Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stockmann puksuttelee vakaasti kohti konkurssia!

Vierailija
24.04.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006081893.html

Johdossa aika nuorta sakkia:
http://www.stockmanngroup.com/fi/toimitusjohtaja-ja-johtoryhma

Jos jollain on vielä lahjakortteja, kohta alkaa olla viimeiset hetket käyttää niitä.

Kommentit (278)

Vierailija
201/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa edellä muotoilin väärin, muovikassin hinta ei ole ongelma, maksakoot vaikka euron. Mutta se typerä kysymys, ostatko muovikassin?? Mihin sen sitten laitan. jos en puhtaaseen kassiin, uuden neuleen? Ja siinä tapauksessa jos tarvitsee vaihtaa koko tmv. tai väri luonnonvalossa ei olekaan hyvä, niin tuotteessa 2vk palautusoikeus. Itse en ainakaan halua ostaessani, että se tuote on kierinyt jonkun maitokassissa(tätäkin on nähty).

Minulla on käsilaukussa mukana puhdas kangaskassi, kun lähden kaupungille ostoksille. Tai oikeastaan se on käsilaukun vakiovaruste. Ruokakauppakassit minulla on erikseen, ne ovat isompia ja paksumpaa kangasta, ja pestäviä. En ota vastaan edes niitä ilmaiseksi tarjottuja paperikasseja. Suosittelen sinulle samaa tapaa.

Minullakinon jopa kaksi puhdasta kangaskassia mukanani, mutta mitäs tehdä kun toinen on jo täynnä perunoita ja kalaa ja toisessa puutarhakaupasta haetut yrttiruukut? Hei haloo!!!

Minulla ei ole tapana raahata ruokaostoksia mukaan vaatekaupoille. Jos näin kuitenkin kävisi, voisin investoida sen 20 senttiä muovipussiin tai paperikassiin.

Ei minullakaan :) Se olisikin näky näin viisilapsisen perheen äitinä, ei ihan riittäisi yhdet ostoskärryt, kun käymme kerran viikossa autromarketissa. Työmatkat pyöräillessäni täydennän ruokatarvikkeita viikon varrella useinkin. Enkä viitsi lähteä autolla uudelleen ostamaan esim. sukkia tai lasten kavereiden synttärilahjaa, vaan kyllä sen ihan siinä samalla hoidan. Ihan uutta sinulle?

Ei ole uutta. Minusta on ihan ok tarjota ruokaostoksilla ohutta muovipussia suojaamaan vaateostoksia mahdollisesti vuotavilta ruokapakkauksilta. En yleensä ota niitä vastaan, koska pesen nämä, lähinnä lasten, vaatteet kuitenkin ennen käyttöä. Muutenkaan en pakkaa sotkevia ja siistinä pidettäviä ostoksia samaan kankaiseen ostoskassiin.

Sen sijaan ei ole ollenkaan ok pakata lupaa kysymättä joka ikistä pikkuostosta, jota tuskin kukaan tulee palauttamaan ja joka kuitenkin tulee pyörimään normaalissa käytössä käsilaukussa tai meikkipussissa ilman suojapussia, omaan pikkuiseen muovipussiin. Mihin huulirasva tai pahvipakkaukseen pakattu ripsiväri tai puuterirasia tarvitsee minimuovipussia? Arvokkaammat vaatteet, joita olen esim. Stockmannilta ostanut ja jotka saatan haluta vaihtaa tai palauttaa, käyn ostamassa erikseen sopivan kauppakassi kanssa. Minusta on todella hyvä, että kysytään haluanko ostaa muovikassin. Silloin minun ei tarvitsee pyytää poistamaan ostosta muovipussissa, kun on sopiva tasku, laukku tai ostokassi valmiiksi matkassa.

Vierailija
202/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockkalla ei ole varaa antaa 150 euron ostoksiin paperipusseja, mutta monella pienellä kivijalkamyymälällä on varaa antaa kaunis paperikassa parin euron ostoksiin. Hmmm... mainonnassa jotain pielessä?

Rakastan noita siistejä paperikasseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockkalla ei ole varaa antaa 150 euron ostoksiin paperipusseja, mutta monella pienellä kivijalkamyymälällä on varaa antaa kaunis paperikassa parin euron ostoksiin. Hmmm... mainonnassa jotain pielessä?

Rakastan noita siistejä paperikasseja.

Onko mitään parempaa fiilistä kuin kantaa tuoreita kukkia paperiin käärittynä tai luksus lankaa paperikassissa? Elämän pieniä ilonaiheita 💟

Vierailija
204/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa oli hassua tehdä ostoksia, kun kaikki, siis ihan kaikki ripsarista lähtien pakattiin tosi huolella. Ja ihan turhaan, kun tuote tuli itselle käyttöön.

Vierailija
205/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkalla ei oo tajuttu paperikassin luksullista mainosarvoa. Tai sitten rahat on vaan totaalisen loppu. Ilmeisesti, koska netin varastotkin minimaalisia.

Vierailija
206/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla piipahdin pitkästä aikaa keskustan Stokkalla ja kyllä Stokka on menettänyt entisen loistonsa. Vaateosastolla mitäänsanomaton valikoima, keskihintaiset vaatteet ahtaasti ja epäsiististi esillä. Ei enää omaa lemmikkiosastoa ja Stokkan herkku on muisto vain. Lisäksi erikoinen ratkaisu, että selektiivinen kosmetiikka ja ns. markettikosmetiikka on eri puolilla ensimmäistä kerrosta. Outlet-myymälästäkin lienee luovuttu kokonaan, sieltä teki aikoinaan hyviä löytöjä.

Vierailija
207/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?

Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.

Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?

Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.

Niin no, nuo kaulahuivit lienevät alpakasta, kashmirista tai villasta huolella itse tehtynä laadultaan ylittämätöntä ja hinnaltaan kuitenkin vain murto-osan myytävistä samanlaisista tuotteista. Vinkkaa käsitöitä taitavalle ystävälle...ja saat täsmälleen niin laadukkaasta langasta sekä väristä ja koosta kuin itse haluat. Ja käsinkudotun!

Juuri tuo: ihmiset eivät enää erota akryylia kashmirista!

Sitten ihmetellään miten joku maksa huivista monta kymppiä kun Tokmannilta saa samanalisen muutamalla eurolla. Ei saa. Akryyli ei lämmitä/hiostaa, villa on ihana materiaali, joka lämmittää, ei hiosta, eikä nyppyynny tmv. jos hoitaa oikein.

Mutta hinta ei korreloi laadun kanssa, esim. Guess myy usein kalliita huiveja, mutta eivät ole villaa/silkkiä vaan tekokuitua, eli materiaali kannattaa aina tarkistaa (ellei tunnustelemalla tiedä mitä ostaa)

Itse olen ostanut n. 50e villahuiveja, ulkomailta ja myös Stockmannilta ja Sokokselta ALESTA, esim. joulun jälkeen ostin kashmir-pipon n.10eurolla, oli -70%, ja ei ole hiukset sähköiset/tukka länässä kun ottaa päästä pois, koska on villaa.

Vierailija
208/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin pitkästä aikaa Stokkalla ja ainakin naisten vaateosasto oli erittäin epäsiisti. Eri vaatemerkkien vatteet sikin sokin, vaikea hahmottaa ja löytää etsimäänsä. Myyjiä ei näkyny kuin kassalla . Sokos on kyllä ehdottomasti parempi shoppailu paikka, selkeä ja vaatteet siististi laitettu. Myyjät innokkaasti etsii toiveiden mukaiset vaatteet.

Vierailija
209/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmässä johdossa ollut ekstrovertteja päättämässä, niin mitä voi olettaa? Hyllyt epärationaaliset, huono aspa, ulkoisesti hienoa, muuten ei ymmärretä miten bisnestä tehdään.

Vierailija
210/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas pääsee tappelemaan alennuksista olevista konkurssipesä tuotteista   🤑

Vierailija
211/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma stockailuni loppui siihen, kun koko liiketoiminta pilkottiin pieniin osasiin ja alkoi tuntua siltä, kuin yhden tavaratalon sijasta olisi monta erillistä myymälää saman katon alla. Mikä ylipäänsä on enää sitä ydin-Stockaa? Ei ainakaan kirjakauppa, elektroniikka, lelut, korut, ruoka...

Tän näkee hyvin siitä, että saamani lahjakortit ei enää kelpaa mihinkään "Stockalla". Ostan sitten jotain puuvillavanutuppoja vähin erin päivittäiskosmetiikasta, ja käsisaippuapullon. Ennen sentään sai ruokakaupassa menemään lahjakortit jos ei muuta keksinyt, nyt sekin on Smarket. Sitä ennen saatoin vielä ostaa vaikka vaatteita tai kenkiä. 

Hyvä myöntää myös se, ettei ihmiset tarvii enää tavaraa eivätkä halua vähiä vapaa-aikojaan harhailla ostoksilla kun samat voi hommata netistä nopeasti. Kuluttaminen suuntautuu elämyksiin, palveluihin (treenaaminen, matkat, kotisiivous...) ja ulkona syöminen esim kasvussa. Ja asumiseenkin menee Suomessa paljon rahaa.

Vierailija
212/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailupäivät tavarataloissa ja ostareilla ovat edellisen sukupolven harrastuksia.

Vierailija
213/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?

Juu, kyllä se sijainti nyt on syynä. Se Prisma on tuossa 2km päässä kun taas Stocka vajaan 200km päässä.

Olen kyllä Turussa käynyt useammankin siellä, mutta ei ihan tuosta vain lähdetä, jos ei siellä päin olla.

Vierailija
214/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkaosasto ei ole enää Stokkalla, koska se teki tappiota.

Herkku ei ole enää Stokkan, koska sekin teki koko ajan tappiota.

Jos ihmiset olisivat niistä ostaneet kasapäin tuotteita, tuskin niistä olisi luovuttu.

En usko, että kissanruokakaan on se tuoteryhmä, jolla on tulosta tehty Stokkan konsernissa. Eli parempi, että joku toinen yhtiö, jolla on eläinpuolen koulutetut ihmiset, niin huolehtivat siitä.

Luultavasti Powerikin kaatuu, eikä se silloin ole Stokkan tappio. Elektroniikkabisnekselläkin menee huonosti.

Akateeminen olisi myös säilytetty, mikäli ihmiset olisivat mieluummin ostaneet suuremman valikoiman mukaan kirjoja. Mutta ihmiset haluavat bestsellerit ja adlibriksesta. Miksi siis säilyttää teoksia valokuvauksen historiasta tms. jos niiden myynti ei ole kovin korkea.

Vierailija
215/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HalpaaSontaa kirjoitti:

Kohta taas pääsee tappelemaan alennuksista olevista konkurssipesä tuotteista   🤑

Mammatavaroista? Ei kiitos.

Vierailija
216/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.

Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?

Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.

Niin no, nuo kaulahuivit lienevät alpakasta, kashmirista tai villasta huolella itse tehtynä laadultaan ylittämätöntä ja hinnaltaan kuitenkin vain murto-osan myytävistä samanlaisista tuotteista. Vinkkaa käsitöitä taitavalle ystävälle...ja saat täsmälleen niin laadukkaasta langasta sekä väristä ja koosta kuin itse haluat. Ja käsinkudotun!

Juuri tuo: ihmiset eivät enää erota akryylia kashmirista!

Sitten ihmetellään miten joku maksa huivista monta kymppiä kun Tokmannilta saa samanalisen muutamalla eurolla. Ei saa. Akryyli ei lämmitä/hiostaa, villa on ihana materiaali, joka lämmittää, ei hiosta, eikä nyppyynny tmv. jos hoitaa oikein.

Mutta hinta ei korreloi laadun kanssa, esim. Guess myy usein kalliita huiveja, mutta eivät ole villaa/silkkiä vaan tekokuitua, eli materiaali kannattaa aina tarkistaa (ellei tunnustelemalla tiedä mitä ostaa)

Itse olen ostanut n. 50e villahuiveja, ulkomailta ja myös Stockmannilta ja Sokokselta ALESTA, esim. joulun jälkeen ostin kashmir-pipon n.10eurolla, oli -70%, ja ei ole hiukset sähköiset/tukka länässä kun ottaa päästä pois, koska on villaa.

Ja itse tehden saat huippulaatua huippuedullisesti. Olen huomannut liikkeiden alpakan ja kashmirin vähemmän hyvälaatuiseksi. Kun ostan laadukasta lankaa ja teen itse saan juuri mitä haluan. Eikä ole vaikeaa.

Vierailija
217/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät kanna mukanaan kangaskasseja. Eikä ole sen ekologisempi vaihtoehto kuin muovikassit tai paperikassit. Mutta tämä on kangaskassien käyttäjien hyvesignalointia ympärilleen.

Mutta kaupantekoon liittyy myös tunne, ja Stockalla se on mennyt. Kassapisteitä harvakseltaan sekä tämä muovikassien maksullisuus. Ihan kuin jossain marketissa. Seuraavaksi varmaan itsepalvelukassat.

Harmi, hyvä konsepti pilattiin pikkuhiljaa.

Vierailija
218/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan saanut Stokkalta huonoa tai olematonta palvelua, paitsi Herkun palvelutiskeiltä sen jälkeen, kun se siirtyi S-ryhmälle.

Asioin Tampereen Stokkalla ja ihan normaalia hyvää palvelua sieltä saa, joskus jopa loistokasta. Viimeksi kosmetiikkaosastolla tein yli sadan euron ostokset, kun taitava myyjä esille minulle "luokkansa parhaan" irtopuuterin ja meikkisienen, lisäksi olin itse jo löytänyt hinnakkaan meikkivoiteen. (Se luokkansa paras irtopuuteri on muuten Sensain :-)

En ymmärrä tuota ajatusta, että Stokka olisi elitistinen. Olen tehnyt ostoksia siellä jo aikoinaan köyhänä opiskelijana, ja aina on palveltu hyvin. Olen alesta löytänyt tosi hyviä farkkuja ja tunikoita, esimerkiksi. Turhia en ostele, mutta jos vaikkapa lauantaina lähden ostamaan vähän sitä sun tätä, niin helpoiten löydän kaikki kun menen suosilla Stokkalle. Kirjat, kynät, meikit, vaatteet, ja lopuksi ruuat.

Stokkalla on kohtuuhintaisia ja kalliita tuotteita. Elitistiseksi en pysty sitä millään hahmottamaan, tavallista kansaahan siellä tallaa. Hyvin harvoin näkee entisaikain hienoja tantteja helmissään ja huiveissaan.

Siitä olen samaa mieltä muutamien kommentoijien kanssa, että 20 sentin muovikassi on naurettava antikliimaksi, kun kerrankin panostat ja ostat monen sadan euron italialaisen villakangastakin. Siitä huomaa, että kokonaiskonsepti talolta puuttuu. Ei ole selvää visiota vaan ajelehditaan maailman tuulten vietävänä.

Vierailija
219/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks en käy , koska saman saa toisista kaupoista tai netistä halvemmalla.Toisin oli 15 vuotta sitten. Silloin tilanne alkoi selvästi muuttumaan.Turun Stockman hiljeni pikkuhiljaa.

Minä kävi paljon ostoksilla Turun Stokkalla 1990 ja vielä 2000- luvulla.

Hinnat alkoi nousta.

Ja Turun Stokkalla ruokaosastolla myydään Halal lihaa. Se sitten lopetti minun ostokset siinä puljussa.

Vierailija
220/278 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se elitistisyys mikä Stokkaan on liitetty karkoittaa asiakkaat. Kalleus... Siellä haluaa asioida lähinnä keskustassa asuvat rikkaammanpuoleiset hifistelijät, joille tärkeää on laatu hinnasta viis. Myös verkkokauppa varmaan on koetellut itse kutakin tavarataloketjua. Ihmiset tilaa sieltä mistä halvimmalla saavat merkkituotteetkin.

Olen juuri tuollainen, ja asun etelä-helsingissä, en käy ikinä, siis ikinä jossain stockalla.

Viimeksi joskus seitsemän vuotta sitten, ostan kaiken ulkomailta.

Ja minäkin olen saanut huonoa, ylimielistä palvelua, stockalla, joten voivat mennä konkkaan puolestani ihan rauhassa.

Jos Helsingin Stockmann "menisi konkkaan", mitä tilalle? Noin niin kuin realistisesti, jos ostovoima ei riitä Stockankaan kannattamiseen? Prisman logot Aleksille paraatipaikalle?

Minäkin asun etelä-Helsingissä ja asun ja maksan siitä nimenomaan siksi, että pidän (Suomen mittakaavassa) ison kaupungin keskustassa asumisesta. Elävään kaupunkikeskustaan eivät kuulu minun mielessäni Prisman viirit kaupungin paraatipaikalla, mutta alan näköjään olla hieman vähemmistöä siinäkin asiassa, jopa etelä-Helsingin asukkaiden keskuudessa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän