Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
2941/3731 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan sattuu kaikenlaista. Tänään sain ylimääräisen tunnin. Jos katson kelloa ja kellonaika on joku tuplanumero, painan sen mieleeni. Katsoin kelloa 16.16 ja painoin sen mieleeni. Noin tunnin päästä katsoin kelloa uudestaan ja se oli taas 16.16. Olen välillä "mennyt" useita tunteja taaksepäin, monta kertaa saman päivän aikana. Outoa.

Oot lukenut väärin tai katsonut kellotaulua ylösalaisin... 6 ja 9 näyttää samoilta ylösalaisin. 3 ja 8 sekoittuu helposti, 1 ja 7 jne... Diginäytöllä 3 muuttuu kasiksi, lisäämällä parit pystyviivat. Ne pystyviivat näkyy siellä himmeällä jokatapauksessa, ja sitten kirkastuu vähän. 5 ja S on samoja digilaitteissa. 

22.12 ja 12.22 sekoittuu helposti, jos on jollain kärpäsen paskan kokoisella präntillä :D

Eri laitteiden näytöissä on samoilla riveillä kellonaika, päivänmäärä, vuosi jne. jne... Noissa menee sekaisin kuka tahansa. 

Vierailija
2942/3731 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikumma kirjoitti:

On käynyt paljon yliluonnollista, kerron etiäisistä

Etiäisiä olen kokenut paljon, mutta ne alkoivat vasta kun muutettiin omakotitaloon. Yleensä käy siis niin, että kuulen kun mies tulee kotiin, mutta oikeasti tuleekin vasta noin 15 min päästä. Näistä sanotaan, että ne johtuvat siitä, että henkilö joka on tulossa, ajattelee ja toivoo jo kovasti olevansa perillä, ja ikäänkuin "hänen henkensä" sitten jo tulee edeltä, hän on jo "hengessään" kotona tai mihin kukakin on menossa. (tuli mieleeni hassu ajatus, että ehkä näitä alkoi siksi tulla vasta tässä talossa, kun mies ei niin kovin viihtynyt kerrostalossa, jossa ennen asuttiin)

Kerran olin kotona pienimmän lapseni, ikää 7v, kanssa ja molemmat kuultiin kun hänen isoveljensä tuli kotiin, vippasi repun ja avaimet pitkin lattiaa niinkuin aina tekee...paitsi että oikeasti tuli vasta jonkun ajan päästä. Siinä oli pienimmälle selittämistä, että mikä se etiäinen oikein on, ei hän onneksi sitä yhtään pelännyt kun selitin, että ennen puhelimia se oli ihan tavallista, kylään tulevan vieraan etiäinen tuli pihaan (esim. kuului kun vieras asettaa sukset seinää vasten) ja siitä talossa tiedettiin alkaa keittää kahvia, oli sitten valmista kun vieras oli oikeasti perillä, kätevää.

Kysyin tältä vanhemmalta pojaltani, toivoiko kenties jo kovasti olevansa kotona kesken matkan, kuulemma ainahan hän toivoo.

Jos ihminen palaa jokaisen työpäivän jälkeen kotiin suurin piirtein samaan aikaan, niin on se nyt aika helppo aavistaa, hetki sen jälkeen kun virka-aika on ohi :-) Muistan jo pienenä, kuinka opin heräämään kouluun, kun oli kello herättämässä 7:00 joka aamu... Heräsin unesta noin paria sekuntia ennen sitä ja kuulin kun viisari napsahtaa tasalle, olin jo hereillä pari sekuntia ennemmin kuin kello ehti hälyttää. Samoin kertoi silloinen koulukaverikin... Myöhemmin luin lehdestä asiantuntijan artikkelin, jossa kerrottiin kyseessä olevan normaali asia.   

Sisäinen kello on eri asia.

Onko etiäinen harha, jos ei osaa odottaa ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/3731 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikan Pitkämönkylä 1973. Meillä oli maatila ja lauantaina olimme veljeni kanssa saunassa, joka oli erillisessä rakennuksessa.

Lähdin saunasta pois ja pysähdyin keskellä pimeää pihaa, koska "lentokone" tuli etelästä välkkyen eri valoja ja lensi noin 20 metriä pääni yläpuolelta ja jatkoi kohti pohjoista. Ryntäsin sisään ja huusin, että "lentokone" lensi juuri pihamme yli. Höpö höpö vastasi vanhempani, mitään ääntä ei ole kuulunut ja samassa itsekin tajusin, ettei se ollut mikään lentokone tai helikopteri.

Tämä vaivaa mieltä vieläkin, en tajua mitä näin? Olen funtsinut asiaa koko ikäni ja suunnitellut jopa hypnoosiin meneväni, jotta voisin palata kyseiseen iltaan. Olin 10-vuotias, kun koin tämän.

Vierailija
2944/3731 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus, joka ei unohdu kirjoitti:

Kurikan Pitkämönkylä 1973. Meillä oli maatila ja lauantaina olimme veljeni kanssa saunassa, joka oli erillisessä rakennuksessa.

Lähdin saunasta pois ja pysähdyin keskellä pimeää pihaa, koska "lentokone" tuli etelästä välkkyen eri valoja ja lensi noin 20 metriä pääni yläpuolelta ja jatkoi kohti pohjoista. Ryntäsin sisään ja huusin, että "lentokone" lensi juuri pihamme yli. Höpö höpö vastasi vanhempani, mitään ääntä ei ole kuulunut ja samassa itsekin tajusin, ettei se ollut mikään lentokone tai helikopteri.

Tämä vaivaa mieltä vieläkin, en tajua mitä näin? Olen funtsinut asiaa koko ikäni ja suunnitellut jopa hypnoosiin meneväni, jotta voisin palata kyseiseen iltaan. Olin 10-vuotias, kun koin tämän.

Joku neukkujen vakoilulaite?

Vierailija
2945/3731 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylikumma kirjoitti:

On käynyt paljon yliluonnollista, kerron etiäisistä

Etiäisiä olen kokenut paljon, mutta ne alkoivat vasta kun muutettiin omakotitaloon. Yleensä käy siis niin, että kuulen kun mies tulee kotiin, mutta oikeasti tuleekin vasta noin 15 min päästä. Näistä sanotaan, että ne johtuvat siitä, että henkilö joka on tulossa, ajattelee ja toivoo jo kovasti olevansa perillä, ja ikäänkuin "hänen henkensä" sitten jo tulee edeltä, hän on jo "hengessään" kotona tai mihin kukakin on menossa. (tuli mieleeni hassu ajatus, että ehkä näitä alkoi siksi tulla vasta tässä talossa, kun mies ei niin kovin viihtynyt kerrostalossa, jossa ennen asuttiin)

Kerran olin kotona pienimmän lapseni, ikää 7v, kanssa ja molemmat kuultiin kun hänen isoveljensä tuli kotiin, vippasi repun ja avaimet pitkin lattiaa niinkuin aina tekee...paitsi että oikeasti tuli vasta jonkun ajan päästä. Siinä oli pienimmälle selittämistä, että mikä se etiäinen oikein on, ei hän onneksi sitä yhtään pelännyt kun selitin, että ennen puhelimia se oli ihan tavallista, kylään tulevan vieraan etiäinen tuli pihaan (esim. kuului kun vieras asettaa sukset seinää vasten) ja siitä talossa tiedettiin alkaa keittää kahvia, oli sitten valmista kun vieras oli oikeasti perillä, kätevää.

Kysyin tältä vanhemmalta pojaltani, toivoiko kenties jo kovasti olevansa kotona kesken matkan, kuulemma ainahan hän toivoo.

Jos ihminen palaa jokaisen työpäivän jälkeen kotiin suurin piirtein samaan aikaan, niin on se nyt aika helppo aavistaa, hetki sen jälkeen kun virka-aika on ohi :-) Muistan jo pienenä, kuinka opin heräämään kouluun, kun oli kello herättämässä 7:00 joka aamu... Heräsin unesta noin paria sekuntia ennen sitä ja kuulin kun viisari napsahtaa tasalle, olin jo hereillä pari sekuntia ennemmin kuin kello ehti hälyttää. Samoin kertoi silloinen koulukaverikin... Myöhemmin luin lehdestä asiantuntijan artikkelin, jossa kerrottiin kyseessä olevan normaali asia.   

Sisäinen kello on eri asia.

Onko etiäinen harha, jos ei osaa odottaa ketään?

Jos odotat jotain... tai sitten et osaa odottaa ketään.. Kyseesä monivalinta, jossa on 2 eri vaihtoehtoa. Kyseessä on todennäköisyys "fifty-fifty". Molemmilla vaihtoehdoilla teoriassa 50% todennäköisyys.

Jos vaihtoehdot olisi "kyllä", "ehkä", "ei", niin sitten olisi 3 eri vaihtoehtoa.   

Vierailija
2946/3731 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvin erikoinen sattuma, luonnollinen tai yliluonnollinen, sattui aika paljon nuorempana, pikkutunneilla ja yksin kotona.

Suomeksi sanottun runkkasin. Ja aivan täsmälleen laukeamisen hetkellä pimentyikin ympäröivä maailma. Luulin että joku on paikalla ja pelleilee, mutta ei. Sähkökaapista oli palanut sulake, ja teknisesti ottaen syyksi löytyi oikosulku eräässä kierrekantaisessa lampussa. En osaa vieläkään päättää, oliko tämä vain ja ainoastaan hyvin outo sattuma.

Vierailija
2947/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enneunia, jotka toteutuvat lähes sellaisenaan tai osittain. Näin tulevan työpaikkani unessa etukäteen niin että kävelin alueella ja siellä töissä olevat tyypit kysyivät mitä täällä teet. Ilmoitin tulevani töihin. Tunsin samalla alueella eri firmassa olevia ja nämä sitä unessa kyselivät.  Lapsena kirjeenvaihtokaveri, josta en ollut kuullut mitään pitkään aikaan kirjoitti. Näin edellisenä yönä unen että kirje on postilaatikossa ja kirjekuorikin oli oikeasti samanlainen.  Kerran lähdin huvikseni ajamaan kiertotietä, joku outo tunne että nyt olisi kiva mennä tätä kautta vaikka meneekin enemmän aikaa. Siinä, missä yleensä olen ollut aikaan X, tapahtui raju kuolonkolari juuri silloin. 

Vierailija
2948/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä puutalossa maaseudulla oli sellainen ilmiö että kuulosti aivan siltä kuin joku kävelisi vaikka huoneessa ei ollut ketään. Lämmön vaikutukseen se paikannettiin eli lankut hieman "elävät" mutta kyllä erehdyttävästi kuulosti kävelyltä. Kävelyä siitä tulee vain ihmisen päässä kun ihminen tulkitsee tietyn "askelvälin" kävelyksi. Ihmisen mieli ei tunnista kävelyä yhtään sen enempää kuin iho tunnistaa märkää. Märän tuntemus on vain mielen luoma illuusio.

Samassa talossa oli myös kaikkea muuta "elävää", rapinaa ja vikinää eri paikoista jotka kuulostivat oudolta öisin. No eläimiähän ne oli mutta kaupunkilaiselle tietenkin outoja juttuja. Ei ole vaikea kuvitella mistä ne kummitusjutut tulee. Siihen päälle vielä lisätään erilaisia kapineita kuten kummitusmetsästäjien "rikkinäinen radio" jolla voi keskustella kummitusten kanssa vaikka mieli tietää että se radio tekee ne äänet ja huijaa aivoja tulkitsemaan äänet outouksiksi.

Vierailija
2949/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani asuu vanhassa rintamamiestalossa maalla. Talon ovat omistaneet aikoinaan veljekset toinen juoppo ilmeisesti. Nyt jo kuolleet. Kertoo että talossa tapahtuu outoja asioita. Valot menee päälle itsestään ja tavaroita katoilee. Voi toki olla sattumaakin. Kerran hän oli nähnyt pihalla vanhan miehen ikkunasta. Mennyt katsomaan ei ketään missään. Kyseli sitten naapurilta joka oli iäkäs ja asunut paikalla ikänsä että tiesikö hän kuka mies oli ollut. Kuvaili ulkonäköä myös tälle. Naapuri oli hetken hiljaa ja totesi ettei vaan vanha isäntä eli juoppo veli olisi rajan takaa tullut vierailulle käymään. Ulkonäkö viittasi siihen. Tiedän häntä. Mutta tuttava sanoo ettei pelkää yhtään toivoi näkevänsä ukon uudestaan. Voisi tarjota vaikka paukun..

Valojen räpsymisestä pääsee kun tilaa sähkömiehen paikalle. Ongelma vaivaa etenkin vanhoja kytkimiä. Räpsyminen johtuu huonoista kontakteista metallien välillä ja ongelma vain pahenee jos sille ei tehdä mitään.

Vierailija
2950/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen henkiä, tai sieluja. Toisinaan usein, toisinaan harvemmin. Yleensä ne puuhailee omiaan, mutta osa on kiinnostunut katsomaan mitä minä teen. Sitä tapahtuu niin usein , etten pidä sitä mitenkään omituisena. Lapseni näkee heitä myös ja jopa vielä tarkemmin kuin minä.

Vierailija
2951/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä tapahtumia kerran on niin paljon ja joka puolella, niin miksi pidätte ilkeytenä, jopa haukkumisena, että pyytää pienen videopätkän jostain noista? Eihän se ole kuin tiedonhalua, ihmisen luonnollinen tunne.

Ja kaikilla vähintään ok- laatuinen kamerakin mukana, niin miksi ei?

Itse en ole "uskon kun näen" tyyppiä. En siis usko että Jeesus tuli tapaamaan jos joku hipin näköinen kaveri tuli paikalle. Videopätkistä en osaa sanoa mitään kun en tunne kaikkia tapoja millä voi tehdä huijauksia tai selvittää ei-huijaus mutta luonnollinen. Pidättäydyn siis tulkitsemasta vaikka "skeptikko" olenkin.

Vierailija
2952/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvin erikoinen sattuma, luonnollinen tai yliluonnollinen, sattui aika paljon nuorempana, pikkutunneilla ja yksin kotona.

Suomeksi sanottun runkkasin. Ja aivan täsmälleen laukeamisen hetkellä pimentyikin ympäröivä maailma. Luulin että joku on paikalla ja pelleilee, mutta ei. Sähkökaapista oli palanut sulake, ja teknisesti ottaen syyksi löytyi oikosulku eräässä kierrekantaisessa lampussa. En osaa vieläkään päättää, oliko tämä vain ja ainoastaan hyvin outo sattuma.

Kyseessä on tekninen vika... ilman teknisiä vikoja autokorjaamot, ja pienkonehuoltamot voitaisiin lopettaa kokonaan.

"Hauska" sattuma, että lampun hajoaminen osui tällaiselle hetkelle... Jos olisit ollut syömässä samaan aikaan, niin tapahtuma ei vaan olisi jäänyt yhtä hyvin mieleen.  

Vierailija
2953/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enneunia, jotka toteutuvat lähes sellaisenaan tai osittain. Näin tulevan työpaikkani unessa etukäteen niin että kävelin alueella ja siellä töissä olevat tyypit kysyivät mitä täällä teet. Ilmoitin tulevani töihin. Tunsin samalla alueella eri firmassa olevia ja nämä sitä unessa kyselivät.  Lapsena kirjeenvaihtokaveri, josta en ollut kuullut mitään pitkään aikaan kirjoitti. Näin edellisenä yönä unen että kirje on postilaatikossa ja kirjekuorikin oli oikeasti samanlainen.  Kerran lähdin huvikseni ajamaan kiertotietä, joku outo tunne että nyt olisi kiva mennä tätä kautta vaikka meneekin enemmän aikaa. Siinä, missä yleensä olen ollut aikaan X, tapahtui raju kuolonkolari juuri silloin. 

Kuvailemasi enneunet on tässä tapauksessa viattomia ja arkipäiväisiä juttuja. Niiden toteutumiselle on aika suuri todennäköisyys... Lähinnä 2 eri vaihtoehdon väliltä pitää se todennäköisempi aavistaa. Toki tuo viimeisen rivin kertomus on toki hyvää onnea / johdatusta. 

Vierailija
2954/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kuulin aamulla selvästi että miesääni sanoi 'huomenta". Muutenkin meidän makkarin puolella kuulee paljon puhetta, varsinkin miesten ääniä. Luulin ensin että kuulen naapurin puhetta, katsoin ulos mutta mitään ei näkynyt (meiltä näkee naapuriin helposti).

Ja ihan tiedoksi olen aina ollut skeptinen kaikkeen yliluonnolliseen mutta nyt on ollut pakko sanoa että jotain outoa joskus tapahtuu mitä ei voi järjellä selittää... on tapahtunut niin paljon selittämätöntä minulle että on ollut pakko myöntää että paranormaalia toimintaa on olemassa. Se on vain jotain toispuolista energiaa joka laukeaa tietyissä tilanteissa. En ole tehnyt siitä mitään juttua, katson vain hämmentyneenä sivussa.

Vierailija
2955/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin juttelut aika moninaisia ja toisinaan karmeankin kuuloisia. 

Tietysti taikauskoisuuteen taipuvainen selittäisi nekin siten, että henget/alienit/väliulottuvuuden mato-olennot/mitkälie puhuvat jääkaapin kautta!

Vierailija
2956/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään kuulin aamulla selvästi että miesääni sanoi 'huomenta". Muutenkin meidän makkarin puolella kuulee paljon puhetta, varsinkin miesten ääniä. Luulin ensin että kuulen naapurin puhetta, katsoin ulos mutta mitään ei näkynyt (meiltä näkee naapuriin helposti).

Ja ihan tiedoksi olen aina ollut skeptinen kaikkeen yliluonnolliseen mutta nyt on ollut pakko sanoa että jotain outoa joskus tapahtuu mitä ei voi järjellä selittää... on tapahtunut niin paljon selittämätöntä minulle että on ollut pakko myöntää että paranormaalia toimintaa on olemassa. Se on vain jotain toispuolista energiaa joka laukeaa tietyissä tilanteissa. En ole tehnyt siitä mitään juttua, katson vain hämmentyneenä sivussa.

Kuitenkin on täysin normaalia kuulla unen rajoilla olemattomia-myös nähdä. 

Vierailija
2957/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, ennakolta nähtyjä suuria onnettomuuksia ja ennen muuta: numero 21 on vainonnut minua vuosikaudet eri paikoissa, milloin jononumero, milloin paikkanumero jne loputtomiin. olen yrittänyt selvittää luvun tarkoitusta, mutta huonolla menestyksellä.

Vierailija
2958/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapin juttelut aika moninaisia ja toisinaan karmeankin kuuloisia. 

Tietysti taikauskoisuuteen taipuvainen selittäisi nekin siten, että henget/alienit/väliulottuvuuden mato-olennot/mitkälie puhuvat jääkaapin kautta!

No on kyllä erikoinen jääkaappi meillä kun pystyy toisesta huoneesta minulle juttelemaan. En ole mikään skitsofreenikko joten ei ne äänet minun päästänikään tule. Joskus kyllä tuntuu että olenko tulossa hulluksi... Varmasti moni diagnosoisi minut sellaiseksi. Näistä ei julkisesti puhuta. Tai jos puhutaan niin mieluiten nimettömänä.

Vierailija
2959/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enneunia näen itsekin - todella hätkähdyttää, kun kokee tilanteen tismalleen sellaisenaan kun lyhyessä unenpätkässä on joskus aiemmin sen nähnyt.

Sitten tässä taannoin istuin tietokoneella ja äkisti viereisellä pöydällä oleva pelikonsoli käynnistyi itsestään. Tästä meni hetki kun hyllyssä oleva lelukassi rojahti alas ilman että kukaan oli siihen aikoihin koskenut. Oli hiukan creepy-olo mitä nyt tässä tapahtuu.

Vierailija
2960/3731 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin joku 3-4 vuotias, meinasin hukkua järveen. Muistan tuon tapahtuman. Mutta muistan sen niin, että olin sivustakatsojana en se joka hukkui. Ihan niinkuin joku muu olisi hukkunut. 

Tämä asia mietityttänyt usein. 

Minä meinasin hukkua pienenä. Muistan kun ensin säikähdin, mutta pian ihailin pohjan kasveja jotka heiluivat vedessä sekä kaloja. Oli oli hyvä. Sitten näin ylhäältä kun tuttava äperheen isä soutaa vauhdilla kohti laituria mistä olin pudonnut. Minua harmitti, olisin halunnut jäädä siihen hyvään oloon. Sitten olinkin jo laiturilla ja yskin vettä pois niin että sattui.

Tämä on mielenkiintoinen juttu tämä hyvän olon tunne... muistan kun työharkkapaikassa vanhempityöntekijä kertoi vastaavasta kokemuksesta kun hän pienenä meinasi hukkua järveen. Hän koki samanlaisen sanoin kuvailemattoman hyvänolon tunteen. Mielenkiintoinen tuntemus tilanteeseen nähden.

Mitäpä jos ihan omien selityksien keksimisen vaihtoehdoksi kokeilisi hakea oikeaa tietoa asiasta? Se on nykypäivänä ihan helppoa. Ihan perus hapenpuutteeseen liittyviä juttuja noi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi