Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeettömät keinot stressiin, ahdistukseen ja kipuun

Vierailija
03.01.2024 |

Hei ihmiset, mikä teillä auttaa stressiin, ahdistukseen ja kipuun? Itsellä on ollut stressaava syksy erinäisten syiden vuoksi. Olen tehnyt muutoksia ja nyt keväällä pitäisi helpottaa stressin aiheuttajien osalta. Olen ollut myös koronassa ja influenssassa ja niiden jälkeen kärsinyt selkäkivusta. Syyllistän itseäni paljon ja harmittaa, etten ole pitänyt itsestäni huolta (kroppa, mieli ym.). Kipu ei ole mitään tajuntaaräjäyttävää, mutta se aiheuttaa myös ahdistusta, ehkä juurikin itsesyytösten vuoksi. Ja pelkään, että saako sitä kuntoutettua. Olen menossa fysioterapeutille. Tuntuu pahalta, etten voi touhuta lasten kanssa niin paljon kuin haluaisin. Mistä te saatte apua jaksamiseen, mikä auttaa kipuun (lääkkeetön, särkylääkekuuri on menossa), mikä lieventää stressiä ja ahdistusta? Tykkään liikkua luonnossa, mutta nyt selän vuoksi (ja kylmyyden) se ei onnistu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että kannabis auttaisi kaikkiin noihin

Vierailija
2/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpakkaus voi auttaa osaan kivuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi relaksantit, rekkitangossa roikkuminen, venyttely ja kävely selkäkipuihin. Etenkin tuo kävely on hyvä, koska siinä nikamat liikkuvat pitkäkestoisesti. Lisäksi se vähentää stressiä ja saa nukkumaan paremmin.

Pakkanen ei ole mikään tekosyy olla menemättä ulos. Tarpeeksi vain vaatetta päälle ja reippaasti jalkaa toisen eteen. Jos ei edelleenkään tee mieli mennä ulos, niin kunnon känni nollaa päätä vähäksi aikaa.

Vierailija
4/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolenkki auttaa. T,latuRaimo.

Vierailija
5/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektrolyyttijuoma apteekista, se on jauheena, laitetaan veteen. Lämpö, eli lämmintä vaatetta ja kaulaliinaa sisällä sekä ulkona, yölläkin. Entä tyyny. Täysin rasvaton ruoka ei ehkä hyvä, eli kanankoivesta vaikka rasvaa hieman. Nutridrink. Riitävä nesteytys, magnesium, rauta. Burana voi joillakin lisätä kipuja kuurina eikä poistakaan, se ehkä vähentää nesteitä ja tekee jotain muutakin. Vatsalle ab-piimä. Katso ettei närästys lisää selkäkivun tunnetta, jos on. Stressi voi tulla työstä, pitäisi olla enemmän lepoa tai aikaa työstää stressit pois. On liikaa vaatimuksia, taakkaa? Ristiriidat ja taloushuolet voivat joillekin myös tehdä oireita, kännykän katsominen kumarassa.

Ehkä luontoa enemmän ja kotia. Eri ala? Fysioterapeutti ei ole kaikille ratkaisu jos selkä ärtyy. Onko tolppaa jota vasten tunnet mitkä lihakset jumissa. Vai pelkkä selkäjuttu. Onko kuvannettu nikamat. Ergonomia sängyssä, tyyny ja päivällä? Taakse noja tai suorana parempi. Suoristatko välillä itseä. Älä vastaa tähän täällä, retorisia kysymyksiä vain. Kylmä tosiaan vaikuttaa joidenkin lihaksiin. Nosteletko liikaa kaupassa koria tai kannatko liikaa.

Vierailija
6/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki. Laita yöksi soimaan esm 

Youtubesta " heal your body permanently". On yli 11 tunnin kipale. En ole ihan varma tuosta " permanently" mutta hyvin toimii esm  vetämättömyyteen, aivosumuun, selvittää päätä: ajattelua Ja kipuun yleisesti ja mikä parasta Kissani on toipunut kovista kokemuksista n. 45minuutissa nopeimmillaan. Kokeile! Siellä on ohjeita miten on hyvä käyttää omaksi parhaaksi.

Vierailija
7/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että kannabis auttaisi kaikkiin noihin

Kyllä se auttaa. Siksihän se on kiellettyä.

Vierailija
8/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin käymään uimassa selkäkipujeni vuoksi. Vesi vanhin voitehista ja se auttoi. Voi auttaa ehkä stressiinkin.

Vierailija
9/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että perunasuikale, ruisleipä ja proteiini, riittävä ravinto ajoissa nesteen kera voi myös auttaa lihaksiin. Mikäli se on vain siitä kiinni. Kävely on hankalaa pakkasella, jos selälle haluaisi sitä, ellei sisällä. Neste imeytyy paremmin jos kaksi kertaa päivässä on vähän suolaa, vaikka aamulla leivällä ja aterialla. Ilman suolaa kuivahtaa, jos neste ei imeydy tarpeeksi. Stressi toki voi tehdä kaikille kepposia.

Vierailija
10/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy hengitys- ja rentoutumisharjoituksia. 

Vierailija
11/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi, hengitysharjoitukset ja bodyscan-rentoutusharjoitukset.

TENS-laite  (näitä saa yllättävän edeullisesti)

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323632

Fyssari osaa varmasti parhaiten neuvoa liikunnan suhteen, joogaa voit varovasti kokeilla, lopeta jos tekee kipeää

https://www.youtube.com/watch?v=phuS5VLQy8c

Samoin pilates on hyväksi selälle 

https://www.youtube.com/watch?v=wHAzxdqWbzI

T. Toinen samoista ongelmista kärsivä

Vierailija
12/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagushermosta puhutaan nykyään paljon, esim. https://yle.fi/aihe/a/20-10005785. Googlailemalla löytyy varmasti paljon lisää.

Jotkut saa apua avannosta.

Vierailija
13/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkimatto. 20 minuuttia joka ilta.

Vierailija
14/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ja meditointi. Tapping (googleta EFT tapping, EFT-naputtelu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän