Psykoosissa ollut "viihdekäyttäjä" koitti heittää sivullisen junan alle Pasilassa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5d57d817-1cf1-4753-ba7f-c5000ca8130a
Alkaa huumeongelma pahenemaan. Ihmisillä ei ole enää varaa juoda ja sekakäyttö on tullut tilalle.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan vallan mahdotonta varustaa juna- ja metroasemat raiteiden kohdilla liiketunnistimin, jolloin antaa hälytyksen junaan että raiteilla on este, ja juna alkaa heti hidastaa vauhtia. Jottei kukaan tulis ainakaan asemilla yliajetuiksi.
Niin että aina kun peura hyppelee radan yli, junat myöhässä loppupäivän?
Liiketunnistimen voi asettaa aktivoitumaan vain silloin kun juna
on tulossa, muulloin voi peurat ja hirvet hypellä rauhassa radan yli.
Hohhoijakkaa. Yleensä ongelma on se että joku syöksyy eteen pari sekuntia ennen kuin juna on paikalla, ei siinä liiketunnistemet auta, kun fysiikanlakeja ei voi kiertää. Juna menee yli vaikka kuinka yrittäisi jarruttaa, jos jarrutusmatka ei vaan riitä.
Olen ajanut itse hirvikolarin ja sen jälkeen laskeskelin asioita ja totesin että tilanne ei olei ollut muuten väistettävissä, kuin että olisin ajanut satasen alueella kuutta kymppiä, silloin jarrutusmatka olisi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Poliisi toivoo edelleen, että hengenpelastaja ottaisi yhteyttä poliisiin ja kertoisi, miksi hän meni väliin tilanteeseen."
Voi olla, että tämä kaveri ei tarkoituksella paljasta itseään. Voi olla, että tiedossa on jonkinlaisia seurauksia. Pahoinpitelysyyte tms, kun esti tätä huumehörhöä ja ehkä jopa löi/puski hänet pois siitä tilanteesta. Hörhö halunnee hänet oikeuteen.
Pysy anonyymina, jos luet tätä! Et saa pointteja sankaruudesta, saat korkeintaan vihaajia perääsi ja huumehörhö ja hänen kaverit voi targetoida sinut.
Todennäköisemmin oli ulkomaalainen, eikä lue iltapäivälehtien.
Perussuomalaiset katseli sivummalta ja joku rohkea yritti ehkä korkeintaan kuvata salaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se poliisi osasi sanoa, että tekijä oli psykoosissa? Onko se myös lääkärikin?
Ehkä se onkin.
Onko sinulla useinkin tapana epäillä virkavallan toimia? Onko sinulla todettu mielisairautta?
Melko outoa poliisin kommentoida, onko kyseinen henkilö psykoosissa. Jos näin on niin siihen ei erityisesti päihteet vaikuta merkittävästi, psykoosi on kyllä päällä myös selvinpäin. Harvalla huumeella - Kotka ovat kuitenkin toiminnaltaan samanlaisia kuin ihan normaalit lääkkeet - saa päänsä niin sekaisin. Sekakäyttäjällä on alla myös alkoholi, mikä on päihteistä lähestulkoon vaarallisin. Enkä käytä itse huumeita, kuitenkin ymmärrän sen verran aivan perustiedettä, että ymmärrän mitä huumeet pääasiassa ovat. Ainoastaan kannabis eroaa ihan normaaleista reseptilääkkeistä toimintaperiaatteiltaan, jokainen joskus panacodin syönyt tai rauhoittavan unilääkkeen, tietää kyllä huumeiden vaikutuksen.
Alkoholi on kaikkein pahin ja se pitäisi ehdottomasti kieltää lailla. Mikään muu päihde ei aiheuta niin vakavia hermo- ja aivovauriouta sekä muita terveysongelmia. Myös psykoosiriski on moninkymmenkertainen mihinkään muuhun verrattuna.
Hel**tin kova rangaistus nyt tekijälle. Ehkä sitten miettii toisen kerran kannattaako 'viihde'käyttää enää jatkossa.
