Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen 4-vuotissynttärit tulee maksamaan lähes 200€ :-(

Vierailija
22.07.2008 |

Se summa on puolet tämän hetkisistä tuloistani.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko sitten oletit syömisiin ja juomisiin menevän? Miksi niihin menisi yhtään enempää kuin välttämätön minimi? Ja kai sentään jotain oletitkin niihin menevän.

Mä en ymmärrä tätä "en osaa leipoa"-juttua ollenkaan. Miten niin et osaa? Avaat keittokirjan tai vaikka internetin reseptivalikon ja katsot ohjeet. Sitten toimit niiden oheiden mukaan. Vai etkö osaa lukea? Oletko kyvytön laskemaan/mittaamaan oikean määrän aineksia kulhoon ohjeen mukaan? Onko sinulla jokin fyysinen este, jonka takia et voi kaataa jauhoja kippoon ja esim. vatkata? Mitä se edes tarkoittaa, että joku ei osaa leipoa?

Anteeksi nyt vaan, mutta en kerta kaikkiaan ymmärrä tuollaista uusavuttomuutta. Ensin päätät itse viedä vieraat johonkin huvituksiin ennen kakkukahveja (ihan varmasti vieraat eivät tätä odottaneet, vaikka huvitus mieluinen yllätys olisikin) ja sitten vielä purmaan siitä, että ruokiin menee yllättävän paljon rahaa. Miten niin "menee" passiivissa? Sinä LAITAT niihin paljon rahaa.

Ruokaa saa todellakin halvallakin pöytään. Esim. paella, ruokaisampi salaatti, itse tehty voileipäkakku tai vaikka vuoallinen lasagnea ovat halpoja ruokia, joita voi itse tehdä pienellä rahalla ison annoksen juhlapöytäänkin. Lisäksi itse leivottu kakku tai piirakka, itse tehtyjä pullia/muffinsseja ja vaikka jotain halpoja keksejä iso pussi. Popcorneja voi laittaa lapsivieraita varten isoihin kulhoihin. Ja esim. ville vallattomia saa parilla eurolla ison laatikon. Ihan varmasti ei mene kuin muutama kymppi hyviinkin tarjottaviin, kun ei vaan LAITA enempää.

Vierailija
22/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten persáukinen tuollaisia järjestää, ja vielä 4 vuotiaalle. Tyhmää!!!

Kai tämä nyt oli edes provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä synttärit maksavat suunnilleen tuon verran.

Eikä kyseessä ole edes mitään pääsylippuja tms!

Vieraita kutsutaan sen verran, että lähimmät sukulaiset, isovanhemmat, kummit jne. Näistäkin tulee jo helposti yli 20 vierasta.

Tarjoilut sinänsä aina jotain ihan tavallista, mutta periaatteella jokaiselle-jotain. Täytekakku ja sen lisäksi muuta makeaa ja suolaista tarjottavaa, keksejä, namia, limua, mehua, kahvia jne.

Lisäksi ilmapalloja tai jotain muuta pientä synttärirekvisiittaa.

Hävettäisi tarjota aikuisille vieraille pelkkää jäätelöä ja poppareita ja janojuomana sekamehua...

Vierailija
24/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina n. 30 vierasta ja ihan samalla linjalla kuin teillä (monenlaista hyvää tarjolla), eikä yli 100 euroa mene.

Itse tehdään kaikki, ei tilailla leipomosta.

Vierailija
25/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoivat?

Jos lasket mukaan KAIKKI kahvista ja sokerista jauhoihin sun muuhun, niin rahaa sinulla on luultavasti palanut ihan yhtä paljon kuin ap:lla.

Siis itsehän olet tuollaiset kekkerit halunnut järjestää! Jotku hienot kemut jossain muualla kuin kotona, pääsylippuineen ym.

Oikeasti, kuka tuollaisia juhlia odottaa? Ei ainakaan lapsi!!

Meillä 4v:n juhlissa oli reilu 30 vierasta ja tarjottavina pikkupitsoja, nakkipiiloja, kakkua, keksejä, jäätelöä, karkkia, limsaa yms.

Vieraina oleville lapsille ei ollut edes mitään lahjapusseja tai ongintaa eikä kukaan ollut sellaisia vailla.

On ihan aikuisetn päätös jos synttäreihin menee iso summa rahaa. Ja ilmeisesti sulla on suht hyvätuloinen mies jos pystyt puolet omista tuloistasi pistämään lapsen synttäreihin.

Vierailija
26/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina n. 30 vierasta ja ihan samalla linjalla kuin teillä (monenlaista hyvää tarjolla), eikä yli 100 euroa mene.

Teettekö sitä monenlaista hyvää vain niin että kaikille tulee suu makeaksi?

Kolmenkymmenen hengen tarjoilut maksavat yllättävän paljon kun alat laskemaan, vaikka kaikki itse tekisikin.

Vierailija
27/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön 2 vuotis synttäreillä 10 aikuista ja 7 lasta. Niille ketkä tuli pitemmältä matkalta tarjottiin ruoka (tulivat eri aikaan kuin lähempää tulevat): grillattua kanarintafilettä ja kasviksia+ salaattia. sitten kakkukahvit kekseineen ja tietty karkkia ja sipsejä. Lähempää tuleville oli sitten pöydässä kakkun ja keksien lisäksi suolaista piirakkaa ja ruokaisa salaatti. ja Hintaa tuolle kaikelle tuli 80€ eli mä en edelleenkään tajua miten voi noin hirveesti mennä rahaa yksiin synttäreihin, mulle toi 80€ oli paljon...

Vierailija
28/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tarjottavia saa satasella.

Meillä meni Lidliin jo satanen ja lapsivieraita oli 25 - 30.

Vierailija
29/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhe oli parista sadasta eikä monesta sadasta.

Kyllä ja pelkkiin tarjoiluihin menee helposti tosi paljon rahaa.

Meillä menee aina 2 täytekakkua, jo pelkästään niiden tekeminen maksaa aika paljon (teen aina kaiken itse). Joskus lisänä esim. voileipäkakkua, mikä on kallista vaikka ihan itse tehtynä. Kaikki maksaa jos ihan oikeasti osaa laskea kustannukset. Lisäksi emäntänä en kehtaa järjestää juhlia, missä tarjottavaa on liian vähän (valitettavan moni toimii niin).

Lisäksi vielä pientä rekvisiittaa ja lahja niin 200€ on mennyt helpostikin. Luulen, että monikaan, joka väittää pääsevänsä tosi halvalla, ei laske kaikkia kuluja mukaan.

t. 25

Vierailija
30/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei montaa euroa tule lisä kustannuksia. Ja ei siinä pöydässä tarvii olla sen kymmentä sorttia, mä olen ainakin vihdoin oppinut sen että kaksi makeaa ja kaksi suolaista vaihtoehtoa on sopiva määrä, muuten niitä jää aina yli ja sit niitä syödään koko seuraava viikko.

Vierailija
31/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehäjauhot ja kananmunat ei paljoa maksa, kuohukerman lisäksi muita täyteaineita ei tarvi ostaa, vaan ne otetaan pakastimesta. Rakastan yli kaiken mansikkakakkua, joten meidän täytekakut on yleensä mansikkasurvoksella ja kermavaahdolla täytettyjä. Ja mansikkamehulla kostutettuja. Mansikat on meille ilmaisia.

Vierailija
32/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei montaa euroa tule lisä kustannuksia. Ja ei siinä pöydässä tarvii olla sen kymmentä sorttia, mä olen ainakin vihdoin oppinut sen että kaksi makeaa ja kaksi suolaista vaihtoehtoa on sopiva määrä, muuten niitä jää aina yli ja sit niitä syödään koko seuraava viikko.

Oletko laskenut kustannukset noille tekeleille? Seuraavissa juhlissa laske ja ylläty.

Vierailija
33/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin siis siitä huolimatta, että tarjolla on kakkua, ainakin paria lajia suolaista ja makeaa sekä erilaisia pikkuleipiä. Tarjottavaa on aina ollut riittävästi, ylikin on jäänyt.

Ja tosiaan n. 100 € on riittänyt meillä, juuri laskeskeltiin kun nuoremman lapsen synttärit tulossa.

Vierailija
34/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällinen:

- kinkku-pastasalaatti

- feta-salaatti

- perunasalaatti

- lihapullia

- prinssinakkeja

- uusia perunoita

- patonkia

- maitoa, limpparia, mehua ja kivennäisvettä

Jälkiruoaksi:

- jäätelöä kastikkeineen ja strösseleineen

- kahta eri makeaa keksiä

- sipsejä

Lisäksi tietenkin mm. salaatinkastike, ketsupit ja sinapit, kahvit ja teet.

Emme todellakaan osta kaupan kalliimpia lihapullia ja muita tarvikkeita vaan halvimmat mitä löytyy.

Aika kallista - elämä on.

AP

Vielä kommentoin sitä, että en osaa leipoa: Olen niin monta kertaa pilannut leivonnaiset vaikka olen lukenut ohjetta ja mitannut aineet tosi tarkkaan. En halua ottaa riskiä, että joutuu tarjoamaan epäonnistunuttta kakkua.

Vierailija
35/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaatin tai perunat. Strösselit voi myös jättää pois ja jätsin kastikkeita voisi olla vain yksi?

Vierailija
36/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jauhot montaa kymmentä senttiä maksa ja toisekseen itse olen tehnyt hyydykekakkuja ja ne kustannukset on laskettu kaikkinensa tuohon 80€. Mutta oikeesti jokainen tyylillään, mä oon ollu sellasilla synttäreillä joissa tarjottavaa oli oikeesti ihan liikaa, kakkuja kahta erinlaista, kääretorttua, suolaisia 4 erinlaista...aivan liikaa

Vierailija
37/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta samat tarjoilut. Kakku (välissä kermaa ja hilloa ja päällä vain kermaa), keksejä yhtä laatua ja pakastepasteijoita.

Juomana kahvia ja mehua.

Eipä siinä vielä mitään, mutta kaiken huipuksi tarjoilut loppuvat aina kesken. Sama toistuu joka vuosi.

Vierailija
38/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, limsat, keksit, karkit maksaa hirveän paljon. Täällä lisäksi tapana että päiväkodissa tarjotaan myös pientä herkkua ja kun ryhmässä on 16 lasta ja hoitajat ja jokainen tahtoo enemmän kuin yhden keksin niin sekin jo maksaa!

Ja meillä kun synttäreillä kotona käy sukulaisia noin tusina ja lisäksi kavereita noin tai vajaa 10 niin niitä sipsejä, popkorneja, keksejä, limsaa pitää olla melkoisen paljon.

Minäkin nyt olen kotihoidontuella ja ei olisi varaa ylimääräisiin *huoh* mutta onhan ne synttärit järkättävä. 200 euroa ei todellakaan voida satsata, tuo noin 50-80 euroakin tuntuu tosi paljolta. Sillä rahalla saisi jo vaikka miten paljon ruokaa.

Toisaalta, onhan se etukäteen tiedossa että synttärit lähestyy, voi vaikka säästää tai ostaa tarvikkeita pikkuhiljaa etukäteen.

Meillä on lastenjuhlissa ollut myös kertisastiat -> kallista! Mutta en tahdo ottaa riskiä että riehuvat tenavat rikkovat vaivalla keräämäni astiaston.

Vierailija
39/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaako kutsua noin paljon vieraita, jos ei ole varaa? Jättäkää huvitus pois, niin ei mene pääsylippuihin rahaa. Tai aikuiset maksakoon itse oman lippunsa.

Meillä 4v synttäreihin meni reilu 300 euroa. Yhdet juhlat kotona sukulaisille ja reilu 200 euroa kaverisynttäreihin huvituspaikassa tarjoiluineen.

Vierailija
40/56 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on useampi niin ei varmaan tule kyseeseen. Meillä oli juuri 4v synttärit. Tyttäremme sai kutsua kolme parasta kaveria lastenkutsuihin. Oli oikein kivat kekkerit, ongintoineen ja leikkeineen. Ei ne tarjottavat paljon maksaneet. Toiset kemut oli sitten mummoille ja kummeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme