Mitkä puoluekannan hyväksyisit kumppaniltasi?
Otsikossa kysymys. Itelle vihreät, sdp tai vasemmistoliitto olisi se paras, koska mielestäni ilmastonmuutos ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus ovat tärkeimpiä teemoja.
En voisi hyväksyä PS:n kannattajaa, koska rasismi ja oikeistopopulismi on itselle ehdoton no-no. Kokoomuksen kannattajaa en välttämättä hyväksyisi, ainakaan jos on liian vahvasti yksityistämisen kannalla tai muuten liian porvarillinen, toisaalta kokoomuslaisissa on myös ilmaston perään välittäviä ihmisiä.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tota KD. Kysyin heidän vaalikojulla mitä mieltä kun Päivi Räsänen kehottaa raiskattuja synnyttämään. "Jokasella on oikeus mielipiteeseen ! "
Ai sinusta ei ole? Miksi lapsi pitää tåppaa jos isä tekee rikoksen? Voi sen lapsen antaa myös adoptioon.
Ei lapsia kuulu adoptioon synnyttää. Abortti on paras tällaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se perustuu että persuja haukutaan ras isteiksi? Se että kannattaa maah anmuuton rajoittamista ja omien kansalaisten etujen asettamista ensisijaiseksi, ei minusta ainakaan tee kenestäkään ras istia. Toki persuissa on ollut mukana näitä hörhöehdokkaita kuten Hakkarainen, mutta ei se kuvaa koko puoluetta.
Se, että etnisen taustan perusteella asettaa jonkun ensisijaiseksi on aika tyylipuhdasta r-sismia. Mikään puolue ei kannata rajatonta maa han muuttoa, ja tilanne onkin tällä hetkellä täysin hallinnassa. Joten mikä pointti persuissa?
Miksi kyse olisi etnisestä taustasta? Hyväksytkö sinä, jos suomalainen esim. valehtelee saadakseen hänelle oikeasti kuulumattomia sosiaalitukia? Ohis
En tietenkään. Mutta tuo lainaamani sanoi, että suomalaiset pitää laittaa etusijalle. Siihen vastasin.
Olen se jolle ensin vastasit. Mitä vikaa on siinä että laittaa oman maan kansalaiset etusijalle? Koska rahaa ei ole rajattomasti kaikille jotka sitä haluaa, niin silloin täytyy pitää ensisijaisesti omien hyvinvoinnista huolta. Näin on aina ennenkin ollut maailmanhistoriassa. Sitäpaitsi, väitit että maa han muutto on hallinnassa, ei se kyllä sitä ole ollut viime vuosina. Tänne on otettu lähes kaikki ketkä tänne on halunneet, taustoista riippumatta.
Nyt sinä valehtelet. V 2015 tuli hallitsematon ryntäys, mutta suurin osa siitä meni ihan muualle kuin Suomeen, se on loppunut, ja siitäkin porukasta on palautettu jo osa. Ja nykyään palautetaan sellaisetkin, jotka ennen tuota vuotta olisivat helposti saaneet jäädä.
Ja minusta hädänalaiset pitää asettaa etusijalle. Suomalaiset ovat hyväosaisia. Meillä on varaa auttaa muita. Kukaan ei valitse syntymistä sodan ja köyhyyden keskelle.
Vanhemmat valitsevat tehdä lapsia kurjuuden keskelle. Paremmin näitä ihmisiä auttaisi mm. ilmainen ehkäisy ja ehkäisyvalistus. Ihan sama juttu, mitä monet suosittelevat suomessa köyhille ja ns. huonommalle ainekselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se perustuu että persuja haukutaan ras isteiksi? Se että kannattaa maah anmuuton rajoittamista ja omien kansalaisten etujen asettamista ensisijaiseksi, ei minusta ainakaan tee kenestäkään ras istia. Toki persuissa on ollut mukana näitä hörhöehdokkaita kuten Hakkarainen, mutta ei se kuvaa koko puoluetta.
Se, että etnisen taustan perusteella asettaa jonkun ensisijaiseksi on aika tyylipuhdasta r-sismia. Mikään puolue ei kannata rajatonta maa han muuttoa, ja tilanne onkin tällä hetkellä täysin hallinnassa. Joten mikä pointti persuissa?
Vihreät, vassarit, demarit tai feministinen puolue. Mulle yhteiskunnalliset asiat ovat todella tärkeitä, ja jos arvot ovat kovin erilaiset, ei suhteela ole tulevaisuutta. Arvokonservatiivi oikeistolainen on aika lailla toisessa päässä arvospektriä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tota KD. Kysyin heidän vaalikojulla mitä mieltä kun Päivi Räsänen kehottaa raiskattuja synnyttämään. "Jokasella on oikeus mielipiteeseen ! "
Samaa mieltä että jokaisella oikeus mielipiteeseen. Myös raiskatulla.
kristitty
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu yhdessä 18 vuotta, politiikkaa ei olla puhuttu niin paljoa, että tietäisin hänen puolueensa! Ei tiedä hänkään mun.
Olen ollut 21 vuotta mieheni kanssa, enkä tiedä hänen puoluekantaansa. On sanonut, ettei uskalla kertoa minulle, koska seurauksena riita. Itse olen demari ja epäilen mieheni äänestävän kokoomusta.
Ei kepua eikä kokoomusta- ei silti, en edes halua parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinusta ei ole? Miksi lapsi pitää tåppaa jos isä tekee rikoksen? Voi sen lapsen antaa myös adoptioon.
Ei lapsia kuulu adoptioon synnyttää. Abortti on paras tällaisissa tilanteissa.
Ja sinulla on oikeus myös mielipiteeseesi, on se minusta miten brutaali ja sydämetön tahansa. Mutta parisuhteeseen en kanssasi ryhtyisi. Olisin sinulle muuten arjessa kyllä ihan ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se kertoo aika yksinkertaisesta ajatusmaailmasta että tuomitsee ihmisen sen perusteella kuinka äänestää, tai mitä puoluetta kannattaa. Tämänhetkisten kannatuslukujen mukaan esim persuja äänestää n. 16 % kansasta, joten on selvää että sinne mahtuu monentyypistä ihmistä, se vanhentunut propaganda tietynlaisista ras isti persuista on aikansa elänyttä.
Miten niin on tuomitsemista, että haluaa, että kumppanilla on samat arvot kuin itsellä? Eikö se nyt ole aika perusasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kristitty
Ps. Ja kun joku sanoi ettei lapsia adoptioon niin miksi ei? Elämä sillä lapsella kuitenkin on edessä, mikä on itsessään lahja ja mahdollisuus. Ei lapsi ole vastuussa sen miehen teosta ja on ihan eri ihminen. Ymmärrän silti äidin näkökulman.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuus on ehdoton no no, myös RKP on liiaksi yhden asian liike. Kaikki muut käy.
Minulla syy hyväksyä RKP on puoliso, hän on rannikolta.
Mieheni on kommunisti ja minä oikeistolainen. Emme keskustele politiikasta.
Puolueen kannatus olisi epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kristitty
Ps. Ja kun joku sanoi ettei lapsia adoptioon niin miksi ei? Elämä sillä lapsella kuitenkin on edessä, mikä on itsessään lahja ja mahdollisuus. Ei lapsi ole vastuussa sen miehen teosta ja on ihan eri ihminen. Ymmärrän silti äidin näkökulman.
Äidin näkökulmalla tarkoitan niitä vaikeita tunteita jotka varmaan tulevat jos kasvattaa sen ihmisen lasta joka r.aiskasi. Anteeksiannon ja rakkauden avulla kai sekin onnistuisi, toisaalta jos olisin se lapsi, tuntisin vihaa tätä miestä kohtaan.
Kaikki muut varmaan menisi paitsi Suomen Kansa Ensin ja ne epämääräiset kommunistipuolueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se kertoo aika yksinkertaisesta ajatusmaailmasta että tuomitsee ihmisen sen perusteella kuinka äänestää, tai mitä puoluetta kannattaa. Tämänhetkisten kannatuslukujen mukaan esim persuja äänestää n. 16 % kansasta, joten on selvää että sinne mahtuu monentyypistä ihmistä, se vanhentunut propaganda tietynlaisista ras isti persuista on aikansa elänyttä.
Miten niin on tuomitsemista, että haluaa, että kumppanilla on samat arvot kuin itsellä? Eikö se nyt ole aika perusasia?
Just näin! Puoluekanta kuitenkin heijastelee niitä arvoja ja asenteita, ja eikö yhtenevät arvot oli jokaisessa parisuhteessa aika tärkeä asia? En myöskään voisi olla sellaisen ihmisen kanssa, jota yhteiskunnalliset asiat eivät kiinnosta ollenkaan tai jolla ei ole mielipidettä asioihin. Kyse on siis jaetuista arvoista ja kiinnostuksenkohteista. Sama menee myös toisin päin: tuskin olen vaimomatskua ihmiselle, joka on uskovainen kovan austerity-linjan markkinaliberaali tai jota ei politiikka kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu yhdessä 18 vuotta, politiikkaa ei olla puhuttu niin paljoa, että tietäisin hänen puolueensa! Ei tiedä hänkään mun.
Sama täällä. Epäilen että äänestää ps. Itse äänestän aina sdp, vas tai vihreät. Minulla on paljon kokoomuslaisia ystäviä. Sitäkin hämmästelen, kpska kok on minulle ehdoton ei. En äänestä vaikka olisi ehdokkaana ystävä.
Onneksi 18v tytär on kanssani samoilla linjoilla.
Mies on muuten arjessa hyvä. Mutta olemme vaan eri linjoilla. Politiikkaa ei puhita. Mitään rasismia en siedä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Puoluekanta kuitenkin heijastelee niitä arvoja ja asenteita, ja eikö yhtenevät arvot oli jokaisessa parisuhteessa aika tärkeä asia? En myöskään voisi olla sellaisen ihmisen kanssa, jota yhteiskunnalliset asiat eivät kiinnosta ollenkaan tai jolla ei ole mielipidettä asioihin. Kyse on siis jaetuista arvoista ja kiinnostuksenkohteista. Sama menee myös toisin päin: tuskin olen vaimomatskua ihmiselle, joka on uskovainen kovan austerity-linjan markkinaliberaali tai jota ei politiikka kiinnosta yhtään.
Jos on uskovainen niin että tekee käytännössä miten Jeesus opettaa, ei palvo rahaa ja mammonaa. Piti vaan huomauttaa.