Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä se kertoo, että henkilö luulee muiden ihmisten aina tuijottavan häntä?

Vierailija
16.04.2019 |

Tunnen siis erään ihmisen jonka kanssa kulkiessani ihmisten ilmoilla hän on aina, että "mitä tuokin toljottaa", "mitä tuo tuijotti", "miksi ihmiset aina tuijottaa minua". Olen sanonut hänelle että yrittäisi lakata kiinnittämästä huomiota eikä miettiä sen enempää jos nyt huomaa jonkun tuijottavan. Hän vaan tokaisee aina että "enhän minä edes katso heitä, kun ihan vaan katseen nostaa johonkin niin siinä joku tuijottaa".

Mikähän tällaista ihmistä "vaivaa"?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto

Vierailija
2/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on huono itsetunto ainakin. Tottahan se on että jotkut tuijottaa. Tähän olen itsekin törmännyt ja juuri joku sanoi kaupassa 'että tuo ällöttää minua' mutta en sitten tiedä olinko se minä? Muita ei sillä kohdalla näkynyt. Lisäksi olen nähnyt että keski-ikäiset naiset tuijottaa minua vihaisesti kaupassa.

Kaikki eivät kuitenkaan tuijota enkä näin oleta, mutta tottahan se on että jotkut tuijottaa ja ovat ilkeämielisiä. Jotkut saattavat tuijottaa hyvälläkin esim. mies kaunista naista tms. Itse en tuijota kuin jos on joku poikkeava tilanne eli joku vaikka vuotaisi verta tms. Enkä mitään näekkään kun en pidä silmälaseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin tästä, luulen että ihmiset kiinnittävät minuun paljon huomiota ja se jännittää, ahdistaa ja säätelee käyttäytymistäni. Huono itsetunto minulla kyllä on.

Vierailija
4/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuijottaako ne kyseistä ihmistä? Sinähän sen ulkopuolisena parhaiten havaitset.

Vierailija
5/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger?

Vierailija
6/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsuudessa/teini-iässä tällainen kaveri. Hän ei nätisti sanottuna ollut mikään kedon kaunein kukkanen (ylipainoinen, huono iho ja huonot hiukset, perusmasentunut luonne), mutta väitti koko ajan, että kaikki pojat tuijottaa häntä eli kaverini mukaan olivat siis hänestä kiinnostuneita. Kuitenkaan jostain kumman syystä kukaan ei koskaan tehnyt muuta kuin "tuijotti", ja kaveri pysyi pitkälle aikuisikään asti täysin kokemattomana poikien suhteen.

Hänellä ainakin oli kyse siitä, että itsetunto oli hirmu huono, mutta halu seurustella valtavan suuri. Hän itse usein kertoi, että ei haluaisi mitään muuta niin kovasti kuin poikaystävän.

Vierailija
7/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto ja/tai liian suuri ego.

Noin ajattelevat ihmiset kuvittelevat olevansa niin tärkeitä/näkyviä, että muita ihmisiä kiinnostaa se miltä he näyttävät tai mitä he tekevät.

Oikeasti 99% ihmisistä ei kiinnitä heihin mitään huomiota 99% ajasta, eivätkä varsinkaan uhraa heihin ajatuksia jälkeenpäin.

Vierailija
8/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin tuijotetaan, olen julkkis, osittain tahtomattani. En pidä tuijotuksesta, mutta minkäs teet.

Vierailija
9/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on huono itsetunto ainakin. Tottahan se on että jotkut tuijottaa. Tähän olen itsekin törmännyt ja juuri joku sanoi kaupassa 'että tuo ällöttää minua' mutta en sitten tiedä olinko se minä? Muita ei sillä kohdalla näkynyt. Lisäksi olen nähnyt että keski-ikäiset naiset tuijottaa minua vihaisesti kaupassa.

Kaikki eivät kuitenkaan tuijota enkä näin oleta, mutta tottahan se on että jotkut tuijottaa ja ovat ilkeämielisiä. Jotkut saattavat tuijottaa hyvälläkin esim. mies kaunista naista tms. Itse en tuijota kuin jos on joku poikkeava tilanne eli joku vaikka vuotaisi verta tms. Enkä mitään näekkään kun en pidä silmälaseja.

"tuo ällöttää minua" voi olla kommentti myös jostain kaupan tuotteesta.

Vierailija
10/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokasin otsikon. Olisi pitänyt laittaa " luulee " tilalle " uskoo "sillä minähän en tiedä tuijottavatko ihmiset häntä, tai siis että onko se todellista tai henkilökohtaista. Koska kyllähän häntä voikin tuijotella monet mutta sitähän ei tiedä ovatko nämä tuijottajat sellaisia jotka tuijottavat yleensäkin muita ihmisiä. Mutta se tässä ehkä eniten kiinnostaa on että miksi hän kiinnittää niin paljon huomiota tuijotuksiin? Kyllähän ihmiset ovat joskus tuijotelleet minuakin, mutta en ole tehnyt asiasta numeroa. Minulle on yhdentekevää tuijottaako joku minua - minua siis saa tuijottaa vapaasti.

Ap

Vierailija
11/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on joko se huono itsetunto, jonka takia ihminen noteeraa pienenkin vilkaisun negatiiviseksi tuijottamiseksi, tai sitten tämä ihminen on niin itseään täynnä oleva, että hänen mielestään hän on tavallaan kuin maailman napa, johon kaikki kiinnittävät katseensa.  

Kummassakin tapauksessa pitäisi tämän ihmisen vähän relata ja ottaa realistisempi asenne.  Itsekin kuitenkin aina jotain katsoo.  Vaikeahan sitä olisi olla ketään noteeraamatta.

Tämmöisen ihmisen seurassa pitää vain heti koittaa kääntää puheenaihe johonkin muuhun.  Ei auta ryhtyä selittämään, että eihän se mitään tuijota, tästähän se vaan yltyy ja ärsyyntyy.

Äitini on vähän tällainen luonne ja syy on tuo ensimmäinen.  Kaikki aina vahtaa ja toljottaa, vaikka miten sanoisi, että ei nyt sentään, itse vaan pistät jokaisen vilkaisun erityisesti merkille.  Kukaan ei saisi häntä yhtään katsoa, hän alkaa heti kuvitella kaikenlaista ja valittaa, että ei voi missään liikkua, kun kaikki vahtaa.  Nyt hän on jo vanha ja kaikki vahtaa sitä, kun hän liikkuu niin vaivalloisesti tai kun hänellä ei ole hienoja vaatteita tai tukka on huonosti ym.  

Vierailija
12/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuijottaako ne kyseistä ihmistä? Sinähän sen ulkopuolisena parhaiten havaitset.

En ole koskaan nähnyt tätä tuijotusta kohdistettuna häneen sillä yksi tilanne voi olla sellainen että kävelemme vierekkäin kadulla ja vastaamme kävelee jotain ihmisiä, joihin minä en kiinnitä sen enempää huomiota. Kun nämä ihmiset ovat menneet ohitsemme niin tämä tuttuni tokaisee "mitä nuo tuijotti". Sitten minä olen että täh? En minä nähnyt heidän tuijotuksiaan, koska katson suoraan eteeni kaukaisuuteen tai vaikka jotain oravaa puunrungossa. Toinen tyypillinen tilanne on että istumme junassa vastapäätä toisiamme ja tässäkin tuttuni taas huomaa jonkun tuijottavan. Minä näen vain tämän tuttuni ja huomaan että hän katsoo siinä minun vieressäni istuvaa henkilöä tosi pitkään, mitä harvoin tuntemattomat tekevät toisilleen. Minä sitten mainitsin hänelle että hän tuijotti itse sitä vieressäni istuvaa, johon tämä tuttuni vastasi että "no se tuijotti minua!"

Ap

Vierailija
13/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger?

Ja mikähän se tuokin on?  Opetelkaa edes ne termit oikein, ennen kuin alatte niitä tänne tarjoilla.

Tarkoitat luultavasti aspergerin oireyhtymää.  Sitä tarjotaan täällä nykyään joka paikassa, on oireet millaisia tahansa.  

Itselläni on asperger, eikä todellakaan kuulu moiseen käyttäytymiseen.  Päinvastoin, apergeerikot useimmiten ei edes suuremmin välitä muiden ihmisten olemassaolosta ja niiden käyttäytymisistä.  Enemmänkin ovat niitä oman tiensä kulkijoita ja muut on kuin ilmaa.

Vierailija
14/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on päiviä kun minusatkin tuntuu että ihmiset tuijottavat enemmän, se ei varsianisesti kiinnosta minua, mutta välillä ahdistaa. Sitten on päiviä kun kävelen kauppaan iso klöntti hammastahnaa poskessa ja palatessani kotiin ja vilkaistessani eteisen peiliin en voi unohtaa sitä komiikkaa koko loppupäivänä.

Tilanteet, mielipiteet ja mielialat vaihtelevat. Turha takertua tuijottajiin tai mahdollisiin tuijotuksen kohteisiin. Ihmiset on kuitenkin aika moniulotteisia.

Vierailija
15/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"tuo ällöttää minua" voi olla kommentti myös jostain kaupan tuotteesta.

Eniten tässä lauseessa ihmetyttää se että joku puhuu kirjakieltä tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
16/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulee noita fiiliksiä esim. kampaajakäynnin jälkeen, tai kun pidän uutta hieman erikoisemman näköistä vaatetta ekaa kertaa päällä. Eli tulkitsisin sen johtuvan epävarmuudesta tai huonosta itsetunnosta.

Vierailija
17/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen on hyvin itsekeskeinen, kuvittelee että on jotenkin erikoinen (hyvällä tai pahalla). Niiden on vaikea hyväksyä sitä, että 99,9% ihmisistä ei oikeasti edes huomaa toisia, ja jos joskus silmät sattuu johonkuhun osumaan, se ei ole tuijottamista. Silmät nyt vaan on aina jossain. Kadulla vastaantulijoita ei oikeasti muista enää kahden sekunnin päästä kukaan.

Vierailija
18/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina päivinä mustakin tuntuu, että kaikki tuijottaa mua ja usein tuntuu, että vielä nauravatkin. Itsetuntokysymyshän se on.

Vierailija
19/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on juurikin tällainen ja on jopa muuttanutkin yli kymmenen kertaa ja vaihtanut kolmesti paikkakuntaa koska naapurit tuijottavat / kyttäävät häntä...

Vierailija
20/27 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ihminen on hyvin itsekeskeinen, kuvittelee että on jotenkin erikoinen (hyvällä tai pahalla). Niiden on vaikea hyväksyä sitä, että 99,9% ihmisistä ei oikeasti edes huomaa toisia, ja jos joskus silmät sattuu johonkuhun osumaan, se ei ole tuijottamista. Silmät nyt vaan on aina jossain. Kadulla vastaantulijoita ei oikeasti muista enää kahden sekunnin päästä kukaan.

:D Mistäs Sinä sen tiedät. #jengivähättelijät

Olin kerran pienehkön bändin keikalla, tila oli suht pieni ja porukkaa oli aika paljon ja tiiviisti. Pidin erästä lavalla olevista muusikoista söpönä ja vasta sinkkuuntuneen innolla päätin laittaa miehelle fb kaveripyynnön.

Mies hyväksyikin sen pian ja kertoi muistavansa minut kaikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän