Miksi johtavissa asemissa olevilla ei ole tatuointeja?
Matti Vanhasella tai Juha Sipilällä ei todellakaan ole mitään tatuointeja. Kummatkin ovat menestyneitä ja arvostettuja johtajia. Miksi he eivät ota tatuointeja?
Tatuoitu nainen
Kommentit (73)
Satokausikalenteri lienee monille teillekin tuttu. Toimarillaan on todella monia tatuointeja.
Johtavaan asemaan ei pääse jos ei ole fiksu.
Tatskasta näkee jo kaus ettei hissi kulje ihan ylimpiin kerroksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tatskasta näkee jo kaus ettei hissi kulje ihan ylimpiin kerroksiin.
Tatuoinnista ei kylläkään nää yhtään mitään ihmisen älystä, kokemuksesta, luonteesta, koulutuksesta.
Kuten jo kirjoitin on langollani melko isot tatskat pohkeissaan eikä kukaan hänen pätevyyttään lääkärinä ole kukaan koskaan kyseenalaistanut.
Olen itse maisterisihminen ja ainoa syy, miksi olen kaksi kertaa perunut tatuointiajan, on kipukynnyksen alhaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tatskasta näkee jo kaus ettei hissi kulje ihan ylimpiin kerroksiin.Tatuoinnista ei kylläkään nää yhtään mitään ihmisen älystä, kokemuksesta, luonteesta, koulutuksesta.
Kuten jo kirjoitin on langollani melko isot tatskat pohkeissaan eikä kukaan hänen pätevyyttään lääkärinä ole kukaan koskaan kyseenalaistanut.
Olen itse maisterisihminen ja ainoa syy, miksi olen kaksi kertaa perunut tatuointiajan, on kipukynnyksen alhaisuus.
Ja minä olen Napoleon.
Että lässyn, lässyn ja silläviisii.
Vanhanen ja Sipilä ovat niin vanhoja, että heillä ei siksi ole tatuointeja.
Naisille ei sovi tatuoinnit kuin nuorena. 40--> Tatuoitu nainen näyttää hölmöltä ja lapseliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä tatskaketjuja jaksa. Eikö kukaan keksi mitään uutta?
Tatuoitua johtajaa en ole koskaan nähnyt. Wt ei kelpaa johtajaksi.
Ihmetyttää missä nää kaikki johtajat on pyörineet alasti kun usealla kommentoijalla on vankka tieto että johtajilla ei ole tatskoja.
Ja henk.koht. tunnen esim. rahoitusalalta toimitusjohtajan jolla on tatuointeja.
Johtavassa asemassa olevat ovat useimmiten järkeviä ja harkitsevia. Siitä syystä ei useimmiten ole tatuointeja ja toisaalta samasta syystä päätyvät johtavaan asemaan.
Tatuoinnit eivät olleet muodissa silloin, kun Vanhanen ja kumpp. olivat nuoria. Melko monella nyt kolmekymppisellä korkeakoulutetulla on joitakin tatuointeja, koska ne olivat heidän nuoruudessaan muodissa. Nykyään ällötellään tatuointeja samalla tavalla kuin seitsemänkymmentäluvun ruskeansävyisiä vakosamettisohvia.
Oliko riittävän yksinkertaisesti kirjoitettu? Seuraava aihe.
N110 kirjoitti:
Tatuoinnit eivät olleet muodissa silloin, kun Vanhanen ja kumpp. olivat nuoria. Melko monella nyt kolmekymppisellä korkeakoulutetulla on joitakin tatuointeja, koska ne olivat heidän nuoruudessaan muodissa. Nykyään ällötellään tatuointeja samalla tavalla kuin seitsemänkymmentäluvun ruskeansävyisiä vakosamettisohvia.
Eiköhän olennaista ole, että johtajiksi päätyvillä fiksuilla ihmisillä ei ole näkyviä tatuointeja. Aivan sama, mitä vaatteiden alla on. Pätee myös käytettäessä lyhythihaista kauluspaitaa joskus, jos puvuntakki ei ole päällä.
N110 kirjoitti:
Erona vaan se, että 70-luvun vakosamettisohvan voi viedä kaatikselle ja ostaa uuden. Kun sulla on täysi hiha tatuoituna 2010-luvun tyyliin, et 2050-luvulla voi sitä hihaasi mihinkään vaihtaa tai edes piilottaa, kuten sohvan voit vaikka varastoon.
Koska tatuoimattomuus kuvaa yhteiskunnallista taustaa, siinä missä esim. räikeiden hiusvären välttäminen, veitsen käyttö ruokailessa haarukan rinnalla, perinteiden kunnioittaminen jne. Vedenpitävä johtopäätöksiä ei voi tehdä, mutta hyvin usein habitus assosioituu yhteiskuntaluokkaan.
Jaa, lasten kautta tiedän yhden nelikymppisen naisen, jolla on menestyvä yritys ja paljon tatuointeja näkyvillä paikoilla.