Mitä keski-ikäinen mies haluaa uudelta suhteelta
Onko tulevaisuutta, jos 4kk seurustelun aikana mies on jo ilmoittanut, ettei ikinä muuta edellisessä avioliitossa hankkimastaan talosta, eikä mene uudestaan naimisiin. Yhdessäolo on päivystämistä työkeikoista miehen kotona. Tulevaisuuden suunnitelmat miehen puheissa on yhdessä hoitaa hänen mahdollisesti tulevia lapsen lapsia. Minulla ei ole lapsia.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä löysin miehen jonka kanssa ollaan puhuttu, että kun lapset lähtee maailmalle niin muutetaan yhteen (molemmilla kaksi kotona asuvaa muksua) ja mennään naimisiin. Kolme vuotta ollaan nyt seurusteltu ja noin kolme vielä menee tuohon unelmaan. Joko molemmat myydään asuntomme ja ostetaan uusi yhteinen, tai sitten valitaan toisen koti yhteiseksi.
Älä kirjoita noin! Jussipaidat suuttuu! Olet aivan liian normaali tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. mennä naimisiin. Hankkia yhteinen koti. Viettää eläkepäivät vaikka osittain Espanjassa.
Helppo se on lapsettomana lähteä Espanjaan ja toisen rahoillakin.
Toisen rahoilla??? Omilla rahoillaan ap varmaan Epsanjaan menossa, mistä tuollaisen vedit?
Moni jolla aikuisia lapsia lähtee Espanjaan (sellaisetkin joilla pieniä lapsia), joten se ei este. Ja lapsettomuushan ei tarkoita ettei voisi olla esteitä ja sitoumuksia, esim. iäkäs omainen sairas.
Aloituksen perusteella mies on kiintynyt taloon. Jos erillään asuminen on sinulle ok niin sittenhän sen suhteen ei ole ongelmaa. Jos yhteisasuminen miehen talossa on miehelle ok, joudut itse arvioimaan onko se sinulle ok ettet omista kotiasi edes osaksi.
Enemmän epäilyksiä kiinnittää se, että yhteinen aikanne ei tekstisi perusteella ilmeisesti hirveästi miehelle merkkaa, ja että hän kyllä näkee sinut tulevaisuudessaan lapsenlapsiin saakka, mutta silloinkin hoitamassa niitä hänen lapsenlapsiaan. Miten mies suhtautuu sinun esittämiisi toiveisiin ja tulevaisuudenhaaveisiin? Otatteko toisenne miten huomioon arkielämässä, vai löydätkö itsesi kodinkoneen virasta?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän miehen näkökannan ihan täysin. Hänellä on lapsia, jotka perivät hänet hänen kuoltuaan. Jos te menisitte naimisiin, jäisi sinulle siinä tapauksessa leskenä asuinoikeus hänen kuoltuaan, eli hänen lapsensa perintöä saisi käyttää lapsille ei mitään sukua oleva nainen. Harvinaisen viisas mies, joka ajattelee nimenomaan pidemmälle, kuin vain tätä hetkeä. Sinä kuulostat siltä lähinnä, että juurikin haluaisit hyötyä toisesta välillisesti, miehet kun tuppaavat kuolemaan nuorempina.
Minä en. Ap tuskin on miehen rahoista kiinnostunut. Sitäkään ei tiedä himoitsevatko lapset perintöä, vai rakentavatko itse omalla työllään elämäänsä. Joka tapauksessa avioehtokin on keksitty, ja sen pitäisi olla itsestäänselvyys kaikissa liitoissa. Myös nuorena solmituissa.
Miksi ne exän tekemiset halutaan niin monta kertaa siirtää nykyisen kannettavaksi joka on ollut niihin täysin viaton? Miten kenenkään kanssa voi ikinä aloittaa mitään, jos heti
haluaa lyödä tiskiin "minuahan ei sitten huijata ja minä teen nyt näin jos sinä minut petät!"
Vaikea lähteä terveeltä pohjalta mitään rakentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätkää jo, suurimmalla osalla keski-ikäisistä on ihan omaa rahaa, ei ole siitä puute vaan hyvästä seurasta. Vihdoin minullakin olisi varaa ottaa jopa köyhä mies, jos olisi muuten sopiva.
Hyvä seura ei vaadi yhteistä asuntoa tai avioliittoa.
No esim. minä haluaisin sitoutua avioliiton kautta, hengellisistä syistä. Kenenkään asunnosta tai rahoista en ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän miehen näkökannan ihan täysin. Hänellä on lapsia, jotka perivät hänet hänen kuoltuaan. Jos te menisitte naimisiin, jäisi sinulle siinä tapauksessa leskenä asuinoikeus hänen kuoltuaan, eli hänen lapsensa perintöä saisi käyttää lapsille ei mitään sukua oleva nainen. Harvinaisen viisas mies, joka ajattelee nimenomaan pidemmälle, kuin vain tätä hetkeä. Sinä kuulostat siltä lähinnä, että juurikin haluaisit hyötyä toisesta välillisesti, miehet kun tuppaavat kuolemaan nuorempina.
Minäminäminä
Raharaharaha
Narsisminarsisminarsismi
Se, että mies ajattelee OMIA lapsiaan ja heidän perintöään ja on menemättä enää naimisiin sen vuoksi, ei tee miehestä narsistia. Tässä tapauksessa mies on todellakin järkevä, eikä mitään muuta. Tätä tietenkään eivät palstan lompakkoloismammat ymmärrä.
En ole mamma enkä loisi kenenkään lompakolla, mutten ymmärrä miten avioliitto estäisi miestä ajattelemasta lapsiaan. Miksi luulet että haluaisivat yleensä tulla äijän taloon/Espanjankotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminä
Raharaharaha
Narsisminarsisminarsismi
Niin ap on rahan perään ja ahne. Haluaa iskeä kiinni miehen omaisuuteen ja tulevaan leskeneläkkeeseen. Mies on fiksu ja ajattelee myös lapsiaan, ap on onnenonkija.
Taidat olla Pohjanmaalta? Tuo omien geenien palvonta jos jokin on narsismia.
Tuskin kukaan nainen haluaa joskus iät ajat pykättyyn pömpeliin kuokkimaan - minä en ainakaan lähtisi, helvettiäkö siellä, tässä iässä? Haluan kyllä tiiviin, sitoutuneen suhteen, mutta _yhdessä_ hankittussa kaupunkiosakkeessa.
Mennyt on mennyttä - joko lähdetään puhtaalta pöydältä, tahi ei lähdetä olle kaan. Aikuisissa kakaroissaan roikkuvat äijät ovat henkisesti häiriintyneitä. Perinnöt voi jakaa etukäteen.
Juuri näin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätkää jo, suurimmalla osalla keski-ikäisistä on ihan omaa rahaa, ei ole siitä puute vaan hyvästä seurasta. Vihdoin minullakin olisi varaa ottaa jopa köyhä mies, jos olisi muuten sopiva.
No esim. minä haluaisin sitoutua avioliiton kautta, hengellisistä syistä. Kenenkään asunnosta tai rahoista en ole kiinnostunut.
Sama. Ja omaisuutta on jo puoli miljoonaa ja lisää saattaa tulla perintöinä (ellei joku ahne leski ehdi väliin).
Jos löytäisin miehen ja lapset ottaisivat minut elämäänsä, saisivat vaan isomman perinnön aikanaan, koska kenellepä muulle ne mielummin jättäisin.
Mutta ei tietenkään, jokainen nainen on potentiaalinen gold digger, hamuamassa miehen omaisuutta ja lasten perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sulla on väärä mies kierroksessa, jos mies ei halua avioitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ja omaisuutta on jo puoli miljoonaa ja lisää saattaa tulla perintöinä (ellei joku ahne leski ehdi väliin).
Jos löytäisin miehen ja lapset ottaisivat minut elämäänsä, saisivat vaan isomman perinnön aikanaan, koska kenellepä muulle ne mielummin jättäisin.
Mutta ei tietenkään, jokainen nainen on potentiaalinen gold digger, hamuamassa miehen omaisuutta ja lasten perintöä.
Tämä! 😁
Jos sinä haluat naimisiin ja mies ei halua, niin yhteistä tulevaisuutta ei ole. Samoin jos sinä haluat hankkia yhteisen uuden kodin ja mies ei, ei ole yhteistä tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminä
Raharaharaha
Narsisminarsisminarsismi
Se, että mies ajattelee OMIA lapsiaan ja heidän perintöään ja on menemättä enää naimisiin sen vuoksi, ei tee miehestä narsistia. Tässä tapauksessa mies on todellakin järkevä, eikä mitään muuta. Tätä tietenkään eivät palstan lompakkoloismammat ymmärrä.
En ole mamma enkä loisi kenenkään lompakolla, mutten ymmärrä miten avioliitto estäisi miestä ajattelemasta lapsiaan. Miksi luulet että haluaisivat yleensä tulla äijän taloon/Espanjankotiin? [/
Avioitumatta jättäminen on ensisijaisesti lasten ajattelemista. Avioliitto on kehitetty lesken hyväksi ja turvaksi, ei lasten. Avioehdolla ei poisteta lesken asumisoikeutta. Onko reilua laittaa lapset maksumiehiksi ja näin maksamaan lapsille tuntemattoman lesken elämää. Niin kauan kuin lesken hyysääminen on laissa voimissaan, ei avioliittoa. Leskillä on mahdollisuus hankkia oma omaisuutensa, ei siihen tarvita avioliittoa.
Melko itsekästä aikuisilta lapsilta odottaa, että vanhempi pyhittää eron jälkeisen elämänsä heidän perintönsä vaalimiseen. Itse suosittelisin kaikille eronneille vaikka reissua Thaimaahan tai Gambiaan uutta onnea etsimään ellei lähempää löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminä
Raharaharaha
Narsisminarsisminarsismi
En ole mamma enkä loisi kenenkään lompakolla, mutten ymmärrä miten avioliitto estäisi miestä ajattelemasta lapsiaan. Miksi luulet että haluaisivat yleensä tulla äijän taloon/Espanjankotiin? [/
Avioitumatta jättäminen on ensisijaisesti lasten ajattelemista. Avioliitto on kehitetty lesken hyväksi ja turvaksi, ei lasten. Avioehdolla ei poisteta lesken asumisoikeutta. Onko reilua laittaa lapset maksumiehiksi ja näin maksamaan lapsille tuntemattoman lesken elämää. Niin kauan kuin lesken hyysääminen on laissa voimissaan, ei avioliittoa. Leskillä on mahdollisuus hankkia oma omaisuutensa, ei siihen tarvita avioliittoa.
Mä en kyllä ymmärrä mitä ne lapset muka joutuu maksamaan. Kuten leskellä myös lapsilla on mahdollisuus hankkia omaisuutensa. Jos ei mitään halua jakaa tai itsestäään antaa on parempi pysyä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Melko itsekästä aikuisilta lapsilta odottaa, että vanhempi pyhittää eron jälkeisen elämänsä heidän perintönsä vaalimiseen. Itse suosittelisin kaikille eronneille vaikka reissua Thaimaahan tai Gambiaan uutta onnea etsimään ellei lähempää löydy.
Ei lapseni sellaista odota, ymmärrän itsekin lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminä
Raharaharaha
Narsisminarsisminarsismi
Mä en kyllä ymmärrä mitä ne lapset muka joutuu maksamaan. Kuten leskellä myös lapsilla on mahdollisuus hankkia omaisuutensa. Jos ei mitään halua jakaa tai itsestäään antaa on parempi pysyä yksin.
Perintöverot ei mistään ja kuluja ei mistään. Houkutteleeko sua? Anna mulle rahaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei itsekästä - vaan sairasta.
Mä ainakin päätin just tätä ketjua lukiessa etten anna kenellekään varakkaalle eronneelle ennen papin aamenta :)
Kukapa ei itsetuherrettua rötisköä haluaisi perinnönsaajilta anastaa! Jumaliste - oikein innostuin!