Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit ei suostu vahtimaan lapsiamme?!

Vierailija
17.04.2019 |

Mikä ihme siinä on että kaverit ei voi auttaa? Olen äitipuoli kahdelle lapselle ja välillä tarvitsisi lapsenvahtia kun sekö minä että mies tehdään vuorotyötä ja on tietysti harrastuksia ym. Olen siksi pyytänyt paria kaveria että josko he voisivat välillä tulla meille katsomaan lapsia. Lapsemme ovat sitä paitsi hyvin helppoja ja kilttejä lapsia. Kaverit kuitenkin lähes aina vetoaa johonkin opiskelukiireisiin tai että viettävät miehensä kanssa aikaa tai että heillä on jotain epämääräistä menoa. En ymmärrä tätä ettei voi hädässä kaveria auttaa. Mten voin ottaa tämän heidän kanssa puheeksi kun tuntuu että olen niin ärsyyntynyt että tulisi sanottua liiankin tiukasti. En halua kuitenkaan välejä rikkoa. Ja ennen kun joku kysyy että miksi ei voida hankkia jotain mll:n tms lapsenvahtia niin se tulisi ajan myötä todella kalliiksi

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta itse olen kokenut, että ihmiset eivät yleensä tarjoudu auttamaan edes hädässä. Itse olin muutama vuosi sitten taaperon kanssa yksin kuukausia mieheni ollessa sairaalassa, mutta kukaan ystäväni ei tarjoutunut konkreettisesti auttamaan kertaakaan, että olisin vaikka kauppaan ilman lasta päässyt. En tiedä ajattelivatko edes asiaa. Jutteluapua kyllä tarjosivat.

Miksi alapeukut?

Varmaankin siksi, kun et itse ymmärtänyt pyytää apua.

Eri

Vierailija
82/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähä ole kerjäläinen ap,häpeäisit. Maksa 10e tunnilta jos sillä kaverisi tulisi lapsenpiiaksi. Sanoi ,että jääkaapista saa syödä jne. Ei kukaan ole niin nälkäinen nykyisin että sillä tulisi lapsia vahtimaan ,tai saunaan. Jo on paksua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyitte että voisinko tehdä jotain vastaavasti heidän eteensä kuten pestä ikkunoita niin kyllä voisin. Toki lapsiperhearki on kiireistä niin en välttämättä niin hyvin ehdi, heillä ei ole lapsia. Ja kun moni vetoaa siihen että heitä ei kiinnosta vahtia ja ei ole heidän vastuulla, niin kyllä silti voisi kaveria auttaa, olen minäkin auttanut esim muutossa joskus vaikkei niin kiinnostanut

Ahaa,että olet ollut kertaluonteiseti jotakin auttamassa muutossa. No niin, jos kaverisi suostuu vielä tulemaan lapsenvahdiksi teille, menet sinä pesemään hänen kaikki ikkunansa ja hyvin kaikki pinnat. Silloin tietysti miehesi kaitsee pentuja ja jätette sillä kertaa menemättä harrastuksiin. Onhan se kivaa vaihtelua ja antoisaa sinulle pestä ikkunoita , tulee ainakin sinulle hyvä mieli auttamisesta.

Seuraavilla kerroilla maksat 10e tunnilta ,jos joku suostuu sillä tulemaan.

Vierailija
84/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi vaihtaa harrastusta tai vaihtaa sen.

Vierailija
85/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereillasi ei ole minkäänlaista velvollisuutta vahtia miehesi lapsia. 

Vierailija
86/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, joka jollain tasolla ymmärtää ap:ta? Kyllähän esim. parisuhteessakin tehdään välillä asioita, jotka ei niin itseä miellytä mutta jotka auttavat toista, niin miksi ei sitten kaverisuhteessa. Eri asia totta kai silloin, jos kaveria pyydetään jatkuvasti ilmaiseksi lapsia vahtimaan.

En kyllä lähtisi, jos kaverisin soittaisi ja kysyisi "tuletko vahtimaan miesystäväni lapsia kun me molemmat olemme illan töissä? Saa kyllä käyttää meidän saunaa". Kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
87/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotte ettei kyseessä ole hätä; kyllä se meistä on jos lapset on vaarassa jäädä meidän työpäivän ajaksi keskenään. Lapsen äiti asuu Niin kaukana ettei voi arjessa auttaa[/quote

Ai nytkö se on työpäivä, äsken puhuit muutamasta tunnista.

No jos haluatte pilkkua viilata niin kyse on muutamasta tunnista työpäivän aikana. Esim minä viikonloppuna töissä klo 12-20 ja mies klo 17 eteenpäin jolloin hoidolle olisi tarve 17-20 välillä

Ja tuohon korvaamiseen liittyen vielä niin olemme ajatelleet että ilmainen ruoka ja sauna on etenkin opiskelijalle ihan ok korvaus kun rahasta usein voi olla pulaa.