Tämmöiset pikku kommellukset ovat pieni hinta siitä, että Suomi vapaamielistyy ja sallimme viihdekäytön.
Onpahan tapaus, huh huh. Pidän poliisilta todella harkitsemattomana lausuntona tuota "fiksun oloinen"-kommenttia, koska poliisin tehtäviin ei kuulu arvioida epäillyn luonteenpiirteitä tms. Vai voisiko joku kuvitella, että poliisi sanoisi, että "epäilty on yksinkertaisen oloinen"? No tuskin. Haiskahtaa vähän siltä, että pidätetty on lipevä, eli jonkinlainen psykopaatti ja poliisi on sitten mennyt tähän lankaan.
Toiseksi "huumepsykoosi"? Aika nopeasti on psykoosi selvinnyt, jos heti seuraavana päivänä jutellaan "fiksusti" ja valitellaan miten huumeet ajoivat ymmärtämättömään tilaan. Roskapuhetta; huumepsykoosit eivät taitu yhdessä eivätkä kahdessakaan vuorokaudessa ja niiden hoitamiseen tarvitaan lääketieteellistä apua. Sitä ei jutussa mainittu ollenkaan. Eli mitään psykoosia ei ole ollutkaan, sekavuustila kovasta aineiden vedosta ehkä, mutta sehän on ihan eri asia. Tiedoksi sinne Pasilaankin.
Kolmanneksi tämä kateissa oleva sivullinen taitaa olla paitsi rohkea ja kylmäpäinen, myös fiksu kaveri kun ei ilmoittaudu. Seurauksena hän joutuisi oikeuteen mukaan todistajana ja kenties tuo pidätettynä oleva hullu alkaisi keksiä syytteitä häntä vastaan. Näissä yhteyksissä sivullisen tiedot tulisivat tuon hullun tietoon aina osoitteita myöten. Jos kyseessä on esimerkiksi joku järjestäytyneeseen rikollisuuteen kytköksissä oleva tyyppi, niin ihan ymmärrettävää ettei kukaan täysijärkinen lähde sen porukan kanssa ottamaan ylimääräisiä riskejä. Poliisia ei muuten kiinnosta sen sankarin tavoittaminen missään onnittelumielessä, vaan he haluavat tämän oikeuteen todistamaan. Jos siitä koituisi auttajalle ongelmia myöhemmin, se ei poliisia kiinnosta, koska he tekevät vain työnsä pykälien mukaan. Tämä on ihan yleinen ongelma, koska todistajia tai edes heidän yksityistietojaan ei Suomessa osata suojella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Poliisi toivoo edelleen, että hengenpelastaja ottaisi yhteyttä poliisiin ja kertoisi, miksi hän meni väliin tilanteeseen."
Voi olla, että tämä kaveri ei tarkoituksella paljasta itseään. Voi olla, että tiedossa on jonkinlaisia seurauksia. Pahoinpitelysyyte tms, kun esti tätä huumehörhöä ja ehkä jopa löi/puski hänet pois siitä tilanteesta. Hörhö halunnee hänet oikeuteen.
Pysy anonyymina, jos luet tätä! Et saa pointteja sankaruudesta, saat korkeintaan vihaajia perääsi ja huumehörhö ja hänen kaverit voi targetoida sinut.
Todennäköisemmin oli ulkomaalainen, eikä lue iltapäivälehtien.
Perussuomalaiset katseli sivummalta ja joku rohkea yritti ehkä korkeintaan kuvata salaa.
Ai sulla on tuollainen r*nkkufantasia?
Vierailija kirjoitti:
Melko outoa poliisin kommentoida, onko kyseinen henkilö psykoosissa. Jos näin on niin siihen ei erityisesti päihteet vaikuta merkittävästi, psykoosi on kyllä päällä myös selvinpäin. Harvalla huumeella - Kotka ovat kuitenkin toiminnaltaan samanlaisia kuin ihan normaalit lääkkeet - saa päänsä niin sekaisin. Sekakäyttäjällä on alla myös alkoholi, mikä on päihteistä lähestulkoon vaarallisin. Enkä käytä itse huumeita, kuitenkin ymmärrän sen verran aivan perustiedettä, että ymmärrän mitä huumeet pääasiassa ovat. Ainoastaan kannabis eroaa ihan normaaleista reseptilääkkeistä toimintaperiaatteiltaan, jokainen joskus panacodin syönyt tai rauhoittavan unilääkkeen, tietää kyllä huumeiden vaikutuksen.
Alkoholi on kaikkein pahin ja se pitäisi ehdottomasti kieltää lailla. Mikään muu päihde ei aiheuta niin vakavia hermo- ja aivovauriouta sekä muita terveysongelmia. Myös psykoosiriski on moninkymmenkertainen mihinkään muuhun verrattuna.
Tätä minäkin ihmettelin, että jos tyyppi on kerran psykoosissa, niin sittenhän hänet pitäisi toimittaa asianmukaiseen hoitoon. Mutta tämähän juttelee "fiksusti" siellä putkassa, että aika nopea ja itsestään parantuvat psykoosi on ollut. Toivottavasti ei oikeudessa mene mitenkään läpi, yrittää varmaan saada alennuksen tuomioonsa tuolla kikalla.
Tämäkin tapaus johtuu siitä, että meillä katsotaan jostakin syystä humaaniksi ja niin kovin sivistyneeksi pitää väkivaltaiset taparikolliset vapaalla jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos auttaja on paperi ton?
Henkka Pulkkinen aka Paperi T ei liity tähän mitenkää ! Nyt häpeäisit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ihan vallan mahdotonta varustaa juna- ja metroasemat raiteiden kohdilla liiketunnistimin, jolloin antaa hälytyksen junaan että raiteilla on este, ja juna alkaa heti hidastaa vauhtia. Jottei kukaan tulis ainakaan asemilla yliajetuiksi.
Niin että aina kun peura hyppelee radan yli, junat myöhässä loppupäivän?
Liiketunnistimen voi asettaa aktivoitumaan vain silloin kun juna
on tulossa, muulloin voi peurat ja hirvet hypellä rauhassa radan yli.
Hohhoijakkaa. Yleensä ongelma on se että joku syöksyy eteen pari sekuntia ennen kuin juna on paikalla, ei siinä liiketunnistemet auta, kun fysiikanlakeja ei voi kiertää. Juna menee yli vaikka kuinka yrittäisi jarruttaa, jos jarrutusmatka ei vaan riitä.
Olen ajanut itse hirvikolarin ja sen jälkeen laskeskelin asioita ja totesin että tilanne ei olei ollut muuten väistettävissä, kuin että olisin ajanut satasen alueella kuutta kymppiä, silloin jarrutusmatka olisi riittänyt.
Pst. Sun on fiksumpi ajaa sinne pöpelikköön jarru pohjassa kuin sitä hirveä päin
Se nyt ei ole mikään salaisuus, että poliisit uhailevat rikollisia ja saavat heistä kicksejä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa mikä kommentti poliisilta.
Ehkä Poliisilla on asuntolainaa ja puoliso on kotona hoitamassa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen ihminen itse kuvaili itseään sanoen olleensa psykoosissa, pidätyksen jälkeen. Samoin kuin kaikki rikolliset katuvat tekojaan pidätyksen jälkeen jotta saavat lievemmän tuomion.
Kutsui myös itseään viihdekäyttäjäksi.
”Fiksun oloinen kundi, joka ei ikinä selvin päin tekisi tällaista.”
Fiksun oloinen kaveri lopettaisi päihteiden käytön viimeistään siinä kohtaa, kun on todennut muuttuvansa niiden seurauksena yleisvaaralliseksi väkivaltaiseksi kusipääksi.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi: "On erittäin eriskummallista, että Helsingissä joku puuttuu tällaisiin asioihin. Normaalisti vain otetaan kännykkä esiin ja ruvetaan kuvaamaan, näin rumasti sanottuna. Se oli sivulliselta hieno ele, hän pelasti toisen hengen."
Onko tilanne tosiaankin jo näin paha?
Helsinki on aivan ku#sista pas#kaa. Junan tuomia idiootteja ja muita kehitysvammaisia koko stadi nykyään täynnä. Oulu on pas#kaa, Pori on per#seestä ja Helsinki on ku#sista pas#kaa.
Vierailija kirjoitti:
”Fiksun oloinen kundi, joka ei ikinä selvin päin tekisi tällaista.”
Fiksun oloinen kaveri lopettaisi päihteiden käytön viimeistään siinä kohtaa, kun on todennut muuttuvansa niiden seurauksena yleisvaaralliseksi väkivaltaiseksi kusipääksi.
"Fiksunoloinen kundi"
NO EI TODELLAKAAN OLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis laillistettava 👍
Olen nyt 11 vuoden ajan pössytellyt ja ketään en ole sen johdosta vahingoittanut. Kännipäissään on kyllä sitten tullut otettua matsia..
Mä olen pajautellut satunnaisesti 29 vuotta. Koskaan ei kukaan tietämäni ihminen ole kannabiksen vaikutuksen alaisena tapellut. Humalassa sitten eri asia. Jopa kaltaiseni periaatteessa rauhan mies on menettänyt holtin ja lyönyt. Siinä kyllä toinen aloitti mutta kuitenkin minä löin ja maksoin ne korvaukset mitä oikeus määräsi.
Pössyttely on vienyt sulta jo muistinkin, siitä se johtuu :D
Voi kun veisikin muistia tai edes osan muistoista. Ei tosiaan ole hauskaa muistaa piinallisen tarkasti kaikkea shaibaa jopa lastentarhasta asti. Mä olen kohta 50 ja pää on turhan täynnä kaikenmailman asioita ja tapahtumia. Otetaan vaikka berliinin muurin murtuminen. Asia jonka ainakin monen luulisi muistavan.
No mä muistan senkin ketkä oli paikalla kun näin siitä ensimmäisen uutisen. Voidaan mennä vielä vanhempaan kun olin vielä lapsi. Muistan kun uutisissa kerrottiin kekkosen jättävän pressan hommat terveyden takia. Hah ja v..tu pah kun menisikin muisti. Sä joudut googlaan nuo jutut mitä mä muistan noin vain.
Kulta, on sanomattakin selvää että teitä narkkeja fiksumpia ei olekaan. :-)
Kuules kultsi kannabis ei ole narkoottinen aine. Fiksu ihminen tietäisi tuon kertomattakin. Enkä niin kauheesti koukussa kun taukoa taas jo pitkästi toista kuukautta ja tauko jatkuu.
Kulta, nyt kyllä toistat tarpeettomasti. Jos et olisi pössytellyt aivojasi, olisit huomannut, että olen jo todennut, että teitä narkkeja fiksumpia ei olekaan.
Aivojen pössyttely on käytännössä mahdotonta. Otetaan esimerkiksi irvin feldman. Se mies on tiettävästi pössytellyt eniten. Toimi tai toimii pörssimeklarina ellei ole jo jäänyt iän takia eläkkeelle. Tuo kannabiksen käyttäjien haukkuminen narkeiksi on monella tapaa typerää.
Se on älyllisesti vajaata. Aineellisesti siinä ei ole mitään totuutta. Ja tuo vääntö narkkeja fiksumpia ei ole. Sano yksikin todellinen haitta kannabiksesta mikä ei ole laillisella alkoholilla moninkertainen. Tämä on suora haaste kerro jos kykenet ja vain faktat lasketaan.
1) se on laitonta 2) se tekee hitaaksi 3) se moninkertaistaa psykoosiriskin 4) se koukuttaa 5) olet hidas, tyhmä ja koukussa
Oletko vajaa? Sinulta kysyttiin "Sano yksikin todellinen haitta kannabiksesta mikä ei ole laillisella alkoholilla moninkertainen." ja sinä vastaat "se on laitonta". Ymmärsitkö edes mitä sinulta kysyttiin? Et näköjään joten tuskin ymmärrät muutenkaan asiasta sen enempää. Terveisin: halveksumasi tyhmä narkomaani
Passiivinen pössyttely ja muutenkin se haju.
Sankari hän, joka pelasti viime hetkellä täysin tuntemattoman hengen!