Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit ei suostu vahtimaan lapsiamme?!

Vierailija
17.04.2019 |

Mikä ihme siinä on että kaverit ei voi auttaa? Olen äitipuoli kahdelle lapselle ja välillä tarvitsisi lapsenvahtia kun sekö minä että mies tehdään vuorotyötä ja on tietysti harrastuksia ym. Olen siksi pyytänyt paria kaveria että josko he voisivat välillä tulla meille katsomaan lapsia. Lapsemme ovat sitä paitsi hyvin helppoja ja kilttejä lapsia. Kaverit kuitenkin lähes aina vetoaa johonkin opiskelukiireisiin tai että viettävät miehensä kanssa aikaa tai että heillä on jotain epämääräistä menoa. En ymmärrä tätä ettei voi hädässä kaveria auttaa. Mten voin ottaa tämän heidän kanssa puheeksi kun tuntuu että olen niin ärsyyntynyt että tulisi sanottua liiankin tiukasti. En halua kuitenkaan välejä rikkoa. Ja ennen kun joku kysyy että miksi ei voida hankkia jotain mll:n tms lapsenvahtia niin se tulisi ajan myötä todella kalliiksi

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kuuluis miehen kavereiden hommiin jos kerta sen lapsia.

Vierailija
102/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisi kaverin tehdä sulle 30 tuntia vuodessa ilmaista työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, en varmaan enää kauaa jaksa täällä kommentoida mutta pakko vielä tähän sanoa. Miksi sitä pitää ajatella työnä? Miksei sitä voi ajatella arvokkaana ajan viettona läheisten kanssa mitä se oikeasti onkin? Kuten kai sanoinkin jossain aiemmassa viestissä niin nämä kaverit tykkää meidän lapsista ja hekin näistä kavereista

Vierailija
104/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, en varmaan enää kauaa jaksa täällä kommentoida mutta pakko vielä tähän sanoa. Miksi sitä pitää ajatella työnä? Miksei sitä voi ajatella arvokkaana ajan viettona läheisten kanssa mitä se oikeasti onkin? Kuten kai sanoinkin jossain aiemmassa viestissä niin nämä kaverit tykkää meidän lapsista ja hekin näistä kavereista

Jos nämä kaverisi ajattelisivat näin, että miehesi lapset ovat heidän läheisiään, niin sitten he varmaan tulisivat heitä näkemään ihan vapaaehtoisesti ilman mitään painostamista.

Vierailija
105/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et ajattele kavereidesi ikkunan pesua mukavana tapana tehdä palvelus rakkaille ystäville? Voisit pestä kaikkien ystäviesi ikkunat, sanotaan yhteensä kymmenen kertaa vuodessa. Sinä saat palkaksi hyvän mielen ja voit ottaa jääkaapista sämpylän, mutta ei, puhut vain jostain "kiireistä". Tule paha mieli lukea noin kylmästä ihmisestä joka ei voi vähän vaivaa nähdä läheistensä eteen. :(

Vierailija
106/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en oo ikinä ollut niin kiireinen kuin opiskeluaikana. Luennoilla ym meni yleensä 6-8 h päivästä minkä lisäksi tietysti kaikki tehtävät, raportit ja tentit. Kaiken sen lisäksi kävin viikonloppuisin ja iltaisin töissä. Harvoin oli vapaita iltoja saati sitten kokonaisia päiviä ja voin sanoo että en olis kyllä ilmatteeks lähtenyt yhdenkään ihmisen lapsia sillon hoitamaan.

Vierailija
107/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasivatko ap ja ap:n mies yhteisessä harrastuksessa, ja siitä "suhteen liima", pakko päästä? :D

Vierailija
108/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ne miehen lapset eivät olekaan niin ihania kuin kuvittelet? Oot aika mulukku naiseksi.

Vierailija
109/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono. Tosi huono.

Aloitus huvitti minua, mikä on harvinaista. :D

Mielestäni myös naapureilla on vastaava velvollisuus.

Vierailija
110/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä voi maksaa rahallista korvausta kavereillesi? Vastaa tähän!

Vierailija
111/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja selvästi halveksii kavereitaan kun hänen mielestään he voivat uhrata ilmaiseksi omasta vapaa-ajastaan vaikka kuinka paljon hänen hyväkseen.

Minä en kyllä tuollaiseen pitäisi yhteyttä enää ollenkaan. Aloitus on tietysti provo, mutta tällä periaatteella elän että minun aikani on yhtä arvokasta kuin kenen muun tahansa.

Vierailija
112/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä voi maksaa rahallista korvausta kavereillesi? Vastaa tähän!

Minäkin olen tähän odotellut vastausta, ap käy välillä kommentoimassa ja selittelemässä, mutta tähän ei saa selvyyttä. Sekä ap että mies kuitenkin työssäkäyviä ihmisiä, luulisi olevan varaa lasten vahtimisesta maksaa..?

Vierailija
113/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhettä ja lasta alettiin käyttämään lastenhoitopalveluna.

Tämä meillä oleskellut lapsi sai raivareita, jolloin hän saattoi kaataa toisen lapsen kumoon ja hän rikkoi leikissä innostuneena paikkoja eikä meidän lapsemme olisi saanut leikkiä toisten lasten kanssa. Lastenhoidosta ei saanut myöskään kieltäytyä. Joskus lapsi vain ilmestyi meille koko päiväksi, vaikka asiasta ei oltu sovittu mitään. Ruokailu ja välipalat kuuluivat tietenkin palveluun veloituksetta. Kun yritimme keskustella asiasta ja asettaa rajoja, alkoi haistattelu, painostaminen ja uhkailu vanhempien taholta.

Vanhemmat tulevat yhä häiriköimään meitä koulun tilaisuuksissa, lasten harrastuksissa ja kadulla. Lapsemme pelkäävät, että nämä vanhemmat tulevat taas riehumaan. Tämä oli näiden aikuisten tarkoituskin. Kun väsyimme alituisiin lastenhoitovaatimuksiin, nämä vanhemmat antoivat ymmärtää kostavansa. Ja näin he myös tekivät.

Eli jos sinulla on auttamishaluja, suosittelen hakeutumaan tukiperheeksi/lastenvahdiksi jonkun järjestön kautta, jotta tämä taho auttaa asettamaan rajoja, jos toinen osapuoli ei itse niitä ymmärrä. Silloin et auttaessasi ei väsy eikä hyväntahtoisuuttasi käytetä hyväksi. Etkä joudu kostotoimenpiteiden kohteeksi, kuten meidän perheemme

https://www.vauva.fi/keskustelu/3152447/erityislapsen-vanhemmat-vahatte…

Vierailija
114/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ilmeisestikään tykkää niin paljon, että haluaisivat säännöllisesti viettää lasten kanssa aikaa ilman teitä.

Eihän ne edes ole sinun lapsiasi. Miksi sinun kavereitteisi pitäisi heitä hoitaa? Missä lasten äiti ja äidin sukulaiset ovat?

Vierailija
115/127 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa dobermanni, se vahtii.

Vierailija
116/127 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun kaverien pitäisi vahtia miehesi kakaroita? Miehesi orjuuttakoon omia kavereitaan, jos siltä tuntuu. Hänhän ne on maailmaan hankkinutkin.

Vierailija
117/127 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä tosiaan on mutta oletko ap koettanut ehdottaa lasten kaveriperheille että ottaisitte välillä lapsen kaverin sisaruksineen teille hoitoon ja sitten välillä lapsen kaverin vanhemmat ottaisivat teidän lapset hoitoon. Lapset saisivat viettää aikaa kavereidensa kanssa ja molemmat vanhemmat saisivat välillä hoitoapua?

Vierailija
118/127 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hoito olisi satunnaista (no kerran kuukaudessa vähintään)

- hoidon ajankohdan määräisitte te omien töiden/harrastusten mukaan

- palkattua hoitajaa ette halua kun se maksaa

- teille parisuhdeaika ilman lapsia olisi tärkeää (mutta mielestäsi kaverillesi ei)

- teille harrastaminen on tärkeää ja erityisesti yhdessä (mutta kavereiden harrastukset eivät ole tärkeitä koska ei kelpaa kieltäytymisen syyksi)

- mielestäsi lasten kanssa ajanviettäminen olisi kavereille hieno mahdollisuus viettää laatuaikaa läheisten kanssa (kuitenkin koetat välttää sitä itse)

- mielestäsi komen tunnin vahtikeikasta olisi ok palkka itse jääkaapista valmistettu ruoka (varmaankin samalla pitäisi valmistaa ruoka lapsille ja auttaa heitä syömisessä) sekä saunominen (samalla lapsia vahtien). Yleensä noita pidetään työnä eikä palkkana kun samalla vahditaan lapsia...

Hassu juttu että kaverit kieltäytyvät ( oletko huomannut että kaverisuhteet saattavat ruveta väljähtymään tuollaisten kyselyiden jälkeen).

Ja kaikki kommentoijat tuntuvat olevan yhtämieltä että ap on ahne ja väärässä niin kannattaa oikeasti katsoa peiliin ja miettiä mitä pyytää ja odottaa kavereilta.

Vierailija
119/127 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin lasten isän hommavan lapsenvahdin. Hätätapauksissa tietysti autetaan, mutta työvuorojen ja harrastusten takia en vaivautuisi, kun on itselläkin paljon menoa ja harrastuksia. 

Vierailija
120/127 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä olen vahtinut paljon sisarusten lapsia. Siis omasta mielestäni paljon kun olen hoitanut niitä noin kerran kuukaudessa. Mutta mä hoidin niitä siksi että lasten vanhemmat oli palamassa loppuun ja tarvitsi sen ajan nukkuakseen.

En olisi ikinä suostunut hoitamaan lapsia noin usein jos kyse olisi ollut vaan että pitäisi päästä harrastamaan tai viettämään parisuhdeaikaa. Olen toki kerran hoitanut noita lapsia pari kertaa sen parisuhdeajankin takia mutta sisarukseni ovat pyytäneet minulta hoitoapua sen muutaman kerran koko lasten elämän ajan. Muut kerrat olen itse tarjoutunut auttamaan.

Ja totta. Kun on kyseessä sisarusteni lapset niin puhutaan pysyvästä ihmissuhteesta. Nuo lapset toivottavasti tulevat luokseni vielä aikuisinakin mutta kavereideni lapset ovat eri asia. Heille olen luultavasti vain äidin ja isin kaveri. Se ihmissuhde loppuu luultavasti jo viimeistään teini-iässä. Eli en näe tarvetta kehittää läheistä suhdetta kavereideni lapsiin.

Mietipä nyt ap omaa asennettasi. Se että tarvitset apua 30 kertaa vuodessa on ihan liikaa vaadittu kavereiltasi. Sopivampaa olisi pyytää sitä apua kerran pari vuodessa. Meillä mummo ottaa lapset omasta halustaan yhden iltapäivän viikossa mutta en mäkään kehtaa pyytää siltä iltahoitoa kuin sen pari kertaa vuodessa vaikka tiedän että se rakastaa meidän lapsia ja auttaa kyllä jos kysyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi