Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3693)
Mitään yliluonnollista ei ole. Tässä sitä vaan ollaan pallon päällä, joka pyörii äärettömässä avaruudessa, eikä sitä vauhtia edes huomaa.
Heräsin yöllä janoon ja menin keittiöön juomaan vettä. Huomasin että pitkään käyttämättömänä ollut radio piti surisevaa ääntä. Se ei varmaankaan ollut viritetty minkään kunnolla kuuluvan aseman kohdalle. Menin sammuttamaan radiota ja kun käteni oli laitteen kohdalla kuului aivan selkeästi "yeah, yeah, God is great". Niskavillat nousivat pystyyn ja mietin pitääkö tässä odottaa jotain onnenpotkua vai salamaa taivaalta.
Ilmeisesti toimin itse antennina kun käteni oli antennin kohdalla. Laulu oli Joan Osbornen vanha hitti One of Us. Emme keksineet miksi radio oli mennyt päälle itsestään, ehkä joku herätystominto oli päällä. Kukaan ei kuitenkaan ollut koskenut radioon viiikkoihin.
Erään kerran työpaikan kameravalvonnassa ruudulla näkyi huoneessa, jossa oli pöytä ja kaksi tuolia, musta möykky. Se möykky oli keskeltä tiivis ja hupeni reunoja kohden. Ihan kuin kemian kirjan kuva atomista ja elektronipilvestä (kuvaus elektronien sijainnin todennäköisyydestä ytimen ympärillä). Se möykky leijui ympäri huonetta umpimähkään. Huoneessa ei näkynyt mitään - möykky näkyi ainoastaan näyttöpäätteessä. Kamerassa ei ollut mitään esim. roskaa tai hämähäkkiä ym. Möykky leijui myös tuolin takana, joten kamerassa ei todellakaan voinut olla mitään. Tulimme siihen tulokseen, että se oli kummitus.
Pitkän tauon jälkeen olin taas käymässä tässä samaisessa paikassa (teen keikkatyötä). Saapuessani vein evääni taukotilan jääkaappiin. Huoneessa oli myös vesilähde. Etsin mukia kaapeista. Havahduin siihen, että huomasin aina jääväni tuijottamaan ketjua, joka roikkui ikkunan edessä olevista kaltereista. Tulipalon syttyessä ikkunat olisivat poistumistie katolle. Kalterit olivat murtojen estoon.
En löytänyt mukeja, joten lähdin taukotilasta. Alakerrassa kysyin sitten työkaverilta, joka oli nähnyt sen möykyn myös, että mitä teidän kummitukselle kuuluu. Joo, ihan hyvää, vastasi. Kun olin lounastauolla X:n kanssa, niin yhtäkkiä kaltereista riippuva ketju nousi ylös ja laskeutui alas. Se tapahtuu aina vain minun ja X:n läsnäollessa, ei muiden.
Niskavillat nousivat pystyyn.
Hyvin taas käsitetty ketjun aihe - kun piti olla sellaisia jotka pystyy selittämään, niin tuleekin selittämättömiä joita ei saisi epäillä tai suuttuvat
Vierailija kirjoitti:
Heräsin yöllä janoon ja menin keittiöön juomaan vettä. Huomasin että pitkään käyttämättömänä ollut radio piti surisevaa ääntä. Se ei varmaankaan ollut viritetty minkään kunnolla kuuluvan aseman kohdalle. Menin sammuttamaan radiota ja kun käteni oli laitteen kohdalla kuului aivan selkeästi "yeah, yeah, God is great". Niskavillat nousivat pystyyn ja mietin pitääkö tässä odottaa jotain onnenpotkua vai salamaa taivaalta.
Ilmeisesti toimin itse antennina kun käteni oli antennin kohdalla. Laulu oli Joan Osbornen vanha hitti One of Us. Emme keksineet miksi radio oli mennyt päälle itsestään, ehkä joku herätystominto oli päällä. Kukaan ei kuitenkaan ollut koskenut radioon viiikkoihin.
Huomaamattaan koskenut?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin taas käsitetty ketjun aihe - kun piti olla sellaisia jotka pystyy selittämään, niin tuleekin selittämättömiä joita ei saisi epäillä tai suuttuvat
Luitko pelkän otsikon? Ap selvensi kirjoituksessa, että saa olla selittämättömiäkin juttuja. Saat epäillä; mua ei se ainakaan suututa, vaan se, että laitetaan kauheet sepustukset siitä, miten tämmöset ihmiset on ihan hölmöjä. Ihan siitä syystä korpee, että mua kiinnostaa ihmisten selittämättömät kokemukset eikä selitykset heidän tai minun hölmöydestä. Tai jotkut loputtomat lainaukset raamatun jakeita. En kaipaa pelastusta, vaan edelleen haluan lukea ihmisten kokemuksia yliluonnollisesta. Perustakaa oma ketju, jossa solvaatte hölmöjä tai jakekette pelastusta Jeesuksen Kristuksen pelastusveren nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitään yliluonnollista ei ole. Tässä sitä vaan ollaan pallon päällä, joka pyörii äärettömässä avaruudessa, eikä sitä vauhtia edes huomaa.
Ääretön avaruus olisi yliluonnollista mutta avaruus tuskin on sellainen. Pysähdy hetkeksi ja mieti koko maailmankaikkeutta. Mistä ja milloin kaikki sai alkunsa? Jos alkuräjähdyksestä niin mistä ihmeestä se lähes äärettömän tiivis piste on alun perin ilmestynyt? Onko universumeita useita? Yritä keksiä selitys kaikelle. Siihen et pysty.
Maailma ja koko maailmankaikkeus on täynnä asioita joita emme tiedä tai ymmärrä. Tuntuu siltä, että jokin (älykäs) olento on tämän kaiken on pistänyt alulle, mutta mistä ja milloin se olento on ilmestynyt?
Vierailija kirjoitti:
Kerran autoradiosta tuli hempeä kesäballadi. Sen päälle alkoi joku törkeillä englanniksi. Aina välillä musiikki soi normaalisti. Sen katkaisi "shit" "fuck" jne.
Mitä ihmeen häirintää??
Lapseni kuoleman jälkeen istuin myöhemmin laiturilla, josta lapseni oli pudonnut veteen ja hukkunut. Tuska oli helvetillinen ja ajattelin jostain syystä, että saan anteeksi jos pikkulintu nousee tuolta metsästä.
Samalla hetkellä pieni lintu nousikin lentoon vastarannalta jostain puusta. Tuntui helpottavalta vaikka linnun näkeminen on täysin tavallinen asia kesäisenä päivänä. Se hetki oli vain sellainen joka tuntui yliluonnolliselta - olipa mitä vain sillä oli itselleni iso merkitys.
Lastani kaipaan tietysti niin kauan kuin elän vaikka tapauksesta on jo kauan.
Usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa mm. Pahuuden henkivalloilta.
Olen varmaan tuon lintujutun postannut tänne aiemminkin, huomasin vasta nyt tämän olevan ikivanha ketju.
t. 3372
Vaimo antoi ryyppyreissun anteeksi.
Minun lompakollani käy aina aaveita ravintolaillan aikana.
Oltiin naisystävän kanssa Turkissa. Iltakierroksrlla mentiin syömään pizzaa. Otettiin pöytävirreisen kerrostalon seinän vierestä. Oltiin tilattu, istuttiin pöydässä odottamassa. Yhtäkkiä minulle tuli mieleen että vaihdetaan pöytää toiselle puolen puiston viereen. Niin tehtiin. Tuskin ehdittiin istüutua kun entisen pöytämme päälle tippui ainakin 1,5 metrinen pala rapattua/ tiilistä räystästä murskaten pöydän ja tuolit totaalisesti. Jos oltais istuttu vanhassa pöydässä oltaisiin varmasti kuolleet. Pudonnut kappale painoi arvioni mukaan yli 500 kg. Uskon varjelukseen.
Tämä tapahtui joskus 30 vuotta sitten kun olin varmaan noin 10 vuotias. Kyseessä oli varmaan joululoma kun lunta oli silloin reippaasti. Olimme tosiaan silloin mummolassa (melko syrjäinen paikka) kahdestaan äidin kanssa rupeamassa nukkumaan kun yhtäkkiä ulkona alkoi tasainen valonvälke joka kesti muutaman sekunnin ajan. Sinä aikana valo ehkä sammui ja syttyi puolen sekunnin välein. Kirkkaudesta vaikea sanoa, mutta ainakin keskellä pimeää talviyötä ja valkeaa hankea vasten se vaikutti kirkkaalta, mutta ei kuitenkaan niin kirkkaalta että se olisi silmiin sattunut tms.
Tuon vielä voi selittää jollain lentokoneen tai helikopterin valolla tms. vaikkei nekään valot taida hirveästi välkkyä.
Sitä äidin kanssa ihmeteltiiin ja itseä tietysti jonkin verran pelotti ku ei äitikään osannut sanoa selitystä. Äiti lähti katsomaan näkyykö ulkona mitään ja tulleessaan sisälle kertomaan ettei mitään näkynyt ulkona, ja sillä hetkellä tuli kaikki lumet talon katolta alas. Äiti meni saman tien lämpömittarille ja katsoi että muutama pakkasaste ja ihmettelimme molemmat asiaa sillä yleensä siltä katolta lumet tuli vasta pidemmän plussakelin jälkeen. Ikuiseksi mysteeriksi jäi.
Tavallaan molemmat noista on jollain tavalla selitettävissä mutta se miten ne voisi liittää toisiinsa on jo hankalampi asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääretön avaruus olisi yliluonnollista mutta avaruus tuskin on sellainen. Pysähdy hetkeksi ja mieti koko maailmankaikkeutta. Mistä ja milloin kaikki sai alkunsa? Jos alkuräjähdyksestä niin mistä ihmeestä se lähes äärettömän tiivis piste on alun perin ilmestynyt? Onko universumeita useita? Yritä keksiä selitys kaikelle. Siihen et pysty.
Maailma ja koko maailmankaikkeus on täynnä asioita joita emme tiedä tai ymmärrä. Tuntuu siltä, että jokin (älykäs) olento on tämän kaiken on pistänyt alulle, mutta mistä ja milloin se olento on ilmestynyt?
Avaruutta ja maailmankaikkeutta tutkineet fyysikot ovat sitä mieltä että luonnollisesti syntynyt Universumi on mahdollinen.
Kun tähän yhtälöön aletaan lisäämään jotain yliluonnollista, josta ei ole mitään havaintoa tai kunnollista loogista päätelmää niin todennäköisyys yliluonnollisen olemassaoloon vähenee.
Voi olla että on "tuntematon sateenkaaren värinen yksisarvinen", joka on luonut Universumin mutta se on piilossa, hävinnyt näkymättömiin. Emme tiedä minne, ehkä luomaan uusia Universumeita? Mutta sellaisen olemassaoloon uskominen ei ole järkevää.
Ehkä rehellisin vastaus on, "en tiedä", se on nykyisen käsitykseni mukaan liian epätodennäköinen, siksi en usko. Odotan uusia, parempia todisteita. Jos sellaisia tulee niin voin muuttaa mielipidettäni.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin naisystävän kanssa Turkissa. Iltakierroksrlla mentiin syömään pizzaa. Otettiin pöytävirreisen kerrostalon seinän vierestä. Oltiin tilattu, istuttiin pöydässä odottamassa. Yhtäkkiä minulle tuli mieleen että vaihdetaan pöytää toiselle puolen puiston viereen. Niin tehtiin. Tuskin ehdittiin istüutua kun entisen pöytämme päälle tippui ainakin 1,5 metrinen pala rapattua/ tiilistä räystästä murskaten pöydän ja tuolit totaalisesti. Jos oltais istuttu vanhassa pöydässä oltaisiin varmasti kuolleet. Pudonnut kappale painoi arvioni mukaan yli 500 kg. Uskon varjelukseen.
Tunsit tärinän tms, et vain havainnut tietoisesti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään edesmenneiden isovanhempieni vanhassa talossa.
Kun astuin pappani vanhaan huoneeseen, tunsin voimakkaan läsnäolon ja minun piti lähteä huoneesta pois.
Tuli surullinen olo, koska minulla oli aiemmin ollut tunne, että mammani ja äitini ovat isovanhempieni entisellä mökillä ja että pappa seuraisi heitä sinne. Pappa olikin jäänyt kotiin.
Nyt en tiedä miten uskallan mennä sinne siivoamaan myyntiin laittoa varten, vaikka pappa ei varmasti ole vihamielinen.
Juttele papalle. Kerro myös että menee sinne mökille.
Voi olla myös että tuli vain hetkellisesti sinua tervehtimään.
Elämä on niin virtaisaa että kun tulevat tervehtimään nii jää monelta huomaamatta.
Työkaverini mies teki paljo autoremppaa kotonaan. Oli työelämässä vielä kuollessaan, automekaanikko.
Joku kuukausi kuolemasta oli kuulemma kauhea myllerrys kuulunut kellarista, ihan kun kaappeja availtu.
Ystävättäreni löysikin sitten pari rahakähköä kellarista, mies oli saanut rempat rahassa.
Joskun aikaa tosta taas oli mesonnut niin oli vaan aukassut kellarin oven ha sanonut että hällä on kaikki hyvin ei tartte enää murehtia vainajan. Että pärjäävät kylläkin.
Sen jälkeen on ollut rauhallista.
Uskallat.
Edesmenneeltä jääneisiin tavaroihin on usein jäänyt hänen tuoksunsa. Se on ehkä yksi syy siihen, miksi hän tuntuu olevan läsnä vielä. Niin oli silloinkin, kun kävin läpi vanhempieni tavaroita.