Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3780)
Olen lukenut koko ketjun (ylimääräistä aikaa työpaikalla). Itselläni on useampia yliluonnollisia kokemuksia. Enneunista ja enteistä on useampikin omakohtainen kokemus. Mainitsen nyt, että olen kristitty. En ole nähnyt tai kuullut mitään konkreettista pelottavaa. Yksi syy siihen voi olla, että olen rukoillut sitä, että en joutuisi näkemään sellaista. Vuosien psyykkisen prosessoinnin jälkeen ei enää pelota niin paljon kohdata yliluonnollista.
1) näin myöhään illalla Turun saaristossa autolla ajaessani joulukuussa 2023 lentävän objektin, joka liikkui epänormaalin hitaasti ja tasaisesti, ja taisi olla äänetön. Ajattelin heti ja edelleen, että kyseessä oli armeijan (naton) kone.
2) kun olen nukkunut liian vähän liian monena yönä putkeen, alan kuulemaan ääniä, minulle vieraiden ihmistenkin ääniä (sanoja).
3) v. 2019 perheellemme tapahtui vakava koettelemus. Sain jo sitä ennen tietää paria kuukautta ennen siitä, kun ns. sisäinen ääni ilmoitti siitä. Sen jälkeen ilmoituksia tullut tulevista oman elämän tapahtumista, eli näemmä "herkistyin" silloin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut koko ketjun (ylimääräistä aikaa työpaikalla). Itselläni on useampia yliluonnollisia kokemuksia. Enneunista ja enteistä on useampikin omakohtainen kokemus. Mainitsen nyt, että olen kristitty. En ole nähnyt tai kuullut mitään konkreettista pelottavaa. Yksi syy siihen voi olla, että olen rukoillut sitä, että en joutuisi näkemään sellaista. Vuosien psyykkisen prosessoinnin jälkeen ei enää pelota niin paljon kohdata yliluonnollista.
1) näin myöhään illalla Turun saaristossa autolla ajaessani joulukuussa 2023 lentävän objektin, joka liikkui epänormaalin hitaasti ja tasaisesti, ja taisi olla äänetön. Ajattelin heti ja edelleen, että kyseessä oli armeijan (naton) kone.
2) kun olen nukkunut liian vähän liian monena yönä putkeen, alan kuulemaan ääniä, minulle vieraiden ihmistenkin ääniä (sanoja).
3) v. 2019 perheellemme tapahtui vakava koettelemus. Sain jo sitä ennen tietää paria kuukautta enne
Kirjoitin ylläolevan tekstin. Lisään vielä, että se mikä on määrä tapahtua, tapahtuu. Sitä ei yleensä voi estää eikä kannata jouduttaa. Aina voi toki rukoilla, mutta maallisia on hyvä rukoilla ehdon kanssa: tapahtukoon Jumala sinun tahtosi.
Enneuneni ovat liittyneet elämäni suuriin tapahtumiin: parisuhteisiin ja läheisten kuolemiin. Enneunien avulla jaksan jatkaa eteenpäin: olen erittäin malttamaton/kärsimätön luonne.
Välillä on käynyt niin, että olen ennustanut tutuille spontaanisti: ajatus tulee mieleeni, ja sanon sen ja että näin tulee käymään. Eräästä asiasta olin aivan varma viime keväänä ja sanoin sen myös eräälle tilannetta seuraavalle henkilölle, joka ei millään uskonut että niin kävisi. Nyt näyttää siltä että se tosiaan tapahtuu (liittyy erääseen työpaikkaan) ja siinä ajassa vielä, jota ennustin.
Toivon, että voisin joskus hyödyntää Jumalan minulle antamia lahjoja muiden auttamiseksi.
Kyllä saankin jo olla avuksi: olen nähnyt ja saanut kokea, kuinka esirukoukseni on auttanut toista ihmistä. Rukous kannattaa aina. Ihmisen mielellä on kyllä uskomaton voima, ja usko voi siirtää vuoriakin. Jumalan avulla haluan toimia, en saatanan.
Ja vielä lisään: jos pelkään jossain tai tulee selittämätön paha tunne jossain paikassa, rukoilen mielessäni. Joskus käskenyt ääneen pahan poistumaan Jeesuksen nimessä. Kotona joskus viime talvena oli tilanne päällä (siihen aikaan taisin olla liian utelias koskien pahoja henkiä) muutamana yönä herättiin klo 3 aikaan, ja lapset pelkäsivät, josta vedin johtopäätöksen että kotonamme on jokin paha henki tms. Rukoilin illalla pidempään, luin Raamattua ja käskin hengen poistumaan Jeesuksen nimessä. Kuulin kahahduksen, ja oletin sen poistuneen ulko-ovemme suuntaan. Sieluni silmillä näen harvoin (hengellisiä) näkyjä, ja tässä tapauksessa hahmo oli muumeista tutun mörön mallinen paitsi että musta, ei lila. Eli näillä maallisia silmillä en sitä nähnyt.
Olen 3763 viestin kirjoittaja (edelleen). Vielä tuli mieleeni vähän erikoinen ja samalla huvittavakin kokemus. Olen siis nainen, ja olin jossain tyyliin kaupungilla kävelemässä pari vuotta sitten. Näin erään hemaisevan naisen, ja aivan spontaanisti mulle tulee fiilis stondiksesta, siis itselleni. Eli että (varmaankin) veri syöksyy siihen missä olisi p enis jos olisin mies. Heti tuli mieleeni ajatus, että olenkohan edellisessä elämässäni ollut mies. En ole l esbo, ja vaikka olenkin joskus nuoruudessani kokeillut suhdetta naisen kanssa (silloin kun en ollut vielä kristitty) niin huomasin että kaipaan nimenomaan sitä p enistä sisääni eikä suhde naisen kanssa siis toiminut ainakaan mulla.
En tiedä onko olemassa useita elämiä yhdellä ihmisellä, mutta siihen uskon, että ihmisen sielu on kuolematon. Ajattelen myös niin, että jos kuoleman rajan toisella puolella haluaa ja älyää pyytää mahdollisuutta uuteen elämään (yritykseen), niin sellaisen voi saadakin Jumalalta.
Tuli mieleeni yksi tapaus, joka tapahtui kun asuin yksin, äitini asui eri osoittessa ja pikkuveljeni oli reissussa maailman toisella puolella...
Heräsin yhtäkkiä klo 5 aamuyöllä ja tunsin tarvetta katsoa puhelinta, jota pidin aina öisin äänettömällä (ei edes värinää). En yleensä herätessäni katso puhelinta tai edes pidä sitä yöpöydällä, mutta nyt oli pakottava tarve avata whatsapp. Avasin sen ja näin, että veljeni oli laittanut juuri sillä hetkellä kuulumisia viestillä ryhmäämme johon kuului minä, veljeni ja äitini. Viesti oli tullut siis juuri silloin klo 5, kun heräsin unesta. Vastasin hänelle nopeasti ja samalla huomasin, että myös äitin kirjoittaa jotain keskusteluun.Ihmettelin asiaa, koska tiedän, että äitini pitää puhelinta öisin äänettömällä ettei kukaan vahingossakaan herätä häntä kesken unien, mutta en jäänyt asiaa miettimään sen enempää.
Seuraavana päivänä juttelin äitini kanssa asiasta ja kysyin mitä ihmettä hän teki hereillä klo 5 aamuyöllä kun vastasi veljeni viestiin. Hän mainitsi että oli sattumalta herännyt tasan klo 5 ja tuntenut pakottavaa tarvetta tarkistaa puhelimen viestit! Olimme siis molemmat heränneet juuri saman aikaan keskellä yötä ja juuri samaan aikaan, kun veljeni maailman toisella puolella laittoi meille viestiä... Meni kylmät väreet...
Pari viikkoa äitini kuoleman jälkeen istuin syömässä iltapalaa lasteni ja mieheni kanssa ja satuin katsahtamaan olohuoneen ikkunaan. Ikkunan toisella puolella leijaili valkoinen sumuhahmo joka sitten leijaili pois näkyvistä. En usko kummituksiin.
Olen viestin 3763 kirjoittaja (edelleen). Seuraava tapahtuma tuli nyt vielä mieleeni: isoäitini kuoli viime keväänä helmikuussa. Pari viikkoa hautajaisten jälkeen kuulin pyykkiä lajitellessani ja istuessani kylppärin lattialla aivan selvästi juuri tämän isoäitini huokauksen. Ja sellaisen, joka ilmaisi hänelle tyypilliseen tapaan että "voi hyvä ihminen, miten surkeasti sinullakin menee!" (Hän oli luonteeltaan "taivastelija", mutta pilke silmäkulmassa kuitenkin.) Ajattelin mielessäni huvittuneena, että kyllä, näin huonosti mulla tosiaan menee. Tämä kokemus kyllä vahvisti sen, että kuolleet saattavat käydä vielä vähintään katsomassa omaisiaan, kuinka heillä sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 3763 viestin kirjoittaja (edelleen). Vielä tuli mieleeni vähän erikoinen ja samalla huvittavakin kokemus. Olen siis nainen, ja olin jossain tyyliin kaupungilla kävelemässä pari vuotta sitten. Näin erään hemaisevan naisen, ja aivan spontaanisti mulle tulee fiilis stondiksesta, siis itselleni. Eli että (varmaankin) veri syöksyy siihen missä olisi p enis jos olisin mies. Heti tuli mieleeni ajatus, että olenkohan edellisessä elämässäni ollut mies. En ole l esbo, ja vaikka olenkin joskus nuoruudessani kokeillut suhdetta naisen kanssa (silloin kun en ollut vielä kristitty) niin huomasin että kaipaan nimenomaan sitä p enistä sisääni eikä suhde naisen kanssa siis toiminut ainakaan mulla.
En tiedä onko olemassa useita elämiä yhdellä ihmisellä, mutta siihen uskon, että ihmisen sielu on kuolematon. Ajattelen myös niin, että jos kuoleman rajan toisella puolella haluaa ja älyää pyytää mahdollisuutta uuteen elämään (yritykseen), niin se
Ehkä kohtasit tärkeän henkilön tuolta ajalta, jolloin olit mies ja hän naisesi. :D
Kyllä, olen nähnyt yliluonnollisia asioita mutta ne on laitettu skitsofreniaksi. Ja olen ihan työssäkäyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen nähnyt yliluonnollisia asioita mutta ne on laitettu skitsofreniaksi. Ja olen ihan työssäkäyvä ihminen.
Olen viestin 3763 kirjoittaja. Jos itsekin olisin mennyt puhumaan lääkärille näistä, niin varmaan olis noin käynyt itsellenikin. Lääkärit kun eivät yleensä näe sitä mitä yöaikaan monissa hoitolaitoksissa ja sairaaloissa tapahtuu hiljaisina hetkinä kun on tyylin ainoana täyspäisenä ja täysissä voimissa oleva paikalla. Jos heillä olisi omakohtaista kokemusta, niin veikkaan että olisi toinen ääni kellossa. Rauhoittavia he varmaan kyllä joka tapauksessa määrää, koska eihän näistä mennä terveydenhuollolle avautumaan, ellei kokemuksiin liity ahdistavuus/pelko ja että kokemukset ovat toistuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viestin 3763 kirjoittaja. Jos itsekin olisin mennyt puhumaan lääkärille näistä, niin varmaan olis noin käynyt itsellenikin. Lääkärit kun eivät yleensä näe sitä mitä yöaikaan monissa hoitolaitoksissa ja sairaaloissa tapahtuu hiljaisina hetkinä kun on tyylin ainoana täyspäisenä ja täysissä voimissa oleva paikalla. Jos heillä olisi omakohtaista kokemusta, niin veikkaan että olisi toinen ääni kellossa. Rauhoittavia he varmaan kyllä joka tapauksessa määrää, koska eihän näistä mennä terveydenhuollolle avautumaan, ellei kokemuksiin liity ahdistavuus/pelko ja että kokemukset ovat toistuvia.
Joo, olen itsekin kristitty. Oudot kokemukset alkoi kun menin tutkimaan muita ns. henkimaailman juttuja. Ja en mennyt itse lääkäriin vaan henkilö jonka kanssa minulla on aina ollut vaikeaa ja joka no, mielestäni vähän halveksuu uskovaisuuttani soitti minusta kun tiesi näistä kokemuksistani. Sisäinen ääni/intuitio minullekin tuttu, mutta sitäkään ei kannata mennä terveydenhuoltoon sanomaan varsinkaan jos epäillään psykoottiseksi, he tulkitsee sen niin että kuulet ääniä.
Minulla olisi pari kysymystä niistä 'edellisistä elämistä':
Jotkut ihmiset kuulemma muistavat asioita edellisestä elämästään, mutta muistaako kukaan heistä mitä tapahtui siinä välissä eli miten hän joutui nykyiseen elämäänsä?
Onko edelliset elämät aina eletty menneisyydessä vai muistaako kukaan tulevaisuudessa elämäänsä elämää, eli onko aika sellainen muuri jonka yli sielukaan ei pääse?
Ovatko kaikki heistä eläneet sellaisessa menneisyydessä, joka on tarkalleen meidän historiankirjoituksemme mukainen, vai muistaako joku menneisyyden joka on vain melkein samanlainen kuin meidän menneisyytemme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen itsekin kristitty. Oudot kokemukset alkoi kun me
Ja no, olin sitten hullu tai ei mutta sitä vihamielistä ja väkivaltaista kohtelua ihmettelen, että ne "harhat" eli kokemukset ja usko tuntuu suututtavan niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Meillä kotitalossa narisi keittiön lattia, kun olin siellä yötä isän kuoleman jälkeen. Ihan kuin joku olisi kävellyt keittiössä. Talossa ei ollut muita kuin minä.
Se oli isäsi haamun perse.
Vierailija kirjoitti:
3) v. 2019 perheellemme tapahtui vakava koettelemus. Sain jo sitä ennen tietää paria kuukautta enne
Sinun kannattaa hakeasti hoitoon.
Asuin kaksiossa poikani kanssa,olin yh. Eteinen johti kaikkialle asuntoon: Kylppärin ovi heti ulko-ovea vastapäätä, lyhyt käytävä,jonka varrella vaatekaapit vei makuuhuoneeseen. Avoin,oveton oviaukko olohuoneeseen josta pääsi keittokomeroon ja parvekkeelle. Nukuin olohuoneessa,poika joka tuolloin oli 2-4 vuotias sai makuuhuoneen itselleen.
Eräänä iltana tulin suihkusta ja pysähdyin solmimaan kylpytakin vyötä eteiseen kun kuulin makuuhuoneen suunnalta lähestyvät pehmeät,lähes hiipivät askeleet. Sanoin "menehän nukkumaan" ja askeleet lakkasivat. Menin katsomaan ja poika uinui peiton sekä noin viidenkymmenen pehmolelun kanssa. Tuli kylmät väreet,kenet olin kuullut?
Toinen tapaus oli kun keitin nuudeleita ja poika leikki automatollaan,äkkiä kuulin miten poika huusi jotain vihaisena ja sitten "äiti! äiti!" menin katsomaan ja poika selitti vihaisena miten "setä tuli ja sotki autot ja meni kaappiin". Pakkohan sinne kaappeihin oli katsoa eikä tietenkään ketään.
Se olo outo asunto.
Vielä yksi keskustelu näistä yliluontevista ilmeistä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6326078/oletko-kokenut-jotain-yliluonno…
https://www.vauva.fi/keskustelu/889893/ketju/kummitustarinoita
https://www.vauva.fi/keskustelu/4565986/ketju/tosielaman_kummitustarino…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4308224/ketju/halloweenin_kunniaksi_ker…
https://www.vauva.fi/keskustelu/742083/suomalaisia-kummitusjuttuja-ja-k…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4401004/kummituksia-talossa
https://www.vauva.fi/keskustelu/2696542/lyhyita-pelottavia-kauhutarinoi…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4427998/ketju/yliluonnolliset_selittama…
https://www.vauva.fi/keskustelu/2911167/kertokaa-jotain-oikein-pelottav…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4274352/ketju/pelottavimmat_kummitustar…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4874743/tosia-kauhutarinoita
https://www.vauva.fi/keskustelu/3848276/kertokaa-kauhutarinoita
https://www.vauva.fi/keskustelu/1319935/ketju/uskotko_aaveisiin
https://www.vauva.fi/keskustelu/2543624/kammottava-kummitusmetsa-pohjan…