Sivut

Kommentit (95)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olipa uusi ja innovatiivinen aloitus. Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä uutta se tuo mukanaan.

Ja miksiköhän. Olisikohan ihan siksi, kun jotakin näkee paljon siihen turtuu eli tämä on ihan luonnollinen vastareaktio, siihen s a a t a n a l l i s e e n syyllistämiseen,  joka kohdistuu sekäsyöjiin.

Ja joo joo poikapuolellasi on ihan paska mutsi.

Olen huomannut että tietynlaiset ihmiset kokevat syyllistämisenä pelkästään sen, että toinen ihminen kertoo olevansa kasvissyöjä tai muuten erilainen. Hirveät defenssit ja puolustelut, vaikka tämä vegaani ei ottaisi millään lailla kantaa mitä sinä saat syödä.

Esim. kasvisruokapäivän ehdottaminen herätti kauhean raivon joissain, ihan kuin oltaisiin ihmisarvoa viemässä. Joku äijä pauhasi Roman Schatzissa viherkhmereistä. Ei ihminen ole aikojen alusta syönyt lihaa joka päivä, sitä syötiin kun saatiin ja jos nyt syödään päivä viikossa ravinto-opillisesti oikein koostettua kasvisravintoa = ai kauheeta! Kuutena päivänä olisi lihaa tarjolla. Mitä jos vegaanit alkaisivat raivoamaan liharuokapäivästä?

Olen muuten sekasyöjä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä se, että mainitsee olevansa kasvissyöjä, tuntuu monista tuputtamiselta ja itsensä parempana pitämiseltä. Oli sitten tilanne mikä tahansa.

Tämä. Tai kun ravintolassa olet sekaaniseurueessa, luet listaa ja tilaat listalta kasvisvaihtoehdon tarjoilijalta. Tulee semmoiset tuijotukset, tuhahdukset ja jopa typeriä kommentteja valinnastasi sekaanien suusta. Ja jotkut näistä sekaaneista erottelevat lisäkekasvikset, paitsi perunan, pois lautaseltaan "koska minähän en rehuja syö" kommentin kera 🤦‍♀️
Tekisi mieli kyllä sanoa:
Syöt perunaa ja se on JUURES, helvetin urpo 😂

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lihakaan ruokavaliosta monipuolista tee.

Mutta terveellistä tekee.

Millä tavalla?
Sydän ja verisuonet kiittävät. Ja lääkeyhtiöt, kun kansa popsii sydän- ja verisuonitauteihin lääkkeitä koska lihaa pittää syödä 100 kiloa viikossa. Ei muuten pärjää.

Vierailija

En ymmärrä miksi siitä pitää suuttua, jos joku kertoo olevansa kasvissyöjä?

Esim, jos porukassa joku esittelee itsensä näin:
"Hei, olen Maija ja olen kasvissyöjä". Sen enempää kasvissyöntiään avaamatta.

Ja aina jollain Pertillä menee nakit sekaisin samantien, alkaa Maijaa haukkumaan ja öyhöttämään läskisoosista ja vain siksi, että Maija sanoi olevansa kasvissyöjä.

Vierailija

Kasviksilla on ollut lisukkeen ja sivusalaatin maine.
Nykyään kuitenkin osataan tehdä hyvin maustettuja kasvispatoja ja muita kasvisruokia,joita on ok ottaa iso annos,eikä lihaa pidetä pääruokana.
Itse tykkään pitan tyyppisistä annoksista,joissa on kasvisruuan ohella leipää ja jotain jogurttityylistä kastiketta tai dippiä. Myös pastat eri kasvishöystöillä on hyviä, ja meillä on usein ruuan kyljessä ihan hedelmäsalaattia. Illalla puuroja ja joskus myös esim. tomaattikeittoa.
Perheessämme lihan käyttö on vähentynyt ainakin puolella tänä alkuvuonna. Itse olen hoikka,mutta miehen "liha-rasva-vatsa" on selvästi litistynyt.

Vierailija

"Onko ruokarajoitteita?" Kysytään. "Olen vegaani" vastaan ja saan vihat niskaani.
Miksi? En ymmärrä alkuunkaan. Olen heti se hankala vieras, mutta maitoallerginen, laktoosi-intolerantikko, keliaakikko yms. eivät ole hankalia ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksa miettiä otsikon kysymystä. Olen kolmekymppinen mies joka syö paljon lihaa, mutta kannatan erittäin paljon kaikkea kasvisruokailuun liittyvää ihan vain siitä syystä että jotkut ärsyyntyy kasvispakotuksesta.

Go lihavero!

On sinulla aika huonot perusteet tuolle lihaverollesi...

Vierailija

Se varmaankin ärsyttää, kun on ihan terveydellisiä ruokarajoitiksia, allergioita jne. , niin sitten joku ihan huvikseen vielä kieltäytyy syömästä tiettyjä ruokia. Siinä on emännälle sitten miettimustä, että miten ruokkii porukan, jos vierailu kestää esim. koko viikonlopun. Vegeruoka ei välttämättä maistu siihen tottumattomille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lihakaan ruokavaliosta monipuolista tee.

Mutta terveellistä tekee.

Millä tavalla?
Sydän ja verisuonet kiittävät. Ja lääkeyhtiöt, kun kansa popsii sydän- ja verisuonitauteihin lääkkeitä koska lihaa pittää syödä 100 kiloa viikossa. Ei muuten pärjää.

Ei liha aiheuta sv-tauteja. 

Miksi muuten lihaa pitäisi syödä 100 kiloa viikossa? Etkö ymmärrä kohtuutta vai onko sulla syömishäiriö?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se varmaankin ärsyttää, kun on ihan terveydellisiä ruokarajoitiksia, allergioita jne. , niin sitten joku ihan huvikseen vielä kieltäytyy syömästä tiettyjä ruokia. Siinä on emännälle sitten miettimustä, että miten ruokkii porukan, jos vierailu kestää esim. koko viikonlopun. Vegeruoka ei välttämättä maistu siihen tottumattomille.

Google on keksitty. Kasvissosekeittoa pystyy kuka tahansa syömään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi siitä pitää suuttua, jos joku kertoo olevansa kasvissyöjä?

Esim, jos porukassa joku esittelee itsensä näin:
"Hei, olen Maija ja olen kasvissyöjä". Sen enempää kasvissyöntiään avaamatta.

Ja aina jollain Pertillä menee nakit sekaisin samantien, alkaa Maijaa haukkumaan ja öyhöttämään läskisoosista ja vain siksi, että Maija sanoi olevansa kasvissyöjä.

Miksi Maijan pitää mainita olevansa kasvissyöjä kun esittelee itsensä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Google on keksitty. Kasvissosekeittoa pystyy kuka tahansa syömään.

Ei pysty, jos siinä on muita mausteita kuin suolaa.

T. Allerginen monille mausteille

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Onko ruokarajoitteita?" Kysytään. "Olen vegaani" vastaan ja saan vihat niskaani.
Miksi? En ymmärrä alkuunkaan. Olen heti se hankala vieras, mutta maitoallerginen, laktoosi-intolerantikko, keliaakikko yms. eivät ole hankalia ollenkaan.

No teettäähän tarjoilut huomattavasti lisävaivaa emännälle, jos joku vieraista on vegaani. Todella haastavaa keksiä ruokia. Minulla on vegaani kaveri ja ei ole helppoa keksiä tarjottavia hänelle. Jos joku on maitoallerginen niin huomattavasti helpompaa keksiä ruokia. Keliakia on myös jonkin verran haastavaa, mutta ei niin vaikeaa kuin vegaani.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat