Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
"Voi että tuo on ärsyttävä sana tuo "kotio". Kyynerpäällä silmään tuollaista! Esmes."
Kotio on jonkin pohjanmaalaismurteen muoto sanasta kotiin. Kyynärpää taas on yleiskielinen muoto murreasuisesta sanasta kyynerpää. Joko helpotti?
Teini-ikäisenä heräsin aamulla ja unentokkuraisena raahustin vessaan pissalle. Kun pesin käsiä ja katsoin peiliin, näin omien kasvojeni tilalla ilkeät vanhan miehen kasvot joita reunusti valkoinen tukka, vähän kuin Twin Peaksissa Leland muuttuu peilissä Bobiksi. Pelästyin kauheasti ja juoksin ulos. Aiemmin jo vessasta oli kuulunut epämääräisiä kolinoita etenkin yöaikaan, mutta isä oli kuitannut että naapurit elämöi.
Äitipuoleni oli kiinnostunut henkimaailmasta ja oli pelannut siellä vessassa spiritismiä ystävättärensä kanssa. Liekö joku portti sitten jäänyt auki?
Viime viikolla olin ystävättäreni hautajaisissa.
Kun filmasin kappelia hänen uurnan suuntaan lensi perhonen selvästi linssin edessä.
Te jotka sitä pidätte pölyhiukkasena , älkää vastatko. Olen vakuuttunut että se on perhonen , koska muutkin katsojat näkevät sen samana kuin minä.
Täällä haetaan mielellään negatiivisiä asioita ja tyrmätään monen mielipiteet. Te jotka olette ateisteja etttekä usko mihinkään jatkoon kuoleman jälkeen , potäkää se itsessänne.
Minun toinen veli eräs aamupäivä. Punatulkku makasi kuolleena työpaikan oven edessä. 5 minuuttia aikaisemmin se ei siinä ollut kun menin töihin. Sanoin eräälle asiakkaalle että nyt kuoli velipoika.Hän otti linnun paperiin ja vei pois, koska uskoi että olen väärässä. Monttu auki kun kerroin hänelle että näin valitettavasti kävi.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja haluaa kuulla ihmeellisiä selittämättömiä asioita, mutta samaan hengenvetoon, että pysytään tosiasioissa? Mitkä sinun mielestä ovat niitä ns. "tosiasioita." Ja mitkä niitä selittämättömiä tapahtumia, joita tapahtuu? Tämä aloitus jo sulkee siis kaiken pois.
Oot vähän vajaa. Käsketään olla keksimättä pötyä omasta päästä.
Ajelin kerran huhtikuisena aamuyönä, oli sellaista puolihämärää. Olen varovainen ajaja ja tietoinen siitä, että hirviä on varmasti liikkeellä. Tuli sitten yht'äkkiä aivan kamalan ahdistunut olo ja tunne vaarasta. Jarrutin vauhdit kolmeenkymppiin. Ajelin siinä hiljaa sellaiset sata metriä, ja pusikon takaa pelmahti tielle hirvilauma, 8 eläintä laskin siinä olevan. Takuuvarmalla olisi noihin törmännyt, jos olisin ajellut normivauhtia.
Olen yliluonnollisten asioiden suhteen skeptinen. Tätä tilannetta olen miettinyt usein. Ilman tuota ennakkoaavistusta en olisi tätä kirjoittamassa. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta havaita hirviä ennen kuin ne tulivat tielle.
Mulla on usein etiäisiä jos nukun päiväunet. Eli kuulen selvästi jonkun saapuvan kotiin. Kun herään, kukaan ei ole tullut kotiin. Tuo tietenkin on ihan tyypillinen toiveuni, mutta ärsyttää mennä samaan lankaan toistuvasti.
Joskus olen ryhtynyt iloisesti jutellen kahvinkeittoon ja sitten todennut, että olenkin yksin talossa. Onneksi tykkään kahvista.
Kissan kuoltua toistuva harha-aistimus siitä kieppumassa jaloissani tervehtimässä. Kissanomistajat tietävät, miten kissa pyyhkii poskiaan ihmiseen, josta tykkää. Merkitsee naamaferomonilla. Ja vielä se pehmoinen pölyhuiskuhännän sipaisukin.
Veikkaan että normaali surureaktio, psyyken tapa lohduttaa itseä.
Kyllä on käyny ja käy hullunahan ne pitäs jos kaiken kertos.Mä pystyn elää noide kaa pelkäämättä muista tiiä :).sanon älä hupata vaik tietäsin meidän aave on demoni se,satuttaa ..en tiä murina kellarissa,millon mistäkin raapii.Minä en lähe raapikoon kenet halua.,lemmikit joskus levottomia katselee seiniä ja kävelee ees tas.Sit nuo aavesielut ihan vieraatkin ihmiset kertoo kissako kulki huonees,eikä oikee kissa ollu ees sisäl.sanon jooo se kulkee,sit yks vieras kerto kävin yöl alakerran wc ..mitä nyt kirvelee niskaa..ai sää oot vaan raapinut..Eikä siin kaikki tapahtumaa riittää..mä nukun !! Kulkekoon vaikka viidesti ohi ja vetäköön varpaista.
Nähtiin kerran vanhemman kanssa samaa sellaista kummallista unta. :D
Noh. Mulle on sattunut ne melkein kaikki kokemukset. Olenkin tässä miettinyt josko Juutalaisten Egyptistä Mooseksen toimesta lanseeraama Magia ja sen hartaat harrastajat, eli okkultistit tai noidat suomenkielelle puettuna, olisivat asialla tapahtumiin: Kaikkihan tietävät Mooseksen saaneen Egyptin hovissa koulutuksensa sitten sen jälkeen kun hänet adoptoitiin hovin suojiin ajalehtimasta Niilin rannan tuntumassa seilanneesta kaistakorista. Osa tätä "Jumalten", joista ei ainakaan tietääkseni ole vielä kukaan takaisin maan päälle tuonpuoleisesta tullut, koulutusta oli okkultismiin eli magiaan perehtyminen. Opeteltiin taikomaan sauvasta käärmeitä, tekemään vedestä viiniä, saamaan kalliosta vettä virtaamaan ja heräteltiin kuolleita henkiin ja sellaisia juttuja. Sitten siinä ohessa opeteltiin manaamaan kaikenlaisia demoneja ja tehetytettiin heillä palveluksia ja sidottiin niitä sormuksiin kunkku Salmonin kaltaisten kaverien toimesta. Vastaavasti toisissa maailman kolkissa oli omat noitansa. Samalla sitten Juutalaiset saivat hyvät opit orjana käden taidoista ja Mooses opetti kansalleen magian, mistä esimerkkinä ovat Mooseksen kuudes, seitsemäs ja "kahdeksas" kirja eli ns. pappiskusetuskirjat, mistä löytyy kaikki palavista pensaista (älä tee metsäpaloja kiitos), rakkauden kipeän helpotukseen ja kaikkeen muuhun aina ikuisesta elämästä alkaen. No tästä nyt sitten otetaan 1 + 1 ja mietitään, miksi Jehovilla on myös säekokoelmat kuten Juutalaisilla, sekä muutamilla muilla uskonnoilla, sekä okkultisteilla eli vaikka Kabbalisteilla. Samalla voi miettiä yrittääkö joku uskontokkunta tai heidän edustajansa hallita noituudella, anteeksi magiallaan, muita ja pelottelemalla ajaa heidät tekemään mitä joku hyvin oppinut rabbi tai noita haluaisi tehdä, tai miksi jotkut ovat niin "onnekkaita" rahanteon tai omaisuuden saralla. Enhä he vain ovat noituneet itsensä ja omat jälkipolvensa muita paremmaksi, laittavat demonit muiden perään, elävät hyvän makean ja riikaan elämän ja kusettavat muita?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja haluaa kuulla ihmeellisiä selittämättömiä asioita, mutta samaan hengenvetoon, että pysytään tosiasioissa? Mitkä sinun mielestä ovat niitä ns. "tosiasioita." Ja mitkä niitä selittämättömiä tapahtumia, joita tapahtuu? Tämä aloitus jo sulkee siis kaiken pois.
No varmaan sen tyylisiä kuin tuo jossa kummitusjuttujen kertomisen jälkeen oli jonkun luona ilmapallot poksahdelleet ja sähkät katkenneet, mutta kokija piti mahdollisena että oli kuitenkin ihan sattumaa ja luonnollinen selitys olemassa.
Valtavan paljonkin on tapahtunut. Niihin on onneksi jo tottunut, mutta niin kauan kuin yritin järjellä ymmärtää ja salailla kokemuksiani häpeän ja hylkäämisen pelon vuoksi, alkutaipaleeni ei sitten todellakaan ollut helppoa.
Jysäyttävin kerta alkuvaiheessa oli, kun silloisen mieheni iäkäs mummo kuoli, ja hänen astraalikehonsa(? sielunsa? energiansa?) kävi vissiin lähtiessään sanomassa vielä heipat talossa, jossa silloin asuttiin ja jossa hänkin oli paljon aikaa viettänyt. En tiennyt vielä sillä öisellä hetkellä että se oli juuri hän, mutta kun seuraavana päivänä kuulin hänen yllättäen yöllä kuolleen, kyllä itketti ja nauratti. Hän oli ihana mummo, tulimme hyvin juttuun.
Siitä se lähti sitten aukeamaan, sen yön jälkeen oli pakko nöyrtyä uskomaan ja luottamaan, etten vain kuvittele kaikkea. Meditoidessa näen oikeastaan ihan aina kaikenlaista, ja joskus saan voimakkaita "tietolatauksia" vaikka kesken tiskaamisenkin. Koen oikeastaan turhaksi yrittää niitä sanoiksi pukea, mutta haluan rohkaista muitakin hakeutumaan meditatiiviseen tilaan ja elämään puhtaammin, vilpittömämmin. Ns. kolmas silmä ei pääse avautumaan, jos kantaa mukanaan paljon kaikenlaista turhaa mönjää ja meteliä.
Hyviä opettajia "yliluonnollisen" reiteillä on valtavan paljon, mutta koen, että varsinkin kundaliinijooga mantralauluineen kaikkineen avittaa nopeasti oikeaan suuntaan ja antaa hyvän, turvallisen pohjan.
Kiitos tästä ketjusta, ihana nähdä että näistä uskalletaan paljon rohkeammin jo puhua.
Pyrin elämään Jumalan (kristinuskon Jumalan) johdatuksessa. Kerran olin todella ahdistunut ja sanoin sen hänelle ääneen. Ulkona istuin. Huomasin että jalalleni oli samalla lentänyt perhonen ja tepasteli siinä hetken.
Vierailija kirjoitti:
Olin kävelemässä baarista kotiin kun näin haamun, kun heräsin olin kävelemässä takaisin baariin.
Taisit katsoa itseäs peilistä ja pelästyä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään aamulla kun aloittelin etätöitä olohuoneessa, ihmettelin, että mikä tikittää. Tajusin, että sivupöydän päällä vanha Junghans-kello oli alkanut käydä ja tikitti hiljaisesti ja tasaisesti! Viisaritkin liikkuvat (kellossa ei ole sekuntiviisaria, vain minuutti- ja tuntiviisari). Kello on ollut minulla vuodesta 2017 ja se on ollut vain koristeena, eikä sitä ole käytetty ajannäyttäjänä. Olen ehkä kerran heti ostamisen jälkeen vetänyt sen, mutta sen jälkeen en ikinä.
Onko joku käynyt vetämässä kellon sillä aikaa, kun nukuin? Kellon avain on eräässä lipaston laatikossa makuuhuoneessani...
Tuossa se vieläkin raksuttaa aikaa.
Kenenkähän aikaa se tikittää. Pari päivää ennen kun äitini kuoli sammui kaikki kellot hänen kotona.
Menin kauppaan ja soitin ja kysyin , muistan niin tarkkaan vaikka on aikaa kulunut, haluatko mustan vai valkoisen rannekkeen. Äiti vastasi että rannekello alkoi käymään uudestaan että kelloa ei tarvi ostaa. Seinäkelloon vaihtoi batterit.
Meillä kävi kans kerran niin että herätyskello, jossa ei ollut pattereita eikä johto seinässä alkoi yhtäkkiä soimaan ja käymään. Oli vielä sillä hetkellä tismalleen oikeassa ajassa, vaikka ei ollut varmaan 10 vuoteen käytetty. Kävi alle tunnin ja simahti sitten.
Minulla oli rankka lapsuus, vanhemmat riitelivät koko ajan, julkisesti ja kotona. Kaikki kiva meni aina pilalle, joulut, pääsiäiset, synttärit, risteilyt varsinkin.
Olin jotain 6 v ja nukuin kerrossängyn yläpedillä. Heräsin sitten, kun käytävän valo paistoi silmääni. Isä seisoi oviaukon kohdalla ja tuijotti minua, ilme muuttui tosi ilkeäksi, sitten hän nauraa käkätti kuin noita-akka ja ikäänkuin haihtui ilmaan.
Se nauru jäi soimaan korviini. Pelkäsin niin paljon, etten tiennyt, mitä tehdä.
Menin lopulta pikkuveljeni viereen nukkumaan ja otin hänestä turvaa.
Käytävällä ei palanut enää valoa, vaan oli pimeää.
Luulen, että olin hyvin stressaantunut lapsi ja siksi tällainen näky.
En ikinä pystynyt luottamaan isääni, en vielä aikuisenakaan.
Mulle on sattunut vaikka mitä.
Enneunia olen nähnyt 15-vuotiaasta asti aina silloin tällöin. Lähisukulaisilla on myös todella paljon tämän kaltaisia kokemuksia.
Toimin joskus 20-vuotiaana hoitoapulaisen sijaisena eräässä vanhainkodissa ja hoidin useita potilaita, mutta erityisesti yksi jäi mieleen, ihana, mutta täysin muistisairas nainen. Hänellä oli hersyvä huumorintaju ja esittäydyin hänelle monta kertaa päivässä, koska hän ei koskaan muistanut minua. Ehkä pari vuotta tämän kesätyön jälkeen näin unta, missä olin takaisin tuossa paikassa ja huomasin käytävällä kaukaa tämän naisen. Hänen kasvonsa säkenöivät ja hymy ylsi melkein korviin. Hitaasti lipuen hän tuli kohdalleni ja nosti kättään. Tajusin unessakin, ettei hän voisi muistaa minua. Ehkä 2 vkoa unen jälkeen olin isovanhempieni luona sukuloimassa. En ole itse lehden tilaaja, joten tapanani on lukaista sanomalehti heillä. Arvatkaa, kenen kuolinilmoitus siinä oli..... Siinä kiitettiin vanhaa työpaikkaani hyvästä hoidosta. Jännä sattuma, että edes satuin vierailemaan tuolla juuri sopivasti ilmoituksen nähdäkseni. Isovanhemmille tulee joka päivä lehti ja he heittävät vanhat seuraavana päivänä pois. Muuten en olisi kuullut hoidokkini kuolemasta.
Joskus lukion jälkeen näin unta, että koulumme ruokalassa oli kaksi ruumisarkkua ja ranskan opettajani ja rehtorini seisoivat niiden luona. Unesta seuraavana päivänä luin lehdestä, että eräs opiskelukaveri ruotsin ryhmästäni oli yllättäen kuollut sairaskohtaukseen! Silloinen kaverini oli tuon kuoleman aikaan ulkomailla , ja hän kuolemasta tietämättömänä oli nähnyt unen tuosta pojasta, missä poika ui ja muut olivat rannalla. Kaverini ei ees tuntenut tuota poikaa, tiesi vaan.
Hiukan päästä unesta eräs tyttö ranskan ryhmästäni kuoli auto-onnettomuudessa. Tuli heti mieleen tuo, kun unessa ranskan opettaja seisoi arkun vieressä. Kumpikin kuolema järkytti pientä paikkakuntaa kovin. Koulustani ei ollut aiemmin kuollut tuntemiani ihmisiä.
Näitä on paljon enemmänkin....
Muistan yhtenä kesänä kun olin 12v. ja asuin isäni kanssa kaksikerroksisessa talossa. Yläkerta oli kokonaan minun eikä isäni melkein koskaan siellä käynyt.
Huoneeni ulkopuolella olevassa ''aulassa'' rappusten vieressä oli tietokone, joka ei ollut käytössä. Oli siis kesäyö ja olin myöhään hereillä. Yhtäkkiä kuulin näppäimistön naputtelun ääntä huoneeni ulkopuolelta. Kuuntelin hyvin tarkkaan, ja kuulosti ihan siltä, että joku istui tietokoneen ääressä kirjoittamassa. Tätä kuulin monena yönä, enkä uskaltanut mennä katsomaan. Ei voinut olla isäni, sillä hän nukkui alakerrassa ja hänellä oli alakerrassa oma tietokone.
Samana kesänä myös eräänä aamuna herättyäni huomasin, että yläkerran vessan hana oli auki. Tälle saattaa kuitenkin olla sellainen selitys, että olin kävellyt unissaan ja mennyt vessaan tms.
Niin no, miksi se kiltti läheinen olisi kummituksena ilkeä/pelottava?