Stockasta joten heillä on kyllä huiveja joka lähtöön, ei vain tuota mainitsemasi hintaluokkaa!
Eihän nyt mitään DDR Sokosta ja Emotioneita voi verrata ikinä Stockaan.
Saako niistä muka La Merin ja Sisleyn laatukosmetiikkaa. Aleksanterinkadun Stockalla on monen parfyymin yksinmyyntioikeudet.
Mulle tulee kissanhiekka ja ruoka netistä, mutta muuten tykkään shoppailla oikeissa kaupoissa enkä missään virtuaaliostoksilla. Enkä tosiaan ole mikään rikas vaan 700 €/ kk tuloilla kituutan.
Kiinnitin edellisillä Hulluilla Päivillä huomiota siihen, että tarjouskuvastossa ei ollut enää normaalihinnan ja alennuksen vertausta keskenään. Toisinsanoen: alennuksia ei joko ollut tai ne oliva totaalisen mitättömiä.
Helsingin Stockmann voitaisiin korvata monikulttuurisuuskeskuksella tai moskeijalla kauppaketjun loppuromahduksen jälkeen.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Eihän nyt mitään DDR Sokosta ja Emotioneita voi verrata ikinä Stockaan.
Saako niistä muka La Merin ja Sisleyn laatukosmetiikkaa. Aleksanterinkadun Stockalla on monen parfyymin yksinmyyntioikeudet.
Mulle tulee kissanhiekka ja ruoka netistä, mutta muuten tykkään shoppailla oikeissa kaupoissa enkä missään virtuaaliostoksilla. Enkä tosiaan ole mikään rikas vaan 700 €/ kk tuloilla kituutan.
Saa. Sokos myy myös lähes kaikkia samoja merkkejä, kuin stockakin. Halvemmalla ja ystävllisemmällä palvelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostin tuolta vaatteita mutta sitten valikoima muuttui laadukkaan perusvaatteen sijaan merkkiputiikki / halpisvaate ja kumpikaan ei minua kiinnosta. Muutenkin vaatekauppojen nykysysteemi jossa ei löydä esim. paitoja yhdestä paikasta vaan pitää juosta puoli kauppaa ympäri joka merkin oma osasto erikseen läpi on asiakkaalle aika per*eestä.
Juuri tämän juoksemisen koin itse viime viikonloppuna, kun hain sieltä kaupunkireppua. Niitä on kolmessa eri kerroksessa ja ainakin viidessä paikassa. Ja ihan itse joutui etsimään. Stockalla pitäisi olla jotain oppaita ja juoksupoikia ja tyttöjä, jotka hakisi asiakkaille vaihtoehdot. Luksusta olisi se, jos he osaisi kertoakin niistä. Tiesin mitä haluan, rahaa on, mutta ei ole kiinnostusta käydä läpi koko tavarataloa, kun haluaa yhden tuotteen. En ostanut, en löytänyt tyyliä ja laatua, jota halusin.
Juuri tämä, sekavaa ja rasittavaa sekä aikaa vievää. Palvelu voisi olla kuin pikku putiikissa, asiakkaalle suositeltaisiin ja häntä autettaisiin valitsemaan. Hyvä myyjä myy enemmän kuin kustantaa. Noista muovipusseista sen verran, ostaminen on myös tunnetila, miten hyvältä tuntuu kun ostos pakataan tyylikkääseen esim. paperipussiin ja silkkipaperiin kiedottuna. " Haluatko ostaa muovipussin", siinä asiakaspalvelun taso tällä hetkellä :).
Jo on aikoihin eletty, kun tulee maailmalta ja meiltäkin kummallisia uutisia:
Sri Lankassa rikkaiden pennut tap pavat vielä rikkaampien pentuja ja sitten ihmetellään, kun köyhät ei sure sen kummemmin.
Suomessa rikkaat ei pysty pitämään Stockaa yllä ja sitten paheksutaan köyhiä, kun ne ei käy ostamasssa pesuaineitaan sieltä.
Eli herrakiesus, köyhillekin löytyy siis elämän tarkoitus: sen pitää vähäisillä roposillaan mahdollistaa laadukas mittatilauspalvelu rikkaille ja osoittaa kunnioitustaan ja suurta rakkautta rikkaita kohtaan niin surussa kuin ilossakin (tai ei siis tartte ilossa, silloin voi pysyä poissa jaloissa, mut surussa pitää olla mukana silleen niin kuin oli ennen ne itkijänaiset, köyhät kyykkyyn ulisemaan kuolleita miljardöörin penskoja).
Mut eiköhän tähänkin Stocka-hommeliin löydy rikkailta hynää - Notre Dameen paukahti miljardi, kun vähän kuvetta kaivoi (nälkää näkevät lapset, ilmastonmuutos, taudit, ghetot ja slummit eivät ole niin pahoja ongelmia kuin palanut kirkko), eiköhän rikkaiden ostostemppeliinkin löydy jotain - käykää kysymässä Nallelta vaikka. Mut se ei sitten halua köyhiä sinne Stockalle tuomaan hiekkaa plaattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, nuo kaulahuivit lienevät alpakasta, kashmirista tai villasta huolella itse tehtynä laadultaan ylittämätöntä ja hinnaltaan kuitenkin vain murto-osan myytävistä samanlaisista tuotteista. Vinkkaa käsitöitä taitavalle ystävälle...ja saat täsmälleen niin laadukkaasta langasta sekä väristä ja koosta kuin itse haluat. Ja käsinkudotun!
Osaan ihan itsekin neuloa ja siksi minua huvittaakin noiden hinta. Itseasiassa, käytyäni (ja ihasteltuani) sitä jotain 350€n kaulahuivia kävelin lankakauppaan, ostin n. 20€n laadukkaat langat ja neuloin itselleni kaulahuivin.
Kun ostan vaatteem Stokkalta ja myyjä kysyy, haluanko pussin, vastaan että en, mutta pyydän käärimään vaatteen paperiin. Kyllä ostettu tuote pitää suojata kuljetuksen ajaksi myyjän puolesta, niinhän verkkokaupassakin tehdään.
Aina ovat kiltisti paperiin käärineet.