Hermo menee tähän hoitoon psykiatrisella puolella!!
Olen avohoidon piirissä syömishäiriön vuoksi ja alan lopullisesti menettämään hermoni tähän niin sanottuun hoitoon. Aikaisemmin psykiatrisissa yksiköissä tilaani on rankasti vähätelty vaikka olen ollut pahimmillaan hengenvaarallisessa tilassa. Myöhemmin hoidon tarve on määritelty puhtaasti BMI:n mukaan vaikka sairaus on nimenomaan psyykkinen. En siis ole saanut riittävää tukea ja apua vaan tuntuu, että minut on määritelty puhtaasti painoni mukaan. Tuntuu, että oikeaan ongelmaan ei perehdytä tarpeeksi.
Nykyisessä hoitopaikassa sovittuja aikoja perutaan jatkuvasti heidän puoleltaan ilman mitään järkevää syytä. Usein syyksi sanotaan kiire, vaikka ajat on saatettu lyödä lukkoon jo viikkoja etukäteen. Tulee sellainen fiilis, että joku muu jyrää ylitseni ja hänen kanssaan sovitaan aika minun aikani päälle, koska "tarvitsee apua enemmän kuin minä" vaikka todellisuudessa todella huonokuntoisten potilaiden paikka ei edes ole avohoidossa, vaan sisätaudeilla sairaalahoidossa. Henkilökunta unohtaa jatkuvasti asioitani, mm. määrätä tarvittavat verikokeet ja tarkistaa että ovat voimassa ja varmasti oikein kirjattu ja sen vuoksi joudun ravaamaan labrassa useamman kerran. Nyt viime viikolla minulle piti kirjoittaa reseptille lisää lääkettä joka oli lopussa, eikä reseptiä ole vieläkään uusittu. Soittelen jatkuvasti perään milloin hoitavalle työntekijälleni ja milloin sihteerille, mutta tuntuu että aina joku unohtaa viedä viestin eteenpäin tai hoitaa asiat. Huoh, turhauttaa niin paljon ja oli vain pakko päästä avautumaan asiasta. Mihinköhän tästä voi valittaa, jos meininki ei pian muutu? Tuntuu, etten saa ansaitsemaani ja tarvitsemaani apua.
Kommentit (277)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko että puhut itsestäsi kuin ulkopuolinen ? Sinä itse syöt väärin ja kidutat elimistöäsi joka on SINUN. Ei sen henkilökunnan kroppa. Pakenet tätä asiaa, ja yrität pyörittää meitä samaan. En lähde. Sama kuin alkohilisteilla, juominen loppuu ja alkaa kun itse laitat korkin kiinni tai aukaiset.
No huh mitä tekstiä. Minähän olen myöntänyt olevani sairas sillä olen avun piirissä. Nyt odotan, että saan tarvitsemaani apua jotta voin toipua. Joudun toki itse tekemään suurimman työn, mutta tarvitsen tueksi osaavat ihmiset jotka auttavat minua ongelmieni kanssa. Ap
huh huh vaan sinulle. Sinä "myönnät" olevasi sairas koska juuri se juttu hyödyttää sinua ja pyörittelet koko systeemiä hoidattamaan sinua, sen sijään että ottaisit lusikan käteen ja söisit. Sinähän itse sitä hoivaakin haet niin eikö juolahtaisi syödäkin sitten? Miksi syötätät itseäsi muilla?
Kyllä aikuisen tulee jo itse osata syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos anorektikkoa jututtaa nini sen älykkäämpää ja manipuloivampaa narsistia saa etsiä. Taktiikkana on pyörittää muita kiristämällä syömättömyydellä. Ei voi vaan millään myöntää että tyhmästä päästä juuri se koko ruumis kärsii ja nöyrtyä vähän. Ei vaan ollaan kaikesta tietoisia ja niin uniikkia että.
Olen kyllästynyt että tuohon pelleilyyn ollaan tuhlattu noin iso arsenaali sillä Afrikassa nälkäalueilla ei ole koko tautia. Siellä kun tuo pelleily ei toimi.
Kyseessä ei ole mikään "pelleily", vaan ihan oikea sairaus. Suosittelen ottamaan asioista selvää ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää. Syömishäiriötä sairastava ihminen on sairas ja sen vuoksi toimii sillä tavalla kuin toimii. Syömishäiriöllä ei ole muuten mitään tekemistä Afrikan nälänhädän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos anorektikkoa jututtaa nini sen älykkäämpää ja manipuloivampaa narsistia saa etsiä. Taktiikkana on pyörittää muita kiristämällä syömättömyydellä. Ei voi vaan millään myöntää että tyhmästä päästä juuri se koko ruumis kärsii ja nöyrtyä vähän. Ei vaan ollaan kaikesta tietoisia ja niin uniikkia että.
Olen kyllästynyt että tuohon pelleilyyn ollaan tuhlattu noin iso arsenaali sillä Afrikassa nälkäalueilla ei ole koko tautia. Siellä kun tuo pelleily ei toimi.
Luuletko sinä idiootti ihan tosissasi, että joku vaan yrittää olla uniikki ja sillä hankkii itselleen syömishäiriön? Totta kai se sairastunut itsekin sen ymmärtää, että kroppa kärsii. Huomaa kyllä miten takapajuista joidenkin ajattelu on edelleen mitä mielenterveyden häiriöihin tulee, kun tällaisia kommentteja lukee. Ei voi kuin toivoa, että teidän lähipiiristänne ei löydy ketään mm. syömishäiriötä sairastavaa, ettei vain joudu kuulla tuollaisia aivopieruja.
On kyllä jokunen yrittänyt pyöritellä ruokapöydässä noin mutta suora puhe on asettanut syömään, niin yksinkertaista se vaan on. Vastuu on omasta syömisestään ja juomisestaan otettava jokaisen. Venkulointi on vaan venkulointia. Afrikassa ei tätä tautia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole mikään "pelleily", vaan ihan oikea sairaus. Suosittelen ottamaan asioista selvää ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää. Syömishäiriötä sairastava ihminen on sairas ja sen vuoksi toimii sillä tavalla kuin toimii. Syömishäiriöllä ei ole muuten mitään tekemistä Afrikan nälänhädän kanssa.
Kyllä sillä on ainakin yksi lääkäri joka oli siellä sanoi ettei siellä anoreksiaa tunnettu. Jokainen söi hyvällä halulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko että puhut itsestäsi kuin ulkopuolinen ? Sinä itse syöt väärin ja kidutat elimistöäsi joka on SINUN. Ei sen henkilökunnan kroppa. Pakenet tätä asiaa, ja yrität pyörittää meitä samaan. En lähde. Sama kuin alkohilisteilla, juominen loppuu ja alkaa kun itse laitat korkin kiinni tai aukaiset.
No huh mitä tekstiä. Minähän olen myöntänyt olevani sairas sillä olen avun piirissä. Nyt odotan, että saan tarvitsemaani apua jotta voin toipua. Joudun toki itse tekemään suurimman työn, mutta tarvitsen tueksi osaavat ihmiset jotka auttavat minua ongelmieni kanssa. Ap
huh huh vaan sinulle. Sinä "myönnät" olevasi sairas koska juuri se juttu hyödyttää sinua ja pyörittelet koko systeemiä hoidattamaan sinua, sen sijään että ottaisit lusikan käteen ja söisit. Sinähän itse sitä hoivaakin haet niin eikö juolahtaisi syödäkin sitten? Miksi syötätät itseäsi muilla?
Tällä sairaudella ei ole mitään tekemistä iän tai aikuisuuden kanssa. Tässä ei ole kyse syömisestä, vaan siitä kokonaisvaltaisesta kuviosta ja ongelmista syömättömyyden taustalla joihin olen apua hakenut. Syömättömyys tai syömisen kontrollointi ovat vain oireita, eivät se itse sairaus. Taustalla on aina joku isompi ongelma joka pitää ratkaista jotta oirehdinta vähenisi. Älä pliis tule tänne pätemään asioista joista et ilmiselvästi tiedä yhtään mitään. Ap
Sairastat hengenvaarallista psyykkistä sairautta. Sinun pitää päästä syömishäiriöpolille.
Tuo "hoito" tuhoaa sinut. Tee valitus ja kokoa voimasi ja taistele hoidosta.
Paljon voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä on ainakin yksi lääkäri joka oli siellä sanoi ettei siellä anoreksiaa tunnettu. Jokainen söi hyvällä halulla.
Wow, yksi lääkäri. Ja hei, ovat nälänhädästä kärsiviä ihmisiä joka on aivan eri asia kuin syömishäiriö joka on edelleenkin sairaus.
Näinhän se vähän voi olla, jos vuosia on jo sen verran kertynyt ettet enää ole ihan nuori ja sairasvuosia on jo sen verran, että tautisi katsotaan olevan krooninen.
Ikäväähän se priorisointi on. :( Nuoriin pyritään panostamaan, mutta jos ei sitä paranemista ala vuosien varrella tapahtumaan, 30 ikävuoden kieppeillä monesti aletaan hakea eläkettä ja aktiivista terapiaa ei enää saa, kun katsotaan ettei se tehoa.
Lääkereseptit nyt kyllä pitäisi uusia. Lähetä siitä viesti tai soita, niin pitäisi järjestyä päivässä tai parissa.
Aina kun keksitään joku tauti ,niin siihen löytyy palkkaa nauttivat kuin persekärpäset ja lääketehtaat pörräämään ja pitkittämään tilannetta. Miksikähän? Olisikohan anoreksian räjähtäminen silmille länsimaissa näin yksinkertainen yhtälö? Ja jos se äiti siellä kontrolloi koko tytön elämää, niin ottakaa se muija sieltä hoitoon ja sanokaa likalle että alkaa vähän nopeena irrrottautua äidistä ja vaikka syödäkin jos se auttaisi asioita?
Tällaiseen pelleilyyn pitää miljardeja ruokarahaa tuhlata niiltäkin joilla ei ole oikeasti edes maailmassa sitä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wow, yksi lääkäri. Ja hei, ovat nälänhädästä kärsiviä ihmisiä joka on aivan eri asia kuin syömishäiriö joka on edelleenkin sairaus.
Eikä varmaan jossain afrikassa tautia tunnetakkaan, eikä monta muutakaan kun ei ole edes toimivaa terveydenhoitojärjestelmää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä sairaudella ei ole mitään tekemistä iän tai aikuisuuden kanssa. Tässä ei ole kyse syömisestä, vaan siitä kokonaisvaltaisesta kuviosta ja ongelmista syömättömyyden taustalla joihin olen apua hakenut. Syömättömyys tai syömisen kontrollointi ovat vain oireita, eivät se itse sairaus. Taustalla on aina joku isompi ongelma joka pitää ratkaista jotta oirehdinta vähenisi. Älä pliis tule tänne pätemään asioista joista et ilmiselvästi tiedä yhtään mitään. Ap
Tällä venkuloinnilla on nimenomaan tekemistä aikuisuuden kanssa sillä kyse on juuri siitä ettei haluta kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta- se syöminen on siinä vaan naamiopelinä päällä. Ihan muusta siinä on kyse ja useimmiten valtapelistä äidin ja samantyyppisen likan välillä- kumpi kiristää pitemmälle ja ketä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se syömättömyys on oma valintasi. Ei mitään väliä mitä isoja ongelmia sinulla on taustalla. Voit siitä huolimatta syödä ja keskittyä niihin isoihin ongelmiin terapeutin kanssa. Kyseessä on kaksi eri asiaa, joita ei tarvitse liittää yhteen, kuten sinä teet.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet se, joka ei syö. Ellet toivo letkuruokintaa, niin homma on täysin kiinni sinusta. Sinä olet se, joka päättää olla syömättä, ja jonka elämä pyörii kuvitellun lihavuuden ympärillä.
Onko sinulla kokemusta, tiedätkö mistä puhut? Minä olen ollut lähellä menettää henkeni anoreksian takia, olen itkien yrittänyt syödä, vaan ei se ole noin helppoa kuin miltä saat sen kuulostamaan. En koskaan halunnut kuolla, en oikeasti mutta vaan sairaus saa ihmisen mielen kääntymään totaalisesti itseään vastaan ja toimimaan mitä sairaimmilla tavoilla. Tämä ei olisi tappavin psyykkinen sairaus, jos olisi vain nirppanokkien itse kehittelemä asennevamma tarkoituksena saada osakseen huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmaan jossain afrikassa tautia tunnetakkaan, eikä monta muutakaan kun ei ole edes toimivaa terveydenhoitojärjestelmää :D
Sinäpä sen ääneen sanoit- terveydenhoitojärjestelmämme kun YLLÄPITÄÄ tuotakin tautia enemmän kuin parantaa- jopa tuottaa sitä tarjoamalla tilaisuuden syöttötuoliin.
Jos noille anorektikoille laitettaisiin aikuisten syöttötuolit ja tutut ja vaipat ja syöttäjät niin ehkä ne hoksaisivat että se suukki menee kiinni lusikan edessä kuin vauvoilla. Ehkä se herättäisi edes jonkun lähtemään ulos kuviosta ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet se, joka ei syö. Ellet toivo letkuruokintaa, niin homma on täysin kiinni sinusta. Sinä olet se, joka päättää olla syömättä, ja jonka elämä pyörii kuvitellun lihavuuden ympärillä.
Onko sinulla kokemusta, tiedätkö mistä puhut? Minä olen ollut lähellä menettää henkeni anoreksian takia, olen itkien yrittänyt syödä, vaan ei se ole noin helppoa kuin miltä saat sen kuulostamaan. En koskaan halunnut kuolla, en oikeasti mutta vaan sairaus saa ihmisen mielen kääntymään totaalisesti itseään vastaan ja toimimaan mitä sairaimmilla tavoilla. Tämä ei olisi tappavin psyykkinen sairaus, jos olisi vain nirppanokkien itse kehittelemä asennevamma tarkoituksena saada osakseen huomiota.
Jatkat sitä itkien syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kukas siinä nyt oikein puhuu, itsensä ulkopuoleta taas viisaana vaikka iTSE ET SYÖ! SEOLET SINÄ JOKA EI SYÖ SE SAMA TYYPPI JOKA VIISASTELEE. TAJUATKO?Tiedätkin tarkkaan miten sinua on JONKUN MUN hoidettava. Tiedätkö, onko sinulle kukaan sanonut ettei lähde tuohon mukaan sillä sinä itse viet lusikan suuhun. Samaan suuhun jolla viisastelet. Lopeta viisastelu ja syö.
Minulla ihan samoja kokemuksia avohoidosta. Ja etenkin tuo syömishäiriöasia - olen sairastanut monia vuosia, koko teini-ikä meni sen kanssa kamppaillessa, ja missään kukaan ei ikinä tuntunut ottavan tosissaan, koska en ollut alipainoinen silloin. Hoikka joo, mutta normaalipainoinen. Mikäs siinä, nykyään tosin syömishäiriö vähintään yhtä paha kuin lähes vuosikymmen sitten ja bmi nippanappa 16. Enää en tähän apua edes yritä hakea. Mä tulen luultavasti kuolemaan tähän ja olen hyväksynyt sen.
Et sinä syö muitten takia vaan itsesi, hohhoijaa. Sinä olet kehittänyt pelin päähäsi jossa kroppasi on kuin shakkinappula laudalla. Nappulan on oltava muka sitä tätä ja tuota että sillä voi pelailla paremmin tai miten vaan. Elämä ei ole peliä, se ei perustu pelisiirtoihin, kroppasi ei ole nappula jolla on esinearvoa tietynmittasena. Se on kroppa jossa sun olisi viihdyttävä sinuna, ei jonain pelilautana.
Roikottelet luurankoa laudalla koska sillä on reaktioita. Pyrit laihuudellasi reaktioon. Lopeta sellainen touhu. Voit tietoiseksi tultuasi itse lopettaa tuon lautana olemisesi. Ja keksiä muuta elämään.
Vääristyneet kommunikaatiomallit tässä ovat kyseessä. Olisi opittava puhumaan ihan siitäkin ettei ole niin viisas ja olemaan heikko, ei sairas vaan heikko. Ja sitten opittava pitämään puolensakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ihan samoja kokemuksia avohoidosta. Ja etenkin tuo syömishäiriöasia - olen sairastanut monia vuosia, koko teini-ikä meni sen kanssa kamppaillessa, ja missään kukaan ei ikinä tuntunut ottavan tosissaan, koska en ollut alipainoinen silloin. Hoikka joo, mutta normaalipainoinen. Mikäs siinä, nykyään tosin syömishäiriö vähintään yhtä paha kuin lähes vuosikymmen sitten ja bmi nippanappa 16. Enää en tähän apua edes yritä hakea. Mä tulen luultavasti kuolemaan tähän ja olen hyväksynyt sen.
Valitettavasti meistä jokainen kuolee jos haluaa kuolla vaan tarpeeksi. Tällä juuri pelataan että sillä uhkaillaan, mutta siitä vaan jos ei syöminen iinnosta. hminen on tehty niin että se kuolee ellei syö. Älä ihmettele asiaa.
Kun olet noinkin pitkään sairastanut mitä olet tehnyt toipuaksesi- tietoa asioista sinulta varmasti löytyy? Mistä on ollut eniten apua?