Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain naisia syyllistetään ylipainosta?

Vierailija
11.04.2019 |

Miksi aina naisia syyllistetään ylipainosta vaikka MIEHISTÄ SUUREMPI OSUUS on ylipainoisia? Miehistä vähintään 71,9 % Suomessa on ylipainoisia, naisista 63,2% lähde THL, googlettamalla löytyy. Ja moni nainen sentään synnyttää, raskaus tuo tunnetusti kiloja, mikäs on miesten tekosyy omalle ylipainolle?

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi inhota kroppaansa niin että tatuoi sen rumaksi. Ihme tekstejä ja kamalan näköisiä kuvia josta ei saa mitään selvää kun ihoa ei näy mistään. Vanhana ne näyttävät vielä kamalimmilta sotkuilta kun iho rupsahtaa ja ne värit haalistuvat. Täytyy ihmisen olla tyhmä kun nahkansa pilaa ja kuvitteleeko olevansa jotenkin erikoinen jos ei muulla tavalla erotu massasta. Massasta erottuakseen kannattaisi kehittää älyään ennemmin kuin kroppaansa. kropan varustelu näyttää siltä ettei äly riitä vaan täytyy koittaa sitä muilla avuilla saada esille. 

Vierailija
102/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettet ymmärrä jos et ole koskaan masentunut muuta kuin joku tavallinen kaamos masentuneisuus mutta sen syvemmän masentuneisuuden pitääkin itse kokea tai ei siitä tiedä yhtään mitään. 

Oikeastaan kukaan ei tiedä etukäteen voiko tulla mielenterveysongelmia tulevaisuudessa kun ystäväni sanoi ettei hänelle voi tulla koskaan kun hän on niin vahva ihminen. Näin voi vain luulla tarpeeksi tyhmä ihminen sillä että etukäteen ei voi tietää ettei voi sairastua mienlen häiriöihin sillä kaikki sairaudet kytkeytyvät toisiinsa ja erottelua ei ole sairauksien välillä. 

Pitkäaikainen köyhyys ja yksinäisyys sairastuttaa ihan taatusti ja on kokemusta niin että ymmärrän masentuneita ihmisiä. Kouluaikainen kiusaaminen saa arvottomuuden tunteen josta se alkaa johtumaan koko vyyhti. Eriarvoisuus jok on perhe olosuhteista lähtöisin niin sieltä nouseminen on vaikeeta. 

Minä en koskaan pääse syömisongelmistani jotka johtuvat lapsuudestani vaikka olen mitä yrittänyt niin aina vaan palaan takaisin tai taannun taas siihen lapsuudenkodin huonoihin ruokailutottumuksiin. 

Ala -asteella 60-luvulla oli vielä pakko syöminen ja toiset pakotettiin syömään oksennuksensa mikä oli

järkyttävää. Minua kiusattiin kun en saanut alas sitä vesi makarooni velliä joka ei maistunut miltään ja en voinut syödä sitkeetä limaista tillilihaa ja kumiperunoita. Oli pakko syödä sitä paskaa tai olla koko päivä nälässä. Näitä kalanjätepullia inhosin kun ne olivat kamalan makuisia. Nehän ovat halpoja kaikki kanan nahasta ja kalan jätteistä jauhetut tehdyt lihapullat ja näitä syötettiin kakaroille koulussa ja sisältä mätiä perunoita. Salaattina oli porkkanan ja lantun raastetta joka päivä. 

Meillä kotona ihmeteltiin kun en syönyt koulussa mitään ja kotona ei ollut ruokaa usein ollenkaan kun äitini kuvitteli että syön koulussa. 

Kävin luuntiheyden mittauksessa kun monien murtumien jälkeen sitä suositeltiin ja se oli alentunut niin että lääkäri määräsi tehoaineet siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumojeni jälkeen opiskelin kokiksi jotta osaisin tehdä ruokaa ja teurasjätettä en syö enään ikinä. Ruokien sisällysluettelon opin katsomaan mitä valmisruoka sisältää jos laiskuuttani joskus eineksiä syön enkä viitsi itse tehdä ruokaa. Jauhepusseista en tee ruokaa koskaan vaan aidoista aineista. 

Siinä on muutama asia mitä opin niin on välttämään teurasjätteen syömistä ja syömistä kenen tahansa tekemää ruokaa ja luottamatta ammattitaidottomien ruokaan kuten äitini tekemää ruokaa en pysty syömään. Oli se niin surkea kokki että aiheutti syömisongelmat minulle niin minä teen sille ruuat eikä päinvastoin. 

Vierailija
104/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan suhtautuminen miesten ylipainoon on aika mielenkiintoista. Kouluissa ylipainoisia poikia kiusataan armottomasti, mutta aikuisen miehen ylipaino on hyväksyttävämpää. Onko kyseessä joku "toivo on mennyt, turha edes yrittää" asenne? Joka tapauksessa se on vähän kuin itseään ruokkiva sykli. Ensin herkässä iässä olevien poikien itsetunto murskataan, ja ylipainoisina aikuisina he laittavat vahingon kiertämään ruokkimalla omat lapsensa ylipainoisiksi ja hokemalla kuinka ylipaino on ylivoimaa.

Vierailija
105/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus- ja kehoihanteet ovat ahtaat ja kapeat. Naisten pitää näyttää tietyn näköiseltä, olla tietyn painoisia jne. Nyt on vuosi 2019. Jos kaikki naiset olisi samanlaisia, tylsää olisi. "One size fits for all" ei sovi miesten naismakuun.

Vierailija
106/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kaljaa kittaava "nallekarhu" on iso ja vahva.

Minä en ole ikinä ymmärtänyt termiä "nallekarhumainen".

Minusta se on vain plösö läskimöhkäle, eikä sellaisessa ole mitään mikä minua kiinnostaisi.

Kalju mies kuvassa on mainittu joskus palstalla esimerkkinä "nallekarhusta"
http://i.imgur.com/EXdJffP.jpg

Niin? Minusta tuollainen mies on plösö ja lihava. Ei millään tavalla ihana tai haluttava.

Vierailija
107/108 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
108/108 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut lihotti psyykkinen romahdus ja sen lääkehoito. Oli vielä väärä diagnoosi, joten lääke ei auttanut, mutta niin vain kertyi lähes koomassa maaten +20 kg kahdessa kuukaudessa. Käytännössä tämä oli hoitovirhe, mutta arvatkaas, jaksoinko perätä oikeuksiani.

Ei ole pois lähtenyt, eikä siihen ole apua annettu. Ja liikkuminen on vaikeaa, koska pinnalliset ihmiset järkyttyvät, jos menen rannalle, salille, kämpästäni ulos. Kuolla kai saisin, mutta ihan piruuttani elän.

Ei terveydenhoito tarjoa mitään painonhallintakeinoja, ei niin mitään. Joten voitteko lopettaa tuon syyttelyn tai vaihtoehtoisesti raahata meidät lihavat salille ja ulos, kiitos!

mulla on sulle ilmainen painonhallintakeino: Syö vähemmän.

Syön yhden pienen kasvisaterian päivässä. En juo enkä polta. Haista *ittu. Et tiedä näköjään mitään aineenvaihdunnan säästötilasta.

No syö sitten enemmän?