Jos abit sotkevat koululaisen naaman huulipunalla, voiko oppilas tehdä rikosilmoituksen?
Kommentit (20)
Rikosnimikettä en tiedä mutta kyllähän tuollainen on selvä fyysisen koskemattomuuden loukkaus.
Tapahtuiko kuitenkin hyvässä hengessä? Minunkin kasvoni on piirrelty huulipunalla (kuten muidenkin), lupaa kysymättä tultiin iholle, kun olin lukion ekalla. En suuttunut, tarkoituksena olla hauskaa niin kuin olikin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin aina kysytty lupa siihen.
20 vuotta sitten ei kyselty lupia mutta nykyään ei uskalla koskea ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin. Ja opettajat vahti, että sitä lupaa kysyttiin eikä ketään pakotettu. Suurimmasta osasta se on ihan hauskaa.
Toki se pitää kieltää juuri siitä syystä, että se on kaikista hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuiko kuitenkin hyvässä hengessä? Minunkin kasvoni on piirrelty huulipunalla (kuten muidenkin), lupaa kysymättä tultiin iholle, kun olin lukion ekalla. En suuttunut, tarkoituksena olla hauskaa niin kuin olikin.
Kunhan siis muuten mietin. Minun aikana sutattiin väkisin jos liikkui porukassa mutta yksin oleviin ei ikinä koskettu kyllä. Ajattelin että miten on nykyään.
Ap
Tottakai! Netissä voi kätevästi täyttää lomakkeen. Vaadit rangaistusta.
Törkeä hölmöys voisi olla rikosnimike.
Kai niillä poliiseilla olisi muutakin tekemistä kuin tällaisen asian tutkiminen.
Älkää nyt kaikesta loukkaantuko.
Jos väkisin sotkee ilman lupaa, niin kyseeseen voi tulla lievä pahoinpitely, ja jos tilanne on nöyryyttävä, niin myös kunnianloukkaus. En usko, että tällaisia tapauksia on juurikaan käsitelty tuomioistuimissa, joten aika spekulaatiolla tässä mennään.
Voi tehdä rikosilmoituksen. Ja toivottavasti tekeekin.
Minkäänlainen "abius" ei oikeuta mokomiin tekoihin.
Entäs jos sinun työpaikallasi yhtäkkiä naamaasi sotkettaisiin.
Jättäisitkö asian siihen?
Jos joku tulisi minun naamaani väkisin sotkemaan niin rikosnimike olisi törkeä pahoinpitely, nimittäin minun rikokseni.
Itse olisin moista toivonut kun vielä olin koulussa. Silloin kultaisella 90-luvulla vain suosittujen tyttöjen ja poikien poskia sotkettiin huulipunalla ja hiuksia partavaahdolla. Se oli eräänlainen kunnianosoitus. Ei kukaan hiljaisia hissukoita häirinnyt.
Ei mutta varmaan voi pestä naamansa.
Onko tämä joku helllun lukioiden perinne? Meillä ei 80-l Turussa sotkettu.
Vierailija kirjoitti:
Maltan tuskin kuulla, mitä "hauskaa" olet kokenut sen jälkeen elämässäsi. Raiskauksen?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku helllun lukioiden perinne? Meillä ei 80-l Turussa sotkettu.
En tiennyt, että helluntailaisilla on nykyään omat lukiotkin.