Täti yrittää änkeä väkisin yökylään
Tätini soitti eilen, että hän voisi tulla käymään pitkästä aikaa, mikä sopii kyllä. Mutta hän tahtoisi jäädä yöksi, koska välimatkaa on paljon, mutta minä ja mieheni emme tahdo häntä tänne yöksi. Lopetin puhelun aika nopeasti jollakin tekosyyllä ja lupasin soittaa hänelle tänään asiasta.
Emme tahdo häntä yöksi tänne monestakaan syystä. Mm. hän tahtoisi sanella säännöt kun on täällä, milloin pitää olla hiljaa, milloin mennään nukkumaan, milloin noustaan ylös, milloin syödään jne. Ihan kaikessa, jopa siinä, kuka saa ensin pestä hampaat. Hänen ei koskaan ole annettu täällä meitä pompottaa, mutta silti tuo on ärsyttävää.
Toinen syy on se, että minä nukun aivan äärettömän huonosti, jos meillä on vieraita. Kerran otimme yhdeksi yöksi miehen kaverin meille, jolla oli hätätilanne ja koko yön heräilin 15min välein. Heräilen muutenkin öisin paljon koska minulla on kipuja, joten en kaipaa mitään yövieraita vielä pahentamaan tilannetta. Minulla on täysi työ selvitä päivästä ja kun saan lapsen nukkumaan, en todellakaan jaksa tehdä mitään kivuiltani, enkä todellakaan kestittää vierasta.
Hän käy muutaman kerran vuodessa meillä, mutta ei tahdo ajaa pimeällä, joten lähtee ajamaan siiä 9 aikaan aamulla ja kotiin meiltä klo 16-17 aikaan. Meillä ei ole kuin 150km välimatkaa, mutta täti ajaa tuota matkaa 3-4h, koska ei uskalla ajaa lujaa. Ajaa siis ihan motarilla 120km/h alueella 80km/h. Kaikkialla ajaa reipasta alinopeutta, siksi matkanteko kestää.
Me emme usein vieraile hänen luonaan, koska on hamstraaja, joten kotinsa on hyvin saastainen. Lisäksi en pysty pitkiä matkoja istumaan autossa kipujeni takia ja jos istunkin, olen sitten pari päivää todella kipeä, joten en tahdo lähteä pitkälle automatkalle.
Täti on hyvin hankala ihminen, jonka mielestä esim. sairauteni katoaisi jos venyttelisin, allergiat katoavat jos vain siedättää itseään (myös vakavat allergiat) jne.
Mietinkin, pitäisikö keksiä jokin tekosyy vai sanoa suoraan. Jos sanon suoraan, sanoo vain ettei hän mikään vieras ole, ei hän häiritse jne. Saattaa jopa kielloista huolimatta yrittää jäädä yöksi. Aikataulua hän ei vielä tiennyt, milloin olisi tulossa, joten en voi vedota menoihinkaan.
ei ahlua ajaa pimeällä
Kommentit (169)
Ikävää lukemista.Itse oisin iloinen jos olisi joku sukulainen joka tulisi kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, ap, mutta tämä vuodatuksesi sai minut nauramaan, kiitos :D:D
Hienoa jos piristi päivääsi, mutta minua ei kyllä naurata. Ei ole mitään herkkua kun on tällaisia sukulaisia.
Ap
Lähetä kirjoituksestasi kuvakaappaus hänelle. Ei hänestäkään ole varmaan sen jälkeen herkkua, että sinä olet hänen sukulainen.
nyt jämpti oot- sanot suoraan,että tilanne entiseen huonompi jaksamiseni suhteen, kivut pahemmat ja muutoksia arkeen tullut,että voimavaroja ei ole ottaa tuttujakaan vieraita vastaan, max jos tunnin olet. mutta soitellaan, saat soittaa jos siltä tuntuu.
ps. onko sun selkä tohjona jos on mitkä viat, nikamasiirtymät,lisänivel, rappeuma-kuluma, prolapsi joka ei parantunutkaan, nikamavälit painuneet...mites noi kampaamotkaan sulta onnistuu..
Vierailija kirjoitti:
Kuva joka minulle ap:sta tulee saa ihmettelemään, miksi joku edes haluaisi tulla hänen luokseen päiväksi saatikka sitten yöksi. Onko tätisi joku masokisti?
itessä vika. ap ihan ok asiansa kanssa. mikä sua vaivaa, luetunymmärtäminen vai muut mt:ttet
kerro mikä sun aivoissa vääristää ihan järjellisen aapin veetutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tädille mahdollista laittaa tekstiviestiä asiasta? Siinä voisit selkeästi ja ytimekkäästi ilmoittaa että tervetuloa käymään mutta yövieraita et jaksa ottaa vastaan. Onko kaupungissa hotellia jonka yhteydessä olisi kiva ravintola? Voisit ehdottaa että menette yhdessä tädin hotellille (tai johonkin lähistölle) syömään ja sitten hän voisi vaikka tulla teille muutamaksi tunniksi kahvittelemaan ja seurustelemaan.
Täti ei oikein osaa käyttää tekstiviestejä, lukeminenkin on vähän niin ja näin. Olen ehdottanut hyvää hotellia tästä läheltä, mutta hän ei tahdo hotelliin kun ei kuulemma pidä hotelleista. Tahtoisi siksi jäädä yöksi, kun ehtii olemaan täällä aina vain 3-4h.
Ap
Ei osaa lukea? No nyt pomppas.
Vuoden 2019 puolelta otsikko. Eihän nykyään juuri kukaan ylipäätään kyläile, 30 vuotta sitten jo kyläilyt loppuneet kaupungeissa. Kerran vuodessa 2h kahvit on varmaan ihan ok, jos vieraat jatkaa hotelliin. Siskonpeti oli joskus vuonna 1988.
Minä sanoisin suoraan, että koska olen tällä hetkellä niin kivulloinen, niin en jaksa ollenkaan ottaa vastaan vieraita edes lyhyeksi ajaksi. Palataan asiaan joskus, jos ja kun olen paremmassa kunnossa.
Kuva joka minulle ap:sta tulee saa ihmettelemään, miksi joku edes haluaisi tulla hänen luokseen päiväksi saatikka sitten yöksi. Onko tätisi joku masokisti?