Olen edustusvaimo, haluatko kysyä jotakin
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Järjestätkö usein päivälliskutsuja? Jos kyllä, niin pidätkö siitä?
Oletko korjauttanut hampaitasi esteettisistä syistä?
Oletko ollut kauneusleikkauksessa?
Onko sinulla jokin erikoisdieetti elämäntapana?
Onko sinulla sopivissa määrin tekemistä?
Onko ystäväpiirissäsi muita edustusvaimoja?
Onko tuttavapiirissäsi 50-65 -vuotiasta sinkkumiestä, joka haluaisi 43-vuotiaan naisen?
Tänne tulee vieläkin siis kysymyksiä, no vastataan sitten muutamaan, kun kerran olen täällä. Järjestän illalliskutsuja noin kerran kuussa ja pidän siitä. Käyn normisti hammaslääkärissä ja hampaat on valkaistu. En ole käynyt kauneusleikkauksissa. Ei ole erikoisdieettiä. Tekemistä riittää. Ystävissä ei ole muita edustusvaimoja tai kotirouvia, mutta harrastusten piiristä ja tuttavista löytyy kyllä. Muutama 40-50 -vuotias löytyisi, mutta en tiedä millaista naista etsivät tai ovatko edes heteroseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko köyhä - niin kuin Sirpa Selänne kuulemma on :).
En ole köyhä, koska minulla on omaakin omaisuutta, ammatti ja säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua kertyttää omaa eläkettäsi?
Valtion edustustehtävissä kertyy kyllä puolisollekin eläke. Vaikea uskoa, ettei yksityisellä puolella sellaisesta huolehdittaisi. Edustustehtäviin päätyvät puolisot kun lähes aina lähtevät edustamaan ihan hyvällä koulutuksella ja hyvin palkatuista töistä.
Näin se varmasti on, vaikka en ole koskaan kysynyt näiltä muilta tuntemiltani naisilta. Toisten raha-asioista ei ole tapana udella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pelkkä kotirouva, mitä minun pitäisi tehdä paremmin edetäkseni edustusvaimoksi?
Ainakin pitää huolta siitä, että ulkonäkösi on aina huoliteltu. Olla aina ystävällinen, lempeä ja määrätietoinen. Ottaa muut huomioon. Voisin kuvitella - olen itse sinkku.
Tuo vastaamasi kysymyshän oli alussa. Vastasin EOS, mutta täydennän vastausta nyt, että kysehän on enemmänkin siitä, mitä mies tekee. Ei Suomessa ja länsimaissa ole tapana ryhtyä edustusvaimoksi, vaan pariudutaan nuorena, kun molemmat ovat vielä uransa alussa. En todellakaan tiennyt miehen tavatessani, että hänestä tulee niin menestynyt kuin hänestä tuli. Kaikilla muillakin tuntemillani pareilla, joissa nainen on kotirouva on naisella oma ammatti, jossa hän on aiemmin toiminut ja mahdollisesti toimii tulevaisuudessakin. Siinäkin mielessä tämä edustusrouvan nimike ei oikein Suomen oloihin sovellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen roolissa miehesi on työelämässä, jos hänen roolinsa vaatii sen, että on olemassa edustusvaimo? Mikä / minkä toimialan yritys on näin vanhanaikainen?
Ei vaadi, ratkaisu lähtee puhtaasti siitä, että työssäoloni ei kannata korkean verotuksen takia.
Oletko turvannut itsellesi eläkkeen tai mitä teet, jos miehesi jättää sinut? Miten silloin pärjäät taloudellisesti? Tulojen täytyy olla erittäin suuret, että verotus veisi esim. puolet tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen roolissa miehesi on työelämässä, jos hänen roolinsa vaatii sen, että on olemassa edustusvaimo? Mikä / minkä toimialan yritys on näin vanhanaikainen?
Ei vaadi, ratkaisu lähtee puhtaasti siitä, että työssäoloni ei kannata korkean verotuksen takia.
Oletko turvannut itsellesi eläkkeen tai mitä teet, jos miehesi jättää sinut? Miten silloin pärjäät taloudellisesti? Tulojen täytyy olla erittäin suuret, että verotus veisi esim. puolet tuloista.
Nuo ovat hyviä kysymyksiä, olen vastannut jo monta kertaa. Meillä ei ole avioehtoa. Aivan kaikkea en viitsi kertoa, mutta talousasiani ovat kunnossa, vaikka ero tulisi. Kirjanpitäjämme on laskenut useita kertoja paljonko saisin palkasta käteeni, jos olisin töissä. Verottaja veisi noin puolet, minkä lisäksi joku muu tehtävään palkattu työntekijä tekisi ne työt, jotka nyt teen itse kotona ja muualla.
Mikset ole avioliitossa jossa sinua oikeasti rakastetaan? Ilman kulisseja.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole avioliitossa jossa sinua oikeasti rakastetaan? Ilman kulisseja.
Olenhan minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi mahdollisesti niin tyhmä, että ei ole varautunut avioeroon avioehdolla. Kohta hän kuitenkin löytää 20 vuotta nuoremman ja se on menoa se.
Miten sinulle voi riittää se, että elät toisen siivellä? Mistä se hyvä itsetunto voi tulla, jos ei ole työelämässä pätemässä?
Hyvä itsetunto on riippuvainen töissä pätemisestä? Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olet järjestänyt eläkevakuutusasiat?Onko avioehtoa? Miten kuvittelet tulevaisuudessa työllistyväsi akateemisella tutkinnollasi?
Totuushan on, että ukkosi potkaisee sinut pihalle viimeistään siinä vaiheessa kun kakarat ovat täysi-ikäisiä ja ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.Ei ole avioehtoa. Minulla on kyllä kertynyt eläkettä aiemmasta palkkatyöstä ja saan varmasti oikeudenmukaisen korvauksen näistä vuosista, koska avioehtoa ei ole. Avioliiton kestävyydestä ei ikinä tiedä, mutta ainakaan en jäisi taloudellisesti tyhjän päälle. Tulevaisuudessa voisin työllistää itse itseni yrittäjänä, mutta totta kai ymmärrän, ettei se ole niin helppoa kuin se on houkuttelevaa.
* huutonaurua *
Voiko noin tyhmää ja hyväuskoista ihmistä todella olla olemassa... No, näköjään voi.
Ei kaikkien elämä ole yhtä vaikeaa kuin nähtävästi sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat hyviä kysymyksiä, olen vastannut jo monta kertaa. Meillä ei ole avioehtoa. Aivan kaikkea en viitsi kertoa, mutta talousasiani ovat kunnossa, vaikka ero tulisi. Kirjanpitäjämme on laskenut useita kertoja paljonko saisin palkasta käteeni, jos olisin töissä. Verottaja veisi noin puolet, minkä lisäksi joku muu tehtävään palkattu työntekijä tekisi ne työt, jotka nyt teen itse kotona ja muualla.
Millä perusteella? Maksatko veroja jonnekin muualle kuin Suomeen? Suomessahan puolison tulot tai edes omat pääomatulot eivät vaikuta mitenkään palkasta meneviin veroihin.
Oma palkkani on yli 5000 eur / kk, eikä verottaja vie siitä läheskään puolia.
Jos elämäsi olisi tv-sarja, niin mikä se olisi nimeltään?
Dallas, Puhtaat valkeat lakanat, Solsidan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella? Maksatko veroja jonnekin muualle kuin Suomeen? Suomessahan puolison tulot tai edes omat pääomatulot eivät vaikuta mitenkään palkasta meneviin veroihin.
Suomeen maksan. Saan yritystuloa pääomatulojen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämäsi olisi tv-sarja, niin mikä se olisi nimeltään?
Dallas, Puhtaat valkeat lakanat, Solsidan...
Noista tunnen vain viimeisen, siis Solsidan. Olen nähnyt elokuvankin, se oli hauska.
Vierailija kirjoitti:
Moi helnyc!
Helnyc?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko veroprosenttisi on? Keskustelin kerran erään tuttavani kanssa, joka tekee töitä eläkkeellä. Hänen yritystulostaan menee veroa lähes 60%, ilmeisesti sivutuloprosentti.
Oletko köyhä - niin kuin Sirpa Selänne kuulemma on :).