Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain naisia syyllistetään ylipainosta?

Vierailija
11.04.2019 |

Miksi aina naisia syyllistetään ylipainosta vaikka MIEHISTÄ SUUREMPI OSUUS on ylipainoisia? Miehistä vähintään 71,9 % Suomessa on ylipainoisia, naisista 63,2% lähde THL, googlettamalla löytyy. Ja moni nainen sentään synnyttää, raskaus tuo tunnetusti kiloja, mikäs on miesten tekosyy omalle ylipainolle?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että motivaatio kunnossa pysymiseen (tai ihan vain liikkumiseen) voi olla joko sisäistä tai ulkoista.

Kun ihmiset tottuvat lapsuudessa elämäntyyliin johon kuuluu kännykkä+tietsikka+mässy+chillaus, ainoa mikä pitää edes vähän liikkeessä on ulkoinen motivaatio eli naisilla ulkonäköpaineet. Raskauden yhteydessä ne katoavat, koska kaiken voi laittaa raskauskilojen piikkiin ja lapsi on tietysti tärkeämpi asia kuin ulkonäkö.

Ja terveyttähän harva siinä iässä vielä miettii, kun paikat eivät vielä kremppaa kovin pahasti.

No...kun saa "luvan" tehdä mitä oikeasti haluaisi tehdä, homma lähtee totaalisesti tumpusta. Suklaa maistuu eikä liikuta ollenkaan. Voi palkita itseään ja silleen. Ollaan upeita mameja. Painoa tulee se +10-20kg, raskauskilojen lisäksi. Ja sehän ei sitten lähdekään tuosta vain pois, kun aineenvaihduntakin hidastuu iän myötä.

Mun mielestä normaalipainoisena ja hyväkuntoisena pysyminen on elämäntapa. Se ei voi olla jojoilua herkuttelun ja biitsikunnon välillä, koska muuten menee hankalaksi ja itsekuri pettää koko ajan.

Vierailija
82/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asenne ja mulla ihan sama!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ihmiset elää niin että arvostele kenenkään ulkonäköä jos sitä ei pyydetä eikä aliarvioi kenenkään älykkyysosamäärää jos ei sitäkään pyydetä. Toinen mikä vituttaa on toisten vaatteista puhuminen sillä en halua että vaatteitani arvostellaan ääneen tai että hiuksiani arvostellaan äänekkäästi. Minä haluan puhua yhteiskunnan asioista ennemmin kuin ulkonäöstäni tai vaatteistani. Minua ei kiinnosta puhua kenenkään toisten ulkonäöstä tai vaatteista sillä se tuntuisi tyhmältä. Jonkun kropan muoto ei kiinnosta pätkääkään vaan se ihminen minkälaiseksi sen on elämä hionut ja sen näkee silmistä kun katsoo silmiin. 

Minua ei kiinnosta ihmisen ulkonäkö tai muutkaan ulkoiset asiat vaan se miten elämä on ihmistä henkisesti kouluttanut ja onko kehittynyt tai jäänyt kehitysasteelle henkisesti. Lapsellinen saa olla nuoret vain ja se on hyvä laittaa sen piikkiin mutta aikuisen ihmisen tyhmyyttä en voi sietää kauaakaan. 

Vierailija
84/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin.

Vai statusta voi opetella.

Tulitko miettineeksi että kun yksi mies nousee statushierarkiassa, joku muu mies tippuu alemmas?

Tässä onkin miesten vs naisten kriteerien välinen ero, jonka mestari 121212 on havainnoillistanut.
Kaikki naiset voivat olla normaalipainoisia samanaikaisesti.

Kaikki miehet eivät voi olla pitkiä koska se on geneettinen ominaisuus.

Kaikki miehet eivät voi omata korkeaa statusta koska status on paikka hierarkiassa verrattuna muihin miehiin.

Naisten vaatimukset ovat aina sellaisia jotka laittavat miehet kilpailemaan keskenään, ja kaikki eivät voi voittaa.

Miesten luonto on kilpailla keskenään, koska testosteroni. Vilkaisepa eläinmaailmaan. Nekin nuoret urokset, jotka eivät missään tapauksessa pääse vielä vuosiin, ehkä koskaan, parittelemaan, tappelevat.

Ja lakkaa syyllistämästä naisia asiasta, jonka te teette itse.

Vierailija
85/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin.

Vai statusta voi opetella.

Tulitko miettineeksi että kun yksi mies nousee statushierarkiassa, joku muu mies tippuu alemmas?

Tässä onkin miesten vs naisten kriteerien välinen ero, jonka mestari 121212 on havainnoillistanut.
Kaikki naiset voivat olla normaalipainoisia samanaikaisesti.

Kaikki miehet eivät voi olla pitkiä koska se on geneettinen ominaisuus.

Kaikki miehet eivät voi omata korkeaa statusta koska status on paikka hierarkiassa verrattuna muihin miehiin.

Naisten vaatimukset ovat aina sellaisia jotka laittavat miehet kilpailemaan keskenään, ja kaikki eivät voi voittaa.

Miesten luonto on kilpailla keskenään, koska testosteroni. Vilkaisepa eläinmaailmaan. Nekin nuoret urokset, jotka eivät missään tapauksessa pääse vielä vuosiin, ehkä koskaan, parittelemaan, tappelevat.

Ja lakkaa syyllistämästä naisia asiasta, jonka te teette itse.

Itse asiassa miesten luonto on tapella keskenään, koska naiset.

Niin tutkimukset, kokeet kuin empiiriset havainnotkin osoittavat että urosten keskinäinen tappelu käytännössä loppuu kun naaraita ei ole lähelläkään.

Miehet tietävät että naiset suosivat korkealla statushierarkiassa olevia miehiä, ja vaikka naiset eivät syttyisi tappelevista miehistä, tappelemisen lopputuloksena saatu korkeampi asema nostaa miehen tasoa.

Vierailija
86/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole raskauksia että sen piikkiin voisi mitään laitta enkä syö suklaata ollenkaan. En syö sokeria sillä välttelen sitä diabetesriskin takia kun se on suvussa. Syön vain ruisleipää ihan liikaa ja kaikkea terveellistä ruokaa ihan liikaa kun olen kokki ja osaan tehdä liian hyvää ruokaa. Ei tarvitse olla mitään sokeri herkkuja kun syö mitä tahansa liikaa eikä kuluta sitä niin lihoo. Makujen maailmaan vasta aikuisena kun olen tutustunut ja ihan harrastuksen vuoksi kokiksi kouluttauduin vaikken sille alalle aio sillä olen ihan muun alan ammattilainen. 

Lapsuudesta on johtunut syömishäiriöt ja sitä on todella vaikeeta muuttaa aikuisena kun kieroon on mennyt niin on mennyttä. Vanhempien syömishäiriöt periytyy aina jälkipolvelle ja se on nähty ja todettu. Ei ollut perhettä syömässä yhdessä eikä yhdessä laitettu ruokaa. Joku saarioisten maksalaatikko ruiskattiin paistinpannulle  ja jugurtti purkki. Sokerilla ja vehnäjauhoilla vaan elettiin kun se oli kaikkein halvinta.

Kokki maailma oli vaan niin kiehtovaa oppia tekemään ruokaa. Yllätyin kuinka paljon ihmisillä on syömishäiriöitä vaikka se ei päällepäin näkynyt millään lailla niin että olisi ollut ylipainoa. Ihmettelin voiko normaalipainoisilla olevan syömishäiriö mutta hyvin monilla oli kauhea ongelma se että pysyi mitoissaan niin onko sekään mitään onnellista elämää niin ei olut todellakaan. Kauhea kontrolli esti elämästä nauttimisen ja ajattelin onko tuo sitten elämisen arvoista ollenkaan. Olisiko lyhyempi elämä arvokkaampaa kuin se että elää liian pitkään kituuttaen laihana. Tosi on varmaan että vähän nälkää näkevät laihat elävät pidempään säästöliekillä kuin lihavat mutta onko se loppupäästä pitkittynyt elämä jossa kaiken on jo nähnyt niin sen arvokkaampaa kuin lyempi elämä? Minä en näe mitään mieltä elää täällä liian pitkään sillä lyhyemmässäkin ajassa olen nähnyt ihan riittävästi niin että miksi olisin rasitteena liian pitkään ja itsekästä se olisi. Olen elättinä vain ja vien uusien tulokkaiden elintasosta jos täällä liian pitkään eläisin elättinä.

Vierailija
87/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ylipaino on naiselle parisuhdemielessä suurempi haitta kuin miehelle. Sitä vaan tykkää mistä tykkää. Miesten kohdalla taas painaa pituus. Vain toiseen noista voi vaikuttaa.

Naisen normaali rasvaprosentti on jo valmiiksi jopa kaksinkertainen miehiin verrattuna.

Ai, musta taas tuntuu, että useinkin lihavat naiset on suhteessa. Toisinaan mies on samanlainen laardikasa, toisinaan ei.

Vierailija
88/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se että raskaus tuo kiloja, hetkellisesti, liittyy naisten ylipainoon?

Siten, että tilastollisesti he ovat "hetkellisesti" ylipainoisia. Mieti hetki..

Vierailija
89/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan omasta asenteesta kiinni. Jos puhutaan ihan arkisesta kanssakäymisestä tai kaveruudesta, toisen paino ei kiinnosta minua yhtään.

Kuitenkin koen lihavuuden seksuaalisesti vastenmielisenä kummallakin sukupuolella, mutta etenkin miehillä. En voisi ikinä olla intiimisti lihavan miehen kanssa. Ajatuskin seksistä lihavan miehen kanssa on puistattava.

Pyrin siis pysymään itse hyvässä kunnossa, jotta voin jatkossakin keskittyä hoikkiin miehiin.

Vierailija
90/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on naisvihaan kietoutuneesta läskivihasta. Lihavuus nähdään epäesteettisenä ja naisen tärkeinpänä ominaisuutena nähdään taas hänen esteettisyytensä. 

Monet ylipainon arvostelijat käyttävät argumentteinaan ylipainon mukanaan tuomia terveysriskejä, mutta kanssaihmisten terveys kiinnostaa heitä tasan vain ylipainoisten kohdalla. Monikaan normaalipainoinen tai hoikka nainen, joka syö julkisesti mässyä tai hampparia, ei saa siitä vihaa niskaansa. Ei edes silloin, jos nainen kertoo syövänsä pelkästään hampurilaisia ja irtokarkkeja liikumatta koskaan. Se ei haittaa, jos hän onnistuu kuitenkin pysymään laihana, huolimatta siitä, että verisuonet ja hampaat huutavat hoosiannaa.

Sama koskee myös useimpia miehiä. Jos keski-ikäinen, keskivartalolihava Jorma ei ole eläessään maistanut salaattia ja elää keppanalla ja makkaralla, ei sekään herätä samaa halveksuntaa kuin ylipainoinen nainen.

Vierailija
91/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut lihotti psyykkinen romahdus ja sen lääkehoito. Oli vielä väärä diagnoosi, joten lääke ei auttanut, mutta niin vain kertyi lähes koomassa maaten +20 kg kahdessa kuukaudessa. Käytännössä tämä oli hoitovirhe, mutta arvatkaas, jaksoinko perätä oikeuksiani.

Ei ole pois lähtenyt, eikä siihen ole apua annettu. Ja liikkuminen on vaikeaa, koska pinnalliset ihmiset järkyttyvät, jos menen rannalle, salille, kämpästäni ulos. Kuolla kai saisin, mutta ihan piruuttani elän.

Ei terveydenhoito tarjoa mitään painonhallintakeinoja, ei niin mitään. Joten voitteko lopettaa tuon syyttelyn tai vaihtoehtoisesti raahata meidät lihavat salille ja ulos, kiitos!

Vierailija
92/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyminen on henkilökohtainen valinta, pääse siitä eroon tai ala miellyttämään muita.

Vierailija
93/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut lihotti psyykkinen romahdus ja sen lääkehoito. Oli vielä väärä diagnoosi, joten lääke ei auttanut, mutta niin vain kertyi lähes koomassa maaten +20 kg kahdessa kuukaudessa. Käytännössä tämä oli hoitovirhe, mutta arvatkaas, jaksoinko perätä oikeuksiani.

Ei ole pois lähtenyt, eikä siihen ole apua annettu. Ja liikkuminen on vaikeaa, koska pinnalliset ihmiset järkyttyvät, jos menen rannalle, salille, kämpästäni ulos. Kuolla kai saisin, mutta ihan piruuttani elän.

Ei terveydenhoito tarjoa mitään painonhallintakeinoja, ei niin mitään. Joten voitteko lopettaa tuon syyttelyn tai vaihtoehtoisesti raahata meidät lihavat salille ja ulos, kiitos!

mulla on sulle ilmainen painonhallintakeino: Syö vähemmän.

Vierailija
94/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin laihtua, mutta ei ole siihen varaa. Ei varaa mm. kunnon kenkiin, jotta jaksaisin kävellä. 16 euron lenkkareissa jalat kipeytyvät äkkiä. Sali- ja uimahallimaksut ylittävät pienen sairauseläkkeeni maksukyvyn.

Toinen syy on krooninen masennus, jota ei edes hoideta kun minut on määrätty eläkkeelle. Eläke on se hoito...

Olen yksin, arka ja maassa. Potkikaa, olkaa hyvät, ja vahvistakaa käsitystäni siitä, ettei ulos kuspäiden joukkoon kannatakaan mennä.

Vähemmällä ahdistuksella pääsen makaamalla kotona hankkimassa kakkostyypin diabeteksen ja veritulpan. Nopeampaa olisi tehdä itsari, mutta läheisteni vuoksi se on pois laskuista.

Sori kun elän, mutta haistakaa paska, laihat id iootit.

Vierailija
95/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikki lihavat ihmiset, olkoon lihavuus sitten mitä tahansa johtuvaa niin sitä ei tarvitse selitellä kenellekkään! Olkaa ylpeitä itsestänne ja älkää hävetkö itseänne. Meillä on jokaisella oikeus olla sitä mitä olemme ja kenelläkään ei ole oikeutta määräillä sitä miltä näytämme. 

Minä arvostan kaikkia ihmisiä jotka eivät ole täydellisiä vaan epätäydellisiä kuten ihminen on. Harmi vaan että tämä maailma on mennyt niin ulkonäkö keskeiseksi niin että monet sairastuvat eikä se ole tervettä enään. Ulkonäkö on vain kuorta ja ihmisen sisimmästä se ei kerro mitään. Kuoren kun kuorii pois niin mitä sen alta paljastuu vai paljastuuko yhtään mitään. 

Mun mielestä on kammottavaa kuinka ihminen voi muuttaa itseään leikkelemällä ja kaikella muovilla ihan eri näköiseksi mitä todellisuudessa on. Minä en haluaisi sellaista elämänkumppania jonka elämä perustuu itsensä muuttamiseen ihan toisen näköiseksi. Vihaan tatuointejakin niin että pitää nahkaan olla kaikkea paskaa tatuoitu. Helvetin rumia ihmisiä ne ovat joilla on musteessa koko iho alueet ja narsisteja. Ei ole tervettä pilata ihoaan tatuoinneilla ja niillä on jokin trauma jotka sellaista harrastavat. Ne eivät ole saaneet rakkautta tarpeeksi lapsuudessa, olen siihen tulokseen tullut. 

Vierailija
96/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön yhden pienen kasvisaterian päivässä. En juo enkä polta. Haista *ittu. Et tiedä näköjään mitään aineenvaihdunnan säästötilasta.

Vierailija
97/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön yhden pienen kasvisaterian päivässä. En juo enkä polta. Haista *ittu. Et tiedä näköjään mitään aineenvaihdunnan säästötilasta.

sulla onkin selvästi on kova säästötila, kun ei aivotkaan enää toimi :)

Vierailija
98/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikki lihavat ihmiset, olkoon lihavuus sitten mitä tahansa johtuvaa niin sitä ei tarvitse selitellä kenellekkään! Olkaa ylpeitä itsestänne ja älkää hävetkö itseänne. Meillä on jokaisella oikeus olla sitä mitä olemme ja kenelläkään ei ole oikeutta määräillä sitä miltä näytämme. 

Minä arvostan kaikkia ihmisiä jotka eivät ole täydellisiä vaan epätäydellisiä kuten ihminen on. Harmi vaan että tämä maailma on mennyt niin ulkonäkö keskeiseksi niin että monet sairastuvat eikä se ole tervettä enään. Ulkonäkö on vain kuorta ja ihmisen sisimmästä se ei kerro mitään. Kuoren kun kuorii pois niin mitä sen alta paljastuu vai paljastuuko yhtään mitään. 

Mun mielestä on kammottavaa kuinka ihminen voi muuttaa itseään leikkelemällä ja kaikella muovilla ihan eri näköiseksi mitä todellisuudessa on. Minä en haluaisi sellaista elämänkumppania jonka elämä perustuu itsensä muuttamiseen ihan toisen näköiseksi. Vihaan tatuointejakin niin että pitää nahkaan olla kaikkea paskaa tatuoitu. Helvetin rumia ihmisiä ne ovat joilla on musteessa koko iho alueet ja narsisteja. Ei ole tervettä pilata ihoaan tatuoinneilla ja niillä on jokin trauma jotka sellaista harrastavat. Ne eivät ole saaneet rakkautta tarpeeksi lapsuudessa, olen siihen tulokseen tullut. 

Olet oikeassa. Mutta kukapa meistä tarpeeksi rakkautta saisi? Luulen, että nuo painopakkomielteiset ovat lopulta kaikkein onnettomimpia, nehän pätevät vain sillä, että ovat laihempia kuin joku muu!!!

Vierailija
99/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sulla onkin selvästi on kova säästötila, kun ei aivotkaan enää toimi :)

No, mainitsin jotain masennuksesta. Sille sinä olet immuuni, kun aivot puuttuvat 🖕😂

Vierailija
100/108 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masentunut eikä henkiset voimavarat riitä pitämään huolta itsestään, ymmärrän sen. Tsemppiä teille.

Mutta.

"Ei ole rahaa laihduttamiseen". Ei mene läpi.

"Ei ole aikaa laihduttamiseen". Ei mene läpi.