Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aivan uupunut koska mies puhuu, puhuu ja puhuu loputtomasti

Vierailija
19.04.2019 |

Olen järkyttynyt koska juuri viettämällämme viikon yhteisellä lomalla asia valkeni minulle lopullisesti: Miesystävä voi puhua tunteja putkeen yhtä ja samaa monologia. Tähän saakka olen jaksanut muutaman päivän viikossa kuunnella puhetulvaa mutta päättynyt viikko teki minulle selväksi sen, että oma pääni taitaa hajota jatkaessani suhdetta.

Mistä valtava tarve omien juttujen kertomiseen kumpuaa? NyökkäileN väliin kuuntelemisen merkiksi mutta todellisuudessa en jaksa miestä ajatuksella kuunnella ja oma ajatukseni vaeltaa ihan muualla. Olen sanonut miehelle asiasta suoraan, tuloksetta.

Myös seuraavissa mies on kunnostaunut:
-jatkuva name dropping yhdistettynä vuosikymmeniä sitten sattuneisiin tapahtumiin
-kehuskelu siitä, kuinka mies 10 vuotta sitten osti lähes uuden auton (auto ihan tavallinen perusmalli, itse olen elämäni aikana ostanut muutamankin uuden auton ja asia sinänsä minusta merkityksetön)
-jatkuva varmistelu (minulta) siitä, onko mies toiminut oikein kommunikoidessaan jonkun kolmannen osapuolen kanssa

Voiko kyseessä olla ihan pohjattoman huono itseluottamus? Joku persoonallisuushäiriö? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä muuta, kuin yrittää erota nätisti? Mies ja minä olemme molemmat keski-ikäisiä eli mistään nuoruuden uhosta ei pitäisi olla kyse.

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni puhuu noin. Hän tietää paljon ja on lukenut valtavasti. Hän voisi puhua neljä tuntia tauotta jostain häntä kiinnostavasta asiasta.

Harmi, että päteminen ja työtehtävillä rehentely kuuluvat toisinaan kuvioon, kuten valtaosalla miehistä.

Oletan, että sekä tapaamallasi miehellä että isällä on valtava tarve saada huomiota.

Tämä mies on lukenut kaiken mm. erilaisista salaliitoista ja näitä teorioita myös tuputtaa. ”Tietää” myös paljon ”faktoja” asioista, joista olen itsekin lukenut paljon ja joista olen silti miehen kanssa eri mieltä.

Valtava tarve saada huomiota on joka tapauksessa todella raskasta.

Vierailija
22/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hänessä jotain hyvääkin on että on saanut sut seuraansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua vaan ärsyttää koska teillä on liian vähän seksiä.

Miehen jatkuva pälätys syö niin paljon, etten pidä miestä enää seksuaalisesti kiinnostavana. Pidän seksistä ja mieskin sitä haluaisi.

Onko jollain oikeasti tietoa siitä, mistä tällainen aivan maaninen puheripuli johtuu?

Sinä viisikymppinen mies, otitko jatkuvan pulinan takia eron?

-ap

Kyllä, mutta yhteinen päätös tavallaan.

Mies50v

Ja vielä nainen oli todellinen kaunotar, mutta ei tuota jaksa kukaan. Vikoja meillä on kaikissa, mutta tuota vain ei yksinkertaisesti enään jaksanut.

Mies50v

Enään-sanan käyttö on mielestäni riittävä syy päättää parisuhde.

Missä sinä näytit käytettävän sanaa enään?

Vierailija
24/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni puhuu noin. Hän tietää paljon ja on lukenut valtavasti. Hän voisi puhua neljä tuntia tauotta jostain häntä kiinnostavasta asiasta.

Harmi, että päteminen ja työtehtävillä rehentely kuuluvat toisinaan kuvioon, kuten valtaosalla miehistä.

Oletan, että sekä tapaamallasi miehellä että isällä on valtava tarve saada huomiota.

Tämä mies on lukenut kaiken mm. erilaisista salaliitoista ja näitä teorioita myös tuputtaa. ”Tietää” myös paljon ”faktoja” asioista, joista olen itsekin lukenut paljon ja joista olen silti miehen kanssa eri mieltä.

Isä on onneksi älykäs eikä jankuta typeryyksiä salaliitoista tai luule tietävänsä asioista.

En jaksaisi tuollaista suhdetta. 

Vierailija
25/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä puhui jatkuvasti ja luulen että syynä oli se, että häntä ei kuunneltu lapsena kotona. Ehkä myös jotain hiljaa olemisen kokemista häpeällisenä/pelko kohdata omia ajatuksia?

Vierailija
26/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini eli piti pistää höpöttämään.

Vierailija
27/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tietää siis miltä 99% naisen kanssa parisuhteessa olevista miehistä tuntuu. 

Onneksi voitte rakastaa ja ihailla tosianne. <3

Sen täytyy olla palstamiesrakkautta-a, sen täytyy olla palstamieskemiaa.

Vierailija
28/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä puhui jatkuvasti ja luulen että syynä oli se, että häntä ei kuunneltu lapsena kotona. Ehkä myös jotain hiljaa olemisen kokemista häpeällisenä/pelko kohdata omia ajatuksia?

Jotkut myös varmaan puhuvat monologia, jotta saavat pidettyä ns. tilanteet omassa hallinnassaan, eivätkä joudu esim. vastaamaan kysymyksiin, joihin eivät osaa vastata (vastaajan rooliin).

Vierailija
29/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiillä on erilainen hermostto.

Vierailija
30/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiillä on erilainen hermostto.

Mutta se voi ollaa niinkin että kuuleee vain sitä mitä haluaa kuuulllla.

Vierailija
31/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai hänessä jotain hyvääkin on että on saanut sut seuraansa?

Hyvännäköinen, urheilullinen, itsestään huolehtinut ja hyvin pukeutuva.

Alkuun tutustuessa on ihan normaalia, että ihminen kertoo itsestään. Ehken siksi osannut säikähtää riittävästi? Nyt osaan ison osan miehen jutuista jo ulkoa ja tiedän, miten miehen aloittama lause päättyy.

Olen yksinkertaisesti tylsistynyt. En koe keskustelumme olevan vastavuoroista.

Ikävää asiassa on se, ettei mies ole pahantahtoinen tai ilkeä. Oikeastaan tosi hyväsydäminen. En vain silti kestä loputonta puhetulvaa.

Esimerkkinä käy yksi yö kuluneella viikolla. Klo 00:00 mies aloitti luennointinsa omasta näkemyksestään liittyen toisen maailmansodan tapahtumiin. Puolen tunnin jälkeen pyysin häntä olemaan hiljaa mutta mies innostui puhumaan lisää. Klo 2:30 katsoin kelloa, miehen juuri lopetettua.

Vierailija
32/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen itse sanoit. Ehkä kyse tosiaan on maniasta. Onko myös suuruudenhulluja kuvitelmia itsestään? Tekeekö isoja ostoksia, ehdotteleeko ulkomaille lähtöä extempore? Ai niin tehän olitte juuri ulkomailla...Hmmmh

Vierailija
33/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Minunkin mieheni kaipaa jatkuvasti keskustelua ja vaihtelevaa tekemistä, itselleni riittäisi enimmäkseen oleilu ja hiljaisuus sekä puhuminen silloin, kun on oikeasti puhuttavaa. Seikkaperäiset ja pitkäpiimäiset selostukset lähinnä uuvuttavat. En jaksa puhua enkä kuunnella koko ajan. Tunnenkin olevani tylsä ja väsyväinen mutten vaan jaksa sitä, mikä monelle muulle tuntuu olevan normaalia. Silti olen miehelleni mieluisinta seuraa eikä hän kuulemma koskaan kyllästy siihen.

Vierailija
34/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on onneksi älykäs eikä jankuta typeryyksiä salaliitoista tai luule tietävänsä asioista.

En jaksaisi tuollaista suhdetta. 

Minusta on kiva kuunnella pätevän tahon tarinointia. Olen utelias ja uutta on kiva oppia. Tässä tapauksessa miehen yleissivistyksellä ei voi kehuskella ja kriittisyys netistä löytyvää kaikenkarvaista ”faktaa” kohtaan tuntuu sekin puuttuvan.

Minusta tuntuu, että mies on jotenkin psyykkisesti epätasapainoinen. Ehkä siihen vielä ADHD päälle?

-ap

Vierailija
35/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD, mania, kiivas temperamentti, lapsuus/menneisyys...

Vierailija
36/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa Ap. En osaa auttaa sen enempää, kuin että tiedän tämän ihmistyypin. Joudun työni puolesta tekemisiin erään henkilön kanssa, joka puhuu lähes taukoamatta niin, että suupielistä alkaa näkyä valkoista vaahtoa (tämä ei ole vitsi, minua ihan todella kuvotti suoraan sanottuna kun näin tuon) Olen myös miettinyt, mitä näitä ihmisiä vaivaa, jotka pälpättävät itsestään ja omista asioistaan aivan jatkuvalla syötöllä. Luulisin, että varmaan jokin hoitamaton ja diagnosoimaton ADHD taitaa olla taustalla.

Olen aina aivan poikki tämän henkilön tapaamisen jälkeen ja voisin vain kömpiä peiton alle ja nukkua. Niin paljon energiaa tuo jatkuva merkityksetön pälpätys vain vie.

Vierailija
37/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen itse sanoit. Ehkä kyse tosiaan on maniasta. Onko myös suuruudenhulluja kuvitelmia itsestään? Tekeekö isoja ostoksia, ehdotteleeko ulkomaille lähtöä extempore? Ai niin tehän olitte juuri ulkomailla...Hmmmh

Minusta miehellä on paljon suuruudenhulluja kuvitelmia itsestään.

-ap

Vierailija
38/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua vaan ärsyttää koska teillä on liian vähän seksiä.

Miehen jatkuva pälätys syö niin paljon, etten pidä miestä enää seksuaalisesti kiinnostavana. Pidän seksistä ja mieskin sitä haluaisi.

Onko jollain oikeasti tietoa siitä, mistä tällainen aivan maaninen puheripuli johtuu?

Sinä viisikymppinen mies, otitko jatkuvan pulinan takia eron?

-ap

Kyllä, mutta yhteinen päätös tavallaan.

Mies50v

Ja vielä nainen oli todellinen kaunotar, mutta ei tuota jaksa kukaan. Vikoja meillä on kaikissa, mutta tuota vain ei yksinkertaisesti enään jaksanut.

Mies50v

Enään-sanan käyttö on mielestäni riittävä syy päättää parisuhde.

Ei yksiselitteisesti:

https://hikipedia.info/wiki/En%C3%A4%C3%A4_vai_en%C3%A4%C3%A4n%3F

Vierailija
39/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavatko teidän nimenne K- ja M-kirjaimella? Tulee niin yksi tuttavapariskunta mieleen..

Vierailija
40/182 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monologit yhdistettynä kehuskeluun ja ylettömään oman maineen vahtimiseen ovat narsistisia piirteitä. Onko jutut edes totta vai jotain fantasiaa höystettynä julkimoilla?

Ei vaikuta terveeltä Anyway eli suosittelen lopettamaan tapailun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi