Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi vanhana??

Vierailija
17.04.2019 |

Olemme yrittäneet lasta jo 5kk. Olen jo vanha ensi synnyttäjäksi, täytän loppuvuodesta 36v.
Olen kuitenkin pitänyt etunani täsmällistä kiertoa 26-28 päivän välein. Olen hoikka ja perusterve.
Nyt on ahdistus hiipinyt pahasti päälle kun ei raskautta olekaan alkanut kuulua ja tänään alkaa imeisesti kuukautiset vaikka päiviä on kulunut vasta 23! Ilmeisesti siis selvä merkki hedelmällisyyden hiipumisesta ja hirveä paniikki iski.
Pelkään ettei ehditä enää julkisella hoitoihin vaan pitäisi hakeutua suoraan kalliilla yksityiselle kun ehkä olisi vielä hetki aikaa hoitojen avulla.

Onko kukaan onnistunut tulemaan vielä raskaaksi vaikka kierto on jo lähtenyt lyhenemään?
Tosi surkea olo että tilanne on nyt tämä😓

Kommentit (351)

Vierailija
301/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletnuoriuskopois kirjoitti:

Olet 36, eli nuori.  Jos olisit 48, niin silloinkin saattaisit hyvinkin vielä saada lapsen.   Nainen joka saa lapsen normaalisti, ei missään iässä ole vanha.  Älä enään koskaan kuvittele olevasi vanha.  Olet nuori.  "Vanhemmat" ensisynnyttäjät ovat yleensä erittäin hyviä äitejä ja lapsi on heille elämän täyttymys.

Joo, onhan ulkomailla ollut noita seitsemänkymppisiä ensisynnyttäjiäkin. Varmasti oli lapsi heille elämän täyttymys. 

Vierailija
302/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, pitäis varmaan noita ketjun aloituspäiviä katsoa. Huomasin vasta kun olin jo vastannut. 🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hiljattain jutun entisestä kansanedustajasta  Hannakaisa Heikkisestä joka sai vauvan 48v . Näyttää kyllä vähintään 10v nuoremmalta, mutta toivoa on monelle ja sopii esimerkiksi.  Joten kaikki jotka haaveilette vauvasta, pankaa toimeksi. Tiedän tosi monta luomuraskautta n 45 vuotiailla ja kaikki saivat terveen lapsen.

Vierailija
304/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä yhtä juhlaa. Saa naida paljaalla jatkuvasti, Hurraa hurraa hurraa!

https://www.lolaodusoga.com/wp-content/uploads/2022/11/IMG_6957-rotated…

Vierailija
305/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee, kuinka aikaisin tai myöhään hedelmällisyys laskee. Mulla on kierto lyhentynyt ja vuodot runsastuneet jo 41-vuotiaana, mutta kuukautiset alkoivatkin jo 11-vuotiaana, joten on tässä jo ehditty ovuloida. Lapset on tehty jo, joten mun ei enää tarvi miettiä kuin ehkäisyä.

Toisilla taas homma jatkuu vielä paljon pidempään, lähemmäs viittäkymppiä, ennenkuin tulee mitään merkkejä esivaihdevuosista.

Vierailija
306/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin lääkäriltä kysymässä, itse synnytin 39v nuorimman, tulen helposti raskaaksi

Vierailija
307/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi yhdynnässä (naisen) juoksuttaa ne siittiöt. Panet väärin

Vierailija
308/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 25-vuotiaana 8kk raskautua.

Vierailija
309/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole edes iästä kiinni. Meillä meni 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi ja olin vasta 25v. Ja kierto oli tasan tarkka 28 päivää aina. Olin hoikka ja perusterve.

Kannattaa mennä heti yksityiselle gynelle ja jonoon julkiselle puolelle. Mekin kävimme sekä yksityisellä että julkisella puolella mutta onneksi tulikin luomusti raskaaksi juuri kun hoitojen piti alkaa.

Missäköhän pilvilinnamaassa vaan mennään julkisen jonoon? Julkisella kriteerinä on vuoden yritys jos ei ole todettu syytä johon ei yritys auta, esim munatorvet tukossa. 

Vierailija
310/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 36 ja mulla verikokeiden perusteella alkaa vaihevuodet lähivuosina. Pieni toivo, että ivf-hoidoilla onnistuisi. Tutkimuksiin pääsee kunnallisella vuoden yrittämisen jälkeen. Vanha ketju mut silti.

Vierailija
311/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orgasmi yhdynnässä (naisen) juoksuttaa ne siittiöt. Panet väärin

Katselehan luontodokkareita. Kyllä se orgasmi aaltoliikkeen tekee. Ihan fysiikkaa. Niinkuin lapsenteko.

Vierailija
312/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole edes iästä kiinni. Meillä meni 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi ja olin vasta 25v. Ja kierto oli tasan tarkka 28 päivää aina. Olin hoikka ja perusterve.

Kannattaa mennä heti yksityiselle gynelle ja jonoon julkiselle puolelle. Mekin kävimme sekä yksityisellä että julkisella puolella mutta onneksi tulikin luomusti raskaaksi juuri kun hoitojen piti alkaa.

Missäköhän pilvilinnamaassa vaan mennään julkisen jonoon? Julkisella kriteerinä on vuoden yritys jos ei ole todettu syytä johon ei yritys auta, esim munatorvet tukossa. 

Hoitopaikasta riippuen puolen vuoden yritys riittää, jos ikää on yli 35.

Vierailija
313/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsi 39v. vaihdevuodet  51v. olemme erilaisia kaikki, on vain hyväksyttävä mitä eteen tulee.

Vierailija
314/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas tällä hetkellä pelottaa olenko raskaana. Menkat on pari päivää myöhässä. Testi pitää käydä ostamassa viikonloppuna jos ei sitä ennen ehdi alkaa. Ei ole ollut noin säännölliset joten ei vielä tarkoita mitään, mutta hyvä varmistaa.

Vierailija
315/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajien tulisi siis maksaa sinun viivästynyt vauvahaave?

Vierailija
316/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 36 ole vanha.. ihme ikäloppuja ihmiset henkisesti. Olen 34, näytän 25 -vuotiaalta. Vanhempani ovat 75-vuotiaita ja näyttävät korkeintaan 60-vuotiailta. Aktiivisia liikkuvia ihmisiä.

Sitten on näitä jotka 45-vuotiaana alkaa odottaa eläkeikää ja heittäytyvät kiikkustuoliin 55-veenä ja 70vuotiaana ovat vaipoissa.

Geenit toki merkitsee aika paljon.

Ap sinuna en huolehtisi. Varsinkin jos suvussasi on tehty lapsia nelikymppisenäkin. Oma mummoni sai viimeisimmän lapsensa 45vuotiaana. Eli 96vuotiaaksi. Ihan luomuna 1950-luvulla ilman mitään hoitoja :D

Niin mummosi  sai viimeisimmän . Eri asia kun  ensimmäistä yrittää. Jos on aiemmin  tullut lapsia, tulee vanhempanakin helpommin. Mutta  vanha ensisynnyttäjä ?

Vierailija
317/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan huolestu. Kierto voi satunnaisesti heittelehtiä missä iässä vaan. Omat lapseni sain 37- ja 39 -vuotiaana. Kierto alkoi selvästi lyhentyä ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, mutta helposti onnistuin toisenkin lapsen saaminen. Kannattaa varmaan käydä gynekologin kanssa juttelemassa. Hän olisi asiantuntija kertomaan, voisiko lapsen alkuun saamista vähän vauhdittaa lääketieteen keinoin. :) 

Vierailija
318/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajien tulisi siis maksaa sinun viivästynyt vauvahaave?

Jos tänne veronmaksajia halutaan, niin näin sen pitäisi mennä. 

Eri

Vierailija
319/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peetä edellinen kierron lyheminen ym.

Ällöttää yleensäkin lässytys aiheesta. 

Mun kierto oli precis sama 28 vrk alkaen 13 v ja loppuen 56 v.  Loppu yhtä vaivattomasti kuin alkoikin. No problem.

T. Nainen

Vierailija
320/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa on jaeltu täysin realiteeteista poikkeavia käsityksiä naisen hedelmällisyydestä. Se, että suurperheen äiti on onnistunut saamaan iltatähden myöhemmällä iällä, ei tarkoita että se onnistuisi nykynaiselle esikoisen kanssa. Yli 35-vuotias odottaja on lääketieteen näkökulmasta geriatrinen ja ihan syystä.

Moni herää lapsitoiveeseen liian myöhään 35 vuotta on naisen hedelmällisyyden valomerkki

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/26/moni-heraa-lapsitoiveeseen-lii…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä