Olen aivan uupunut koska mies puhuu, puhuu ja puhuu loputtomasti
Olen järkyttynyt koska juuri viettämällämme viikon yhteisellä lomalla asia valkeni minulle lopullisesti: Miesystävä voi puhua tunteja putkeen yhtä ja samaa monologia. Tähän saakka olen jaksanut muutaman päivän viikossa kuunnella puhetulvaa mutta päättynyt viikko teki minulle selväksi sen, että oma pääni taitaa hajota jatkaessani suhdetta.
Mistä valtava tarve omien juttujen kertomiseen kumpuaa? NyökkäileN väliin kuuntelemisen merkiksi mutta todellisuudessa en jaksa miestä ajatuksella kuunnella ja oma ajatukseni vaeltaa ihan muualla. Olen sanonut miehelle asiasta suoraan, tuloksetta.
Myös seuraavissa mies on kunnostaunut:
-jatkuva name dropping yhdistettynä vuosikymmeniä sitten sattuneisiin tapahtumiin
-kehuskelu siitä, kuinka mies 10 vuotta sitten osti lähes uuden auton (auto ihan tavallinen perusmalli, itse olen elämäni aikana ostanut muutamankin uuden auton ja asia sinänsä minusta merkityksetön)
-jatkuva varmistelu (minulta) siitä, onko mies toiminut oikein kommunikoidessaan jonkun kolmannen osapuolen kanssa
Voiko kyseessä olla ihan pohjattoman huono itseluottamus? Joku persoonallisuushäiriö? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä muuta, kuin yrittää erota nätisti? Mies ja minä olemme molemmat keski-ikäisiä eli mistään nuoruuden uhosta ei pitäisi olla kyse.
Kommentit (182)
Otan osaa. Minulla oli toisinpäin eli vaimo höpötti koko ajan. Tuntui että pää halkeaa
mies50v
Apua, ite en kestäisi tuollaista. Tykkään keskustella, mutten kuunnella monologia. Ja tarvin välillä tilaa omille ajatuksilleni. Eli pitäisin tuommoisen tapauksen korkeintaan tapailumiehenä enkä lähtisi hänen kanssaan lomalle tms missä joutuu olemaan hänen kanssaan pitkiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Sua vaan ärsyttää koska teillä on liian vähän seksiä.
Miehen jatkuva pälätys syö niin paljon, etten pidä miestä enää seksuaalisesti kiinnostavana. Pidän seksistä ja mieskin sitä haluaisi.
Onko jollain oikeasti tietoa siitä, mistä tällainen aivan maaninen puheripuli johtuu?
Sinä viisikymppinen mies, otitko jatkuvan pulinan takia eron?
-ap
Eroa nätisti. Miehellä on huono itsetunto ja pätemisen tarve, ehkä käsittelemättömiä traumoja takanaan.
Aloittaja tietää siis miltä 99% naisen kanssa parisuhteessa olevista miehistä tuntuu.
Voi olla myös ADHD tai joku vastaava. Lapsilla oireena on yletön, papupatana puhuminen.
Lisäksi tuo mies vaan tykkää kertoa juttuja.
Miehesi on asperger. Sitä puoltaa myös se, että hän kysyy kolmansista osapuolista.
Anna sen suulle jotain muuta tekemistä. Mee vaikka sohvalle alasti haara-asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja tietää siis miltä 99% naisen kanssa parisuhteessa olevista miehistä tuntuu.
Minkä helvetin takia joku tuollaisen pölisijän kanssa haluaisi olla?
Ennenkuulumatonta. Suomalainen mies puhuu liikaa, eikä suoraan paperista...
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on asperger. Sitä puoltaa myös se, että hän kysyy kolmansista osapuolista.
Takuulla ei ole asperger. Jokin neurologinen poikkeavuus (vaikka ADHD) kävisi kyllä kuvaan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen jatkuva pälätys syö niin paljon, etten pidä miestä enää seksuaalisesti kiinnostavana. Pidän seksistä ja mieskin sitä haluaisi.
Onko jollain oikeasti tietoa siitä, mistä tällainen aivan maaninen puheripuli johtuu?
-ap
Kyllä, mutta yhteinen päätös tavallaan.
Mies50v
Ai niin, mies pystyy olemaan hiljaa samassa huoneessa ollessaan max 30s ennen, kuin jotakin tulee hänen mieleensä ja se on pakko sylkäistä ulos.
Tuli tämäkin testattua, minun piti kirjoittaa yksi työsähköposti ja pyysin parin minuutin hiljaisuutta. Mies EI PYSTYNYT olemaan hiljaa odottaessaan minun saavan sähköpostini valmiiksi. Hän lähti lopulta pois huoneesta ja minä sain rauhan kirjoittaa pari lausetta loppuun.
Olen koko tämän päivän vain toipunut viikon kestäneestä monologista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mies50v
Ja vielä nainen oli todellinen kaunotar, mutta ei tuota jaksa kukaan. Vikoja meillä on kaikissa, mutta tuota vain ei yksinkertaisesti enään jaksanut.
Mies50v
Oletko kokeillut vaikka sanoa että luet nyt kirjaa, voitaisko olla vähän aikaa hiljaa? Puhutko itse ylipäätään yhtään mitään?
Isäni puhuu noin. Hän tietää paljon ja on lukenut valtavasti. Hän voisi puhua neljä tuntia tauotta jostain häntä kiinnostavasta asiasta.
Harmi, että päteminen ja työtehtävillä rehentely kuuluvat toisinaan kuvioon, kuten valtaosalla miehistä.
Oletan, että sekä tapaamallasi miehellä että isällä on valtava tarve saada huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mies50v
Ja vielä nainen oli todellinen kaunotar, mutta ei tuota jaksa kukaan. Vikoja meillä on kaikissa, mutta tuota vain ei yksinkertaisesti enään jaksanut.
Mies50v
Enään-sanan käyttö on mielestäni riittävä syy päättää parisuhde.
Tiedän tällaisen tyypin, erona se että hän on noin 30-v. Voi puhua vaikka 2 tuntia omista asioistaan eikä haittaa yhtään, ettei kukaan oikeastaan kuuntele. Kai sillä joku ongelma/persoonallisuushäiriö on, eihän tuollainen ole millään normaalia. Itse eroaisin tapauksessasi, jatkuva pälpätyksen pakkokuuntelu on todella raskasta. Eikä kyllä auta, jos asiasta puhuminen ei tuo mitään muutosta. Ongelma on jossain paljon syvemmällä. Kiinnostaisi kyllä minuakin tietää oikeasti, että missä!