Stockmann puksuttelee vakaasti kohti konkurssia!
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006081893.html
Johdossa aika nuorta sakkia:
http://www.stockmanngroup.com/fi/toimitusjohtaja-ja-johtoryhma
Jos jollain on vielä lahjakortteja, kohta alkaa olla viimeiset hetket käyttää niitä.
Kommentit (278)
Stockmann on auttamattomasti kehityksen kelkasta pudonnut dinosaurus.
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Mitä sä sieltä ostat? 😊 Jotain tarpeellista?
Menen Stockan ohi arkisin joka päivä, koska olen töissä siinä lähellä. En edes muista, milloin olisin sieltä jotain ostanut.
En innostu kuluttamisesta, vaateostokset ja sistustus ja muu krääsän osto ei tuo minulle iloa.
Pesuaineet, siivoustarvikkeet ja muuta pientä (mitä ei saa ruokakaupasta) kuten hyönteisverho partsin oveen tulee haettua joskus Tokmannilta.
Tuohan tässä on se ongelma. Kuten Eurooppaa nähneet ulkomaalaiset monesti havainnoivatkin, suomalaiset kulutustottumukset ovat juuri sinunlaisiasi: todella tylsiä ja minimalistisia.
Suomalaiset eivät vaadi parempaa, eivät kiinnostu uusista jutuista, tänne tulee aina myöskin myöhässä kaikki trendit ruuasta vaatteisiin. Ei ihme että Stockan kaltainen paikka alkaa rappeutua, kun porukka haluaa ostaa vaan Tokmannikamaa.
Todella surullista, että ei kunnon tavaratalo menesty enää laisinkaan Suomessa. Noh, tulevaisuudessa sitten ostetaan joka ikinen tuote Prismasta, Cittarista ja Tokmannilta kun ei ole muuta kuin sitä harmaata massaa jäljellä kuin jossain kommunistivaltiossa. Hitto että Suomesta on tulossa tylsä maa.
Kuluttaminen siksi että saisi jotain uutta ja epätylsää on aika surullista. Trendejä pitäisi tulla paljon harvemmin jotta ympäristö säästyisi. Mutta kun ei, minäminäminä en tule toimeen jos en voi ostaa uusia juttuja.
Minua on ainakin halveksuttu Stockalla asiakkaana teinistä asti, joten ei kiinnosta.
Minulla loppui keskustan liikkeissä asiointi siinä vaiheessa kun auton pysäköinnistä tehtiin tähtitieteellisen hintaista ja autoilla liikkumista hankaloitettiin muutenkin. Haluan siirtää painavat/runsaat ostokset sujuvasti omaan autooni, en tukea niiden kanssa umpitäyteen ratikkaan/bussiin. Tiedän monen muun toimineen samoin.
Ei muuten mee konkkaan koska omistajat jotka kuuluvat siihen tiettyyn uskonlahkoon ovat aina olleet mestareita bisneksissä, pätee myös Fazeriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
No Tokmannilta ei saa todellakaan samoja meikkejä eikä vaatteita mitä Stockalta. Enkä nyt ruokapuolestakaan puhuisi eli... mitä samaa sieltä saikaan. Kaikki eivät valitse kauppaa pelkän hinnan perusteella. Muista se. Minä ostan laadukkaita meikkejä, jotka kestää pitkään ja tällöin hintalaatusuhde kohtaa. Myös esim. miesten puolella palvelu vaateosastolla aivan eri luokaa kuin jossain Dressamanilla.
Ennen eli 70-80luvulla Stockmannin palvelu oli hyvää ja asiantuntevaa. Ennen myjät sanoivat jos joku vaate ei istunut hyvin.
Nykyään mielistelevää ja tietämätöntä. Nykyään jos pistät rintaliivit päähäsi, niin myyjä kehuu että onpas kauniit ja istuvat sinulle hyvin. Mielessä ainostaan myynti, ei asiakkaan tyytyväisyys.
Vierailija kirjoitti:
Minua on ainakin halveksuttu Stockalla asiakkaana teinistä asti, joten ei kiinnosta.
Tuo on niin väsynyttä tatuoitujen, pinkkimustaviinipunatukkaisten, maastokuosi-mustahupparisten, TokmanniMaskuTuuriCrocs-ölinää 🙈 Stockmannin henkilökunnalla ei ole aikaa eikä syytä "halveksua" yhtään ketään, päinvastoin. Jos jotain niin ovat liiankin innokkaasti iholla palvelemassa. Hymyjäkin irtoaa. Hinnat ovat liiankin samoissa, jopa edullisempia kuin ketjuliikkeissä. Siitä ongelmat lähtivätkin, ei ollut järkeä tulla toiseksi Sokokseksi.
Eikö Stockmannille ollut rotuhygienisistä syistä tärkeää ettei suomimongolit sinne tulleet nurkille pyörimään?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Eihän nyt mitään DDR Sokosta ja Emotioneita voi verrata ikinä Stockaan.
