Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit ei suostu vahtimaan lapsiamme?!

Vierailija
17.04.2019 |

Mikä ihme siinä on että kaverit ei voi auttaa? Olen äitipuoli kahdelle lapselle ja välillä tarvitsisi lapsenvahtia kun sekö minä että mies tehdään vuorotyötä ja on tietysti harrastuksia ym. Olen siksi pyytänyt paria kaveria että josko he voisivat välillä tulla meille katsomaan lapsia. Lapsemme ovat sitä paitsi hyvin helppoja ja kilttejä lapsia. Kaverit kuitenkin lähes aina vetoaa johonkin opiskelukiireisiin tai että viettävät miehensä kanssa aikaa tai että heillä on jotain epämääräistä menoa. En ymmärrä tätä ettei voi hädässä kaveria auttaa. Mten voin ottaa tämän heidän kanssa puheeksi kun tuntuu että olen niin ärsyyntynyt että tulisi sanottua liiankin tiukasti. En halua kuitenkaan välejä rikkoa. Ja ennen kun joku kysyy että miksi ei voida hankkia jotain mll:n tms lapsenvahtia niin se tulisi ajan myötä todella kalliiksi

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, joka jollain tasolla ymmärtää ap:ta? Kyllähän esim. parisuhteessakin tehdään välillä asioita, jotka ei niin itseä miellytä mutta jotka auttavat toista, niin miksi ei sitten kaverisuhteessa. Eri asia totta kai silloin, jos kaveria pyydetään jatkuvasti ilmaiseksi lapsia vahtimaan.

Luultavasti. - Tai paremmin. Ap:ta olsi helpompi ymmärtää, jos hän olisi avauksessaan kertonut ees, jotain, mitä hän tarjoaa tai mahdollistaa kavereilleem, joita hän pyytää lapsen vahdiksi. - Se kun tuppaa olemaan vähän niin, että jos haluaa jotain saada, niin täytyy myös itse haluta tai kyetä antamaan jotain takaisin sellaista, joka miellyttää myös sitä jolta itse saanut.  Ei aina helppoa homma. Mutta seuraavaa  kertaa varten, jos Ap vielä rohkee pyytää, jotain kaveriaan lapsen vahdiksi, niin soisi miettivän asiaa. Ja aloittavan vaikka sillä ja sittev basta kertoo, että mitä mahdollisesti haluaisi vastapalvelukseksi.

Huomutan vielä, että tietämättä Ap:n jääkaapin sisältöä sen paremmin kuin sitä minkä ikäiset lapset hänellä on, niin lupaukset siitä, että lapsen vahtina oleva saa käydä (ilm yksin; kuka niiden lasten perään silloin katsoo?) saunassa tai ottaa syötävää itslleen -Pitääkö samalla syöttää lapset vai saako syödä ihan itsekseen, ilma lapsen keskeyttämistä,-  eivät välttämättä ole asoita, joita ensimmäisenä pyydetyllä kävisi mielessä kompensaationa ja/ tai jotka toimisi erityisenä houkuttimina olemaan lasten vahtina. 

Vierailija
42/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotte ettei kyseessä ole hätä; kyllä se meistä on jos lapset on vaarassa jäädä meidän työpäivän ajaksi keskenään. Lapsen äiti asuu Niin kaukana ettei voi arjessa auttaa[/quote

Ai nytkö se on työpäivä, äsken puhuit muutamasta tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä on oikeus, tehkää kavereistanne rikosilmoitus heitteillejätöistä.

Vierailija
44/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, joka jollain tasolla ymmärtää ap:ta? Kyllähän esim. parisuhteessakin tehdään välillä asioita, jotka ei niin itseä miellytä mutta jotka auttavat toista, niin miksi ei sitten kaverisuhteessa. Eri asia totta kai silloin, jos kaveria pyydetään jatkuvasti ilmaiseksi lapsia vahtimaan.

Se vaatii vähän vastavuoroisuutta tai sitten maksaa palkan.

Se, joka nuorena vahti jatkuvasti kavereiden lapsia.

Vierailija
45/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotte ettei kyseessä ole hätä; kyllä se meistä on jos lapset on vaarassa jäädä meidän työpäivän ajaksi keskenään. Lapsen äiti asuu Niin kaukana ettei voi arjessa auttaa[/quote

No jos haluatte pilkkua viilata niin kyse on muutamasta tunnista työpäivän aikana. Esim minä viikonloppuna töissä klo 12-20 ja mies klo 17 eteenpäin jolloin hoidolle olisi tarve 17-20 välillä

Ja tuohon korvaamiseen liittyen vielä niin olemme ajatelleet että ilmainen ruoka ja sauna on etenkin opiskelijalle ihan ok korvaus kun rahasta usein voi olla pulaa.

Vierailija
46/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluatte pilkkua viilata niin kyse on muutamasta tunnista työpäivän aikana. Esim minä viikonloppuna töissä klo 12-20 ja mies klo 17 eteenpäin jolloin hoidolle olisi tarve 17-20 välillä

Ja tuohon korvaamiseen liittyen vielä niin olemme ajatelleet että ilmainen ruoka ja sauna on etenkin opiskelijalle ihan ok korvaus kun rahasta usein voi olla pulaa.

Ei se, että on opiskelija tarkoita sitä, ettei olisi ansainnut kunnollista korvausta 🙄 Etenkin kun siinä syödessäkin joutuu niitä lapsia kuitenkin vahtimaan

Vierailija
47/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on vapaa-aikaa sen verran vähän, ettei sitä halua käyttää ventovieraiden lasten paimentamiseen. Ainakaan säännöllisesti.

Vierailija
48/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä asia, kun lapset häiritsee elämää, että ei pääse harrastamaan.....oisko kannattanu miettiä hankkiessa.

Ihanko oikeasti kuvittelet, että kaverit tulee hyvää hyvyyttään ruoka-saunapaljalka vahtimaan lapsia? Entä jos ihan rahaa tarjoaisit, niin asia sillä ratkeaisi.Itsr olen lopettanut näiden "palvelusten" tekemisen kavereille, kun a)on osoittautunut yksipuoliseksi.Esim. olen monta kertaa hoitanut ystävän koiraa pitkiä aikoja usein (viikko)ilmaiseksi.Kun itse hankin koiran ja olisin silloin tarvinnut lenkitysapua, sanoi tämä kaveri mulle, että"Laita kaupan ilmoitustaululle ilmoitus,että tarviit koiran ulkoluttajaa!" b)Vaatimukset kasvaa.Yhden kaverin koiraa tarjouduin hätätilanteessa hoitamaan muutaman tunnin ajan.Tosin tämä hätätilanne kyllä sitten oli jumppatunti.... Mutta, jo oli sitten parin viikon päästä ruinaamassa, että käyn reissun aikana hoitamassa ilmaiseksi jotain lemmikkirottaa tms.Ois pitäny autottomana käydä toisella puolen kaupunkia päivittäin hoitamassa.....

Huoh.... maksa reilusti palkka.Ei ystävät ole sun palvelijoita.

Vierailija
49/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten jos ne tulis ikkunoita pesemään niin saisit taas vahtia niiden lapsia sen aikaa että ikkunat on pesty!

Vierailija
50/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo olisi opiskelijalle hyvä korvaus niin sinulla olisi niitä jonossa oven takana. Minä maksan meidän 15-vuotiaalle lasten vahdille 10€/tunti, viikonloppuisin 15€/tunti.

Jos kyse olisi jostain kertaluontoisesta jutusta, niin voisin auttaa kaveria. Jos taas tarve olisi jatkuvaa, niin en tuhlaisi omia viikonloppujani hoitaakseni jonkun lapsia ruokapalkalla vain koska nämä eivät halua maksaa lastenvahdille.

Vierailija
51/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että kaverit ilmaiseksi vahtii sun miehen penikoita

Vierailija
52/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isovanhemmat eivät hoida?

Vierailija
53/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä peräänkuulutat "hyviä kavereita" vaikka olet itse kaverina valmis riistämään opiskelevia kavereita säästääksesi rahaa. Näetkö tässä mitään ristiriitaa?

Vierailija
54/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinä voit olla se ärsyyntynyt ja tuohtunut osapuoli tässä? Minä olisin kaverinasi ihan kyllästynyt siihen, että minua kyseltäisiin jatkuvasti jotain kersoja vahtimaan ilman korvausta.

Vierailija
55/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes porvoossa ei sorruta tällaiseen

Vierailija
56/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla muutenkin tapana jyrätä kavereitasi ja suuttua tyhjästä? Tuli vain mieleen, kun kaverisi eivät voi suoraan sanoa etteivät he välitä lasten vahtimisesta ja eivät halua tulla, vaan he selittelevät ja vetoavat johonkin tiettyyn esteeseen.

Vierailija
57/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että tällä paldatalla on paljon lapsettomia vaikka kyseessä vauva palsta.. kun ei yhtään pystytä samastumaan kiireiseen lapsi perheen elämään ja osottanaan empatiaa

Vierailija
58/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että tällä paldatalla on paljon lapsettomia vaikka kyseessä vauva palsta.. kun ei yhtään pystytä samastumaan kiireiseen lapsi perheen elämään ja osottanaan empatiaa

Itse ne lapset on päätetty hankkia eikä ole kavereiden tehtävä huolehtia siitä, miten ne saadaan hoidettua tai siitä, miten kiireistä arki lasten kanssa on.

Vierailija
59/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan taaskaan jaksa koko valitusketjua lukea, mutta AP:lta kysyn, että minkä ihmeen takia kavereittesi pitäisi jaksaa oman elämänsä päälle sun lapsiasi???????????

MIKSI?

.

Mietipä itse, jos olisit työ-/koulupäiväsi suorittanut ja hamuat vain hiljasuutta ja vaikka kattilallista pestopastaa, hömppää tv:stä?

Jospa olisin etänä tehtävä pari essseetä klo 00.00 mennessä?

.

Mitä itse teet kavereittesi apua tarvitessa?

Mitä teetkin, jos teet, on aivan eri asia tehdä joku kukankastelu pari viikkoa ( 2 krt./ viikko max. 5min.) verrattuna lapsenhoitoon 1h.

Vierailija
60/127 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että vaikka itse mielelläni autan ja pyydän myös ilmaista apua vanhemmilta sukulaisilta, ensisijaisesti etsin palkallista lastenhoitoapua ongelmatyöpäiviin. Ja ottaisin vuorohoitopaikan, jos ongelmia olisi.

Kavereita auttaa mielellään, mutta viestistäsi saa kyllä sen vaikutelman, että et pidä kavereittesi aikaa minkään arvoisena. MLL:n lastenhoitaja maksaa reilut 8 e/tunti, eli kun kommentoit sen tulevan kalliiksi, samalla kerrot, että kavereiden aika on halvempaa. Itse en koskaan ole ollut niin kiireinen kuin opiskellessa, sehän jatkuu päivän luentojen päälle lukemalla illat ja viikonloputkin. Paitsi vauva-aikana, mutta vauvan kanssa voi katsoa kaverin vauvaa myös, opiskellessa ei.

Tuo on järjestelykysymys. Jos ongelma on toistuva, on tarve vuorohoitopaikalle. Jos ei, MLL tai palkallinen vakkari eivät tule niin kalliiksi, etteikö oma palkka sitä kuittaisi. Toinen asia on, jos olette taloudellisesti lirissä. Kun itse joudun puntaroimaan, lasken, että tuntipalkkani on isompi kuin hoitajan, joten otan hoitajan, jos työ vaatii.

Jos pyydän sukuapua, varon, etten alvariinsa ja vain oikeaan pulmatilanteeseen, en harrastuksiin jne. Kiitän, tuon tuliaisia, teen vastapalveluksia, hoidan kissaa tai koiraa jne, vaikka keskellä yötä autan tarvittaessa. Suurin palkkio toki on, että lapseni rakastavat heitä.

Ovatko kaverisi edes tuttuja näille lapsille? Etsittekö tuttua ha turvallista vai randomkaitsijaa? Olisipa epämiellyttävää olla sellainen jälkimmäinen kaverin miehen lapsille sillä aikaa, kun vanhemmat harrastavat... Moi, tulin, kun vanhemmat meni harrastamaan, kukas sä oot... Työkseni sitä voisin tehdä, mutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän