Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermo menee tähän hoitoon psykiatrisella puolella!!

Vierailija
08.04.2019 |

Olen avohoidon piirissä syömishäiriön vuoksi ja alan lopullisesti menettämään hermoni tähän niin sanottuun hoitoon. Aikaisemmin psykiatrisissa yksiköissä tilaani on rankasti vähätelty vaikka olen ollut pahimmillaan hengenvaarallisessa tilassa. Myöhemmin hoidon tarve on määritelty puhtaasti BMI:n mukaan vaikka sairaus on nimenomaan psyykkinen. En siis ole saanut riittävää tukea ja apua vaan tuntuu, että minut on määritelty puhtaasti painoni mukaan. Tuntuu, että oikeaan ongelmaan ei perehdytä tarpeeksi.

Nykyisessä hoitopaikassa sovittuja aikoja perutaan jatkuvasti heidän puoleltaan ilman mitään järkevää syytä. Usein syyksi sanotaan kiire, vaikka ajat on saatettu lyödä lukkoon jo viikkoja etukäteen. Tulee sellainen fiilis, että joku muu jyrää ylitseni ja hänen kanssaan sovitaan aika minun aikani päälle, koska "tarvitsee apua enemmän kuin minä" vaikka todellisuudessa todella huonokuntoisten potilaiden paikka ei edes ole avohoidossa, vaan sisätaudeilla sairaalahoidossa. Henkilökunta unohtaa jatkuvasti asioitani, mm. määrätä tarvittavat verikokeet ja tarkistaa että ovat voimassa ja varmasti oikein kirjattu ja sen vuoksi joudun ravaamaan labrassa useamman kerran. Nyt viime viikolla minulle piti kirjoittaa reseptille lisää lääkettä joka oli lopussa, eikä reseptiä ole vieläkään uusittu. Soittelen jatkuvasti perään milloin hoitavalle työntekijälleni ja milloin sihteerille, mutta tuntuu että aina joku unohtaa viedä viestin eteenpäin tai hoitaa asiat. Huoh, turhauttaa niin paljon ja oli vain pakko päästä avautumaan asiasta. Mihinköhän tästä voi valittaa, jos meininki ei pian muutu? Tuntuu, etten saa ansaitsemaani ja tarvitsemaani apua.

Kommentit (277)

Vierailija
1/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsytystaktiikka. Yrittävät saada potilaan lopettamaan hoidon

Vierailija
2/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että viimeisimmällä lääkärikäynnillä lääkäri kommentoi olemustani (tarkemmin painoani) vaikka olemme sopineet, ettei painoa kommentoida mitenkään. Luulisi kai syömishäiriöistä hoitavan tietävän, että tuollaiset kommentit aiheuttavat negatiivisia fiiliksiä ja ahdistusta 99% kerroista. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee virallinen valitus. Miksipä et?

Vierailija
4/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, joka ei todella halua toiselle terveyttä ja toipumista edes työskentelee kyseisellä alalla? 

Vierailija
5/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan täytyykin tehdä, niin kauan tätä on nyt jatkunut. Ap

Vierailija
6/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos tilasi ei kohennu hoidolla ja olet myöskin sitä mieltä että käytös on tökeröä, ei taida olla paljoa menetettävää siinä vaiheessa. Varmastikin muitakin lääkäreitä/hoitajia löytyy.

Vierailija
7/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen, joka ei todella halua toiselle terveyttä ja toipumista edes työskentelee kyseisellä alalla? 

Koska työpaikka ja oma perhe ruokittavana

Vierailija
8/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos tilasi ei kohennu hoidolla ja olet myöskin sitä mieltä että käytös on tökeröä, ei taida olla paljoa menetettävää siinä vaiheessa. Varmastikin muitakin lääkäreitä/hoitajia löytyy.

En tiedä löytyykö, ei täällä kovin paljoa ole syömishäiriöihin erikoistuneita yksiköitä. Olin aikaisemmin ihan yleisen psykiatrian puolella jossa taas tieto syömishäiriöiden hoidosta oli surkeaa. Nyt kun olen niihin erikoistuneessa yksikössä, tuntuu ettei tilanne ole paljoa parantunut. En myöskään valitettavasti ui rahassa, joten hoito ei voi olla kovin kallista. :( Ap 

Vierailija
9/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työpaikka ja oma perhe ruokittavana

Luulisi, että muitakin aloja ja ammatteja löytyisi, etenkin jos empatiakyky ja hoivavietti on nollissa. 

Vierailija
10/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta psykiatrisella puolella on aika paljon outoa sakkia töissä. Itse kävin aikanaan psykiatrisen sairaanhoitajan luona masennuksen ja unettomuuden vuoksi ja valehtelematta se ihminen olisi itse ollut jonkun hoidon tarpeessa. Ilkeili mulle ja alusta asti vänkkäsi, etten oikeasti ole masentunut ja mun pitäisi vaan lähteä risteilylle ja hommata parempi työpaikka. Joo, itsetuhoinen, itkuinen ihmisraunio onkin kuumaa tavaraa työmarkkinoilla. Onneksi pääsin myöhemmin kunnon psykoterapiaan. Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
11/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko että puhut itsestäsi kuin ulkopuolinen ? Sinä itse syöt väärin ja kidutat elimistöäsi joka on SINUN. Ei sen henkilökunnan kroppa.  Pakenet tätä asiaa, ja yrität pyörittää meitä samaan. En lähde. Sama kuin alkohilisteilla, juominen loppuu ja alkaa kun itse laitat korkin kiinni tai aukaiset.

Vierailija
12/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta psykiatrisella puolella on aika paljon outoa sakkia töissä. Itse kävin aikanaan psykiatrisen sairaanhoitajan luona masennuksen ja unettomuuden vuoksi ja valehtelematta se ihminen olisi itse ollut jonkun hoidon tarpeessa. Ilkeili mulle ja alusta asti vänkkäsi, etten oikeasti ole masentunut ja mun pitäisi vaan lähteä risteilylle ja hommata parempi työpaikka. Joo, itsetuhoinen, itkuinen ihmisraunio onkin kuumaa tavaraa työmarkkinoilla. Onneksi pääsin myöhemmin kunnon psykoterapiaan. Tsemppiä ap:lle!

No huhhuh, olen pahoillani tuosta. Onneksi sait parempaa, ansaitsemaasi hoitoa myöhemmin! Kiitos. :) Ap

Vierailija
13/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ns sairauteen pakenemis taktiikoita eivät sairauksia ollenkaan. Sairaaksi heittäytymisellä saavutetaan vaan olotiloja ja hoivaamista joka pitäisi muuten pyytää.

Vierailija
14/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko että puhut itsestäsi kuin ulkopuolinen ? Sinä itse syöt väärin ja kidutat elimistöäsi joka on SINUN. Ei sen henkilökunnan kroppa.  Pakenet tätä asiaa, ja yrität pyörittää meitä samaan. En lähde. Sama kuin alkohilisteilla, juominen loppuu ja alkaa kun itse laitat korkin kiinni tai aukaiset.

No huh mitä tekstiä. Minähän olen myöntänyt olevani sairas sillä olen avun piirissä. Nyt odotan, että saan tarvitsemaani apua jotta voin toipua. Joudun toki itse tekemään suurimman työn, mutta tarvitsen tueksi osaavat ihmiset jotka auttavat minua ongelmieni kanssa. Ap

Vierailija
15/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat ns sairauteen pakenemis taktiikoita eivät sairauksia ollenkaan. Sairaaksi heittäytymisellä saavutetaan vaan olotiloja ja hoivaamista joka pitäisi muuten pyytää.

Mitähän vattua nyt taas.

Vierailija
16/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos anorektikkoa jututtaa nini sen älykkäämpää ja manipuloivampaa narsistia saa etsiä. Taktiikkana on pyörittää muita kiristämällä syömättömyydellä.  Ei voi vaan millään myöntää että tyhmästä päästä juuri  se koko ruumis kärsii ja nöyrtyä vähän. Ei vaan ollaan kaikesta tietoisia ja niin uniikkia että.

Olen kyllästynyt että tuohon pelleilyyn ollaan tuhlattu noin iso arsenaali sillä Afrikassa nälkäalueilla ei ole koko tautia. Siellä kun tuo pelleily ei toimi.

Vierailija
17/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kannustaa minunkin tähän, sillä muuten ei mikään muutu, eikä hoidolla Ole varaa enää ainakaan huonontua suomessa. Tiedän yhden mt- potilaan joka halusi saada elämänsä kuntoon niin mitään muuta eivät ilman taistelua olisi antaneet kun lääkkeitä. Tyyppi tunsi että hyötyisi eniten terapiasta ja sai vaadittua sitä itselleen, toipui hyvään tilanteeseen, niin nyt kuulemma yrittävät evätä häneltä sen elintärkeän terapian jatkossa, koska hän on liian terve saamaan sitä?!?! No ei varmaan ole terve pitkään jos juuri se otetaan pois, mikä on auttanut. Arggh. Tsemppii sulle! :)

Vierailija
18/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vattua nyt taas.

Juu, minäkin jäin raapimaan päätäni ja ihmettelemään, että mitä tuolla kommentilla yritettiin sanoa. Taitaa itse kirjoittaja olla jonkinlaisen avun tarpeessa... 

Vierailija
19/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet se, joka ei syö. Ellet toivo letkuruokintaa, niin homma on täysin kiinni sinusta. Sinä olet se, joka päättää olla syömättä, ja jonka elämä pyörii kuvitellun lihavuuden ympärillä.

Vierailija
20/277 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos anorektikkoa jututtaa nini sen älykkäämpää ja manipuloivampaa narsistia saa etsiä. Taktiikkana on pyörittää muita kiristämällä syömättömyydellä.  Ei voi vaan millään myöntää että tyhmästä päästä juuri  se koko ruumis kärsii ja nöyrtyä vähän. Ei vaan ollaan kaikesta tietoisia ja niin uniikkia että.

Olen kyllästynyt että tuohon pelleilyyn ollaan tuhlattu noin iso arsenaali sillä Afrikassa nälkäalueilla ei ole koko tautia. Siellä kun tuo pelleily ei toimi.

Luuletko sinä idiootti ihan tosissasi, että joku vaan yrittää olla uniikki ja sillä hankkii itselleen syömishäiriön? Totta kai se sairastunut itsekin sen ymmärtää, että kroppa kärsii. Huomaa kyllä miten takapajuista joidenkin ajattelu on edelleen mitä mielenterveyden häiriöihin tulee, kun tällaisia kommentteja lukee. Ei voi kuin toivoa, että teidän lähipiiristänne ei löydy ketään mm. syömishäiriötä sairastavaa, ettei vain joudu kuulla tuollaisia aivopieruja.