Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
3081/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin kadulla suuren väkijoukon keskellä (paljo väkeä laumoittain). Sirkusnuoret teki temppuja, tulennielemistä jne. 

- Kun esitys oli ohi, kaveri heitti tippiä. Heitti kolikon kaaressa väkijoukon seasta sirkustaitelijaa kohti, joka oli selin. Hetkeä ennemmin kun kolikko olisi kolahtanut päähän. Kaveri huusi: "ota kiinni". 

- Täysin viime tipassa taiteilija kääntyi ja nappasi kolikon kiinni lennosta, ikään kuin "kiitos". 

- Ei yliluonnollista, mutta reilusti normaali ihmisen yläpuolella olevat aistit ja taidot. 

- Kaveri kävi kysymässä, miten huomasit selin, että kolikko lentää väkimassan seasta kohti? Sanoi, että kuuli äänen "ota kiinni". 

Vaikka tää ei ole hirveän mullistava juttu, niin haluaisiko joku arvioida asiaa / antaa näkemyksen? On varmasti tapaus, jonka ole itse todistanut... Periaatteessa normaali aisteilla, ihmisen reaktioajan rajoissa, näkökentän rajoissa tuo ei ole ihan helpoimmasta päästä.

Miten pystyt ottamaan väkijoukon seasta lentävän kolikon kiinni.. Aivan viime hetkellä, ennen päähän kolahtamista? Oli napakka heitto, kolikko kyllä lensi aika rivakasti.  

Sirkusharrastajajilla on varmaan vähän pidemmälle hiotut taidot kuin normi kansalaisella. 

Mitä sinä haluat tästä kuulla? Itsekin sanoit, että ei yliluonnollista.

Joku esiintyjä on refleksinä napannut heitetyn kolikon kiinni ja sinä haluat että joku sanoo sinulle, että kyllä, yliluonnollista oli. En ymmärrä pointtiasi.

Entä jos ei olisi saanut kiinni? Kolikko olisi osunut naamaan ja mitä sitten?

Voidaan laittaa vaikka 100 000 suomalaista kokeilemaan samaa temppua, samassa tilanteessa... Niin kaikilta jää kyllä kolikko ottamatta kiinni. Silloin tällöin vain tullut jälkeen päin mieleen tuo juttu. Ja tajunnut vasta sitten, että taisi olla vähän ylikykyiset aistit / taidot.  

Niin. Eli olet ilmeisesti päättänyt, että yliluonnollista tämän on oltava.

Miten vaan.

Kun lapset oli pieniä, minullakin pelasi refleksit hyvinkin nopeasti jos joku meinasi kaatua tai muuten kolhia. Ei minussa mikään yliluonnollinen henki siinä vaikuttanut vaan ihan normi vanhemmuus.

Jokainen vanhempi, siis kaikki muutkin toimii kuvailemallasi tavalla... Ei sinänsä kovin harvinaislaatuista, tai rinnastettavissa eristyistaitoihin, jotka menee normikykyjen rajoilla. 

Vierailija
3082/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin kadulla suuren väkijoukon keskellä (paljo väkeä laumoittain). Sirkusnuoret teki temppuja, tulennielemistä jne. 

- Kun esitys oli ohi, kaveri heitti tippiä. Heitti kolikon kaaressa väkijoukon seasta sirkustaitelijaa kohti, joka oli selin. Hetkeä ennemmin kun kolikko olisi kolahtanut päähän. Kaveri huusi: "ota kiinni". 

- Täysin viime tipassa taiteilija kääntyi ja nappasi kolikon kiinni lennosta, ikään kuin "kiitos". 

- Ei yliluonnollista, mutta reilusti normaali ihmisen yläpuolella olevat aistit ja taidot. 

- Kaveri kävi kysymässä, miten huomasit selin, että kolikko lentää väkimassan seasta kohti? Sanoi, että kuuli äänen "ota kiinni". 

Vaikka tää ei ole hirveän mullistava juttu, niin haluaisiko joku arvioida asiaa / antaa näkemyksen? On varmasti tapaus, jonka ole itse todistanut... Periaatteessa normaali aisteilla, ihmisen reaktioajan rajoissa, näkökentän rajoissa tuo ei ole ihan helpoimmasta päästä.

Miten pystyt ottamaan väkijoukon seasta lentävän kolikon kiinni.. Aivan viime hetkellä, ennen päähän kolahtamista? Oli napakka heitto, kolikko kyllä lensi aika rivakasti.  

Sirkusharrastajajilla on varmaan vähän pidemmälle hiotut taidot kuin normi kansalaisella. 

Joku esiintyjä on refleksinä napannut heitetyn kolikon kiinni ja sinä haluat että joku sanoo sinulle, että kyllä, yliluonnollista oli. En ymmärrä pointtiasi.

Voidaan laittaa vaikka 100 000 suomalaista kokeilemaan samaa temppua, samassa tilanteessa... Niin kaikilta jää kyllä kolikko ottamatta kiinni. Silloin tällöin vain tullut jälkeen päin mieleen tuo juttu. Ja tajunnut vasta sitten, että taisi olla vähän ylikykyiset aistit / taidot.  

Miten vaan.

Kun lapset oli pieniä, minullakin pelasi refleksit hyvinkin nopeasti jos joku meinasi kaatua tai muuten kolhia. Ei minussa mikään yliluonnollinen henki siinä vaikuttanut vaan ihan normi vanhemmuus.

Jokainen vanhempi, siis kaikki muutkin toimii kuvailemallasi tavalla... Ei sinänsä kovin harvinaislaatuista, tai rinnastettavissa eristyistaitoihin, jotka menee normikykyjen rajoilla. 

No sitähän minä justiin tarkoitan. Minunkaltainen tavis pystyi toimimaan hyvinkin ripeästi lasten jutuissa koska niin vanhemmat toimii. Kuitenkin tuo kolikon nappaaminen on jotain käsittämättömän ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme miehen edesmenneen isän maatilalla ja mies pyysi että tulisin auttamaan häntä ulos. Katsoin juuri hyvää ohjelmaa ja sanoin "joojoo kohta, tää loppuu viiden minuutin päästä" . Saman tien ulko-ovi aukesi voimalla itsestään ja tunsin ilmvireen selässäni.

Mies seisoi vieressä ja jäimme katsomaan ovea, se ei itsestään ole auennut tuolla tavalla ja voimalla. Jätin ohjelman kesken ja menin auttamaan miestä. Tuntui kuin hänen isänsä olisi "näyttänyt minulle ovea " ja suuttunut vastaan sanomisesta :D .

Itse käytän ovistopparia tai ketjulukitusta, ettei tuuli heittele ovia. Ilman tuulilukkoja tämä olisi jokapäiväinen ongelma. 

Vierailija
3084/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elossa maailmassa, joka on olemassa ilman mitään syytä. Monet sanovat, että tämä johtuu siitä, että kauan sitten tyhjyydestä tuli vaan jokin räjähdys. OK Case closed I guess.

Vierailija
3085/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaan.

No sitähän minä justiin tarkoitan. Minunkaltainen tavis pystyi toimimaan hyvinkin ripeästi lasten jutuissa koska niin vanhemmat toimii. Kuitenkin tuo kolikon nappaaminen on jotain käsittämättömän ihmeellistä.

Näin typerä kärjistys ei tarkoita mitään. Ehkä silläkin voi jotain voittaa, että keksii argumentin, josta puuttuu sekä pää, että häntä. 

Vierailija
3086/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo nelisen vuotta aikaa.

Parhaan ystävättäreni miehen teini-ikäinen tytär oli ongelmanuori.

Hän oli tyyliä anorektisen laiha, gootti-tyyliä? Mustaa pitsiä, mustaa huulipunaa ja mustat hiukset ym. Koulusta pinnaamista päihteitä ja syömishäiriöitä, terapiaa terapian perään...

Itse tulin hänen kanssaan hyvin toimeen. Jankutin hänelle usein kuinka luova ja taiteellisesti lahjakas hän on.

Tuohon aikaan mulla oli ongelma. Töissä oli alettu laittamaan porukkaa pihalle. Puhuin ystävättärelleni, kuinka huomena sitten minutkin pistetään pellolle 99,99% varmasti.

Tytär kuuli tämän ja pyysi minut huoneeseensa. Hän sanoi tekevänsä minulle "onnea ja menestystä"- taian. Hänellä oli kaikenlaista sälää siinä ja jopa pieni musta valurautapata jossa oli hopeinen tähtikuvio.

Taistelin pitääkseni naamani vakavana! Kiitin häntä lopuksi loitsusta ja halasin häntä koska olin niin liikuttunut että hän halusi omalla tavallaan auttaa. Hän oli nähnyt esitykseensä selvästi vaivaa.

No, seuraavana päivänä pomo pyysi puheilleen. Ajattelin, että nyt se sitten tapahtuu.

En ollut uskoa korviani! Olin kuin puulla päähän lyöty, kun pomo tarjosi minulle ylennystä ja palkankorotusta toisessa toimipisteessä, joka kaiken lisäksi oli kävelymatkan päässä kotoani! Miten olinkaan kiroillut noita pitkiä hankalia bussimatkoja joiden välillä oli yksi vaihtokin.

Tiesin olevani hyvä ja ammattitaitoinen mutta tiimissämme oli monta muutakin hyvää ja ammattitaitoista tyyppiä, jotka eivät saaneet ylennystä vaan jopa potkut...

Tiedä sitten oliko se taikaa vai oliko minulla vain tuuria mutta kaikki meni niin ihmeen hyvin, ettei enää parempaa olisi voinut toivoa.

No taikaa ei ainakaan. Kokemuksesta tiedän että työsuhteeseen liittyvät jutut joudutaan valmistelemaan hyvissä ajoin, koska niihin liittyy moni asia ja ihminen (kuten HR, palkanlaskenta, luottamushenkilö ja vaikka uuden työpisteen kalustaminen uuteen toimipaikkaan). Tässä menee vähimmilläänkin päiväkausia.

Eli päätös sinun tapauksessa oli tehty jo paljon ennen kuin tuo taikatemppu tehtiin.

Oikeen malliesimerkki siitä kun halutaan väkisellä uskoa.

No jos kyse oli yliluonnollisesta ilmiöstä, se muutti nopeasti todellisuutta ovat ne prosessit normaalisti ja ilman taikuutta miten pitkällisiä tahansa.

Vierailija
3087/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä

Vierailija
3088/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elossa maailmassa, joka on olemassa ilman mitään syytä. Monet sanovat, että tämä johtuu siitä, että kauan sitten tyhjyydestä tuli vaan jokin räjähdys. OK Case closed I guess.

Kuka on?

Mistä tiedät että olet?

Joka yö nukkuessa sinä katoat ja myös maailma.

Mistä tiedät että olet?

Vierailija
3089/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme miehen edesmenneen isän maatilalla ja mies pyysi että tulisin auttamaan häntä ulos. Katsoin juuri hyvää ohjelmaa ja sanoin "joojoo kohta, tää loppuu viiden minuutin päästä" . Saman tien ulko-ovi aukesi voimalla itsestään ja tunsin ilmvireen selässäni.

Mies seisoi vieressä ja jäimme katsomaan ovea, se ei itsestään ole auennut tuolla tavalla ja voimalla. Jätin ohjelman kesken ja menin auttamaan miestä. Tuntui kuin hänen isänsä olisi "näyttänyt minulle ovea " ja suuttunut vastaan sanomisesta :D .

Itse käytän ovistopparia tai ketjulukitusta, ettei tuuli heittele ovia. Ilman tuulilukkoja tämä olisi jokapäiväinen ongelma. 

Olen luullut, että kotien ulko-ovet ovat aina lukossa, kun ne ovat kiinni? Mutta ilmeisesti sitten ei.

Vierailija
3090/3731 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kysyttiin "yliluonnollisia"-siis lainausmerkkien kanssa, sellaisia joissa kuitenkin sitten on olemassa luonnollinen selitys. 

Tässä vaiheessa kuitenkin muuttunut jankkaukseksi, että onpas pakko kaikkeen olla yliluonnollinen selitys!

Vaikeaa vissiin?

Vierailija
3091/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat ihmettelee kun skeptikot eivät usko ja päinvastoin. Todisteita vaaditaan ja niiden puutteessa kaikki koettu mitätöidään.

Oma teoria on, että molemmat ääripäät pitävät kiinni omasta kannastaan juuri sen vuoksi mitä uskovat. Jos skeptikolle tapahtuu jotain mitä ei voi järjellä selittää, niin maailmankuva voi muuttua niin radikaalisti hetkessä ja sitä ei kaikkien sipuli kestä.

Miten selittää itselleen että kaikki mihin uskoo, on hetkessä sirpaleina. Siinä voi pudota pohja pois kaikelta minkä varaan on oma oleminen rakennettu. Voi kestää vuosia että tasapaino palautuu. Siksi useat kiistävät jopa itselleen tapahtuneita asioita, että voivat jatkaa elämää niin kuin ennenkin. Muuttuminen on yleensä aika tuskallista, joskus se johtaa työpaikan vaihtoon, avioeroon ja ystäväpiirin muuttumiseen kun kaikki arvot menevät uusiksi. Kaikki eivät ole valmiita romuttamaan vaivalla rakennettua elämää. Ja ymmärrän sen hyvin. Omalla kohdallani tuli hetki olla avoin näille asioille. Silloin alkoi osa jo aiemmin tapahtuneista asioista aueta ihan eri tavalla ja saada uusia merkityksiä. Mm näitä ihmeellisiä sattumuksia.

Loppuviimetteksi kysymys on suvaitsevaisuudesta. Skeptikot saavat olla mitä ovat ja yliluonnolliseen uskovat mitä ovat. Isoin osa on varmaan niitä varovaisen epäileviä, ja uskovat että ehkä on mahdollista että jotain muutakin on.

Vierailija
3092/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovat ihmettelee kun skeptikot eivät usko ja päinvastoin. Todisteita vaaditaan ja niiden puutteessa kaikki koettu mitätöidään.

Oma teoria on, että molemmat ääripäät pitävät kiinni omasta kannastaan juuri sen vuoksi mitä uskovat. Jos skeptikolle tapahtuu jotain mitä ei voi järjellä selittää, niin maailmankuva voi muuttua niin radikaalisti hetkessä ja sitä ei kaikkien sipuli kestä.

Miten selittää itselleen että kaikki mihin uskoo, on hetkessä sirpaleina. Siinä voi pudota pohja pois kaikelta minkä varaan on oma oleminen rakennettu. Voi kestää vuosia että tasapaino palautuu. Siksi useat kiistävät jopa itselleen tapahtuneita asioita, että voivat jatkaa elämää niin kuin ennenkin. Muuttuminen on yleensä aika tuskallista, joskus se johtaa työpaikan vaihtoon, avioeroon ja ystäväpiirin muuttumiseen kun kaikki arvot menevät uusiksi. Kaikki eivät ole valmiita romuttamaan vaivalla rakennettua elämää. Ja ymmärrän sen hyvin. Omalla kohdallani tuli hetki olla avoin näille asioille. Silloin alkoi osa jo aiemmin tapahtuneista asioista aueta ihan eri tavalla ja saada uusia merkityksiä. Mm näitä ihmeellisiä sattumuksia.

Loppuviimetteksi kysymys on suvaitsevaisuudesta. Skeptikot saavat olla mitä ovat ja yliluonnolliseen uskovat mitä ovat. Isoin osa on varmaan niitä varovaisen epäileviä, ja uskovat että ehkä on mahdollista että jotain muutakin on.

Hyvä kirjoitus.  Samaa on havaittavissa esim. poliittisessa ja yhteiskuntapoliittisessa ajattelussa. Oman ideologian vastaisia asioita ei haluta millään nähdä.

Vierailija
3093/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kohtaamiset" ovat olleet välillä pitkään poissa, mutta huomaan että joka kerta kun mun mieliala alkaa olla myrskyinen, se herättää hengissä vipinää. Ihan kuin negatiivinen energia houkuttelisi niitä.

Näin joskus valo-olennon yhden ihmisen luona. En sanonut mitään. Viimeksi pari päivää sitten menin käymään taas ja mietin mielessäni ettei ole tätä sen yhden kerran jälkeen näkynyt. Samalla hetkellä lensi tavaroita lattialle, siten että me molemmat paikallaolijat sen näimme.

Olen saanut tiedon tuttujeni kuolemasta ennakkoon. Myös erään kuolinhetkellä hän kävi kertomassa terveisensä.

Huomasin keväällä ajattelevani yhtä asiaa aika vahvasti ja aloin myös samalla järkeillä siihen ratkaisua. Niin sitten kävi, että huomasin kesän mittaan että pahin kauhuskenaarioni toteutui, tosin yllätti laajuudellaan. Onneksi en ollut niin yllättynyt, koska oli vahva intuitio että näin tulee tapahtumaan. Muutenkin vaistoan melko nopeasti ihmisistä heidän todelliset ajatuksensa.

Olen muutamia kertaa ajatellut aika vahvasti joidenkin ihmisten kuolemaa tai yhtäkkiä jotain julkisuuden henkilöä, joka ei ole minulle mikään seurauksen kohde, tai ollut oikeastaan julkisuudessakaan pitkään aikaan ja kohta tämä onkin kuollut tyyliin heti seuraavana päivänä.

Astiat, esineet ja ruoat lentäneet joskus nenän edessä tai suorastaan päälle. Yhden kerran paiskautui kaapista puukko jalkaan, verta tuli paljon, mutta en löytänyt kohtaa mihin se olisi osunut. Jalassa ei ollu kipua, eikä haavaa.

Mt-ongelmat aiheuttavat poltergeistia. Olen vierestä todistanut ilmiötä. Syytä ei vielä tiedetä.

Tuskin se on hengistä peräisin.

Edellinen kommentti on saanut alapeukkuja mutta itse MELKEIN uskon, että mt-ongelmat aiheuttavat jotain outoja sattumuksia.

Eräs yhteinen ystävämme sairastui ja oikein rytinällä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Tuossa mania-vaiheessaan hän tietysti itsekin touhusi kaikkea erittäin kummallista mutta täytyy sanoa että, kun hän ravasi useissa paikoissa kyläilemässä, niin aina sattui että keittiön valaisin rupesi pyörimään, toiset lamput räpsyivät tai sammuivat, telkkari paukahti päälle, radiosta ei meinannut löytyä asemaa...

Ensin emme uskoneet häntä vaan ajattelimme, että hän hourii. Mutta pakko kai se oli uskoa kun me muut kaverit keskenämme kerroimme mitä hänen kyläilyjensä aikoihin tapahtui, meidän tavallisissa kodeissamme.

Sitten kun tämä frendi sai sairaalajakson jälkeen oikeat lääkkeet, oudot ilmiöt loppuivat hänen kyläillessään.

Jos joku osaa selittää tämän järjellä, niin odotan vastauksia ihan nöyränä ja mielellään.

Näistäkään ei ole mitään muuta kuin sinun kertomus. Minulle tulee tästä heti mieleen kognitiivinen dissonanssi.

Mikähän siinä on, että näistä on aina kertomuksia, mutta ei koskaan videota tai edes kuvia.

Tietysti tästä on vain kertomus, koska tähän ketjuun kirjoitetaan kertomuksia. Ei kai kukaan tänne mitään videoita tai kuvia kenestäkään laita.

Sinun selkeästi kuitenkin kiinnostavat nämä asiat, niin mitäpä jos itse ottaisit selvää näistä asioista. Aineistoa kyllä löytyy valtavasti. Ja kannattaa myös tutustua ihmisiin sen oman kuplasi ulkopuolella, voi maailmankuvasi suuresti avartua.

Vierailija
3094/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kohtaamiset" ovat olleet välillä pitkään poissa, mutta huomaan että joka kerta kun mun mieliala alkaa olla myrskyinen, se herättää hengissä vipinää. Ihan kuin negatiivinen energia houkuttelisi niitä.

Näin joskus valo-olennon yhden ihmisen luona. En sanonut mitään. Viimeksi pari päivää sitten menin käymään taas ja mietin mielessäni ettei ole tätä sen yhden kerran jälkeen näkynyt. Samalla hetkellä lensi tavaroita lattialle, siten että me molemmat paikallaolijat sen näimme.

Olen saanut tiedon tuttujeni kuolemasta ennakkoon. Myös erään kuolinhetkellä hän kävi kertomassa terveisensä.

Huomasin keväällä ajattelevani yhtä asiaa aika vahvasti ja aloin myös samalla järkeillä siihen ratkaisua. Niin sitten kävi, että huomasin kesän mittaan että pahin kauhuskenaarioni toteutui, tosin yllätti laajuudellaan. Onneksi en ollut niin yllättynyt, koska oli vahva intuitio että näin tulee tapahtumaan. Muutenkin vaistoan melko nopeasti ihmisistä heidän todelliset ajatuksensa.

Olen muutamia kertaa ajatellut aika vahvasti joidenkin ihmisten kuolemaa tai yhtäkkiä jotain julkisuuden henkilöä, joka ei ole minulle mikään seurauksen kohde, tai ollut oikeastaan julkisuudessakaan pitkään aikaan ja kohta tämä onkin kuollut tyyliin heti seuraavana päivänä.

Astiat, esineet ja ruoat lentäneet joskus nenän edessä tai suorastaan päälle. Yhden kerran paiskautui kaapista puukko jalkaan, verta tuli paljon, mutta en löytänyt kohtaa mihin se olisi osunut. Jalassa ei ollu kipua, eikä haavaa.

Mt-ongelmat aiheuttavat poltergeistia. Olen vierestä todistanut ilmiötä. Syytä ei vielä tiedetä.

Tuskin se on hengistä peräisin.

Edellinen kommentti on saanut alapeukkuja mutta itse MELKEIN uskon, että mt-ongelmat aiheuttavat jotain outoja sattumuksia.

Eräs yhteinen ystävämme sairastui ja oikein rytinällä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Tuossa mania-vaiheessaan hän tietysti itsekin touhusi kaikkea erittäin kummallista mutta täytyy sanoa että, kun hän ravasi useissa paikoissa kyläilemässä, niin aina sattui että keittiön valaisin rupesi pyörimään, toiset lamput räpsyivät tai sammuivat, telkkari paukahti päälle, radiosta ei meinannut löytyä asemaa...

Ensin emme uskoneet häntä vaan ajattelimme, että hän hourii. Mutta pakko kai se oli uskoa kun me muut kaverit keskenämme kerroimme mitä hänen kyläilyjensä aikoihin tapahtui, meidän tavallisissa kodeissamme.

Sitten kun tämä frendi sai sairaalajakson jälkeen oikeat lääkkeet, oudot ilmiöt loppuivat hänen kyläillessään.

Jos joku osaa selittää tämän järjellä, niin odotan vastauksia ihan nöyränä ja mielellään.

Näistäkään ei ole mitään muuta kuin sinun kertomus. Minulle tulee tästä heti mieleen kognitiivinen dissonanssi.

Mikähän siinä on, että näistä on aina kertomuksia, mutta ei koskaan videota tai edes kuvia.

Tietysti tästä on vain kertomus, koska tähän ketjuun kirjoitetaan kertomuksia. Ei kai kukaan tänne mitään videoita tai kuvia kenestäkään laita.

Sinun selkeästi kuitenkin kiinnostavat nämä asiat, niin mitäpä jos itse ottaisit selvää näistä asioista. Aineistoa kyllä löytyy valtavasti. Ja kannattaa myös tutustua ihmisiin sen oman kuplasi ulkopuolella, voi maailmankuvasi suuresti avartua.

Jotain muotipyllistelijöitä ja biisivideoita kylläkin laitetaan-joten miksi ei tahdota todistaa maatakääntävän tärkeää, huippukiinnostavaa asiaa? nii-iinpä!

Vierailija
3095/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa joka toinen "tietää" asioita, jotka ovat askarruttaneet ihmisiä jo vuosisatoja- mutta eivät "viitsi" jakaa tietoaan muiden kanssa!

Siihen sitten toinen toistaan sutkimpia "selityksiä"

Vierailija
3096/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pohtia toisten kokemusten todenperäisyyttä ja luonnollisia selityksiä niille, niin perusta oma ketju. Täällä on tarkoitus kertoa omia yliluonnollisia kokemuksia. Osaan itsekin päätellä, mitkä ovat täyttä potaskaa. En tarvitse sinun näkemyksiäsi ja selityksiäsi tai perustelujasi sille, miksi kertoja on täysin kahjo.

MINÄ HALUAN LUKEA TOISTEN YLILUONNOLLISIA KOKEMUKSIA ILMAN ARVIOINTEJA JA SELITYKSIÄ!!

Vierailija
3097/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samokn kaikki Jeesuksen Kristuksen veressä pelastajat - perustakaa oma ketju. Mutta kertokaa toki omia rukousvastauskokemuksianne tässä ketjussa. Ne ovat yliluonnolliseen kuuluvia tapauksia.

Vierailija
3098/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuoli yllättäen ja vaikka tunsin itseni tahdittomaksi ääliöksi,minun oli pakko kysyä mieheltään saisinko takaisin pinon cd-levyjä jotka ystäväni oli aikoinut polttaa itselleen. Miehensä antoi minulle sitten vara-avaimen ja sanoin olevansa viikonlopun sukulaisten luona,voisin hakea levyni kun  kun haluaisin. 

He asuivat kerrostalossa,ihan tavallisessa kaksiossa. Otin omaisuuteni ja menin sitten hetkeksi keittiöön istumaan ja muistelemaan juttutuokioita  kahvikupin ääressä. Koetin ymmärtää ettei ystäväni ollut käymässä vaan poissa. Ja silloin kuulin  olohuoneesta narahduksen ja puhahduksen eli äänet jotka syntyivät kun istui nojatuoliin. Heillä oli vanhat ja tosi äänekkäät tuolit. Ei kissaa, joka joka olisi tietenkin ollut luonnollinen selitys. Ei ollut pokkaa kurkistaa olohuoneeseen että onko siellä oikeasti joku vaan  kiirehdin ulos laittamatta edes kenkiä jalkaan , puin ne sitten rapussa.

Vierailija
3099/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kommentoin tätä siksi että minua kiinnostaa se, miksi joillakin on taipumus uskoa mitä vaan. Ja ennenkaikkea se, että ollaan valmiita keksimään vaikka mitä tapahtumia ja selityksiä joilla pönkitetään omaa näkemystä.

Esim jos jollain räpsyy valot kotona, syy on oltava joku kuollut mummo. Syyksi ei käy mikään arkinen.

Toinen esimerkki on rukousvastaukset. Jostain syystä kerrotaan vain se joka voidaan määritellä toteutuneeksi ja unohdetaan ne tuhannet kerrat kun mitään vastausta ei ole tullut.

Ei minun tarvi pitää väkisellä omasta skeptisestä maailmankuvasta kiinni. Jos joskus selviäisi että joku jumaluus onkin olemassa, silloin toteaisin olleeni väärässä. Tai jos kummittelu olisikin todellinen ilmiö. Ei se minua hetkauttaisi muuten kuin sillä, että haluaisin ymmärtää mikä siinäkin on takana.

Ihmettelen vaan tässä ketjussa olevia juttuja ja niitä jotka väkisellä niihin yrittävät uskoa.

Ja kyllä, ilmiö on kiinnostava, mutta eri syistä kuin monella täällä.

Vierailija
3100/3731 |
01.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuräjähdysteoria perustuu esim siihen että tähtien valon spektrissä voidaan havaita punasiirtymä. Tämä voidaan mitata toistuvasti eri henkilöiden toimesta, joten ilmiö on todellinen.

Punasiirtymä johtuu siitä, että nämä tähdet loittonevat. Ilmiö on siis samanlainen kuin tavallinen doppler-ilmiö jonka voi kuulla vaikka lähestyvän ja pospäin ajavan hälytysajoneuvon äänessä.

Jos avaruudessa olevat kohteet näyttävät loittonevan, on ihan loogista ajatella että ne ovat olleet alun perin yhdessä. Muuhun tämä teoria ei ota kantaa.

Mikä on sinun näkemyksesi? Mihin se perustuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme