Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä puoluekannan hyväksyisit kumppaniltasi?

Vierailija
12.04.2019 |

Otsikossa kysymys. Itelle vihreät, sdp tai vasemmistoliitto olisi se paras, koska mielestäni ilmastonmuutos ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus ovat tärkeimpiä teemoja.

En voisi hyväksyä PS:n kannattajaa, koska rasismi ja oikeistopopulismi on itselle ehdoton no-no. Kokoomuksen kannattajaa en välttämättä hyväksyisi, ainakaan jos on liian vahvasti yksityistämisen kannalla tai muuten liian porvarillinen, toisaalta kokoomuslaisissa on myös ilmaston perään välittäviä ihmisiä.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit, vihreät, kommarit, piraatti, ehkä jopa Liike Nyt. Siedettävässä kategoriassa olisivat vielä SDP, persut ja keskusta tuossa järjestyksessä, sekä RKP. Kokoomus ja kristilliset olisivat deal breaker.

Persut ois muuten ok, jos heidän argumentointinsa olisi älyllisempää, ra si stista öyhötystä olisi vähemmän ja jos eivät olisi niin oikealla. :D

Vierailija
42/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole fanaattinen, niin ihan sama koko puoluekanta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kristitty ja pidän mm. seksiä oman sukupuolen kanssa Jumalan tahdon vastaisena ja pyrin elämään siten, etten toimi niin. Jos joku muu ajattelee eri tavalla, se ei ole minulta henkilökohtaisesti pois enkä vihaa muita ihmisiä. Kysymys kuuluu, saanko minä puolestani liberaalin mielestä elää ja ajatella oman vakaumukseni mukaan?

Et saa. Olet yhtä tyhmä ja suvaitsematon ääliö kuten persutkin.

T. Suvaitsevainen älykkö

TV persu, joka trollaa vähän heikosti. Kuten persut yleensäkin.

Vierailija
44/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun aikoinaan tämän Hjallis Harkimon vaimo Leena kertoi lehdistölle, että mieshän se on joka määrää mitä puoluetta äänestetään. Tuleeko se mies ihan sinne äänestyskoppiin katsomaan että ketä äänestät - tuskin. Olivat silloin kokoomuslaisia, en tiedä nykyisin.

Kumppaniltani hyväksyisin ihan minkän puoluekannan tahansa jos meillä muuten sujuisi hyvin:).

Vierailija
45/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kristitty ja pidän mm. seksiä oman sukupuolen kanssa Jumalan tahdon vastaisena ja pyrin elämään siten, etten toimi niin. Jos joku muu ajattelee eri tavalla, se ei ole minulta henkilökohtaisesti pois enkä vihaa muita ihmisiä. Kysymys kuuluu, saanko minä puolestani liberaalin mielestä elää ja ajatella oman vakaumukseni mukaan?

T. Suvaitsevainen älykkö

En ole persu, väärin meni :D

Tuollaisen ahdasmielisen ihmisen on sitä silti varmasti vaikeaa uskoa ja ymmärtää.

Vierailija
46/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Suvaitsevainen älykkö

Tuollaisen ahdasmielisen ihmisen on sitä silti varmasti vaikeaa uskoa ja ymmärtää.

No et sinä suvaitsevainen älykkökään ole. Ahdasmieliseltä vaikutat itse, jos kuvittelet jonkun ajattelevan noin kuten kirjoitit.

Vierailija
47/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä itsestään tuntuu parhaalta. Sehän on täysin henkilökohtainen asia. Sen asian kanssa on turha riidellä, koska ihmisillä nyt sattuu olemaan omia mielipiteitä ja niitä on hyvä kunnioittaa. Se, että jos sanoo mikäs vtun puolue toi nyt sit on ja oletkö hölmö, niin miksi hän ei ajattelisi sinusta samoin. Ihmiset ajattelevat erilailla monista asioista ja myös ajattelevat parisuhteissakin monista asioista erilailla. Kenenkään äänestämistä on turha kenenkään arvostella. Se mikä on itsestä oikein ei välttämättä ole toisesta oikein. Luojan kiitos me elämme maassa missä jokainen saa itse päättää kenelle äänensä antaa eikä ole niin, että jokin ylempi taho ohjailee ja päättää puolestamme.

Omasta mielestäni politiikassa ei ole kyse vain mielipiteistä, vaan ihmisen arvomaailmasta hyvinkin laajasti ja syvällisesti. Ja ne arvot taas vaikuttavat enemmän tai vähemmän koko elämään ja eri valintoihin, mitä ihminen elämäsään tekee. Myös ihan arjessa.

Uskotko oikeasti, että esim. äärioikeistolainen ja äärivasemmistolainen voivat elää keskenään auvoista yhteiseloa vuodesta toiseen? Ja miten kapealle/laajalle pohjalle parisuhde mahdollisesti rakentuu?

Ihan hyvin voivat elää, jos kumpaakaan ei suuremmin politiikasta kiinnosta puhua. Ihan yhtä lailla esim. alkoholisti ja absolutisti, uskovainen sekä ateisti tai bodari ja lihava sohvaperuna voivat elää auvoista yhteiseloa mikäli heillä on muita yhteisiä, tärkeämpiä arvoja. Ihmeellisen rajoittunut näkemys sinulla.

Vierailija
48/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Suvaitsevainen älykkö

Eli kumpi meistä on käytännössä toisen ihmisen hyväksyvä ja kumpi ei?

Vierailija
49/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Suvaitsevainen älykkö

No et sinä suvaitsevainen älykkökään ole. Ahdasmieliseltä vaikutat itse, jos kuvittelet jonkun ajattelevan noin kuten kirjoitit.

Äsken trollasin, mutta nyt olenkin oikeasti mukamas suvaitsevainen älykkö? :D Koita päättää.

En ole ahdasmielinen. Olen silti nähnyt ja kuullut monen ajattelevan kuten kirjoitin. Ikävä kyllä niinkin tyhmiä ja epäloogisia ihmisiä kulkee keskuudessamme...

Vierailija
50/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaan paitsi ps. En usko, että minulla olisi tuollaisen ihmisen kanssa kauheasti mitään yhteistä.

Niin ja sitten toki nämä papparaisliikkeet kuten seitsemän tähden puolue ja siniset ovat myös tiukka ei, mutta en usko että kukaan minun ikäiseni sellaisia kannattaakaan.

Niin se sitten varmaan on, jos et niin usko.

Ei oikeasti, mikä pöljä...

Vierailija
51/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton ”ehdoton no-no”? Tuo näyttää hemmetin typerältä. Kirjoita suomea.

Vierailija
52/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaista akkaa en ottaisi, ei edes vaikka antaisi kakkosta.

No tuskin kukaan vihervassarinainen edes haluaisi kaltaistasi persua. :D

Voi että, olet niin hauska.

Vierailija
53/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi KD. Jopa persut tai siniset hyväksyisin jos tyyppi osaisi kantansa perustella asioilla eikä kannattaisi vain populismin takia.

Itse olen vihreiden puolueaktiivi.

Vierailija
54/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspuolue, siniset, persut yms. ovat niin kaukana omasta arvomaailmastani, että meillä ei olisi varmaan mitään yhteistä muutenkaan. Riippuu tietysti, miten äärimmilleen se aate on viety. Jonkun rajat kiinni -henkisen tyypin kanssa suhteesta ei tulisi mitään.

Vierailija
55/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa, paitsi kristillisiä ja persuja. Kokoomuksen ja Kepunkin vielä jotenkin nielisin.

Vierailija
56/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakaan ei sitä "suvaitsevainen" määrittele mihin uskon. Että mikä vakaumus hänelle sattuu sopimaan ja keitä ihmisiä hän puolestaan kokee saavansa vapaasti herjata. Ei väliä. Jos kyse on siitä, kuka lopulta oli oikeassa niin uskon että sekin aikanaan paljastuu. Itsekin tunsin vihaa esim. Räsästä kohtaan (mikä on itseasiassa pelottavaa, suhtautua vihamielisesti tuntemattomaan ihmiseen ) ennen kuin omalle kohdalle tuli kokemus Jumalasta.

kristitty

Vierailija
57/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkakaan ei sitä "suvaitsevainen" määrittele mihin uskon. Että mikä vakaumus hänelle sattuu sopimaan ja keitä ihmisiä hän puolestaan kokee saavansa vapaasti herjata. Ei väliä. Jos kyse on siitä, kuka lopulta oli oikeassa niin uskon että sekin aikanaan paljastuu. Itsekin tunsin vihaa esim. Räsästä kohtaan (mikä on itseasiassa pelottavaa, suhtautua vihamielisesti tuntemattomaan ihmiseen ) ennen kuin omalle kohdalle tuli kokemus Jumalasta.

kristitty

Miksi sinä et kristittynä ajattele, että toinen samalla tavalla ajatteleva ja uskova olisi sinulle parempi puoliso kuin joku jolla on ihan eri arvot? Eihän tässä ole nyt kyse mistään oikeudesta olemassaoloon vaan elämänkumppanin valinnasta. Siinä kannattaa olla aika kranttu.

Vierailija
58/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se perustuu että persuja haukutaan ras isteiksi? Se että kannattaa maah anmuuton rajoittamista ja omien kansalaisten etujen asettamista ensisijaiseksi, ei minusta ainakaan tee kenestäkään ras istia. Toki persuissa on ollut mukana näitä hörhöehdokkaita kuten Hakkarainen, mutta ei se kuvaa koko puoluetta.

Vierailija
59/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä itsestään tuntuu parhaalta. Sehän on täysin henkilökohtainen asia. Sen asian kanssa on turha riidellä, koska ihmisillä nyt sattuu olemaan omia mielipiteitä ja niitä on hyvä kunnioittaa. Se, että jos sanoo mikäs vtun puolue toi nyt sit on ja oletkö hölmö, niin miksi hän ei ajattelisi sinusta samoin. Ihmiset ajattelevat erilailla monista asioista ja myös ajattelevat parisuhteissakin monista asioista erilailla. Kenenkään äänestämistä on turha kenenkään arvostella. Se mikä on itsestä oikein ei välttämättä ole toisesta oikein. Luojan kiitos me elämme maassa missä jokainen saa itse päättää kenelle äänensä antaa eikä ole niin, että jokin ylempi taho ohjailee ja päättää puolestamme.

Omasta mielestäni politiikassa ei ole kyse vain mielipiteistä, vaan ihmisen arvomaailmasta hyvinkin laajasti ja syvällisesti. Ja ne arvot taas vaikuttavat enemmän tai vähemmän koko elämään ja eri valintoihin, mitä ihminen elämäsään tekee. Myös ihan arjessa.

Uskotko oikeasti, että esim. äärioikeistolainen ja äärivasemmistolainen voivat elää keskenään auvoista yhteiseloa vuodesta toiseen? Ja miten kapealle/laajalle pohjalle parisuhde mahdollisesti rakentuu?

Ihan hyvin voivat elää, jos kumpaakaan ei suuremmin politiikasta kiinnosta puhua. Ihan yhtä lailla esim. alkoholisti ja absolutisti, uskovainen sekä ateisti tai bodari ja lihava sohvaperuna voivat elää auvoista yhteiseloa mikäli heillä on muita yhteisiä, tärkeämpiä arvoja. Ihmeellisen rajoittunut näkemys sinulla.

No onhan se periaatteessa mahdollista, mutta käytännössä varmaan äärimmäisen harvinaista. Ja mitähän ne tärkeämmät arvot voisivat olla (lukuun ottamatta vaikka terveyttä, läheisistä välittämistä, uskollisuutta parisuhteessa jne., joita arvostaa varmaan 99% ihmisistä, ja jotka eivät siis tavallaan merkitse mitään, koska ne ovat niin itsestäänselviä)?

Vierailija
60/106 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se perustuu että persuja haukutaan ras isteiksi? Se että kannattaa maah anmuuton rajoittamista ja omien kansalaisten etujen asettamista ensisijaiseksi, ei minusta ainakaan tee kenestäkään ras istia. Toki persuissa on ollut mukana näitä hörhöehdokkaita kuten Hakkarainen, mutta ei se kuvaa koko puoluetta.

Halla-Aho on sanonut, että maa*an muutt*jat ovat paitsi kansantaloudellinen ongelma, myös esteettinen haitta. Selvä merkki siitä r:llä alkavasta sanasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi