Mikä saa sinut jatkamaan punaisen lihan syöntiä? Tai siipikarjan?
Jos maku on peruste, niin haluaisin ihan toden totta tietää, miksi ne mielestäsi maistuvat hyvältä. Totesin itse jo kymmenen vuotta sitten, että punainen liha, varsinkin porsas, maistuu vääjäämättä metalliselta ja ällöttävältä. Pakki tukossa viikon, kun söi mitä tahansa punaista lihaa sisältävää edes kerta viikkoon. Tehotuotettu siipikarja samaa lötköä, mautonta, ikävä sivumaku jota en osaa kuvailla. Sama kyllä kassilohella ja muilla kaloilla joita välttelenkin.
En tituleeraa itseäni kasvissyöjäksi, vaikka eläinproteiinit rajoittuvat kananmunaan ja satunnaisesti kalansyöntiin. Siivekästä riistaa syön silloin tällöin jos ja kun on saatavilla.
Onko se liha niin hyvää?
Kommentit (63)
Tyypillinen palsta. Ensin kysytään jotain, ja sitten alapeukutetaan, jos ei ollakaan Ap:n kanssa samaa mieltä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin hyvää. Kunnon pihvi on ruokien kuningas, vesi nousee kielelle pelkästä ajatuksesta. Myös siivet kuuluu lempiherkkuihini. Kärsin runsaista kuukautisista ja joudun pitämään huolen riittävästä raudansaannista. Rautalisää en voi syödä niin paljon, että veriarvot pysyy kunnossa, koska alan ripuloida siitä, joten ruokavalio on avainasemassa. Vegevaihtoehdoista rauta ei imeydy, olen kokeillut. Lisäksi, mulla on kliininen masennus ja lihan välttäminen olisi tyhmää senkin takia. Liha kun tutkitusti on hyväksi mielenterveydelle. Googlaa mitä masentuneen ja ahdistuneen kannattaa syödä jos et usko.
Joo siis tuo homma ihmetyttää, että minkätakia todella monet ravintolisä tabletit on tehty jostain laksatiivista. Itse käytän aina vain yhtä päivässä, hieman vuorotellen. Sitä olisi paskat housussa harva se päivä, jos napostelisin kaikkia noita päivittäin.
Syön koska pidän niistä, aivan sama mitä muut sanoo. Kunnon sisäfilepihvi mediumina, viherpippurikermakastiikkeella ja valkosipuliperunat. Ai että! Syön myös kalaa koska rakastan sitä, aionkin kohta tehdä graavilohileivän. Tykkään myös kanasta, broilerin koipireidet riisipedillä ja currykermakastikkeella vie kielen mennessään. Syön kyllä myös paljon kasviksia ja vihanneksia, nytkin on kaapissa iso kulhollinen lohifetasalaattia. Nam. Syön mistä tykkään eikä siinä ilmastonmuutos tai eläinten tappaminen omaa persettä paina. :) Ja ennenkuin joku alkaa veikkaamaan läskiksi rasvapalleroksi niin mittani ovat 173cm ja 59kg, veriarvoni ym. täysin normaalit, olen terve kolmekymppinen.
Maku. Ilmeisesti et siis osaa vaan laittaa ruokaa? Pakkikaan ei ole sen enempää sekaisin, kun syö monipuolisesti ja suolisto on kunnossa! Olipa köyhä yritys tämä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Syön koska pidän niistä, aivan sama mitä muut sanoo. Kunnon sisäfilepihvi mediumina, viherpippurikermakastiikkeella ja valkosipuliperunat. Ai että! Syön myös kalaa koska rakastan sitä, aionkin kohta tehdä graavilohileivän. Tykkään myös kanasta, broilerin koipireidet riisipedillä ja currykermakastikkeella vie kielen mennessään. Syön kyllä myös paljon kasviksia ja vihanneksia, nytkin on kaapissa iso kulhollinen lohifetasalaattia. Nam. Syön mistä tykkään eikä siinä ilmastonmuutos tai eläinten tappaminen omaa persettä paina. :) Ja ennenkuin joku alkaa veikkaamaan läskiksi rasvapalleroksi niin mittani ovat 173cm ja 59kg, veriarvoni ym. täysin normaalit, olen terve kolmekymppinen.
Oletko koskaan edes kokeillut vaihtaa vegaaniruokavalioon, voisit voida paljon nykyistä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan edes kokeillut vaihtaa vegaaniruokavalioon, voisit voida paljon nykyistä paremmin?
En sillä pidän lihasta, mitähän kohtaa et tekstistäni ymmärtänyt. Lihan lisäksi syön myös kasviksia, vihanneksia ja joskus jopa yllätän itseni hedelmillä!
Vierailija kirjoitti:
Olen niin allerginen, että kuolisin ilman lihaproteiineja nälkään. Eli ei ole vaihtoehtoa, kun kasviproteiineja en voi juuri syödä.
Sama juttu minulla. En voi syödä kalaa, tofua, härkiksiä, kikherneitä. Ihan vain muutamia ruoka-aineita mainitakseni.
Eli syön lihaa niin pitkään kuin sitä kaupoissa myydään. Salaatilla ja kurkulla ja kesäkurpitsalla ei ihan elä.
Nälän tunne. Ruuan nopea hankittavuus ja muokattavuus. Edullisuus.
Jos joku ostaa mulle samat ruuat ja tarjoilut ja tiskaa kuin mistä Anni Sinnemäki (palkka 30 t kk) nauttii, niin saatan lopettaa punaisen lihan nauttimisen.
Vierailija kirjoitti:
”Ai, että kun päivittäinen 150 g pekoniaamiainen kahdella voissa paistetulla munalla ja reilulla ripauksella suolaa saa päivän mukavasti käyntiin.”
Tuollainen aamiainen on myös parasta krapulalääkettä ja sitten jaksaa tehdä talvellakin ne lumityöt -20˚C asteessa rivakasti eikä hissutellen kuten hintahtavat soijapojat.
Kun tietää että on kovat pakkaset tulollaan, on fiksua tankata jo hyvissä ajoin noilla karjalanpaisti, silava ja kermaperunat aterioilla. Pekoniaamiaisella ehdottomasti ekstra silavaa rasvaksi, eikä suolan kanssa tarvitse pihtailla. Sitten illalla remakat kännit ja aamuhämärissä krapulahorkassa kovaan pakkaseen tekemään lumitöitä rivakasti ja kovaa työtahtia ylläpitäen. Siinä saavat ilmastovouhottajat oikein kunnolla nenilleen.
Maku... Mutta ostankin niittylihaa.
Lopetan lihan syönnin kun kotieläimet kielletään.
Kasvisproteiinit maistuu ihan kuralle. Linssit, pavut, härkikset, soija yms. ei kiitos.
Joskus iskee niin verenhimo, että on pakko saada pihvi ja siihen ei auta itse seitankaan. Vaikka yleensä himoan kasviksia.
Maku, ja mieheni ei suostu siirtymään kasvisruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan lihan syönnin kun kotieläimet kielletään.
Minä en. Sitten syödään riistaa.
On hyvää ja terveellistä.
Eilen syötiin karitsan sisäfilettä, tänään paistettiin kokonainen broileri uunissa. Nam!
Kyllä se on hyvin pitkälti nälkä, joka saa minut syömään hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisproteiinit maistuu ihan kuralle. Linssit, pavut, härkikset, soija yms. ei kiitos.
Ei ne maistu kuralle, vaan aaltopahville.
No, minä osaan maustaa lihan jota valmistan, joten mulla ei ole tuota "liha maistuu pahalta"-ongelmaa. Toki olen sekasyöjä joten kasvisruokiakin meillä syödään, mut kikka on siinä ettei me pidetä siitä mitään meteliä. Meillä kasviksetkin ovat kuuluneet aina ruokavalioon, välillä sivuosassa, välillä pääosassa, mutta yhtä kaikki, joka aterialla jossain muodossa.