Jos rahasta on pulaa niin eikö raha olisi sitten ihan hyvä korvaus 🤔

Ja miten voi saunoa ja vahtia lapsia samaan aikaan? En minä ainakaan uskaltaisi jättää vastuullani olevia pikkuisia keskenään saunomisen ajaksi.

Itse hoidan kyllä kavereiden lapsia tarvittaessa ja jos aikatauluuni sopii. Toiset korvaavat rahalla ja toiset ottavat minun lapsia vastavuoroisesti hoitoon.

Joskus olen kaverin tytölle muutaman kympin antanut muutaman tunnin vahtimisesta, ilmaiseksi en edes kehtaisi pyytää ja silloinkin, rahakorvauksesta huolimatta, olen tehnyt tietenkin ruoan valmiiksi.

Vierailija
88/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahdin sukulaislapsia silloin, jos ovat esim. kipeinä ja vanhemmilla on töitä eivätkä voi olla sieltä pois, tai jos saan vastineeksi jotain korvausta (ei välttämättä rahaa). Ap:n "palkkaehdoilla" en vahtisi.

Vierailija
89/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään pyytää kavereita lapsenvahdeiksi.  Enkä ole ollut kenenkään kaverin lapsenvahtina.  Joskus  oli mummot ja papat, tädit ja muu sukulainen, mutta pääasiassa maksettiin lastenhoidosta opiskelijoille ja vastaaville.  Oltiin erittäin tyytyväisiä.

Vierailija
90/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse lyönyt hynttyyt yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia. Nyt vingut, kun kavereitasi ei kiinnosta miehesi jälkikasvujen hoito jotta te pääsisitte harrastamaan. Tämän lisäksi kavereiden pitäisi työskennellä kiitollsiesti ruokapalkalla, koska te olette liian laiskoja/pihekä palkkaamaan hoitajaa tai edes maksamaan työstä asiallista korvausta. :D

Tuollainen kerjääminen on oikeasti säälittävää; hätätilanteet erikseen mutta teillä tämä on täysin saamattomuudesta kiinni. Palkatkaa hoitaja tai suunnitelkaa aikataulunne teidän elämäänne sopivaksi niin kuin muutkin tekevät. 

Vierailija
91/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitten uskottava että Suomessa ajatellaan ettei läheisiä tarvitse auttaa. Enpä kai sitten minäkään auta ketään jatkossa missään.

Kommentteja joihinkin viesteihin:

Ensinnäkin aika liioittelua sanoa että riistän ystäviäni ja kerjään jne kun pyydän vaan pientä palvelusta.

Isovanhemmat tai muut sukulaiset ei voi auttaa koska suurin osa asuu kaukana, on huonokuntoisia tms. Muutama sukulainen on ja miehellä myös pari kaveria jotka voisikin auttaa mutta sanovat suoraan ettei jaksa/viitsi.

Nämä kaverini kyllä tuntevat lapset ja tykkäävätkin heistä minkä vuoksi myös suuresti ihmettelen etteivät voi auttaa. Joku kysyi että miten voi käydä samalla saunassa niin meillä on isot kylpytilat. Lapset voivat olla esim kylpyhuoneen puolella sen aikaa eli ihan lähellä tai saunoa voi meidän kotiinpaluun jälkeen.

Oletteko todella sitä mieltä ettei vanhemmat saa harrastaa yhdessä? Mitä ihmettä? Sehän on parisuhteen kannalta todella tärkeää.

En ole sama joka on vinkunut siitä ettei appivanhemmat auta taloudellisesti, hoidetaan omat raha asiat kyllä. Ja joku kysyi että miten ei ole varaa palkata lapsenvahtia kolmeksi tunniksi mll:n kautta niin on toki mutta kun näitä kolmetuntisia on paljon niin siitä tulee jo todella iso summa

Vierailija
92/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä koppavaa et joku sellaista ehdottaa. 

ilmaistyöt ei innosta. 

olisko joku sukulainen samassa kaupungissa joka voisi hoitaa?

Vierailija
93/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on sitten uskottava että Suomessa ajatellaan ettei läheisiä tarvitse auttaa. Enpä kai sitten minäkään auta ketään jatkossa missään.

Ensinnäkin aika liioittelua sanoa että riistän ystäviäni ja kerjään jne kun pyydän vaan pientä palvelusta.

Isovanhemmat tai muut sukulaiset ei voi auttaa koska suurin osa asuu kaukana, on huonokuntoisia tms. Muutama sukulainen on ja miehellä myös pari kaveria jotka voisikin auttaa mutta sanovat suoraan ettei jaksa/viitsi.

Nämä kaverini kyllä tuntevat lapset ja tykkäävätkin heistä minkä vuoksi myös suuresti ihmettelen etteivät voi auttaa. Joku kysyi että miten voi käydä samalla saunassa niin meillä on isot kylpytilat. Lapset voivat olla esim kylpyhuoneen puolella sen aikaa eli ihan lähellä tai saunoa voi meidän kotiinpaluun jälkeen.

Oletteko todella sitä mieltä ettei vanhemmat saa harrastaa yhdessä? Mitä ihmettä? Sehän on parisuhteen kannalta todella tärkeää.

En ole sama joka on vinkunut siitä ettei appivanhemmat auta taloudellisesti, hoidetaan omat raha asiat kyllä. Ja joku kysyi että miten ei ole varaa palkata lapsenvahtia kolmeksi tunniksi mll:n kautta niin on toki mutta kun näitä kolmetuntisia on paljon niin siitä tulee jo todella iso summa

Viestisi on täysin ristiriitainen. Omien sanojesi mukaan pyydät "pientä palvelusta" mutta samaan hengenvetoon toteat, että niitä hoitokertoja olisi todella monta. 

Vanhempien ei tule harrastaa asioita, joihin heillä ei ole varaa tai resursseja. Se, että hoitaja tulee liian kalliiksi on merkki siitä, että tuo harrastus on teille liian kallis samaan aikaan harrastettavaksi. Ei ole sinun kavereisi tehtävä kustantaa harrastusaikaa sinulle ja miehellesi (kyllä, aika on rahaa myös niille ystävillesi tai sille köyhälle opiskella; voisivat olla jossain mistä oikeasti maksetaan). 

Totesit myös aikaisemmassa viestissäsi, että ikkunoidenpesu (joka on yleensä kerran/pari kertaa vuodessa tehtävä operaatio) voisi ehkä vastapalveluksena onnistua, mutta olet kyllä melko kiireinen. Ystäviltäsi pitäisi kuitenkin löytyä se kolme tuntia lauantai-iltaisin melko usein, mutta itse epäröit tuollaisessa kertaluontaisessa palveluksessa? 

En ihmettele, jos ystäväsi kieltäytyvät vain tuon oman asenteesi ja napaan toljottelusi vuoksi.

Vierailija
94/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saatte ilmaisen hoitajan niin hoidontarve on vain satunnaista mutta jos joudutte maksamaan niin hoitoa on niin kovin usein, että tulee kalliiksi 😂

Voi harrastaa yhdessä tietty, joko paikassa jossa on lapsiparkki tai niin, että lapset on mukana.

Vierailija
95/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on ristiriitaista viestintää. Pientä apua tarvittaisiin, mutta jos siitä joutuisi maksamaan, se onkin kallista. Luepa ap aloitukseksi, niin huomaat, kuinka itsekäs olet.

Vierailija
96/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä on ristiriitaista viestintää. Pientä apua tarvittaisiin, mutta jos siitä joutuisi maksamaan, se onkin kallista. Luepa ap aloitukseksi, niin huomaat, kuinka itsekäs olet.

Takerruitte nyt näköjään tuohon. Selitän: oletetaan että tarve hoitajalle on esim 30 krt vuodessa eli 2,5 krt kk. Vuodessa tuosta tulee jo iso summa maksettavaksi esim sille mll:n hoitajalle. mutta jos jompikumpi kaveri suostuu tulemaan edes kolmasosalle noista kerroista niin hänelle tulee vain 10 krt vuodessa eli ei edes yhtä kertaa per kk.

Vierailija
97/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takerruitte nyt näköjään tuohon. Selitän: oletetaan että tarve hoitajalle on esim 30 krt vuodessa eli 2,5 krt kk. Vuodessa tuosta tulee jo iso summa maksettavaksi esim sille mll:n hoitajalle. mutta jos jompikumpi kaveri suostuu tulemaan edes kolmasosalle noista kerroista niin hänelle tulee vain 10 krt vuodessa eli ei edes yhtä kertaa per kk.

10 kertaa vuodessa on kyllä paljon ottaen huomioon, ettei siitä saisi mitään korvausta. Tuohan on jo ihan säännöllistä, eikä mitään pieniä palveluksia sillon tällöin. Nuo lapsenvahtimiset on ihan oikeasti pois siitä kaverisi omasta ajasta, esim. opiskelusta tai parisuhdeajasta.

Vierailija
98/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenlaskettuna muutamia satasia vuodessa hoitajalle ja silti valitat isoista summista. Ymmärtäisin, jos tuo olisi kuukausittainen summa, mikä menisi hoitoapuun.

Kavereiden palkattomasta hiillostamisesta en edes mainitse mitään.

Vierailija
99/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, milloni sinä olisit valmis pesemään kaveriesi ikkunat edes sen 2 kertaa vuodessa?

Niimpä... Lopeta tuo 10-30 apukerran (per vuosi) ruinaaminen kavereilta. Ei tuolla menolla niitä tosin taida kohta edes niitä kavereita olla mitä kysyä...

Vierailija
100/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi noin itsekkään eukon lapsia vaikka maksettaisiin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän