Olen aivan uupunut koska mies puhuu, puhuu ja puhuu loputtomasti
Olen järkyttynyt koska juuri viettämällämme viikon yhteisellä lomalla asia valkeni minulle lopullisesti: Miesystävä voi puhua tunteja putkeen yhtä ja samaa monologia. Tähän saakka olen jaksanut muutaman päivän viikossa kuunnella puhetulvaa mutta päättynyt viikko teki minulle selväksi sen, että oma pääni taitaa hajota jatkaessani suhdetta.
Mistä valtava tarve omien juttujen kertomiseen kumpuaa? NyökkäileN väliin kuuntelemisen merkiksi mutta todellisuudessa en jaksa miestä ajatuksella kuunnella ja oma ajatukseni vaeltaa ihan muualla. Olen sanonut miehelle asiasta suoraan, tuloksetta.
Myös seuraavissa mies on kunnostaunut:
-jatkuva name dropping yhdistettynä vuosikymmeniä sitten sattuneisiin tapahtumiin
-kehuskelu siitä, kuinka mies 10 vuotta sitten osti lähes uuden auton (auto ihan tavallinen perusmalli, itse olen elämäni aikana ostanut muutamankin uuden auton ja asia sinänsä minusta merkityksetön)
-jatkuva varmistelu (minulta) siitä, onko mies toiminut oikein kommunikoidessaan jonkun kolmannen osapuolen kanssa
Voiko kyseessä olla ihan pohjattoman huono itseluottamus? Joku persoonallisuushäiriö? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä muuta, kuin yrittää erota nätisti? Mies ja minä olemme molemmat keski-ikäisiä eli mistään nuoruuden uhosta ei pitäisi olla kyse.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua vaan ärsyttää koska teillä on liian vähän seksiä.
Miehen jatkuva pälätys syö niin paljon, etten pidä miestä enää seksuaalisesti kiinnostavana. Pidän seksistä ja mieskin sitä haluaisi.
Onko jollain oikeasti tietoa siitä, mistä tällainen aivan maaninen puheripuli johtuu?
Sinä viisikymppinen mies, otitko jatkuvan pulinan takia eron?
-ap
Kyllä, mutta yhteinen päätös tavallaan.
Mies50v
Ja vielä nainen oli todellinen kaunotar, mutta ei tuota jaksa kukaan. Vikoja meillä on kaikissa, mutta tuota vain ei yksinkertaisesti enään jaksanut.
Mies50v
Enään-sanan käyttö on mielestäni riittävä syy päättää parisuhde.
Ei yksiselitteisesti:
https://hikipedia.info/wiki/En%C3%A4%C3%A4_vai_en%C3%A4%C3%A4n%3F
Kerrankin miehen kirjoittama Hikipedia-teksti melkein huvitti.
No melkein, itkun puolelle jäi.
Olen myös ollut tekemisissä henkilön kanssa, joka puhuu jatkuvasti itse, mutta ei oikein jaksaisi kuunnella muita. On jotenkin hajamielinen, joten puhuu hitaasti, mutta kuitenkin on mieltynyt monologeihin ja vielä sellaisiin, joissa saa haukkua ihan kaikki asiat ja ihmiset. Myös valehtelee ja manipuloi. Tässä tapauksessa ilkeys oli painavampi syy lopettaa kanssakäyminen. Emme siis tavanneet mitenkään seurustelumielessä. Mutta jos olisi ollut kyse oikein läheisestä suhteesta, minua olisi kyllä vaivannut, miksi toista kiinnostaa vain olla äänessä itse.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehellä ei myöskään ole juuri ystäviä. Ihmettelin sitä kun tapasimme, kun kyseessä kuitenkin ihan sosiaalinen ja hauska tapaus. Nyt vasta minulle on valjennut että ehkä juuri tuo poikkeava kommunikointityyli karkottaa ihmiset. Ihan hiton väsyttävää se on. Muutaman kerran ollut miesporukalla ulkomailla tai muulla pidemmällä reissulla ja sitten selviää, että se muu porukka menee uudelle reissulle keskenään mutta miestäni ei enää pyydetä mukaan.
Se monologi/kyselijämiehen vaimo
Oletko keskustellut miehesi kanssa asiasta? Eli poikkeavasta kommunikointitavasta, joka saattaa olla useimmille vaikea pala purtavaksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa melkein exältäni paitsi tämä uusi auto-kuvio. Siinä tuli tiettyjä aihealueita mitä oppi välttämään, sillä niistä seurasi välillä tuntien (huuto)paasausluento ja näistä haettiin netistä tietoa/seurattiin youtubesta dokkareita melko intohimoisesti..vältettäviä aiheita olivat mm. 9/11, Aarnio, Auer, Trump etc..samoin jos jutteli jossain yleisötilaisuudessa jonkun semijulkkiksen kanssa, niin siitä tulikin hänen kaveri..kyseisen tyypin taustalla huonoa itsetuntoa ja joitakin narsistisia piirteitä. Muista se että ero näistä tyypeistä voi olla sit vähän jännää, eli lokaamiskampanjaa tms saattaa seurata.
Saanko kysyä sitä, miten pääsit itse miehestä eroon? ”Minun” mieheni exähän oli luonnollisesti hullu ja kärsi epävakaasta persoonallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai syö lääkkeitä?
Ei syö. Kannabista on joskus käyttänyt ahdistukseensa. Olen sanonut, että joku psykoterapia voisi olla hyvä juttu mutta miehen mielestä sellainen on hölynpölyä ja kuulemma ”ystävien tuki” riittää. Minä kun en niitä oikeita ystäviä ole hänellä huomannut olevankaan. Toivon tietysti olevani väärässä.
Tunnen monta mielenterveysongelmista kärsivää, joilla on tuo sama piirre. Sairauden tähden eivät ole kiinnostuneita kuin itsestään, eivät siis pysty muuhun. Kurja juttu, koska siitä syystä ihmissuhteet katkeaa, koska vastavuoroisuus puuttuu. Yleensä lyöttäytyvät yhteen henkilöiden kanssa, joilla on niin hienotunteinen luonne, että eivät pysty puolustamaan ja suojelemaan itseään tarpeeksi. Ajavat usein tämän kiltin kumppaninsa alamaihin ja vievät kaiken ilon ja energian tämän elämästä. Jos olisin ap, pesisin käteni tästä henkilöstä ennen kuin alun hyvä kausi on ohi ja alkaa vaativa, vaikea vaihe. Näiden kanssa se on aina edessä ennemmin tai myöhemmin. Mitä kauemmin viivyttelee, sen vaikeammaksi menee erota. Jos nyt jo näkee, ettei jaksa ei ole mitään syytä uskotella itselleen että mies tai asetelma muuttuu. Ei muutu kuin pahemmaksi korkeintaan.
Ylikiihtyneessä tilassa. Pitäis rauhoittua.
Tiedän kaksikin naishenkilöä jotka puhuvat koko ajan.
Minulla on tuollainen ystävä, joka puhua pälpättää tauotta koko ajan, tunteja. Hänellä on vieläpä sellainen erikoistaito, että osaa puhua sekä ulos- että sisäänhengityksellä, joten hänen pälpätykseen ei tule edes niitä normaaleja sekunnin sisäänhengitystaukoja, joihin ehkä voisi saada jonkun sanan väliin. Hän ei ole mitenkään mielisairas eikä narsisti eikä adhd vaan ehkä vähän yksinkertainen ja yksinäinen. Kerran laitoin hänen kanssa puhelimessa ollessa luurin pöydälle ja hän ei vielä puolen tunnnikaan päästä siellä luurin toisessa päässä ollut huomannut, että en ole läsnä siinä puhelimessa vaan puuhailen muuta ja luuri on minulla pöydällä, pälpätys vain jatkui ja jatkui.
hain avioeroa...hulluhan minustakin leivottiin ja sukulaisille/tutuille levitti tietoa että minun pitäisi olla psyk.hoidossa kun olen seonnut koska halusin erota..nykyään on ihan lakipykäliä vainoamista tms koskien eli jos kaveri alkaa hankalaksi kannattaa sanoa suoraan ettet epäröi virkavallan ottamista mukaan asiaan, kaikkia ei toki sekään pysäytä..Ja jälkiviisaana kyllä exän exät oli hänen sanojen mukaan hulluja, holisteja tms, mut oli niin nuori kun alettiin olemaan ettei silloin sytyttänyt mistä tässä on kyse, kunnes sitten päädyin itse sinne "hullujen" listalle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaksikin naishenkilöä jotka puhuvat koko ajan.
Naiset on kovia juttelemaan joo, mutta tässäpä onkin nyt kysymys esitelmän pitäjästä, jota tuskin saa edes kysymyksillä keskeyttää ilman että tulee murhaava katse. Tämä tarvitsee ihailevan yleisön, jolle jaanata yksipuolisen kiinnostuksensa aiheesta säälimättä. Naisten tavallinen suulaus ei ole sairauden tasolla. Siinä otetaan huomioon kuulija. Joillakin on vain väärät käsitykset omien juttujensa kiinnostavuudesta. Niille pitää sanoa, ettei kiinnosta tai kysyä, missä se pihvi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miehellä ei myöskään ole juuri ystäviä. Ihmettelin sitä kun tapasimme, kun kyseessä kuitenkin ihan sosiaalinen ja hauska tapaus. Nyt vasta minulle on valjennut että ehkä juuri tuo poikkeava kommunikointityyli karkottaa ihmiset. Ihan hiton väsyttävää se on. Muutaman kerran ollut miesporukalla ulkomailla tai muulla pidemmällä reissulla ja sitten selviää, että se muu porukka menee uudelle reissulle keskenään mutta miestäni ei enää pyydetä mukaan.