Saako niistä muka La Merin ja Sisleyn laatukosmetiikkaa. Aleksanterinkadun Stockalla on monen parfyymin yksinmyyntioikeudet.
Mulle tulee kissanhiekka ja ruoka netistä, mutta muuten tykkään shoppailla oikeissa kaupoissa enkä missään virtuaaliostoksilla. Enkä tosiaan ole mikään rikas vaan 700 €/ kk tuloilla kituutan.
Sokokselta SAA sisleyn ja lamerin kosmetiikkaa
Laatukosmetiikkaa? hyvin brändättyä isohintaista tuotetta jossa samat ainekset kuin halvoissakin, tämähän jo miljoona kertaa todettu.
Vaatteita saa jokapuolelta nykyisin.
Ruokia riittää etnokaupoissa ja muualla, on enemmän kuin tokkan pikku puodissa.
Eli miks se ei menis konkkaan?
Verkkokauppa on teknisesti niin huono, ettei sitä voi käyttää. Digikuvioissa taitaa luottaa vääriin toimittajiin ja epäpätevään johtoon..
Anttila, Seppälä, Tiimari, Ajatar...onhan noita
Annan Stockkalle aikaa noin
3v..sit on rahat /business loppu.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään en ihmettele.
Olen 57-vuotias ja ostan vielä joitain tuotteita ihan kaupasta. Yritin etsiä toimistoon järkevän korkoisia kenkiä, ei tasapohja-mummo tai lenkkareita.
Stokkalla on samat tuotteet kuin Zalandolla tai Bootzissa mutta ei mitään joita vielä kaupoissa käyvät keski-ikäiset voisivat ostaa. Esim ARA tms.
Väärin arvioitu kohderyhmä verkkoshoppailun aikana.
Totta. Noita Aran, Gaborin ym kenkiä löytyy Sokokselta, Haloselta ja pienistä kenkäkaupoista Hgistä. Stokkalla on kyllä kivannäköisiä citylenkkareita mutta ei niitä joka paikkaan viitsi laittaa. Noin yleisesti on surullista jos ainoa kunnon tavaratalo kaatuu. T. Myös keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää
miltä näyttää ihminen jota halveksutaan stockmannilla?
missä muualla sinua on halveksittu?
kerro esimerkkejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään en ihmettele.
Olen 57-vuotias ja ostan vielä joitain tuotteita ihan kaupasta. Yritin etsiä toimistoon järkevän korkoisia kenkiä, ei tasapohja-mummo tai lenkkareita.
Stokkalla on samat tuotteet kuin Zalandolla tai Bootzissa mutta ei mitään joita vielä kaupoissa käyvät keski-ikäiset voisivat ostaa. Esim ARA tms.
Väärin arvioitu kohderyhmä verkkoshoppailun aikana.
Totta. Noita Aran, Gaborin ym kenkiä löytyy Sokokselta, Haloselta ja pienistä kenkäkaupoista Hgistä. Stokkalla on kyllä kivannäköisiä citylenkkareita mutta ei niitä joka paikkaan viitsi laittaa. Noin yleisesti on surullista jos ainoa kunnon tavaratalo kaatuu. T. Myös keski-ikäinen
Stokkalla myydään mammatavaraa, pudonnut päivän vauhdista ja ajattomista klassikoista dinosaurusaikaan. Laatu on mitä on ja palvelusta valittaa joka toinen asiakas. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sääli jos vaatekaupat kuolevat. Suomessa on kyllä kapeat valikoimat, samaa mustaa ja beigeä kamaa joka puolella. En haluaisi ostaa vaatteita netistä. Se on tällä pituudella ja vartalolla aika heikkoa. Olen 155cm, normaalipainon ylärajoilla ja omenavartaloinen. Nettikauppojen katalogeissa 180cm ja 50kg malli esittelee vaatteita jotka eivät käy minulle millään tavalla. Nytkin on täysi työ löytää istuvia ja sopivanmittaisia kivoja vaatteita. Tykkään myös käydä vaatekaupoissa ihan huvikseenkin.
Voi, tunnen tuskan! Olen 153cm, normaalipainon ylärajoissa ja X-mallinen isolla rintavarustuksella ja perällä. Mikään ei mahdu päälle hyvin. Joko on teltta tai ei mene rinnasta/lanteilta kiinni. Lahkeet on liian isot jos vyötärö on hyvä ja jos rinnasta on hyvä, hihat ja hartiat ovat kuin ylisuureen toppatakkiin puetulla vauvalla.
Ainoa, mistä löydän edes jotain, on Housen joustava mallisto. Onneksi musta on lempiväri, niin pääsee melko helpolla.
Jos olisin lattarintainen ja kapealanteinen (ja laiha), mahtuisi paremmin vaatteita päälle.
Mutta kun on XS-pituus ja L-koon rinnat ja perse ja luonnostaan leveä lantio, vaikka olisin 45kg, niin pitää vaan pärjäillä.Ehkä joskus olen rikas ja voin tilata mittatilauksena vaatteita. Sitä kohti...!
Tässähän sitä ongelmaa vähän on.
"Suomessa on kyllä kapeat valikoimat, samaa mustaa ja beigeä kamaa joka puolella."
"Onneksi musta on lempiväri, niin pääsee melko helpolla."
Helsingin keskustan Stokkalla on ompelijat, eli lahkeiden lyhennykset, kavennukset, hihojen lyhennykset on ihan perustöitä, joita tekevät.
Naisten muodissa eri merkkejä on 100.
Nin, olen se 155cm pitkä. Tottahan se on mutta aina ei riitä, että lyhennetään hihat vaan jos vaate mahtuu kiinni rintojen kohdalta niin se on joka puolelta muualta liian iso, pitkä ja juuri kuin joku toinen sanoi, aivan kuin vauvojen toppapuku tai lypsymekko. Vaate pitäisi siis purkaa ja tehdä uudestaan:). Onneksi välillä löytyy myös saksalaisia tai Etelä-Euroopassa tehtyjä vaatteita, joissa on lyhempi mitoitus. Myös minun yksi lempiväreistäni on musta, joissa on vähän enemmän valikoimaa. Haluaisin vain joskus sen rinnalle kunnon kirkkaita ja hehkuvia värejä. En välitä beigestä tai hailakoista pastelleista. Se on tietysti makuasia. Mutta mielelläni ostaisin jatkossakin kaupoista vaatteeni. Stokkaan mennäkseni siellä on nykyään laatuvaatteen sijasta liian iso määrä jotain only ja veromoda -rytkyjä.
Ruotsinkielinen mummo, ilman minkkiturkkia (ja ei ole rahasta kiinni, vaan etiikasta) tässä, moi!
Vähän mietiskelin elämääni ja huomasin, etten ole käynyt Stockalla puoleentoista vuoteen, vaikka (ainakin av:n mukaan) kuulun tärkeimpään kohderyhmään, eikä ole edes pitkä matkakaan! Mutta Stockassa ei ole enää mitään hohtoa, ja paljon helpommin saan esim. vaateostokset tehtyä netissä. Ongelma on osittain juuri se, mikä täällä on useammassa vastauksessa tullut esille: jos haluat jonkin tietyntyyppisen vaatteen, vaikkapa mustat housut, joudut etsimään niitä sen seitsemästä paikasta etkä ehkä loppujen lopuksi löydä mieleisiäsi ollenkaan. Kyllä kuvastosta kruksaaminen kotisohvalla aina tuon epätoivoisen haahuilemalla etsimisen voittaa! Ja sama koskee vaatteiden lisäksi muitakin tavaroita: kenkiä, astioita, kosmetiikkaa... you name it!
Surullista mutta totta: Stockmann on aikansa elänyt.
Ja lisäksi tavaratalo on nykyisin toivottoman sokkeloinen, ja hajonnut eri toimijoille eli yhtenäistä Stockaa ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullista. Ainoa tavaratalo enää Suomessa.
Kyllä Sokos on vielä olemassa ja sillä taitaa mennä paljon paremmin kuin Stockmannil.
Joo, Sokos on mutta se ei ole sama asia. Sokos on sellainen Prisma-versio vaikka kyllä sielläkin on hyvät meikkiosastot. Stokka on ollut iban erityinen vaikkakin menettänyt loistonsa. Toivottavasti pitävät pystyssä ainakin keskustan Stokkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun stocka lopetettiin vaikka teki voittoa. Helsingin stockasta en pidä, liian iso ja sekava mutta Oulun yksikkö oli ihanan kompakti. Siellä oli ylellisyyden tuntua ja monesti löytyi se mitä etsi. Jos ei tiennyt mitä hankkia joulu-, tai synttärilahjaksi niin sieltä tarttui aina jotain mukaan. Harmittaa edelleen.
Eikö Stocka omista Helsingin keskustan kiinteistön ja saa siitä lisäksi vuokratuloja?
Oulu oli varmaan vuokralla.
Jumbossa on aina tosi hiljaista Stockalla... Itiksestä en muutenkaan tykkää, enkä siellä käyMulla jäi ajatus ehkä puolitiehen. 😅
En usko siis, että keskusta sulkee, mutta Jumbo ja Itis mahdolliset.
Samoin Lindex myymälöitä varmaan lähtee. Lindexillä on kiva valikoima, muttei tule koskaan ostettua sieltä mitään.
Valikoima voisi olla kiva mutta huonoa laatua. Itiksessä Stokkalla käy paljon venäläisiä turisteja.
Juuri näin. Mauton hinnalla ei saa Lamborginia.