Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Radion kuunteleminen toimistossa, kuka lopulta päättää?

Vierailija
12.04.2019 |

Meitä on neljä työntekijää samassa avokonttorissa. 3 haluaa kuunnella radiota, joka sijaitsee aika keskellä, mutta yksi ei halua kuunnella sitä ollenkaan. Radio on sen verran hiljaisella, että pystyy puhumaan puhelimessa häiriintymättä ja keskustelemaan kollegan kanssa normaalisti. Kanava on neutraali Nova tai muu vastaava. Eli jos yhtä neljästä se häiritsee, niin toimitaanko silloin hänen tahtonsa mukaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö määrää, ellei johdolta tule ohjetta. Häiriintyjä voi ostaa vaikka vastamelukuulokkeet. 

Vierailija
2/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö päättää minun mielestäni. Ei yhden pitäisi voida sanella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ei tuollaista paskaa pitäisi kenenkään joutua kuuntelemaan

Vierailija
4/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio pitää sulkea. Ei enemmistö määrää työpaikalla tällaisissa asioissa. Työtähän sinne kuitenkin ollaan tultu tekemään ja melu saattaa ihan oikeasti häiritä sen yhden keskittymistä. Toki voitte kysyä työnantajalta, mutta vastaus on luultavasti sama.

Vierailija
5/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään radiokanava ei ole neutraali eikä riittävän hiljaisella. Valitettavasti tässäkin pätee se, että röyhkein/kovaäänisin/tupakanhajuisin voittaa. Tuossa tapauksessa niitä vielä on enemmistö, joten kuulosuojaimet käyttöön.

Kunnolliset vastamelukuulokkeet muuten maksavat 250 eurosta ylöspäin; minulla on juuri nyt korvillani 379 euroa maksaneet. Aikamoinen hinta siitä, että saa olla töissä joutumatta kuuntelemaan epämiellyttävää äänisaastetta. Radiota haluavat järjestäkööt keräyksen. Satanen per nuppi riittää.

Vierailija
6/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radio pitää sulkea. Ei enemmistö määrää työpaikalla tällaisissa asioissa. Työtähän sinne kuitenkin ollaan tultu tekemään ja melu saattaa ihan oikeasti häiritä sen yhden keskittymistä. Toki voitte kysyä työnantajalta, mutta vastaus on luultavasti sama.

Joku toinen taas tarvitsee sen taustahälyn keskittymisen tueksi tai toisaalta häivyttämään sellaisia ääniä, joille kukaan ei voi mitään (näppäimistön naputtelu, yskiminen, jonkun hengitystapa, muiden puhelut jne.). 

Vierailija
7/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastamelukuulokkeet eikä kanssani siten voi kommunikoida kuin skypen välityksellä, enhän kuule niitä "minulla on asiaa" -puheita. Pomo tästä valitti, mutta vastakysymykseni oli, että miten saadaan radio äänettömälle muulla tavoin kuin kuulokkeilla.

Vierailija
8/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen taas tarvitsee sen taustahälyn keskittymisen tueksi tai toisaalta häivyttämään sellaisia ääniä, joille kukaan ei voi mitään (näppäimistön naputtelu, yskiminen, jonkun hengitystapa, muiden puhelut jne.). 

Jos tarvitsee hälyä keskittymiseen, niin silloin on luultavasti ADHD tai joku muu keskittymishäiriö ja se on työterveyshuollon asia. Normaalia ihmistä liika melu häiritsee.

Vierailija
9/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nova neutraali? Missä mielessä?

Ihmettelen, jos itseään toistava muutaman piisin soittolista ei jo viikon päästä viimeistään ala ärsyttää. Saati tyhjänpäiväisyyksiä jauhavat juontajat.

Vierailija
10/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että jos jotain se radio häiritsee niin se on silloin laitettava pois päältä. Näin toimitaan myös busseissa.

Jos sitä radiota on pakko päästä kuuntelemaan, miksei sitä voi kuunnella tietokoneelta tai kännykästä kuulokkeiden kanssa?

Vierailija
11/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku joutuu tuollaisen metelin takia ostamaan vastamelukuulokkeet, ne pitää sitten joko työnantajan tai niiden kolmen radiota kuuntelemaan haluavan kustantaa.

Tai vaihtoehto: ne radion kuuntelijat kuunnelkoot kuulokkeilla. Tietsikalta saa auki mitä vaan, kuunnelkoot sieltä radiota omilla kuulokkeilla.

Ylimääräisen taustahälyn suhteen se menee nimittäin kyllä niin, että yksikin hiljaisuutta toivova voittaa. Näin se menee busseissakin: jos yksikin matkustaja toivoo radion sulkemista, se suljetaan.

Ps. Itse kuuntelen youtubesta white noisea hiljentääkseni maisemakonttorin hälyä. Siis vaikkapa sateen ropinaa tai aaltojen ääniä. Niitä löytyy 10-12 tunnin videoina Youtubesta, ei kiinnitä samalla lailla huomiota kuin musiikki. Mutta kyllä siinä pää tulee kipeäksi, jos pitkän työpäivän joutuu kuulokkeita käyttämään.

Vierailija
12/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on että nämä kolme jotka haluaa radiota kuunnella, pistää joko netistä tai kännykästä radion päälle ja kuulokkeilla kuuntelee. Saa kuunnella just niin kovaa kuin haluaa eikä häiritse ketään.

Nappikuulokkeesta pitää vain toista nappia, niin kuulee myös hyvin ympäristön, jos haluaa.

Itse tehnyt näin jo yli 10 vuotta.

Vierailija
13/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on että nämä kolme jotka haluaa radiota kuunnella, pistää joko netistä tai kännykästä radion päälle ja kuulokkeilla kuuntelee. Saa kuunnella just niin kovaa kuin haluaa eikä häiritse ketään.

Nappikuulokkeesta pitää vain toista nappia, niin kuulee myös hyvin ympäristön, jos haluaa.

Itse tehnyt näin jo yli 10 vuotta.

Tuollaiseen käyttöön sopii kevyet avoimet sankakuulokkeet. Myös korvan suulle tulevat napit, jos korva on sen mallinen, että ne pysyvät paikallaan. Eivät juurikaan estä ulkoisia ääniä, jos pitää kommunikoida työkaverin kanssa.

Vierailija
14/14 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei istu lähelläkään, joten mitä itse päätän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän