Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki prismaperheitä kammoksuvat palstavelat, lukekaa tämän päivän Heltsingin Sanomista

Vierailija
07.04.2019 |

miten ihmiset kertovat omien lasten tuottamasta ilosta.
Kerrankin lapsiperhe-elämään myönteisesti suhtautuvaa surnalismia.

Kommentit (308)

Vierailija
161/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi vieläkään käsittää, miksi lapsellisia ärsyttää velat niin älyttömästi. Yrittääkö ne saada meidät samaan ansaan vai mikä juttu tää on? Ei me velatkaan tehdä täällä jatkuvasti aloituksia, missä me painostetaan ihmisiä olemaan lapsettomia.

Minä en haluaisi oman lapseni olevan joku tuollainen vapaaehtoisesti lapseton. Se ei ole mielestäni millään tavalla normaalia tai ihannoitavaa. Itsensä vapaaehtoisesti sukupuuttoon kuolettaminen on jotain uskomattoman typerää. Mutta luulen, että tämä on joku sukupuolettomuuteen liittyvä huuhaajuttu. Ei norminuoret sellaisiksi onneksi rupea. En soisi tällaisia mielestäni sairaita ajatusmalleja tuotavan esille. Pysyköön omissa piireissään.

Voi sinua dinosaurusta, kun nimenomaan nykyään nuoret enenevissä määrin voivat valita sen vapaaehtoisen lapsettomuuden, kun ei onneksi ole enää samanlaista sosiaalista pakkoa hankkia niitä lapsia vain tavan vuoksi. Siksi asiasta puhutaan enemmän ja velojakin ilmestyy jatkuvasti enemmän sinunkin elinpiiriäsi järisyttämään. Ole varuillasi, liikumme siis aivan kaikenlaisissa piireissä ;)

Vierailija
162/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi vieläkään käsittää, miksi lapsellisia ärsyttää velat niin älyttömästi. Yrittääkö ne saada meidät samaan ansaan vai mikä juttu tää on? Ei me velatkaan tehdä täällä jatkuvasti aloituksia, missä me painostetaan ihmisiä olemaan lapsettomia.

Minä en haluaisi oman lapseni olevan joku tuollainen vapaaehtoisesti lapseton. Se ei ole mielestäni millään tavalla normaalia tai ihannoitavaa. Itsensä vapaaehtoisesti sukupuuttoon kuolettaminen on jotain uskomattoman typerää. Mutta luulen, että tämä on joku sukupuolettomuuteen liittyvä huuhaajuttu. Ei norminuoret sellaisiksi onneksi rupea. En soisi tällaisia mielestäni sairaita ajatusmalleja tuotavan esille. Pysyköön omissa piireissään.

Mitä tämä "sukupuuttoon" kuolemiseen vetoaminen oikein on, oikeaa maailmantuskaa? :D Kyllä niitä lapsia vielä täällä Suomenmaassa tehdään, vaikka minä en tekisikään, ja hyvä niin. Jos tehdään vähän vähemmän vaikka kuin aikaisemmin, niin ympäristön kannalta ehkä parempi.

Toisekseen: ei vapaaehtoisessa lapsettomuudessa ole yhtään mitään ihannoitavaa sen enempää kuin lasten hankkimisessakaan. En liittäisi tuota adjektiivia kumpaankaan noista, jotka ovat vain ihmisten valintoja. Niitä ei tarvitse kenelläkään hyväksyttää, kenenkään ei tarvitse niitä valintoja ihannoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epänormaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua dinosaurusta, kun nimenomaan nykyään nuoret enenevissä määrin voivat valita sen vapaaehtoisen lapsettomuuden, kun ei onneksi ole enää samanlaista sosiaalista pakkoa hankkia niitä lapsia vain tavan vuoksi. Siksi asiasta puhutaan enemmän ja velojakin ilmestyy jatkuvasti enemmän sinunkin elinpiiriäsi järisyttämään. Ole varuillasi, liikumme siis aivan kaikenlaisissa piireissä ;)

Dinosaurushuuto! Hih eipä ole näkynyt. Sen verran vissiin terveissä piireissä olen saanut elää. Tunnen vaikka kuinka monta tahattomasti lapsetonta, joiden puolesta olen syvästi pahoillani ja kaikki nuoret, jotka tiedän, haluavat normaalin parisuhteen ja perheen. Ainoat tuntemani tarkoituksellisesti lapsettomat ovat homoseksuaaleja ja osa heistäkin olisi halunnut lapsia. Epäilen, että tarkoituksella lapsettomaksi jättäytyvät tunnistaa muutenkin oudosta olemuksesta, puhetavasta tai muusta, kuten sen dokkarin naisenkin.

Vierailija
164/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joku voisi kirjoittaa jutun yhteiskunnan arvojen koventumisesta, joka johtuu pitkälti lapsettomista. KUn itsellä on lapsia, arvot muuttuvat vastuuntuntoisimmiksi melko automaattisesti. Vasta lapsi kasvattaa vanhemmastaan aikuisen.

Voi hyvän tähären!! Monesta meitä lapsettomia syytetään, mutta yhteiskunnan arvojen kovuudesta!! Miksi sitten esim. Sipilällä joka ajaa kovaa oikeistopolitiikkaa, on monta lasta? Enkä kyllä ole huomannut muutenkaan empaattisuudella tai muilla pehmeillä arvoilla olevan mitään tekemistä lasten saamisen kanssa.

Tälläkin kirjoittajalla taas oletus, että lapseton elää itselleen. Se ei todellakaan mene niin automaattisesti. Aikuisuus on kyllä kasvanut rankassa elämässä ja esim.omaishoitajana, ei siihen ole lapsia tarvittu.

Vierailija
165/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen käyn Prismassa, lempikauppani.

Vela

Vierailija
166/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toivoisin, että tuo lasten saamisen aiheuttama henkinen kasvu ja vastuullisuuden lisääntyminen näkyisi jotenkin yhteiskunnassa. Mutta pikemminkin näyttää siltä, että lapsiperheellisyys on hyvä tekosyy todeta, että ei ole aikaa/rahaa/voimia esim. valita eettisesti tuotettuja tuotteita tai panostaa ekologiseen kestävyyteen. Eli hyvä syy olla ajattelematta mitään muuta kuin itseään ja omia lapsiaan.

Sitten vaan keskitytään pukemaan sitä omaa laajennettua napaa toisten lasten ompelemiin vaatteisiin, ostamaan sille milloin mitäkin muovikrääsää, suunnittelemaan jokatalvista pakoa arjesta aurinkoon jne. Matkalla voi naputtaa muutaman viestin siitä, miten väärin on syyllistää "tavallisia ihmisiä" ympäristöongelmista, koska oikeasti Kalliossa asuvien vela-vegaanien reppureissut tuhoavat maapallon. Tavallisen lapsiperheen katumaasturilla ole asiaan osaa eikä arpaa, sehän nyt vaan on välttämättömyystarvike ihan kuin jokapäiväinen jauhelihamme. (Lapsiperheen lomareissuthan ovat ERI ASIA, koska vanhemmat ovat ne ansainneet kaikilla arjen uhrauksillaan tulevien veronmaksajien hyväksi.)

Olisikohan sittenkin niin, että ihmiset ovat aika usein itsekkäitä, oli heillä lapsia tai ei?

Vierailija
167/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi, edes yrittää muistaa se, että ei ole olemassa OMIA lapsia, MINUN lapsia tai SINUN lapsia, ihan kuten ei ole olemassa sinun ja minun aikuisia, tai vanhuksiakaan. Olemme kaikki ihmisiä, ja aikuinen ei ole aikuinen, elle iole ollut koskaan vauva tai lapsi. Vanhukseksi ei pääse ilman lapsuutta, nuoruutta ja aikuisuutta.  Aina, ja joka kerta, kun puhut lapsista, puhut samoista ihmisistä mitä me kaikki muutkin täällä ollaan. Esimerkiksi tälle palstalle ei kirjoita kukaan, joka ei olisi ollut lapsi joskus

Vierailija
168/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jättäkää ne miehet jotka ei halua lapsia.

Vierailija
169/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta joku voisi kirjoittaa jutun yhteiskunnan arvojen koventumisesta, joka johtuu pitkälti lapsettomista. KUn itsellä on lapsia, arvot muuttuvat vastuuntuntoisimmiksi melko automaattisesti. Vasta lapsi kasvattaa vanhemmastaan aikuisen.

Totta. Lapsettomana ei tarvitse ajatella ketään muuta kuin itseään. Itseä ja omaa etenemistään.

Mitä ihmeen etenemistä? Mihin??

En ole juuri itseäni ehtinyt ajatella, läheisiä olen saattohoitanut.

Vierailija
170/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mielestä veloja kannata yrittää käännyttää. Hyvä vain että eletään aikaa kun lapsivihaajien ei tarvitse yhteiskunnan paineen alla väkisin hankkia jälkipolvea. Aiemmin tilanne on ollut eri ja vanhemmiksi on joutunut enemmän ihmisiä, jotka eivät ole koskaan osanneet oppia rakastamaan lapsiaan. Seurauksena vanhempiensa rakkaudettomuudesta traumatisoituneita aikuisia, jotka ajallaan siirtäneet haavansa seuraavalle polvelle. Suuremmassa kuvassa tämä vela-ilmiö on vain hyvä asia.

Taas väärä luulo. Velana oleminen ei tarkoita lasten vihaamista.

Vierailija
171/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuluuruu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epänormaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dinosaurushuuto! Hih eipä ole näkynyt. Sen verran vissiin terveissä piireissä olen saanut elää. Tunnen vaikka kuinka monta tahattomasti lapsetonta, joiden puolesta olen syvästi pahoillani ja kaikki nuoret, jotka tiedän, haluavat normaalin parisuhteen ja perheen. Ainoat tuntemani tarkoituksellisesti lapsettomat ovat homoseksuaaleja ja osa heistäkin olisi halunnut lapsia. Epäilen, että tarkoituksella lapsettomaksi jättäytyvät tunnistaa muutenkin oudosta olemuksesta, puhetavasta tai muusta, kuten sen dokkarin naisenkin.

Voi hyvänen aika! Ei kai noin tuomitsevalle ihmiselle kukaan viitsisi omia tuntemuksiaan vapaaehtoisesti avatakaan, kuuroille korville jne. Minä epäilen, että sinulla on nyt hivenen vääristynyt katsantokanta asiaan. Psst! Olen oikein terveessä ja tervehenkisessä avioliitossa, ja mistään et voisi minut tai mieheni tavatessasi aavistaa, että olemme veloja. Mutta tämähän on itsestään selvää, kun oikein pinnistät ja mietit. Asia ei näy mitenkään ulospäin :D

Vierailija
172/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi, edes yrittää muistaa se, että ei ole olemassa OMIA lapsia, MINUN lapsia tai SINUN lapsia, ihan kuten ei ole olemassa sinun ja minun aikuisia, tai vanhuksiakaan. Olemme kaikki ihmisiä, ja aikuinen ei ole aikuinen, elle iole ollut koskaan vauva tai lapsi. Vanhukseksi ei pääse ilman lapsuutta, nuoruutta ja aikuisuutta.  Aina, ja joka kerta, kun puhut lapsista, puhut samoista ihmisistä mitä me kaikki muutkin täällä ollaan. Esimerkiksi tälle palstalle ei kirjoita kukaan, joka ei olisi ollut lapsi joskus

Niin mitä sitten? Rakastatko kaikkia maailman 22- vuotiaita naisia, koska olet itsekin ollut sellainen?

Vierailija
173/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä nyt aikuisen lapsen äitinä olen sitä mieltä että vanhemmuudesta ei tiedä juuri mitään kun lapset ovat 0-12-vuotiaita. Kyllä se "ihanuus" aletaan punnitsemaan siinä teini-iän kynnyksellä, ja niitä juttuja ei kehdata enää netissä hehkuttaa. Kun oma lapsi mokaa, eikä ole enää se "herranenkeli" joka päiväkodin pihalla huutelee innoissaan äitiä, ja leffailtailu herkutteluineen kotosalla onkin vaihtunut karaneen teinin etsintään autolla epämääräisissä paikoissa ajellen...

Tietty prosentti niistä ihanistakin lapsosista päätyy huonoon seuraan teini-iässä, tekee karmeitakin virheitä, pilaa tulevaisuuttaan, tai joutuu hyväksikäytön/muun rikoksen uhriksi. 

Tämä on tabu, eikä siitä saisi puhua, koska ne on ne HUONOJEN PERHEIDEN JA EPÄONNISTUNEIDEN vanhempien lapset jotka mieron tielle joutuvat. 

Ja kun asiasta ei puhuta, saadaan julkisuuteen se vaikutelma että näiden vanhemmuutta pikkulapsiaikana hehkuttelevien lapset tulevat menestymään elämässä, ja kaikki menee hyvin, ja ne joille käy huonommin, ovat vain tulosta paskasta vanhemmuudesta, joten kukaan ei tietenkään halua siitä puhua ettei leimautuisi. Se on kaksinkertainen kurjuus, kun tiedät itse kaikkesi tehneenä miten asiat ovat, mutta kun tarvitsisit apua, tai/ja lapsesi tarvitsisi, niin syylliseksi määritellään sinut, monesti sekä lastesuojelun, yhteiskunnan, kuin niiden läheistenkin taholta. 

Uskon että ne jotka päättävät olla lisääntymättä, ymmärtävät jotain sellaista jota lisääntyjät eivät ymmärrä. Sen että kaikki se ikävä voi oikeasti osua omalle kohdalle, ja että vaikka voi päättää omasta puolestaan miten asiat tekee, ja saada kaiken onnistumaan omassa elämässään kovalla tekemisellä, niin se ei enää itsestä irrallisen, mutta siitä itse täysin vastuussa olevana ei enää välttämättä onnistukaan. 

Niin kauan kuin lapset ovat hauskuudessaan, ja ihanuudessaan "kaikkien" ansiota, mutta väärään suuntaan mennessään vanhempiensa mokailujen tulos, tulee lisääntyminen vähentymään.

Riskit vain alkavat olla liian isot.

Äärettömän hyvin kirjoitettu, juuri näin asia on. Ei meilläkään ongelmia ollut kun muksut oli pieniä, mutta niinvain yksi lapsista joutui huumeiden reunustamalle polulle, pitkä ja raskas taival oli kaikille eikä tuommoista edes ajatellut silloin kun lapsi moiskautteli pusuja ja kiipesi pienenä syliin. Ei nuoren päihteidenkäyttöön suinkaan aina ole syynä huonot kotiolot, vastuuttomat tai kylmät vanhemmat, se on aikas monisyinen juttu. Noiden karmeiden vuosien aikana vanhemmuus koeteltiin ja kiitollinen olen kun asiat kääntyi hyvinpäin ja nyt jo aikuisella lapsella kaikki hyvin. Tarkoitus on tässä tuoda ilmi että näitä erilaisia onnen- ja kiitollisuuden hetkiä (kamaluuksien jälkeen) voi olla monenlaisia ja muulloinkin kuin muksujen ollessa pieniä.

Vierailija
174/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisenä kasvamiseen liittyy kasvukipuja. Lapsista on paljon vaivaa ja vanhemmuus on joskus melkein sietämättömän raskasta, mutta siinä ihminen juuri kasvaa. Keskusteluissa vanhemmat ja lapsettomat erottaa mm. siitä, että ihminen, jolla on lapsia, tietää jaksavansa elämänsä myös hyvin vähillä yöunilla, kun taas lapseton valittaa jos yöunet on jääneet viiteen tuntiin. Sama kaikessa muussa. Äitiys on välillä melkoista sissihommaa, eikä sitä opi kuin tekemällä.

Ihminen voi kasvaa monin eri tavoin ilman biologisia lapsiakin, ja kantaa vastuuta muista.

Vierailija
175/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ei tietenkään saa puhua mitään positiivista. Sopii kysyä, saako lapsia ylipäätään hankkia vai onko perheelliben ihminen teidän mielestänne ihmissaasta?

Kenen teidän mielestä? Tietenkin jokainen saa hankkia lapsia niin monta kuin tahtoo ja puhua mitä tahtoo. Haloo! Kuka on muuta väittänyt? Ihmissaasta on esim.psykopaattinen sarjamurhaaja.

Vierailija
176/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Rakastatko kaikkia maailman 22- vuotiaita naisia, koska olet itsekin ollut sellainen?

En, mutta en myöskään vihaa. Miten on oma laitasi?

Vierailija
177/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lapsia mielestänne hankkia vai ovatko kaikki lapsia hankkineet tyhmiä ja epäonnellisia?

Lapsia saa hankkia eikä tietenkään lasten hankkiminen tee tyhmäksi eikä epäonnelliseksi. Tyhmä kysymys!

Tosin olen aina luullut että lapsia saadaan, ei hankita. Elämässä tavoittelen mielekkyyttä onnen edellä.

Vierailija
178/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt velat mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka päättävät hankkia lapsia? Ovatko näm ä henkilöt typriä ja väitättekö, että nämä heittävät elämänsä aina hukkaan  ja että on sataprosenttisesti mahdotonta hankkia elämyksiä? 

Ihan oikeasti vastatkaa tähän kysymykseen? 

-En tiedä ketkä ihmisistä, joita en tunne, ovat typeriä, mutta todennäköisesti typeriä on kaikissa viiteryhmissä suht saman verran. Omassa tuttavapiirissäni lapsia ihan fiksuilla tyypeillä, mutta tiedän myös tollompaa lapsiperhesakkia. So what?

- En tiedä miten elämä heitetään hukkaan, jokainen kun tekee mitä parhaaks näkee, mahdollisuuksiensa puitteissa.

-En tiedä mikä mielestäsi estää elämyksiä lapsen saaneelle, mutta ehkä sitten esim. ikärajoitetut tapahtumat jää vähemmälle. Väitteesi oli outo. Elämys voi olla vaikka katsoa kaunista auringonlaskua ikkunasta.

Vastakysymys: Miksi kuvittelet täysin päättömiä väitteitä sellaisten ihmisten suuhun, jotka eivät halua lapsia?

Vierailija
179/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt velat mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka päättävät hankkia lapsia? Ovatko näm ä henkilöt typriä ja väitättekö, että nämä heittävät elämänsä aina hukkaan  ja että on sataprosenttisesti mahdotonta hankkia elämyksiä? 

Ihan oikeasti vastatkaa tähän kysymykseen? 

Saa tietenkin hankkia lapsia jos haluaa ja elää sitä elämää. Eikä se ole varmastikaan hukkaan heitettyä elämää eivätkä mielestäni ole typeryksiä. Se on heidän elämää ja saavat siitä elämästä varmasti paljon. Mutta sitä elämää on turha tuoda sellaiselle jota sellainen ei kiinnosta. Myös tietyt asiat on hyvä pitää mielessä, lapsi kun tehdään, niin se lapsi kasvatetaan omassa piirissä eli isä, mummi, vaari, muu suku jne. Sitä lasta ja vastuuta on turha tuoda kodin ulkopuolelle muiden harteille. Tarha on eri, he tekävät päivällä sitä työtä, mutta vanhempien työyhteisöön niitä ongelmia ei kannata tuoda. Lomia on turha vaatia sillä verukkeella, kun on lapsi ja lapsi on kesälomalla silloin ja silloin ja tai hiihtoloma koulusta. Ei noi koske ketään muuta kuin niitä joilla on lapsi.

Minun ja veljeni perustivat perheet ja veljeni on kerran kysynyt katsonko hänen jälkikasvuaan yhden vklopun. Sanoin en katso on muuta menoa.. Sen jälkeen ei ole kysynyt lapsista mitään. Siskoni taas on sellainen, että purkaa minuun sitä kotipaskaansa ja vttuilee, kun minä en voi yhtä vkloppua katsoa hänen lapsiaan, että pääsisi ulos. En voi, koska minua ei kiinnosta ja on muuta menoa ja tekemistä. Sanon aina viekää mutsille ja faijalle jos ne ottaa.. EIkä nekään aina ota, koska ne on eläkkeellä ja heilläkin on paljon tekemistä. He ovat koko aika jossain menossa ja nauttivat loppuelämästä sen mitä se heillä enää kestää. NE on kolme lasta kasvattanut jo maailmaan.

Miten lomajutut pitäisi järjestää?

Juttelin näistä lomajärjestelyistä juuri yhden tuttavan kanssa. Asumme Ranskassa, ja täällä koulusysteemi pyörii kuulemma niin, että vuodessa on 2 kk kesälomaa ja sen ulkopuolella noin 6 kouluviikon välein noin 2 viikkoa lomaa. Lisäksi kouluviikko on alle 14 vuotiailla 4 päivää, keskiviikkoisin ei ole koulua. 

Kuulemma tämä on aika haastavaa työssä käyville vanhemmille, koska tuon ikäisiä lapsia ei saa jättää yksinkään. Toki joillain vanhemmilla on varmasti hoitoapua lähipiirissä, mutta esim. tämän tuttavani perheessä asia on ratkaistu pääasiassa niin, että lapsi käy erilaisissa kerhoissa ja kursseilla. Kuulemma lapsi on innoisssan, kun pääsee milloin minnekin sirkusleirille, mutta kalliiksihan se tulee. 

Toisaalta, jos lapsi on vanhemmilleen kallisarvioisin mahdollinen asia, niin kai sitä mielellään laittaa rahaa lapseen?

Vierailija
180/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kunniaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mielestä veloja kannata yrittää käännyttää. Hyvä vain että eletään aikaa kun lapsivihaajien ei tarvitse yhteiskunnan paineen alla väkisin hankkia jälkipolvea. Aiemmin tilanne on ollut eri ja vanhemmiksi on joutunut enemmän ihmisiä, jotka eivät ole koskaan osanneet oppia rakastamaan lapsiaan. Seurauksena vanhempiensa rakkaudettomuudesta traumatisoituneita aikuisia, jotka ajallaan siirtäneet haavansa seuraavalle polvelle. Suuremmassa kuvassa tämä vela-ilmiö on vain hyvä asia.

Lisääntymisvietti on yksi ihmisen normaaleista vieteistä. Jotakinhan on pielessä sellaisessa ihmisessä, joka ei halua lisääntyä. Luonnon valintaa ehkä tämäkin. Olkoot rauhassa, mutta älkööt yrittäkö tuputtaa normaaleille niitä todellisuudesta vieraantuneita ajatuksiaan ja elämäntapaansa.

Ei ole mitään pielessä, vaikkei halua lisääntyä. Lapsettomuus ei tee kestään epänormaalia. Mitä ihmeen todellisuudesta vieraantuneita ajatuksia ja elämäntapoja minä esim.olen tuputtanut ja kenelle?! En ole kysellyt toisten lapsiasioista enkä tyrkyttänyt kenellekään yhtään mitään!!

Sanoisin kokeneeni rankkaa todellisuutta elämässäni. Joata esim.sinä et tiedä mitään. Elän myös tavallista elämää, käyn työssä syödäkseni, en mitään ihme-elämää.

Miten joku voi kirjoittaa noin sairaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan