Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 70- ja 80-luvuilla kaikki olivat hoikkia, vaikka syötiin perunaa, pullia ja paljon muitakin hiilareita?

Vierailija
17.04.2019 |

Eli ei taida olla niissä sika vaan jossakin muussa?

Kommentit (286)

Vierailija
281/286 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä ehti lihomaan kun lapset oli ulkona koko ajan, pikku pullon sai limukkaa jouluna, uutena vuotena ja juhannuksena, siis se 0,33. Sipsiä sai uutena vuotena, ei muulloin. Äiti leipoi pullaa mutta ei niitäkään syöty kaksin käsin vaan yksi päivässä. Karkkia sai ostaa viikko rahoilla, ihan itse kioskille kilometrin päähän kävellen, mutta piti tehdä myös kotitöitä jos viikko rahaa halusi 

Vierailija
282/286 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs ikäsi onkaan? Kaikki on edessä. Pyöräily on kyllä hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/286 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisteleppa koulujen pihoja vielä joskus 80luvulla ja vertaa nykyisin, mikä on muuttunut? Polkupyörät ovat kadonneet ja tilalle on tullut mopoautot.

Ja välitunnilla hypättiin hyppynarua tai twistiä tai pelattiin hippaa. Ei istuttu rivissä kännykät kädessä.

Minä palelin ja seisoskelin aina yksin paikoillani koulun välitunnit 1970-80- luvuolla, koska olin koulukiusattu.  Olon liian kiltti ja tottelevainen, olisi pitänyt vaan karata koulusta, niin ehkä joku opettaja olisi saattanut jaksaa puuttua koulukiusaamiseen. 

Vierailija
284/286 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisillä laihat aasialaiset.

Aasialaisilla on lapamatoja, siitä hoikkuus.  Suomessakin oli puolella väestöstä heisimato vielä 1960-luvulla, se harvinaistui olemattomiin vasta 80-90- lukuken taitteessa. 

Joo läski tuli pätemään muhhaaa, mulla ei ollut lapamatoja, eikä mitään niiskunenä höpölöpöä niinkuin nykyään joka vuosi näillä ihmisillä jotka on niin fukin hykieenisiä että oiken aivastuttaa.Laiskuus se on joka saa ihmiset lihomaan ja sairastumaan.

Vierailija
285/286 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden luo ja harrastuksiin käveltiin tai fillaroitiin. Huvikseen käytiin fillaroimassa n. 20 km lenkki, kun ei ollut muutakaan tekemistä - käytiin naapurikunnan kioskilla. :D Hiihdettiin paljon, pelattiin pesistä, fudista (tytöt mukana) jne. Äiti kävi 18 km mennen tullen töissä fillarilla, kun julkinen ei kulkenut siihen suuntaan. Ei ollut autoa, ei ns. kotitöitä helpottavia koneita (meille pulsaattoripesukone tuli joskus 60-luvun lopussa tai 70-luvun alussa). Puut kannettiin pönttöuuniin, sitä ennen ne piti sahata ja halkoa klapeiksi. Että näin, kyllä siinä hiilareita kului.

Vierailija
286/286 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoko pienempi ja höttöhiilareita vähemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän