Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä suuttui minulle, kun hän halusi neuvoa minua taloudellisessa asiassa ja koin neuvomisen kuumottavana ja elämääni sekaantumisena

Vierailija
11.04.2019 |

Hän oli turhautunut, kun suhtauduin viileästi. Itse taas olin ärsyyntynyt siitä, että hän puuttui asioihini, vaikka olisikin ollut oikeassa ja tarkoittanut hyvää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
2/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää varmaan tarkoitti hän mutta ymmärrän että loukkaa aikuisuuttasi. toivottavasti saatte juteltua ja sovittua asian. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kysynyt neuvoa?

Vierailija
4/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 ja äitini osti mulle viime jouluna kirjan rahankäytöstä. Mielestäni olisi voinut itse opettaa 15v sitten, mutta taisi jäädä väliin.

Vierailija
5/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvää varmaan tarkoitti hän mutta ymmärrän että loukkaa aikuisuuttasi. toivottavasti saatte juteltua ja sovittua asian. 

Minäkin ymmärrän sen, että hän tarkoittaa hyvää. Mutta hän toistuvasti otti esiin aiheen, joka olisi minulle hyväksi että "olenko jo tehnyt sen". Sellainen tilanne ei ole tasaveroinen ystävien välillä, vaikka toinen olisi oikeassa.

Minua suututtaa myös se, että hän suuttuu siitä, että en heti noudata hänen neuvoaan. Aivan kuin hän voisi tehdä puolestani päätöksiä.

ap

Vierailija
6/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko kysynyt neuvoa?

Hän oli yleisesti ottaen neuvonut minua pankkiasiassa, josta tiesin paljon vähemmän. Ongelma sinällään ei ollut se, että hän toi asian tietoisuuteeni. Vaan se, että hän palasi siihen uudestaan ja uudestaan.

ap

Vierailija
7/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32 ja äitini osti mulle viime jouluna kirjan rahankäytöstä. Mielestäni olisi voinut itse opettaa 15v sitten, mutta taisi jäädä väliin.

Mielensäpahoittajan kirjan tarvitsisit seuraavaksi.

Vierailija
8/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa. Jos haluat jatkaa ystävyyttä, sano että jos tarvitset neuvoja, kysyt niitä. Muuten ei tarvitse tulla neuvomaan.

Vierailija
9/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin neuvomaan, kun ystävä alkoi ajautua kohti luottotiedottomuutta. Meni kaksi vuotta ja hän tosiaan oli ulosotossa. Autoin ostamalla ruokaa aluksi, mutta kun hän oli niin välinpitämätön, kulutti edelleen yli varojensa, katsoin, että ei kannata auttaa yhtään.

Vierailija
10/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ymmärrän sen, että hän tarkoittaa hyvää. Mutta hän toistuvasti otti esiin aiheen, joka olisi minulle hyväksi että "olenko jo tehnyt sen". Sellainen tilanne ei ole tasaveroinen ystävien välillä, vaikka toinen olisi oikeassa.

Minua suututtaa myös se, että hän suuttuu siitä, että en heti noudata hänen neuvoaan. Aivan kuin hän voisi tehdä puolestani päätöksiä.

ap

hyvä kun kerrot just miltä susta tuntuu ja puhut tunteistasi. nyt sun ois hyvä seuraavan kerran kun juttelette ilmaista hänelle toi sama minkä tuossa sanot. uskon jotenkin että ystävyytemme kestää paljon.

munkin rakas ystävä loukkasi mua jouluna, ja meni välit kuukausiksi, mutta sitte kun taas juteltiin piti käydä läpi mitä tapahtui ja kerroin että minua loukkasi hänen tapansa toimia. hän myönsi että oli varmaan väärässä. nyt ystävyytemme jatkuu, vähän taas eri tilanteesta mutta jatkuu.tsemppiä!

Vierailija
11/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin menin neuvomaan, kun ystävä alkoi ajautua kohti luottotiedottomuutta. Meni kaksi vuotta ja hän tosiaan oli ulosotossa. Autoin ostamalla ruokaa aluksi, mutta kun hän oli niin välinpitämätön, kulutti edelleen yli varojensa, katsoin, että ei kannata auttaa yhtään.

Minä en ole ihan tuossa tilanteessa.

Ja olen itsekin kokenut tuon puolen asiasta, joka tuolla ystävälläni on. Olen siis yrittänyt auttaa avun tarpeessa olevaa, ja ollut hyvin turhautunut, kun toinen ei ole ollut siitä innostunut. Saatikka kiitollinen.

Ihmiset haluavat tehdä mokansa itse, minäkin.

Ja kun toinen oikein haluaa neuvoa, se nostattaa vain vastareaktion.

ap

Vierailija
12/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat minun makuuni liian herkkiä ottamaan nokkiinsa. Minulle on itsestäänselvää, että teen päätökset itse. Toivoisin saavani enemmän neuvoja ja myös huolenpitoa, vaikka olenkin selviytyjä. En ole koskaan kokenut, että kukaan neuvomalla astuisi varpailleni. Inhoan suorastaan sitä, kun ihmiset eivät uskalla sanoa tai tehdä mitään. Minä en jää sanattomaksi. Neuvon paljon, koska katson sen velvollisuudekseni ja tehtäväkseni. Pidän myös siitä, jos joku sanoo vastaan, on eri mieltä tai kiittää keskustelusta, joka on antanut hänelle ainakin uusia näkökulmia, vaikka hän lopulta päättääkin itse asioistaan.

Vierailija
13/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässäpä opittiin seuraavaa: älä milloinkaan kerro tarkkoja tietoja taloudellisesta tilanteestasi kavereille.

Vierailija
14/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas ottaa neuvosta vaarin, mutta tyhmä ei ota.

Oikea ystävä neuvoo, jos huomaa, että toinen toimii typerästi.    

Mieti ystäväsi neuvoa.  Jos ystävän neuvo on parempi, kuin oma toimintatapasi, nii pakota itsesi noudattamaan sitä parempaa toimintatapaa.

Huonot ystävät myötäilevät huonoja ratkaisuja ja nauravat selkäsi takana tyhmyyttäsi.

Oikea ystävä neuvoo vaikka tietäisi, että toinen ei pidä siitä.

Vierailija
15/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat minun makuuni liian herkkiä ottamaan nokkiinsa. Minulle on itsestäänselvää, että teen päätökset itse. Toivoisin saavani enemmän neuvoja ja myös huolenpitoa, vaikka olenkin selviytyjä. En ole koskaan kokenut, että kukaan neuvomalla astuisi varpailleni. Inhoan suorastaan sitä, kun ihmiset eivät uskalla sanoa tai tehdä mitään. Minä en jää sanattomaksi. Neuvon paljon, koska katson sen velvollisuudekseni ja tehtäväkseni. Pidän myös siitä, jos joku sanoo vastaan, on eri mieltä tai kiittää keskustelusta, joka on antanut hänelle ainakin uusia näkökulmia, vaikka hän lopulta päättääkin itse asioistaan.

Tässä on sinun ja ystäväni ero, hän ei osaa suhtautua siten, että toinen "päättää itse asioistaan".

Väliltämme puuttuu kenties kunnioitus, mutta en ole varma, onko se hänen puoleltaan.

ap

Vierailija
16/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeaystäväkertoototuuden kirjoitti:

Viisas ottaa neuvosta vaarin, mutta tyhmä ei ota.

Oikea ystävä neuvoo, jos huomaa, että toinen toimii typerästi.    

Mieti ystäväsi neuvoa.  Jos ystävän neuvo on parempi, kuin oma toimintatapasi, nii pakota itsesi noudattamaan sitä parempaa toimintatapaa.

Huonot ystävät myötäilevät huonoja ratkaisuja ja nauravat selkäsi takana tyhmyyttäsi.

Oikea ystävä neuvoo vaikka tietäisi, että toinen ei pidä siitä.

Tässä ongelma on se, että en ole hänelle tilivelvollinen.

Mielestäni oikea ystävä olisi antanut neuvon, ja jättänyt minut sen kanssa. Eikä keskittynyt sen tenttaamiseen, että olenko noudattanut sitä.

ap

Vierailija
17/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä taustatiedoiksi, että joulunviettopaikassa oli muitakin sukulaisiani ja olin aiemmin syksyllä erehtynyt kertomaan, että rahatilanteeni on hatara pitkän sairastelun takia.

Vierailija
18/18 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä taustatiedoiksi, että joulunviettopaikassa oli muitakin sukulaisiani ja olin aiemmin syksyllä erehtynyt kertomaan, että rahatilanteeni on hatara pitkän sairastelun takia.

Edellyttääkö tuotaustatieto sitten jotenkin mielensäpahoittamista, minusta ei.  Todennäköisesti itse olisin kiittänyt lahjasta (ehkä kertonut että lahja on ihan turha mutta kiitos kuitenkin) ja myynyt sen joulun jälkeen. Jos kirjan olisin halunnut lukea olisin lainannut sen sitten itse kirjastosta.