Mitkä puoluekannan hyväksyisit kumppaniltasi?
Otsikossa kysymys. Itelle vihreät, sdp tai vasemmistoliitto olisi se paras, koska mielestäni ilmastonmuutos ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus ovat tärkeimpiä teemoja.
En voisi hyväksyä PS:n kannattajaa, koska rasismi ja oikeistopopulismi on itselle ehdoton no-no. Kokoomuksen kannattajaa en välttämättä hyväksyisi, ainakaan jos on liian vahvasti yksityistämisen kannalla tai muuten liian porvarillinen, toisaalta kokoomuslaisissa on myös ilmaston perään välittäviä ihmisiä.
Kommentit (106)
En vihreitä, sdp, vas, pers, kd, kesk. Muuten melkein sama. NOiden arvomailma poikkeaa liikaa omastani.
Vain ja ainoastaan perussuomalaiset.
Eipä sillä oikeastaan väliä ole, kunhan ei ala tyrkyttää ja öykkäröidä minulle omaa politiikkaansa varsinkin, jos se on aivan vastakkainen oman kantani kanssa. No, persun kanssa en kyllä alkaisi.
Me ollaan oltu yhdessä 18 vuotta, politiikkaa ei olla puhuttu niin paljoa, että tietäisin hänen puolueensa! Ei tiedä hänkään mun.
Itse olen oikeistolaisempi kuin suurin osa persuista (äänestän silti heitä), joten mieluiten persu tai sitten joku, joka ei äänestä koska kaikki Suomen puolueet ovat liian vasemmistolaisia.
Olen asunut Yhdysvalloissa, jossa kannatin Tea Partya (republikaanien yksi suuntaus).
Olen vihreä ja mies tulee äänestämään persuja. Joo, on kyllä keskusteltu politiikasta monta viikkoa. Mies toteaa ettei ymmärrä politiikasta eikä seuraa mutta vain sen yhden asian tähden äänestää persuja. Joka ilta on vähän väännetty ja yrittänyt haukkua äänestämääni henkilöä syksystä lähtien. No kunhan väännetään, tuskin se lopullisesti mihinkään vaikuttaa mitään, mutta ei tämä aina helppoa ole. Minusta äänestäköön ketä haluaa mutta hän haukkuu mua näillä perusnimityksillä vihervassuksi jne vaikken sellainen ole. Toki enemmin pienen asialla ja puolesta kuin ison mutta äänestän luonnon, ilmaston ja eläinten takia vihreitä. Mies tietää tämän.
Kyllä sen pitää olla vasemmalle kallellaan. Muuten arvot ovat liian erilaiset, jotta suhteesta tulisi mitään.
Mikä tahansa muu paitsi persu. Olkoot vaikka kristillinen tai ruotsalainen, aivan sama.
... paitsi nyt jos otetaan pienet puuhakerhot ottamatta lukuun, eli iput ja muut vintti-viiraa puolueet.
Vaikka persut ratsasteleekin maahanmuuttoasioilla ja paisuttelee siihen liittyvää propagandaa, niin ihan tavallisen suomalaisnaisen näkökulmasta se yleinen tarjoa tavalliselle suomalaiselle naiselle on: nyrkki, hella ja isänmaa. Esim halal-ahon kommentointi veloista oli sen verran ala-arvoista, mutta myöskin hyvin paljastavaa. No, mitä voisi odottaa porukalta, jonka kommentit ovat muutoinkin "toivottavasti nkru tulee ja raiskaa sut, öhö öhö öhö"
Persuilla ei ole mitään annettavaa naisille, väristä väliä. Päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa muu paitsi persu. Olkoot vaikka kristillinen tai ruotsalainen, aivan sama.
... paitsi nyt jos otetaan pienet puuhakerhot ottamatta lukuun, eli iput ja muut vintti-viiraa puolueet.
Vaikka persut ratsasteleekin maahanmuuttoasioilla ja paisuttelee siihen liittyvää propagandaa, niin ihan tavallisen suomalaisnaisen näkökulmasta se yleinen tarjoa tavalliselle suomalaiselle naiselle on: nyrkki, hella ja isänmaa. Esim halal-ahon kommentointi veloista oli sen verran ala-arvoista, mutta myöskin hyvin paljastavaa. No, mitä voisi odottaa porukalta, jonka kommentit ovat muutoinkin "toivottavasti nkru tulee ja raiskaa sut, öhö öhö öhö"
Milloin tulee seuraava pakolaisaalto?
Oma asia on ketä äänestää. Eri mieltäkin saa asioista olla kunhan osaa antaa sen olla vaikuttamatta muuhun elämään. Itse äänestän persuja.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu yhdessä 18 vuotta, politiikkaa ei olla puhuttu niin paljoa, että tietäisin hänen puolueensa! Ei tiedä hänkään mun.
Miksi ette puhu ajankohtaisista Suomen asioista eli politiikasta? Mistä te sitten puhutte? Meillä puhutaan ihan kaikesta, myös uskonnosta ja politiikasta ihan pöivittäin.
Vasemmistolaisuus on ehdoton no no, myös RKP on liiaksi yhden asian liike. Kaikki muut käy.
Mikä vaan paitsi ps. En usko, että minulla olisi tuollaisen ihmisen kanssa kauheasti mitään yhteistä.
Niin ja sitten toki nämä papparaisliikkeet kuten seitsemän tähden puolue ja siniset ovat myös tiukka ei, mutta en usko että kukaan minun ikäiseni sellaisia kannattaakaan.
Hitto mitä viherwahhabisteja tämäkin mätäpalsta täys.
Jos äänestää vihreitä (kuten itseasiassa jokunen tuttava) , se on minulle osoitus ettei ihminen ole ajatellut näitä asioita syvemmin vaan arvomaailmaksi riittää se , mikä NÄYTTÄÄ hyvältä ja on katu-uskottava. Eri mieltä olevat voi niputtaa sivistymättömiksi. Eli turvallinen valinta, vaikka ei ymmärräkään, voi olla menettämättä kasvojaan ja esiintyä silti kantaaottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulee seuraava pakolaisaalto?
Juuri näin. Kiitos, kun osoitit minun pointin oikeaksi.
Noin kommunikoi persu. Niin, tämänkö piti houkutella teitä äänestämään? Voitko olla yhtään tyhmempi? Kaivanko riman maahan?
Hyväksyisin kokoomuksen, keskustan, rkp:n ja perussuomalaiset. En muita.
Vasemmistolaisen kanssa elämästä ei kyllä tulis yhtään mitään :)
En ymmärrä sitä ajatusmallia yhtään? Ihminen on yksilö, jonka tulee "taistella" hyvinvointinsa eteen.
Minkä tahansa muun paitsi Perussuomalaiset. Sinisetkin olis kyllä aika kyseenalainen.