Psykoosissa ollut "viihdekäyttäjä" koitti heittää sivullisen junan alle Pasilassa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5d57d817-1cf1-4753-ba7f-c5000ca8130a
Alkaa huumeongelma pahenemaan. Ihmisillä ei ole enää varaa juoda ja sekakäyttö on tullut tilalle.
Kommentit (186)
Uutinen ei aukea jostain syystä. Oliko kommentoinut poliisi nainen? Kuulostaa siltä. Naisillahan on miehiä enemmän tapana ymmärtää ja suvaita kaiken maailman ”syyntakeettomia raukkoja”.
Ja että ihan psykoosissa oli tekijä. No, tämähän on Suomessa sellainen takuuvarma vapaudu vakilasta-kortti. Ei saa rangaistusta vaan pääsee valtion verorahoilla psykiatriseen hoitoon, jossa mukavat ja ymmärtävät tädit tuovat pillerit tarjottimella ja vakuuttelevat että tekijä ei ole paha ihminen eikä saa syyttää itseään mistään. Sitten askarrellaan ja tehdään käsitöitä ”toimintaterapiassa” kunnes ollaankin taas vapaana sopeutumassa yhteiskuntaan.
Minä olen sitä mieltä, että jos ihminen itse aiheuttaa itselleen psykoosin käyttämällä päihteitä, niin häntä ei tulisi vapauttaa rangaistuksesta vaan pistää vankilaan ja pidentää rangaistusta (toki saisi vankilassa psy.hoitoa niin kuin kaikki vangit saavat tarvittaessa). Mutta ei mitään vapautusta ja mielisairaalajaksoa.
Mikäli ihminen sairastaa jotain psykoosisairautta jota päihteet provosoivat ja silti vetää päihteitä niin kyseessä on tyhmyys, itsekkyys ja välinpitämättömyys.
Sen vielä ymmärtää jos joku ekasta juomakerrasta saa psykoosin. Silloin voi vedota siihen että ei tiennyt.
Sama asia siinä vaiheessa jos sairaus puhkeaa äkisti.
Mutta jos TIETÄÄ olevansa altis psykoosille, on kenties jopa kokenut sellaisen päihteiden takia, ja SILTI käyttää päihteitä niin ei mitään armoa.
Valitettavasti Suomessa ei näin ajatella. Minäkin psyk.potilaana voisin nyt käydä vetämässä huumeita tai viinaa ja käydä kolkkaamassa jonkun enkä saisi rangaistusta vaan ilmaisen ylläpidon ja sääliä sekä ilmaista terapiaa.
En tee niin, koska en halua satuttaa muita. Mieluummin kärsin pahasta olosta kuin helpotan sitä päihteillä ja laitan viattomat kärsimään. Mutta mä en ookkaan itsekäs narsisti, jota valitettavasti monet ”syyntakeettomat” ovat. Heille on olemassa vain oma napa ja oma paha olo ja se on saatava pois HETI NYT, keinolla millä hyvänsä, seurauksista viis. Oksettavaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis laillistettava 👍
Olen nyt 11 vuoden ajan pössytellyt ja ketään en ole sen johdosta vahingoittanut. Kännipäissään on kyllä sitten tullut otettua matsia..
Mä olen pajautellut satunnaisesti 29 vuotta. Koskaan ei kukaan tietämäni ihminen ole kannabiksen vaikutuksen alaisena tapellut. Humalassa sitten eri asia. Jopa kaltaiseni periaatteessa rauhan mies on menettänyt holtin ja lyönyt. Siinä kyllä toinen aloitti mutta kuitenkin minä löin ja maksoin ne korvaukset mitä oikeus määräsi.
Pössyttely on vienyt sulta jo muistinkin, siitä se johtuu :D
Voi kun veisikin muistia tai edes osan muistoista. Ei tosiaan ole hauskaa muistaa piinallisen tarkasti kaikkea shaibaa jopa lastentarhasta asti. Mä olen kohta 50 ja pää on turhan täynnä kaikenmailman asioita ja tapahtumia. Otetaan vaikka berliinin muurin murtuminen. Asia jonka ainakin monen luulisi muistavan.
No mä muistan senkin ketkä oli paikalla kun näin siitä ensimmäisen uutisen. Voidaan mennä vielä vanhempaan kun olin vielä lapsi. Muistan kun uutisissa kerrottiin kekkosen jättävän pressan hommat terveyden takia. Hah ja v..tu pah kun menisikin muisti. Sä joudut googlaan nuo jutut mitä mä muistan noin vain.
Kulta, on sanomattakin selvää että teitä narkkeja fiksumpia ei olekaan. :-)
Kuules kultsi kannabis ei ole narkoottinen aine. Fiksu ihminen tietäisi tuon kertomattakin. Enkä niin kauheesti koukussa kun taukoa taas jo pitkästi toista kuukautta ja tauko jatkuu.
Kulta, nyt kyllä toistat tarpeettomasti. Jos et olisi pössytellyt aivojasi, olisit huomannut, että olen jo todennut, että teitä narkkeja fiksumpia ei olekaan.
Aivojen pössyttely on käytännössä mahdotonta. Otetaan esimerkiksi irvin feldman. Se mies on tiettävästi pössytellyt eniten. Toimi tai toimii pörssimeklarina ellei ole jo jäänyt iän takia eläkkeelle. Tuo kannabiksen käyttäjien haukkuminen narkeiksi on monella tapaa typerää.
Se on älyllisesti vajaata. Aineellisesti siinä ei ole mitään totuutta. Ja tuo vääntö narkkeja fiksumpia ei ole. Sano yksikin todellinen haitta kannabiksesta mikä ei ole laillisella alkoholilla moninkertainen. Tämä on suora haaste kerro jos kykenet ja vain faktat lasketaan.
1) se on laitonta 2) se tekee hitaaksi 3) se moninkertaistaa psykoosiriskin 4) se koukuttaa 5) olet hidas, tyhmä ja koukussa
Oletko vajaa? Sinulta kysyttiin "Sano yksikin todellinen haitta kannabiksesta mikä ei ole laillisella alkoholilla moninkertainen." ja sinä vastaat "se on laitonta". Ymmärsitkö edes mitä sinulta kysyttiin? Et näköjään joten tuskin ymmärrät muutenkaan asiasta sen enempää. Terveisin: halveksumasi tyhmä narkomaani
"Poliisi toivoo edelleen, että hengenpelastaja ottaisi yhteyttä poliisiin ja kertoisi, miksi hän meni väliin tilanteeseen."
Voi olla, että tämä kaveri ei tarkoituksella paljasta itseään. Voi olla, että tiedossa on jonkinlaisia seurauksia. Pahoinpitelysyyte tms, kun esti tätä huumehörhöä ja ehkä jopa löi/puski hänet pois siitä tilanteesta. Hörhö halunnee hänet oikeuteen.
Pysy anonyymina, jos luet tätä! Et saa pointteja sankaruudesta, saat korkeintaan vihaajia perääsi ja huumehörhö ja hänen kaverit voi targetoida sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi: "On erittäin eriskummallista, että Helsingissä joku puuttuu tällaisiin asioihin. Normaalisti vain otetaan kännykkä esiin ja ruvetaan kuvaamaan, näin rumasti sanottuna. Se oli sivulliselta hieno ele, hän pelasti toisen hengen."
Onko tilanne tosiaankin jo näin paha?
Miksei olisi, kun auttamalla voit liian suurella todennäköisyydellä a) joutua korvausvastuuseen b) joutua syytetyksi pedófiliasta c) saat turpaasi tai joudut ryöstetyksi.
Jos aikuinen ei auta hädässä olevaa lasta, koska pelkää p-syytettä, niin silloin on kyllä päässä pahasti vikaa ja luultavasti myös oikeasti p-fiili.
Voit olla varma että autan. Kannan pientä ensiapupakettia mukana kaiken varalta. Olen päässyt noista peloista eroon jo aikapäiviä sitten koska tiedän etten tee mitään väärää. :)
-petoviili
Itse en ainakaan olisi uskaltanut mennä yksin radan laidalle nostamaan pudotettua, kun joku hullu narkki huojuu vieressä. Pakko olisi pikaisesti rauhoittaa tilanne esim. takaapäin koukulla narkin ohimoon (olen + 100 kg mies). Mutta sillä olisi taas seuraamuksia, että en tiedä. No jonkun läheiseni ollessa kyseessä toimisin välittömästi.
Ainahan nuo tekijät ovat selvinpäin mukavia, mutta kännissä tai aineissa sitten vähän vähemmän. Lopettaisivat paskat sitten sen kiskomisen tai pysyisivät kotonaan. Tapon yrityksestä vaan istumaan tuokin selittelemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan vallan mahdotonta varustaa juna- ja metroasemat raiteiden kohdilla liiketunnistimin, jolloin antaa hälytyksen junaan että raiteilla on este, ja juna alkaa heti hidastaa vauhtia. Jottei kukaan tulis ainakaan asemilla yliajetuiksi.
Niin että aina kun peura hyppelee radan yli, junat myöhässä loppupäivän?
Liiketunnistimen voi asettaa aktivoitumaan vain silloin kun juna
on tulossa, muulloin voi peurat ja hirvet hypellä rauhassa radan yli.
Joo, tällasia "viihdekäyttäjät" tuppaavat olemaan. Inttävät kiven kovaan että ei siitä satunnaisesta käytöstä ole mitään haittaa ja "kyllähän alkoholikin" ynnä muut latteudet. Ja oikeasti ovat huumepäissään aivan helvetin sekavia ja toisinaan vaarallisia joko itselleen tai muille, mutta koska ruumiita ei tule niin kaikki onkin vallan mainiosti. Huumeiden vaikutus on huomattavasti arvaamattomampaa kuin alkoholin, koskaan ei tiedä mitä pesujauheella jatkettua mömmöä sieltä saattaakin jokin kerta tulla. Humalaisen koordinaatiokyky on niin kujalla että karkuun on helppo juosta, narkki taas pinkaisee perään raivopäänä!
Kyseinen ihminen itse kuvaili itseään sanoen olleensa psykoosissa, pidätyksen jälkeen. Samoin kuin kaikki rikolliset katuvat tekojaan pidätyksen jälkeen jotta saavat lievemmän tuomion.
Psykopaatin ja narsistin aivot tarvii enemmän stimulaatiota, joten päässä on vikaa jo silloin kun aloittaa "viihdekäytön".
Jos jää kerrasta koukkuun, hoitoa on niille jotka siihen sitoutuu. Nämä paskahousut ei sitoudu.
Päinvastoin, pari viikkoa tervalammilla tmv kuntoutuksessa, ja taas mennään. Vielä kun tilille on jäänyt kuntoutusajan Kelatulot, ei muuta kuin hyvin levänneenä takaisin kentälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan vallan mahdotonta varustaa juna- ja metroasemat raiteiden kohdilla liiketunnistimin, jolloin antaa hälytyksen junaan että raiteilla on este, ja juna alkaa heti hidastaa vauhtia. Jottei kukaan tulis ainakaan asemilla yliajetuiksi.
Niin että aina kun peura hyppelee radan yli, junat myöhässä loppupäivän?
Liiketunnistimen voi asettaa aktivoitumaan vain silloin kun juna
on tulossa, muulloin voi peurat ja hirvet hypellä rauhassa radan yli.
Lisaan seutaavan, koska tama sivuaa elamaa, jonka pitaisi olla jokaiselle sellainen etta siita on paha on haitetty mutta hyva otettu sen tilalle. Jokaisen sydameen.
Se saanto, tai laki, sen pitaisi koskea jokaista, ja myos jokaista ajatusta. Mikaan liiketunnistin ei kuitenkaan poista ihmisen sydamesta epatoivon tunnetta, tai ilkeytta. Ja siten vaite, etta silla liiketunnistimella asia on jotenkin parempi tai jarjestyksessa on lopulta vain vale sekin. Lopulta paha ja syy on kuitenkin hyvan vastakohta, ja se vastakohta on vale, joka vaittaa ettei hyvaa lakia ja saantoja pida olla maailmassa. Palaan niihin myohemmin, mita ne yksityiskohtaisesti ovat mutta seuraava antaa hyvan aloituksen aiheelle.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3446576/kuolleista-nouseva-voittaja#com…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi: "On erittäin eriskummallista, että Helsingissä joku puuttuu tällaisiin asioihin. Normaalisti vain otetaan kännykkä esiin ja ruvetaan kuvaamaan, näin rumasti sanottuna. Se oli sivulliselta hieno ele, hän pelasti toisen hengen."
Onko tilanne tosiaankin jo näin paha?
Miksei olisi, kun auttamalla voit liian suurella todennäköisyydellä a) joutua korvausvastuuseen b) joutua syytetyksi pedófiliasta c) saat turpaasi tai joudut ryöstetyksi.
Älä nyt vttu ole lapsellinen.
Ymmärrän kyllä että nykypäivän suurkaupungeissa vallitseva välinpitämättömyys ahdistaa, varsinkin jos on kasvanut jossain pienessä kyläyhteisössä, jossa kaikki tunsivat toisensa. Valitettavasti asia vaan on noin, eikä siinä ad hominemit auta. Ennemmin kannattaisi osallistua esim. politiikkaan ja sitä kautta pyrkiä parantamaan rikoksen uhrien ja todistajien asemaa.
Jos mä perseilisin kamapäissäni, niin en kyllä haluais pienempää tuomiota sen vuoksi. Ihan sairas systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatin ja narsistin aivot tarvii enemmän stimulaatiota, joten päässä on vikaa jo silloin kun aloittaa "viihdekäytön".
Jos jää kerrasta koukkuun, hoitoa on niille jotka siihen sitoutuu. Nämä paskahousut ei sitoudu.
Päinvastoin, pari viikkoa tervalammilla tmv kuntoutuksessa, ja taas mennään. Vielä kun tilille on jäänyt kuntoutusajan Kelatulot, ei muuta kuin hyvin levänneenä takaisin kentälle.
Miksi ne olisi jääneet tilille?
Tauski kirjoitti:
"Jeesuksen nimessä mä nuhtelen sinua"
Vierailija kirjoitti:
"Poliisi toivoo edelleen, että hengenpelastaja ottaisi yhteyttä poliisiin ja kertoisi, miksi hän meni väliin tilanteeseen."
Voi olla, että tämä kaveri ei tarkoituksella paljasta itseään. Voi olla, että tiedossa on jonkinlaisia seurauksia. Pahoinpitelysyyte tms, kun esti tätä huumehörhöä ja ehkä jopa löi/puski hänet pois siitä tilanteesta. Hörhö halunnee hänet oikeuteen.
Pysy anonyymina, jos luet tätä! Et saa pointteja sankaruudesta, saat korkeintaan vihaajia perääsi ja huumehörhö ja hänen kaverit voi targetoida sinut.
Todennäköisemmin oli ulkomaalainen, eikä lue iltapäivälehtien.
Tämän urpon kannattaa varmaan pysyä jatkossa selvänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se poliisi osasi sanoa, että tekijä oli psykoosissa? Onko se myös lääkärikin?
Kiinnitin huomiota samaan. Ei tosiaan ole poliisin asia, tehtävä eikä edes asiantuntemuksen piirissä psykoosin määrittäminen...
Eiköhän sen arvion ole tehnyt ihan siihen koulutettu ammattilainen. Ei meille lehdissä kaikkea kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Tuo poliisi kehui tuota tekijää fiksuksi kaveriksi tuossa jutussa.
"Fiksun oloiseksi kaveriksi, kun on selvin päin." Ja voi hyvin ollakin, mistäs me sen tiedämme.
Eri asia tietysti on, kuinka usein hän on selvinpäin....
panettaa pan ty nyh mnei