Se monologi/kyselijämiehen vaimo
Oletko keskustellut miehesi kanssa asiasta? Eli poikkeavasta kommunikointitavasta, joka saattaa olla useimmille vaikea pala purtavaksi.
-ap
Olen hienovaraisesti ottanut asian puheeksi. Myös tuohon jatkuvaan kyselyyn hermostunut joskus ihan totaalisesti. Mies ymmärtää, mutta ei osaa oikein muuttaa itseään ja jatkaa samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen ystävä, joka puhua pälpättää tauotta koko ajan, tunteja. Hänellä on vieläpä sellainen erikoistaito, että osaa puhua sekä ulos- että sisäänhengityksellä, joten hänen pälpätykseen ei tule edes niitä normaaleja sekunnin sisäänhengitystaukoja, joihin ehkä voisi saada jonkun sanan väliin. Hän ei ole mitenkään mielisairas eikä narsisti eikä adhd vaan ehkä vähän yksinkertainen ja yksinäinen. Kerran laitoin hänen kanssa puhelimessa ollessa luurin pöydälle ja hän ei vielä puolen tunnnikaan päästä siellä luurin toisessa päässä ollut huomannut, että en ole läsnä siinä puhelimessa vaan puuhailen muuta ja luuri on minulla pöydällä, pälpätys vain jatkui ja jatkui.
Apua...kuulostaa samanaikaisesti ihan todella ahdistavalta ja piinaavalta, mutta surulliselta. Höpöttääköhän tuollaiset ihmiset nukkuessaankin? Unissa puhumista. Se vasta olisikin painajainen ja kävisi loistavasti kidutusmuodosta.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on asperger. Sitä puoltaa myös se, että hän kysyy kolmansista osapuolista.
Kuulostaa ihan minun AS mieheltäni... juttujen aiheet vaan eri. Voisi puhua vaikka vuosia itsestään. Minusta 15 sekuntia ja sekin väkisin. Erittäin kiinnostunut kolmansista osapuolista muttei minusta juuri lainkaan. Tykkään kuunnella mutta kaikella rajansa.
Ap on lopulta syillä edes väliä? Syy miehen loputtomaan puhetulvaan voi olla mikä vain, mutta jos sinä et sitä jaksa, niin sitten et jaksa. Ja jos mies ei lopeta pälätystään edes käskystä, niin suhteenne ei voi onnistua, koska sinä et jaksa sitä pälätystä edes nyt alussa.
Vierailija kirjoitti:
hain avioeroa...hulluhan minustakin leivottiin ja sukulaisille/tutuille levitti tietoa että minun pitäisi olla psyk.hoidossa kun olen seonnut koska halusin erota..nykyään on ihan lakipykäliä vainoamista tms koskien eli jos kaveri alkaa hankalaksi kannattaa sanoa suoraan ettet epäröi virkavallan ottamista mukaan asiaan, kaikkia ei toki sekään pysäytä..Ja jälkiviisaana kyllä exän exät oli hänen sanojen mukaan hulluja, holisteja tms, mut oli niin nuori kun alettiin olemaan ettei silloin sytyttänyt mistä tässä on kyse, kunnes sitten päädyin itse sinne "hullujen" listalle.
Mitä nyt miehen juttuja olen kuunnellut, voisit hyvinkin olla hänen edellinen exänsä. Oli miestä reippaasti nuorempi ja tätä nuorta edeltävä ex taas oli kuulemma alkoholisti.
Melko nopeasti rupesin kyseenalaistamaan miehen omaa kertomusta ja olisi todellakin kiinnostavaa keskustella tämän ”hullun” exän kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua...kuulostaa samanaikaisesti ihan todella ahdistavalta ja piinaavalta, mutta surulliselta. Höpöttääköhän tuollaiset ihmiset nukkuessaankin? Unissa puhumista. Se vasta olisikin painajainen ja kävisi loistavasti kidutusmuodosta.
Minun mieheni puhuu, ähkii, kääntyilee ja vääntyilee lähes joka yö.
Monologikyselijän vaimo
kuulostaa melkein exältäni paitsi tämä uusi auto-kuvio. Siinä tuli tiettyjä aihealueita mitä oppi välttämään, sillä niistä seurasi välillä tuntien (huuto)paasausluento ja näistä haettiin netistä tietoa/seurattiin youtubesta dokkareita melko intohimoisesti..vältettäviä aiheita olivat mm. 9/11, Aarnio, Auer, Trump etc..samoin jos jutteli jossain yleisötilaisuudessa jonkun semijulkkiksen kanssa, niin siitä tulikin hänen kaveri..kyseisen tyypin taustalla huonoa itsetuntoa ja joitakin narsistisia piirteitä. Muista se että ero näistä tyypeistä voi olla sit vähän jännää, eli lokaamiskampanjaa tms saattaa seurata.