Kaverit ei suostu vahtimaan lapsiamme?!
Mikä ihme siinä on että kaverit ei voi auttaa? Olen äitipuoli kahdelle lapselle ja välillä tarvitsisi lapsenvahtia kun sekö minä että mies tehdään vuorotyötä ja on tietysti harrastuksia ym. Olen siksi pyytänyt paria kaveria että josko he voisivat välillä tulla meille katsomaan lapsia. Lapsemme ovat sitä paitsi hyvin helppoja ja kilttejä lapsia. Kaverit kuitenkin lähes aina vetoaa johonkin opiskelukiireisiin tai että viettävät miehensä kanssa aikaa tai että heillä on jotain epämääräistä menoa. En ymmärrä tätä ettei voi hädässä kaveria auttaa. Mten voin ottaa tämän heidän kanssa puheeksi kun tuntuu että olen niin ärsyyntynyt että tulisi sanottua liiankin tiukasti. En halua kuitenkaan välejä rikkoa. Ja ennen kun joku kysyy että miksi ei voida hankkia jotain mll:n tms lapsenvahtia niin se tulisi ajan myötä todella kalliiksi
Kommentit (127)
9 sivua ja miten ette ole tajunneet vieläkään että koko aloitus on keksitty juttu? Täysi provo ja masinoitu juuri teidänlaistenne ihmisten vedättämiseen. Välillä käydään vähän hämmentämässä soppaa ja aina siihen joku tarttuu.
Usein olen miettinyt, että maksaako vauva.fi jollekin tällaisten tarinoiden tuottamisesta jotta keskustelupalsta säilyy aktiivisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono. Tosi huono.
Aloitus huvitti minua, mikä on harvinaista. :D
Mielestäni myös naapureilla on vastaava velvollisuus.
Samoin ja naurattaa vieläkin nämä kommentit. :D
Tietenkin naapureilla on vastaava velvollisuus, asuvatkin lähellä. Apu tulee parissa minuutissa. Eikä tule matkakuluja.
Eri
Meillä tuo vahtihomma sujuu kaveripiirissä vuorotellen, kun kaikilla lapsia. Tosin kummilapsia hoidan ilman "vastapalveluksia".
Ja nuorempana joskus hoidin kaverin vauvaa että kaveri pääsi tenttiin tai luennolle, en odottanut korvausta, kiitos riitti.
Jos auttamisintoa on, suosittelen hakeutumista tukiperheeksi/lastenvahdiksi jonkun järjestön kautta. Silloin hyväntahtoisesti ei käytetä hyväksi ja on taho joka auttaa vetämään rajoja, jos avun pyytäjä ei niitä itse ymmärrä. Järjestön kautta voi etsiä apua, jos esim. sukulaiset ovat kaukana tai he eivät voi tai halua auttaa.
Me autoimme naapuria ja päädyimme tilanteeseen, jossa naapurit järjestivät iltapäivähoidon arkisin ja viikonloppuisin perheemme avulla, kun heidän piti päästä harrastamaan ja ulos. Lapsemme ei olisi saanut leikkiä kenenkään muun kuin heidän lapsensa kanssa. Lapsemme alkoivat pyytää, että eihän naapurin lapsi vain tule taas viikonlopuksi ja että eihän hän kesällä ole tulossa jopa heidän mummolaankin. Nämä naapurit olivat sitä todellakin vanhemmiltani kysyneet selkäni takana. Lastenhoito naapurin lomien aikanakin olisi pitänyt kuulua palveluun. Kun menimme omalle lomalle, niin naapurin lapsi olisi pitänyt ottaa mukaan - myös ulkomaille.
Kun asetimme rajoja ja kieltäydyimme, vanhemmat antoivat ymmärtää kostavansa. Ja näin he myös tekivät. He tulevat huutamaan koulun tilaisuuksissa, lasten harrastuksissa ja kadulla. Nyt lapsemme pelkäävät, että nämä aikuiset tulevat jossakin vastaan ja alkavat taas raivoamaan. Muutimme muutaman korttelin päähän, mutta tilanne jatkuu yhä.
Omista rajoista saa pitää kiinni. Auttaminen on vapaaehtoista. On toki hyvä, että on järjestöjä, joista voi saada apua. Niiden kautta auttaessasi et väsy ja oma elämäsi ei kärsi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3152447/erityislapsen-vanhemmat-vahatte…
Valitettavasti tämä ei ole provo.
Ei kai kukaan halua vahtia kenenkään lapsia ilmaiseksi
Ja miksi miehen kaverit saa kieltäytyä kun eivät jaksa/viitsi, mutta sun kavereiden pitäisi olla intopinkeenä kakaroita kaitsimassa?
Olet kertakaikkisen itsekäs ja vähättelet kavereidesi opiskeluja. Opiskelu on näet tulevaisuuden kannalta merkittävää. Itse kun opiskelin ei sitä vapaa-aikaa ollut kuin tyyliin yksi ilta viikossa. Silloin en todellakaan olisi mennyt itsekkään kaverin miehen kakaroita toljottamaan ruokapalkalla.