Mitkä puoluekannan hyväksyisit kumppaniltasi?
Otsikossa kysymys. Itelle vihreät, sdp tai vasemmistoliitto olisi se paras, koska mielestäni ilmastonmuutos ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus ovat tärkeimpiä teemoja.
En voisi hyväksyä PS:n kannattajaa, koska rasismi ja oikeistopopulismi on itselle ehdoton no-no. Kokoomuksen kannattajaa en välttämättä hyväksyisi, ainakaan jos on liian vahvasti yksityistämisen kannalla tai muuten liian porvarillinen, toisaalta kokoomuslaisissa on myös ilmaston perään välittäviä ihmisiä.
Kommentit (106)
Vihervasemmistolaista akkaa en ottaisi, ei edes vaikka antaisi kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmistolaista akkaa en ottaisi, ei edes vaikka antaisi kakkosta.
No tuskin kukaan vihervassarinainen edes haluaisi kaltaistasi persua. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos äänestää vihreitä (kuten itseasiassa jokunen tuttava) , se on minulle osoitus ettei ihminen ole ajatellut näitä asioita syvemmin vaan arvomaailmaksi riittää se , mikä NÄYTTÄÄ hyvältä ja on katu-uskottava. Eri mieltä olevat voi niputtaa sivistymättömiksi. Eli turvallinen valinta, vaikka ei ymmärräkään, voi olla menettämättä kasvojaan ja esiintyä silti kantaaottavana.
Kangaskassi vielä olalle ja ehkä somepostaus ilmastoaiheisesta uutisesta = katu-uskottavuus ja moraalinen poseeraus check, ei tarvinnut omia aivoja käyttää ja mikä parasta, "älymystö" ei häpäise sinua koska nyt sinulla on oikea mielipide.
Joskus Vihreitä tuntuu äänestävän ihmiset, joille nämä asiat riittää.
Persu olisi ihan ehdoton ei. Samoin kaikki siitä vielä äärisuuntaan menevät. Joku vanhan ajan teollisuusvasemmustolaisuus olisi myös aika vieras maailma. Muuten ihmisestä riippuen mikä vaan voisi käydä.
En mitään vihervasemmistolaista. En voisi sietää että kumppani äänestäisi puoluetta, jolla on kädet syvällä työtätekevien taskuissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa muu paitsi persu. Olkoot vaikka kristillinen tai ruotsalainen, aivan sama.
... paitsi nyt jos otetaan pienet puuhakerhot ottamatta lukuun, eli iput ja muut vintti-viiraa puolueet.
Vaikka persut ratsasteleekin maahanmuuttoasioilla ja paisuttelee siihen liittyvää propagandaa, niin ihan tavallisen suomalaisnaisen näkökulmasta se yleinen tarjoa tavalliselle suomalaiselle naiselle on: nyrkki, hella ja isänmaa. Esim halal-ahon kommentointi veloista oli sen verran ala-arvoista, mutta myöskin hyvin paljastavaa. No, mitä voisi odottaa porukalta, jonka kommentit ovat muutoinkin "toivottavasti nkru tulee ja raiskaa sut, öhö öhö öhö"
Persuilla ei ole mitään annettavaa naisille, väristä väliä. Päin vastoin.
Olenhan minä antanut nätille thai-vaimolleni hyviä neuvoja miten hän pysyy nuorekkaana ja sirona kauan
Ei kuulu mulle, eikä kiinnosta mitä äänestää. Demokratia kuuluu kaikille. En valikoi seuraani sen perusteella mitä puoluetta kukakin äänestää tai jättää äänestämättä. Kaikkia löytyy lähipiiristäni.
Mikä mahtaa olla minun kannattamani puolue? ;) (2 vaihtoehtoa)
Ihan mikä itsestään tuntuu parhaalta. Sehän on täysin henkilökohtainen asia. Sen asian kanssa on turha riidellä, koska ihmisillä nyt sattuu olemaan omia mielipiteitä ja niitä on hyvä kunnioittaa. Se, että jos sanoo mikäs vtun puolue toi nyt sit on ja oletkö hölmö, niin miksi hän ei ajattelisi sinusta samoin. Ihmiset ajattelevat erilailla monista asioista ja myös ajattelevat parisuhteissakin monista asioista erilailla. Kenenkään äänestämistä on turha kenenkään arvostella. Se mikä on itsestä oikein ei välttämättä ole toisesta oikein. Luojan kiitos me elämme maassa missä jokainen saa itse päättää kenelle äänensä antaa eikä ole niin, että jokin ylempi taho ohjailee ja päättää puolestamme.
Kuvittelin aina ettei olisi yhteistä kokoomusta äänestävän kanssa, ainakaan siis siinä määrin että seurustelisin kokoomuslaisen kanssa. Noh väärässähän minä olin. Mies äänestänyt kokoomusta lähes aina, viimeisimmissä vaaleissa päätyi äänestämään Liike nyt puoluetta. Itse olen vuosien saatossa äänestänyt vihreitä, demareita ja persuja.
Mikään puolue ei ole ehdoton no no. Sen sijaan niin suvaitsematon ja ennakkoluuloinen asenne, että on valmis sulkemaan jonkun ihmisen ainoastaan tällaisen asian vuoksi ulkopuolelle, kertoisi mulle aika ikäviä asioita kyseisestä ihmisestä. Se voisi mahdollisesti olla deal breaker (tilanteesta riippuen). Opetan omat lapseni aina kuuntelemaan muita, myös eri mieltä olevia -ja varsinkin eri mieltä olevia- sillä tavalla voi oppia paljon itsestäänkin. Ylimielisyys ei auta ketään.
Miksi YLE:n "faktantarkastajille" ei anneta potkuja?
Varmaan Perussuomalaiset ja SDP menee hikisesti. Mutta ei missään nimessä vasemmistoa eikä vihreitä
Vierailija kirjoitti:
Mikään puolue ei ole ehdoton no no. Sen sijaan niin suvaitsematon ja ennakkoluuloinen asenne, että on valmis sulkemaan jonkun ihmisen ainoastaan tällaisen asian vuoksi ulkopuolelle, kertoisi mulle aika ikäviä asioita kyseisestä ihmisestä. Se voisi mahdollisesti olla deal breaker (tilanteesta riippuen). Opetan omat lapseni aina kuuntelemaan muita, myös eri mieltä olevia -ja varsinkin eri mieltä olevia- sillä tavalla voi oppia paljon itsestäänkin. Ylimielisyys ei auta ketään.
Kyllä minulle moraali ja yhteiset arvot ovat keskeinen asia parisuhteessa. Minä olen kristitty, ja minusta jokainen ihminen on Jumalan kuva ja tarkoituksella luotu. En missään tapauksessa olisi parisuhteessa ihmisen kanssa, joka hyväksyisi r-sismia missään suhteessa, koska en voisi kunnioittaa tätä. Enkä voisi kunnioittaa miestä, jonka mielestä vähäosaisia ei pitäisi auttaa taustasta ja kansalaisuudesta riippumatta.
Voin yrittää olla suvaitsevainen naapureita kohtaan, ja osoittaa normaalia lähimmäisenrakkautta persuillekin. Mutta miksi ihmeessä olisin parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa keskeisimmät arvot eivät kohtaa? Puolison pitää olla paras ystävä, ei vain joku, jonka juttuja sietää.
Olen myös kristitty ja pidän mm. seksiä oman sukupuolen kanssa Jumalan tahdon vastaisena ja pyrin elämään siten, etten toimi niin. Jos joku muu ajattelee eri tavalla, se ei ole minulta henkilökohtaisesti pois enkä vihaa muita ihmisiä. Kysymys kuuluu, saanko minä puolestani liberaalin mielestä elää ja ajatella oman vakaumukseni mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä itsestään tuntuu parhaalta. Sehän on täysin henkilökohtainen asia. Sen asian kanssa on turha riidellä, koska ihmisillä nyt sattuu olemaan omia mielipiteitä ja niitä on hyvä kunnioittaa. Se, että jos sanoo mikäs vtun puolue toi nyt sit on ja oletkö hölmö, niin miksi hän ei ajattelisi sinusta samoin. Ihmiset ajattelevat erilailla monista asioista ja myös ajattelevat parisuhteissakin monista asioista erilailla. Kenenkään äänestämistä on turha kenenkään arvostella. Se mikä on itsestä oikein ei välttämättä ole toisesta oikein. Luojan kiitos me elämme maassa missä jokainen saa itse päättää kenelle äänensä antaa eikä ole niin, että jokin ylempi taho ohjailee ja päättää puolestamme.
Omasta mielestäni politiikassa ei ole kyse vain mielipiteistä, vaan ihmisen arvomaailmasta hyvinkin laajasti ja syvällisesti. Ja ne arvot taas vaikuttavat enemmän tai vähemmän koko elämään ja eri valintoihin, mitä ihminen elämäsään tekee. Myös ihan arjessa.
Uskotko oikeasti, että esim. äärioikeistolainen ja äärivasemmistolainen voivat elää keskenään auvoista yhteiseloa vuodesta toiseen? Ja miten kapealle/laajalle pohjalle parisuhde mahdollisesti rakentuu?
Lähes mikä tahansa on ok, mulle merkkaa ihan muut asiat. Paitsi jos ajatukset/tekemiset pyörii paljonkin politiikan ympärillä, silloin en haluaisi mitään ääriliikettä edustavaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös kristitty ja pidän mm. seksiä oman sukupuolen kanssa Jumalan tahdon vastaisena ja pyrin elämään siten, etten toimi niin. Jos joku muu ajattelee eri tavalla, se ei ole minulta henkilökohtaisesti pois enkä vihaa muita ihmisiä. Kysymys kuuluu, saanko minä puolestani liberaalin mielestä elää ja ajatella oman vakaumukseni mukaan?
Tietenkin saat, mutta olisiko oikeasti järkevää muodostaa parisuhdetta ihmisen kanssa, joka olisi eri mieltä sinulle keskeisistä asioista ja arvoista.
Ei tässä kysytty kenen kaveri voit olla tai kenelle voisit olla kiva töissä, vaan kenen kanssa haluat jakaa koko loppuelämäsi ja kasvattaa lapset yhdessä. Siihen tarvitaan jo sitä yhteistä pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Et saa. Olet yhtä tyhmä ja suvaitsematon ääliö kuten persutkin.
T. Suvaitsevainen älykkö
Ei täällä ole pakko käydä, voit pysyä siellä yli.laudalla.